Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard kopen voor dochter

 
Profiel   

Hallo,

Ik wil een paard kopen voor mijn dochter haar verjaardag, ik heb alleen geen verstand van paarden etc. Weet iemand waar ik moet beginnen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 14:50 



 
Profiel   

We hebben zelf geen stal of plek, de bedoeling is om dit paard op een manege te houden in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 14:50 



 
Profiel   

hoe oud is je dochter?en wat is haar ervaring?hoe en waar wil je het paard gaan stallen?wat voor paard zoek je precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 14:51 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met iemand in de arm te nemen die er wel verstand van heeft. Denk hierbij aan iemand die al jaren lang paard houdt en ervaring heeft met kopen en verkopen of een instructeur/instructrice.

Ook is het super belangrijk het paard minimaal klinisch te keuren door een dierenarts en eventueel ook röntgenologisch laten keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 14:52 



 

Hoe groot en hoe oud is je dochter? Hoeveel rij ervaring heeft ze? Wat is haar ambitie? En hoe graag wil ze het echt? Dochter van mijn neef wilde en kreeg een pony toen ze 6 was, kind heeft er amper naar omgekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 14:52 



 
Profiel   

Eerst een fijne plek zoeken waar het paard buiten komt en niet alleen op stal staat. Dat kan soms even een zoektocht zijn.
Dan pas opzoek naar een paard.
En daarin vooral iemand met verstand van paarden betrekken.

Houd er ook rekening mee dat het met de aanschaf van een paard niet klaar is. Denk aan kosten als stalling, dierenarts, goed tuig, hoefsmid...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 14:53 



 
Profiel