Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:00

Verzorgpony vastknopen aan de waslijn in de tuin of meenemen de keuken in, vinden je ouders leuk :=
Over die vaste balken springen in het bos (die zijn niet zo hoog maar dit waren mini shets waar we dan tijdens het wandelen even op kropen zonder tuig/cap etc.)

Met z'n 2en op het paard van de instructrice zonder zadel het bos in en dan kei hard galopperen. Dat paard bokte dan ook altijd, dat was vooral vervelend voor degene die voorop zat want hij had een flinke schoft. Op buitenrit gaan en de tijd vergeten waardoor je in het pikkedonker terug op de manege komt.

Heel veel uren tussen de hooibalen hangen en zwijmelen over die ene jongen op de manege (die natuurlijk knetter homo was maar daar hadden wij geen boodschap aan).

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:03

Christiene schreef:
Paardrijden op de fiets.. met touw aan het stuur als teugels.

Springen ook met de fiets over bulten drempels, droge sloten waar je in kon rijden met de fiets en er ook weer uit ging.


Dit dus, en op zaterdag zetten we alle fietsen aan een touwtje aan de schutting, dan gingen we ze wassen {:}

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:05

Smee__ schreef:
Art_ofLiving schreef:
- Tassenhengsels of touwen vasthouden alsof je teugels vasthebt.

Dit doe ik nog steeds! _O- Tassenhengsels idd, hondenriemen, het houdt gewoon echt onnatuurlijk vast als ik m'n pink erbij heb :')
gelukkig niet de enige! betrapte mij er vd week weer op met de hondenriem met 41 niet meer af te leren vrees ik.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:13

sanso schreef:
Chips en raketjes delen met mijn paard destijds. En nog honderden andere dingen :')

Hier op de manege voert iemand haar paard soms patat :') (wel maar 3 stokjes ofzo en zeker niet te vaak!!) En hij eet het nog op ook, wat een veelvraat :') (geen koliek van gehad oid)
Ik was helemaal blij toen ik een neusbontje kreeg. Dat was in dezelfde periode dat neusbontjes als schatje erg in waren :)
Paardje spelen deed ik vroeger ook altijd, al zat ik toen nog niet op paardrijden

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:14

Kairos schreef:
sanso schreef:
Chips en raketjes delen met mijn paard destijds. En nog honderden andere dingen :')

Hier op de manege voert iemand haar paard soms patat :') (wel maar 3 stokjes ofzo en zeker niet te vaak!!) En hij eet het nog op ook, wat een veelvraat :') (geen koliek van gehad oid)
Ik was helemaal blij toen ik een neusbontje kreeg. Dat was in dezelfde periode dat neusbontjes als schatje erg in waren :)
Paardje spelen deed ik vroeger ook altijd, al zat ik toen nog niet op paardrijden


Owja aan zoiets ben ik ook schuldig.
Eigen pony uit blikjes sinas laten drinken en uit flessen aanleng siroop wat eigenlijk van ons zelf was 8)7
We vonden t zo knap dat ze dat konden zonder te knoeien :+
Boterham leverworst geven want dan gaan ze zo gek met hun hoofd schudden omdat het blijft plakken aan hun gehemelte.

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:43

Shet zonder zwenghout voor de slee knopen en erop uit.
Alles wat ook maar iets met paard te maken had uitstallen in mijn kamer, inclusief biks onder het bed ;) :+

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:04

Mijn ouders hadden niks met paarden dus mocht nooit op de manege rijden. Ik heb leren lichtrijden op de staldeur. (Zadel erop en staan-zit)
Sowieso was een zadel big happening, wij reden allemaal zonder zadel..
Volle rengalop over de dijk, dwars door de stad, natuurlijk zonder cap met nikies en een sigaretje.
Zonder zadel een hackney 'inrijden', was best auwie :')
Kreeg ik eindelijk mijn 1e pony, zadel gekocht, niet passen gewoon erop en rijden..
Toen we met de klas op een originele manier geld in moesten zamelen voor het dierenasiel en ik zei dat ik met mijn hengst wel rondritjes voor kinderen wilde doen tussen de politie honden, en de leraar stijl achterover sloeg raakte ik wel wat uit mijn penny tijd :+

[Edit] rondritjes met pony overigens wél gedaan!

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:23

Ik kan me nog herinneren dat ik met een vriendinnetje aan de bakrand zat. Beide een longeerzweep in de hand en 'vissen' maar. De ruiter die zijn pi-pa tour aan het oefenen was reed onverstoord verder. Zei er niets van. Totdat we zelf vroegen of het niet storend was voor zijn paard. Hij liet duidelijk merken dat je toch niet bijzonder intelligent moet zijn om te bedenken dat het paard daar ontzettend heet van werd. Ehm.. whoops.

Ik vond het ook noodzakelijk om met vriendinnen het hooi dat in een lege stal lag (aankomst nieuw paard) te verdelen onder de andere manegepaarden.

Rijden zonder cap, totaal onverantwoord.
Rijden op een Shetlander zonder zadel en hem 'zadelmak' maken..

Spinnenwebben verwijderen met een bezem terwijl de paarden nog op stal stonden. Je kan je wel voorstellen hoe ze in hun box tekeer gingen.

Ik had zelfs een vriendin die foto's nam van Shetlanders op het internet en verkondigde dat het haar ponies waren.

Je zou denken dat je meer verstand hebt vanaf 12 jaar, maar dat was toen helaas niet het geval.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:49

Terwijl ik veelste groot was op een shet als een idioot door de bossen crossen. :D. Wat een plezier hadden we met zijn tweeën.

Is trouwens wel een keer mis gegaan, op een hele lange pad rechtuit is ze gestruikeld en ik lag er naast met mijn hele wang open. :+.

Maar dat mog de pret niet bedrukken. :Y)

fitzy
Berichten: 37
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:14

Wij gingen vaak naar het Sauerland op vakantie vroeger. Vlakbij ons vakantiehuisje was een speeltuin met onder andere een houten paard.
Ik maakte van touw een hoodstel en had een tak in de vorm van een zweepje en reed dus halve dagen paard _/-\o_

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:24

Groene pony inrijden met alleen een halster en erna hoofdstel met bit wat ik van de manege eigenaresse kreeg omdat ik geen geld had om een zadel te kopen. eerst er gewoon opkruipen in de stal en erna de staldeur openen en zo de wie in rennen en zorgen dat ik bleef zitten.

Zomaar op paarden gaan zitten die vlakbij in de wei stonden, achteraf gezien levensgevaarlijk, geen idee hoe oud of hoe braaf die waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:30

Oh ja ik rolde ook altijd mijn dekens op en daar ging ik dan op zitten en zo ging ik rijden, maar een hoopje dekens zakt natuurlijk gelijk in mekaar, dus stopte ik er van alles in, andere dekens een prullenbak en van alles zodat het een stevig geheel werd waar ik op kon zitten. Ceintuur van een badjas er aan als teugels en gaan met die banaan

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:34

Lichtrijden op mijn bureaustoel met mijn cap op :')

Toen was ik 10 ofzo. Mijn hemel _O-

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:41

Als een paard op handen en voeten door het huis galloperen en dan bokken (lees: handstand maken) omdat ik een ondeugende pony was. Helaas ging dat mis en kneusde ik mijn voet omdat ik na deze 'bok' keihard met mijn voet tegen de kast kwam. :')
Volgensmij was dat het einde van mijn paardje speel tijd. _O-

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:13

Rije schreef:
Loreke2 schreef:
Ocharme mijn hond in de tijd. Die moest vooral vrijspringen over zelfgemaakte hindernissen. En


Ik deed dat zelf! :D Als een soort stokpaardrijden avant la lettre. :)* Maar dan gewoon zonder stokpaard, dus ik wás het paard. En uiteraard inclusief galopwissels bij het van hand veranderen -:)


Dan deed jij het nog netjes. Ik gebruikte mijn zusje als paard.

Wees niet bang...ik deed aan grondwerk met paard hoor, heb haar nooit zadelmak gemaakt :D

NB Wat een geweldig topic is dit, alles gelezen met een grote glimlach en veel herkenning.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 01:46

wat een heerlijk topic dit!
veel herkenbare dingen!

-mijn zusje was altijd de sjaak en diende als paard. inclusief het zadelmak maken van. arme kind kon mijn 12 jarige (ja, echt) lichaam niet meer houden _O-

-fiets als paard, inclusief touwtjes en zweep. meerdere malen giga mee op mn plaat gegaan ook. :)F

- mn zusje longeren, maar dan ook echt uitputten, en boos worden als ze wilde stoppen, lees ; met de zweep slaan. (nu ik erover na denk is mn zusje wel behoorlijk vaak de banketstaaf geweest).

-honden hadden we niet, dus mijn kat was slachtoffer van mijn parcourtjes. beest lokken met snoepjes wilde nog wel.

-paar shetlanders in een weilandje vlakbij mijn huis, geen idee van wie ze waren, maar het waren toch echt MIJN geheime pony's.

-ik had vroeger zo'n 80 cm hoog paard waar je echt op kon zitten. beest moest overal mee naartoe (tot grote ergernis van mn moeder). ook regelmatig op mn donder gehad omdat
ik dat beest op mn bed zette, en op die manier de galop beweging makkelijker kon maken door het verende matras. geloof me, mijn matras vond deze praktijken niet grappig.

-elke zaterdag vrijwillig naar de manege om mee te helpen, onderweg met je cap en poetskoffertje in de hoop dat je misschien toevallig een keertje extra mocht rijden.. toch jammer dat dat overigens nooit gebeurde.

-ook ik ben schuldig aan het zonder cap en zadel op mn paard klimmen.

- ik had een stokpaard van de ikea.. stok in mn broek ( want dan hoefte ik hem niet zelf omhoog te houden maar bleef hij wel hangen tussen mijn benen 8)7 ) en gaan!

zo zullen er vast nog meer dingen zijn, maar mijn ouders hebben vooral behoorlijk gelachen om mij. de penny fase ging ik pas uit met mn 14 jaar vrees ik. behoorlijk laat dus _O- dit zijn wel altijd de leukste onderwerpen om over mij te vertellen op verjaardagen.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:18

Hilarisch en zo herkenbaar allemaal! :')

Onze hond heeft heel wat te vergelden gehad.. _O- Die moest altijd mee naar achter op het pleintje om daar lange lijnen te doen. Hij kon gelongeerd worden en ik had een hoofdstelletje om zijn neus zodat ik met lange lijnen naar links en rechts kon sturen. Hij kende stap, draf, galop en ho en we deden best vaak een parcourtje springen. :')

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:44

Geweldig allemaal _O-

Zelf ben ik een keer in volle galop met mijn kudde achter me (neefjes en nichtjes) de woonkamer uitgerend, de gang in, uitgegleden en met mijn gezicht tegen de stenen muur geknald. Resultaat: tandvlees opgekruld, paar tanden door de lip en hechtpleisters op mijn kin. Onder toeziend oog van de halve familie, want mijn broertje was jarig :+ :o :')


Ik ben inmiddels 36 en moet het nog steeds horen :x
Het paarden-speel-tijdperk was overigens wel spontaan voorbij _O-

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:27

Haha geniaal topic. Ik heb genoeg voorbeelden :')

- het veulen van mijn pony ging al vanaf dat hij een paar dagen oud was LOS mee op buitenrit. Als er dan een auto aankwam reden we een weiland in. En ik zag toen écht niet in dat het levensgevaarlijk is.

- achterstevoren rijden, ook galop en springen. Alleen vond mijn moeder dat geen goed idee.

- ik wilde graag mennen met mijn shet, maar had geen kar. Dus hebben we de skelter erachter gedaan, gingen ook echt zo over de weg. Ongelooflijk dat die pony het allemaal toe liet. Afbeelding

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:30

_O- Het is ook een wonder dat het ook gewoon allemaal goed ging als kind zijnde! :oo

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:31

Captain schreef:
_O- Het is ook een wonder dat het ook gewoon allemaal goed ging als kind zijnde! :oo

Maar écht!! Ongelooflijk gewoon, ik zou die dingen nu nooooit meer doen! Godzijdank is her allemaal goed gegaan, ode aan de brave pony’s die dit allemaal hebben moeten doorstaan! _/-\o_

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:14

Teveel om op te noemen en ik doe het nog steeds :+ tegenwoordig wel onder begeleiding van minderjarigen, dan staat het niet zo raar :=

Afbeelding
Geen hele foto beschikbaar helaas, ivm gezichten van anderen, maar paard was geheel beklad. En ze vond het maar prachtig <<)
Edit: paard heeft nog een week met een roze kol rondgelopen, sproeier op hoofd was geen strak plan..

Anoniem

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:36

Ik had vroeger een sulky cavaletti. Maar het was toen leuker om je broertje of zusje er voor te zetten en dan een 'buitenrit' te maken door de straat. Ik snap nu waarom mensen altijd zo raar keken _O-

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Welke hilarische of rare dingen deed jij in je pennytijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:56

Mijn hoogtepunt was denk ik toch wel toen er sneeuw lag en we m'n pony voor de slee wilde. Pony had nog nooit voor de kar oid gelopen en we hadden alleen een tuig voor een Fries liggen, maar dat deed hij allemaal braaf. Jammer dat ik geen idee heb waar de foto's zijn gebleven

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:03

Poeh als ik het hier lees viel mijn penny tijd nog behoorlijk mee, ik heb sinds mijn 7e (inmiddels 17) al pony’s

- het leukste was in de zomer om met een halster (wel cap, zonder zou ik nooit in mn hoofd halen) en teugels op de leider van de groep door de wei te crossen, waarop de andere 5 lekker mee renden, jeetje wat heb ik vaak de grond van dichtbij gezien..
- picknicken met de pony’s heb ik ook heel vaak gedaan met mijn beste vriendin, soms gebeurde het weleens dat een van de shetlanders het touwtje losmaakte waarmee ze aan de boom stonden, ja dan kan je er toch echt achteraan rennen
- op de manege op de nieuwe pony mogen rijden was altijd een hele happening hier, achteraf stond je dan met al je vriendinnetjes uit de les voor de stal worteltjes te voeren
- een van mijn pony’s stond in een ander weiland bij een boer omdat ie niet tussen de groep paste, daar was een kas, die niet meer gebruikt werd voor de helft, kon je toch lekker warm in de winter rondjes hobbelen, had die boer zelf voorgesteld ook... wist ik veel |o :+