Paard kopen voor dochter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:53

Hey! Leek me wel leuk om mijn verhaaltje te delen. Ik kreeg toen ik 10 was een veulentje van mijn ouders. Ik ben nu 21 en we zijn letterlijk samen opgegroeid. Ik kan hem nu ook echt niet weg doen ik hou te veel van deze knol. Maar al had ik nu, op deze leeftijd de keuze gehad om wel of geen pony/paard te kopen, denk ik dat ik bij een verzorgpaard/leasepaard was gebleven. Ik wist toen ik 10 was nog niet wat ik de rest van mijn leven wilde doen. Ik kan niet zomaar een paar dagen weg zonder iets te regelen voor mijn paardje. Ik moet er elke dag heen om zijn stal en voer klaar te maken. Terwijl ik op deze leeftijd zo veel dingen wil doen, zoals reizen, wat echt niet makkelijk kan met een paard. Tenzij hij op een all in stal zou staan en je een betrouwbare verzorger hebt. In mijn jongere jaren was het dus echt super leuk, maar ik kon zelf geen keuze hierin maken want ik wist niet wat ik in mijn toekomst allemaal wilde doen als 10jarige. Natuurlijk is iedereen verschillend maar vandaar dat ik ook mijn verhaaltje even wilde vertellen!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:58

bigone schreef:
Betrokken ouders is bij alle dieren een vereiste, onze oudste kreeg op haar 10e een eigen pony, na twee maanden kreeg ze de keus, of er beter voor zorgen of pony weg. Het valt namelijk vies tegen op die leeftijd om zelf te rijden in je eigen bak of gewoon gezellig op de manege of ponyclub. Maar toen ze drie maanden later wedstrijden ging rijden hoefde ik niets te doen, alleen zorgen dat we op wedstrijd kwamen. En dat is zo gebleven tot ze stopte. En vanaf 16??? Dan ontzeg je je kind de leuke ponyjaren op wedstrijd maar dat is mijn persoonlijke mening. Kost het veel, jazeker, geld en tijd, op zaterdagochtend om vijf uur je bed uit omdat je als eerste om 8 uur moet starten en een uur moet rijden is niet echt prettig. Maar nu was ze ook redelijk succesvol en zeer gedreven, dan houd je het als ouder beter vol.


Dit :+:

En mijn ouders hadden het pittig want we startten alledrie maar hup er kwam een tweepaardstrailer en ik heb echt een topjeugd gehad met mijn paarden.

Edit: scheelt wel dat mijn ouders ook van paarden houden en altijd meegingen, alle trainingen en wedstrijden af.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:06

Tjah, mijn opa had 10 shetlanders en daar liep ik dus al vanaf mijn 4de tussen. Dus dat er uiteindelijk een eigen shet kwam was vrij logisch. Scheelde wel dat die aan huis stonden, maar mijn ouders hebben mij daar ook wel mee moeten helpen zo nu en dan. Zeker in de pubertijd.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:09

Ik kreeg op mijn tiende wel een pony als verrassing (mam kocht een paard en daar zat de pony bij) en heb daar heel veel van geleerd en het heeft me echt goed gedaan. Nu heeft moeders wel tientallen jaren ervaring in de paardensport, maar dochter gaat toch niet in een eigen bak rijden maar de pony komt toch op de manege?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:41

Babootje schreef:
WendyLotte schreef:
Office topic, ik weet het, ik zie waarschijnlijk spoken maar pb's en afspreken ?? Waarom ? Je weet toch niet wie e voor je hebt. Ondanks dat het over een vermeende vader van een vermeende dochter van 10 gaat... Blijven we er even bij met z'n allen ! Iedereen kan dat zeggen.


Ik vind dat er nogal negatief omgegaan wordt met deze waarschuwing. Terwijl ik m heel goed vind. Want als je een pony of paard wil kopen voor je dochter van 10 zijn er veel meer voor de hand liggende plaatsen om dit te doen dan een forum waar ook veel jonge meisjes lid van zijn (zoals de manege waar je dochter al les heeft).
Dus nee, niet para maar gewoon gezond verstand.


Nee klopt, het grootste paardenforum van de wereld is een hele rare plek om dit soort vragen te stellen.... 8)7

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:38

Ik denk niet dat het over de vragen gaat die gesteld worden maar over het afspreken?
En ik snap die waarschuwing wel. Je weet nooit wie er aan de andere kant van het schermpje zit.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:45

Vind het wel opmerkelijk dat er uitgerekend word ´gewaarschuwd´ wanneer er afspraken worden gemaakt met een mannelijke TS. Ik vind hier letterlijk niets verdachts aan, meneer geeft zelf aan op welke manege zijn dochter rijd en waar ze vandaan komen. Bovendien hebben de meeste hier gewoon een gezond verstand en zijn diegene die met meneer een kop koffie willen drinken zelf ook gewoon volwassen mensen.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:35

Ik zeg ook niet dat ik er iets verdachts aan vind.
Ik zeg alleen dat je nooit weet wie er aan de andere kant van het scherm zit. En helaas zijn er toch echt volwassenen (en kinderen) die dat (nog) niet beseffen en gaat het vaak genoeg fout.
Sorry ts voor het oftopic gaan.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:46

akishino schreef:
Ik zeg ook niet dat ik er iets verdachts aan vind.
Ik zeg alleen dat je nooit weet wie er aan de andere kant van het scherm zit. En helaas zijn er toch echt volwassenen (en kinderen) die dat (nog) niet beseffen en gaat het vaak genoeg fout.
Sorry ts voor het oftopic gaan.


Onnodig om dat hier in dit topic te bespreken en vermelden. Zal TS ook erg leuk vinden....

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:51

Shaggy het is alleen doordat jij er nu constant op blijft reageren dat er een discussie ontstaat, laat het gewoon gaan als jij de waarschuwing zo nutteloos vindt.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:01

Toen ik net 13 was kreeg ik een paard, mijn ouders wilde even afwachten hoe het zou gaan op de middelbare school. Daarvoor reed ik 3x in de week op de manege. Mijn ouders waren ook complete leken op het gebied van paarden en zo kochten we een 4-jarige KWPN'er van 1.65 voor mij, een meisje van toen 1.45 en zo'n 40 kilo :'). God wat heb ik het zwaar gehad het eerste jaar. Maar mijn ouders hebben nooit bezuinigd op hulp verder, dus elke dag kon ik lessen krijgen als ik het spannend vond. Ik heb zoveel geleerd, zoveel discipline eraan overgehouden en al mijn gelukkigste herinneringen van die tijd waren op de manege. De steun van mijn ouders en de vele uren dat mijn pa bij me in de bak heeft gestaan zal ik altijd blijven waarderen.

Het paard is uiteindelijk weggegaan omdat ik het echt even te druk had met eindexamens, studeren en andere dingen wilde. Dat is natuurlijk ook altijd een optie he, verkopen. Maar het virus zit er zo erg in dat ik op mn 20e toch weer een paard heb gekocht en ik zou nooit meer zonder willen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:16

Ik zou niet direct over gaan tot het aankopen van een pony.
Het is hier al geopperd, maar ik vind het idee van eerst een tijdje een pony te huren/leasen wel een goed idee. Heeft je dochter het gevoel hoe het is om een eigen paard te hebben, en kunnen jullie wennen aan het idee dat er een lid van de familie bijgekomen is. Ondertussen leren jullie ook steeds meer bij, omdat je meer betrokken zult worden, en je hebt nog niet het nadeel dat alle bijkomende kosten ten jullie laste zijn. (dierenarts, hoefsmid, tandarts, tuig, spul, lessen, enz). Want paarden zijn stervensduur. Bovenop het stalgeld en lessen komt er nog heel wat kijken. Bovendien ben je verantwoordelijk voor het dier, ook als dochterlief er niet meer naar om kijkt, of als het oud en ziek is.
Gaat het leasen een hele tijd goed, en iedereen ziet het nog zitten, kun je misschien vragen om de huurpony aan te kopen.
Houd er rekening mee dat als er iets moest mis gaan met jullie eigen pony, dat het dan ook voor het kind een probleem is. Is haar lievelingspony nu ziek of mank wordt, kan ze gewoon een andere uitkiezen. Alsook met het leasen. Gebeurt er iets met deze pony, heeft de manege wellicht een andere ter beschikking. Is dit jullie eigen pony, dan is het voor een tijdje gedaan met rijden.
Wij hebben hier vroeger ook nog een tijdje ponylessen gegeven. Ik kreeg toen regelmatig de vraag : ik zou een eigen pony willen kopen voor mijn kind. Toen stelde ik ook altijd eerst de leaseoplossing voor met één van mijn pony's naar keuze. Eén keer is het dan tot een verkoop gekomen. In al de andere gevallen is de paardendroom na een tijdje opgelost in rook. Kinderen houden het heel moeilijk vol om een paar keer per week te komen rijden, en ook als het koud is of regent. Of als er iets anders te doen is. Of als er ergens een feestje is. Of als ze eens met de fiets moeten komen. Of als er een vriendje komt die niet paardminded is. Of nadat ze er eens zijn vanaf gevallen. Of of of.
Ik zeg niet dat dit met jouw kind zo is, maar better be safe than sorry, en een paardje leasen is al bijna net hetzelfde als kopen. Bezie dit als 'proefperiode' :j
En gebruik die periode om zelf bij te leren. Je kunt een kind van 10 niet de verantwoordelijkheid geven over een paard. Dat is uw verantwoordelijkheid als ouder. Informeer je, krijg ervaring, leer bij. En kopen kun je altijd nog. Marktplaats staat vol met paarden en pony's.
Succes!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:52

OOk geheel offtopic, maar TS heeft volgens mij nergens gevraagd om af te spreken. Hij vroeg alleen tips en advies.
Het afspreken werd aangeboden.

Maar goed, ik vind een lease of verzorgpaard echt niet hetzelfde. Dan was ik misschien ook afgehaakt. Zelfs nu op mn 44e en 32jr eigen paarden, zou ik met een lease of verzorgpaard echt eerder afhaken. Mijn eigen beestjes zijn mn eigen beestjes en ging en ga ik altijd met liefde naartoe.

Natuurlijk heel veel redenen om dat niet te doen en niet meer te willen, maar dat is gewoon altijd zo en weet je niet. Heb het al eerder gezegd. Op elke leeftijd is er wel een reden om geen eigen paard te kopen. Als ze nu trouw is, kan dat over enkele jaren heel anders zijn, dat weet je gewoon niet.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:14

Ik heb toch heel veel meiden gekend die alles kregen wat hun hartje begeerde en uiteindelijk zich in het uitgaan, en jongens begonnen te interesseren en waar de paarden van verkocht moesten worden omdat de interesse compleet verdwenen was.
Paardjes die hun stal niet meer uit kwamen daardoor.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:21

Popstra schreef:
Ik heb toch heel veel meiden gekend die alles kregen wat hun hartje begeerde en uiteindelijk zich in het uitgaan, en jongens begonnen te interesseren en waar de paarden van verkocht moesten worden omdat de interesse compleet verdwenen was.
Paardjes die hun stal niet meer uit kwamen daardoor.


Maar het kan ook andersom, de jongens links laten liggen en pony op eerste plek. Kind van ts is pas tien, het woord jongens duurt mogelijk nog 5 jaar of langer. Bij mij ging vroeger het paard ook voor de jongen. Liefde voor paarden kan heel diep zitten.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:23

Popstra schreef:
Ik heb toch heel veel meiden gekend die alles kregen wat hun hartje begeerde en uiteindelijk zich in het uitgaan, en jongens begonnen te interesseren en waar de paarden van verkocht moesten worden omdat de interesse compleet verdwenen was.
Paardjes die hun stal niet meer uit kwamen daardoor.


Niet bij ons op stal. Dat was op zaterdagavond aan de passoa jus op jongensjacht en zondag 10.00 les op de club met kater en al. Mijn hele leven was op stal, dus dan blijf je wel gaan. Vriendjes moesten maar mee.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 12-03-19 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:23

Popstra schreef:
Ik heb toch heel veel meiden gekend die alles kregen wat hun hartje begeerde en uiteindelijk zich in het uitgaan, en jongens begonnen te interesseren en waar de paarden van verkocht moesten worden omdat de interesse compleet verdwenen was.
Paardjes die hun stal niet meer uit kwamen daardoor.


Maar dat maakt toch niet uit? Als je gewoon toe kan geven dat je niet genoeg tijd meer in je paardje steekt en het niet meer zo leuk vind, dan verkoop je het paard toch gewoon weer?
Ik denk dat er maar weinig zijn die vanaf kleins af aan continu zeer actief zijn in de paardensport. Het kan een dipje zijn maar het kan ook zijn dat het gewoon niet meer je hobby is. Je interesses en voorkeuren veranderen nou eenmaal met de tijd.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:26

Je kunt ook eens kijken op Ponylease.nl
Hebben ze vaak leuke dieren staan en er zit begeleiding bij.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:39

superpony schreef:
OOk geheel offtopic, maar TS heeft volgens mij nergens gevraagd om af te spreken. Hij vroeg alleen tips en advies.
Het afspreken werd aangeboden.

Maar goed, ik vind een lease of verzorgpaard echt niet hetzelfde. Dan was ik misschien ook afgehaakt. Zelfs nu op mn 44e en 32jr eigen paarden, zou ik met een lease of verzorgpaard echt eerder afhaken. Mijn eigen beestjes zijn mn eigen beestjes en ging en ga ik altijd met liefde naartoe.

Natuurlijk heel veel redenen om dat niet te doen en niet meer te willen, maar dat is gewoon altijd zo en weet je niet. Heb het al eerder gezegd. Op elke leeftijd is er wel een reden om geen eigen paard te kopen. Als ze nu trouw is, kan dat over enkele jaren heel anders zijn, dat weet je gewoon niet.

Dat is zeker waar,een eigen paard is anders dan een lease-of verzorgpaard. Maar je moet toch eerst leren wat het allemaal inhoudt. En ook wat voor type paard geschikt voor je is. Eerst leasen is tamelijk risicovrij om mee te beginnen.Ik zag geregeld manegemeisjes die een prachtige pony van hun ouders kregen,maar wat een fiasco werd omdat ze het jonge felle dier niet aankonden.Dan moesten eerst allerlei anderen erop,en dan werd hij toch weer verkocht.Terwijl dat kind daarvoor met de lesponies veel plezier had.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:59

Popstra schreef:
Ik heb toch heel veel meiden gekend die alles kregen wat hun hartje begeerde en uiteindelijk zich in het uitgaan, en jongens begonnen te interesseren en waar de paarden van verkocht moesten worden omdat de interesse compleet verdwenen was.
Paardjes die hun stal niet meer uit kwamen daardoor.


Ja, maar dat weet je nooit. Wanneer kan je dan wel een eigen paard kopen? Als je gaat studeren is er geen tijd en geld, als je gaat werken is er vaak niet veel tijd en soms geen geld, als er een relatie komt, wil het vaak niet samen en als er kinderen komen wil het ook niet bij iedereen samen gaan.

Ik was 12 toen ik mn eerste pony kreeg en ben later een wilde puber geweest. Begon jong met stappen etc. Maar stappen deden we 's avonds en dan had ik al gereden. Anderen zaten 's middags al in een cafe te kaarten en daar deed ik niet aan mee. Net als vroeg afspreken in het weekend. Ik reed eerst en kwam regelrecht naar cafe/disco.
Later ging ik echt van donderdag tm zondag door en werkte erbij en sliep amper. Maar je bent jong en wilt wat.

Om me heen verkochten vriendinnen hun pony's of ze gingen naar de paarden en kregen andere wensen. Soms miste ik mensen echt wel.

Toen ik mn man leerde kennen had ik even geen pony, maar met hem weer eentje gekocht. In alle zware tijden in ons leven hadden we paarden, meerdere zelfs. Soms bijna onmogelijk om ze te houden, maar als je fijn staat, kun je al ver komen. Zonder had ik het soms nog zwaarder gevonden.

@anjali, Dat is een beetje onzin. Je kan op een manege paard nooit leren hoe het is om een eigen paard te hebben. Ook met een lease of eigen paard leer je dat niet. Je leert hooguit consequent erheen gaan, maar dat doen zat penny meisjes al voor hun plezier. Ik had zat vriendinnetjes op de manege zonder eigen pony die er wel meerdere keren pw waren.
Of een pony of paard je past, heeft met goed aankopen te maken. Dat leer je nergens. Daarvoor moet je gewoon goede hulp/begeleiding hebben.
Mijn 2e pony was ook als troost voor mij gekocht en een totaal verkeerde keus. Maar die is elders wel goed terecht gekomen en ik heb daarna een te gekke pony gehad. Meisje die mijn pony had blij, ik blij, dus win-win situatie.
Heb later wel vaker iets gekocht wat me niet paste of toch niet op te knappen was. Tja, ben er echt niet slechter van geworden en heeft ook niks met leeftijd te maken.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:23

Shaggy09 schreef:
Popstra schreef:
Ik heb toch heel veel meiden gekend die alles kregen wat hun hartje begeerde en uiteindelijk zich in het uitgaan, en jongens begonnen te interesseren en waar de paarden van verkocht moesten worden omdat de interesse compleet verdwenen was.
Paardjes die hun stal niet meer uit kwamen daardoor.


Maar dat maakt toch niet uit? Als je gewoon toe kan geven dat je niet genoeg tijd meer in je paardje steekt en het niet meer zo leuk vind, dan verkoop je het paard toch gewoon weer?
Ik denk dat er maar weinig zijn die vanaf kleins af aan continu zeer actief zijn in de paardensport. Het kan een dipje zijn maar het kan ook zijn dat het gewoon niet meer je hobby is. Je interesses en voorkeuren veranderen nou eenmaal met de tijd.

Helemaal mee eens maar ik zelf ben nu ik op leeftijd ben blij dat mijn ouders nooit voor mij een paard gekocht hadden toen ik een tiener was en ik er uiteindelijk geen zin meer in had. Die zin kwam pas weer toen ik begin 30 was.

Kopen is nog altijd makkelijker dan verkopen...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:28

@Popstra
Dat wel. Ik heb van mijn 9e tot mijn 15e eigen paardjes gehad en toen ook verkocht omdat ik gewoon andere interesses kreeg en tijd met vriendinnen ineens belangrijker vond. De verkoop van de paardjes en spullen ging gelukkig heel soepel. Kopen is idd makkelijker dan verkopen en je moet natuurlijk niet zomaar een paard aanschaffen als je dochter daar om vraagt, maar zoals hier eerder is gezegd zit aan iedere leeftijd voor en nadelen om een paard te kopen en als je het echt wilt dan doe je daar alles voor. :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:24

Maar dat weet je niet. Nu ben je dan in een situatie geweest dat je geen paard had. Als je wel een paardje had gehad, is je situatie gewoon anders en je weet achteraf niet hoe je daarmee om was gegaan.

Ik heb echt geen feest gemist en ben elk weekend wezen stappen. Maar altijd nadat ik had gereden. Alleen 's middags rondhangen vond ik niet zo interessant als anderen. Maar veel vriendinnen reden ook en die gingen ook stappen.

Verkopen kan lastig zijn, maar als je geen klik hebt of echt geen zin meer hebt is dat een stuk makkelijker dan als je heel gek op je beestje bent.

Ik woonde op afstand van school en de manege, dus was ook vaak nog afhankelijk van gebracht en of gehaald worden als bussen minder reden. Dat brak me als enige weleens op of mn ouders, maar het wordt echt deel van je leven.

Wel een eigen pony heeft ook voordelen. Je leert wat verantwoordelijkheid is en bent aardig gezond bezig. Veel buiten, met dieren en bewegen.

Ik kan van elke leeftijd wel een reden noemen waarom ik geen paard had moeten nemen, maar tot nu toe hebben we op elke leeftijd nog gekocht.

Tegenover andere vrouwen heb ik wel veel minder interesse in uiterlijk zoals manicure, schoonheidsspecialistes, kleding, reizen en drank bijvoorbeeld. Dat scheelt een hoop tijd en geld. Maar niet alleen de paarden, dat komt ook door bijv de honden en mijn behoefte aan veel buiten zijn.

Wij doen alles zelf voor onze paarden, maar kunnen echt nog steeds wel weg en andere dingen doen zoals een feestje etc.

Ik zie vooral dat keuzes maken bij mensen erg lastig is.

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Paard kopen voor dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:49

TS rijd ze nu op een manege?
volgens mij wel want ik heb daar iets over voorbij zien komen.
Ik mocht geen pony vroeger, maar ik gun het ieder kind als de ouders er achter staan.
MAAR informeer heel goed over de hoeveelheid werk die het jullie gaat opleveren (of geld als je alles uitbesteed, want laten we wel zijn echt ALLES is eventueel uit te besteden)
Op maneges hebben ze vaak ook pony's die je kan leasen, en is er tegelijkertijd toezicht en begeleiding.
En als ze dat dan een half jaartje heeft gedaan, kan je altijd overwegen een pony te kopen.
*of wellicht zelfs de lease pony overkopen

Lijkt mij het meest wijze besluit :)
En dat is het paardenmiesje die andere jonge paardenmeisjes dit gunt.

als pedagoge moet ik zeggen, niet toegeven alleen omdat je dochter iets niet uit haar hoofd krijgt XD
Tenzij je er zelf achter staat en het ook leuk vindt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 02:02

lampjerulez schreef:
als pedagoge moet ik zeggen, niet toegeven alleen omdat je dochter iets niet uit haar hoofd krijgt XD
Tenzij je er zelf achter staat en het ook leuk vindt.


Dat vind ik een vreemde benadering....Niet toegeven omdat je kind iets wil, tenzij je het zelf leuk vindt. Onze zoon wilde voetballen en daar hou ik helemaal niet van, maar van mij mocht ie en heb ik altijd langs de kant gestaan. Hij is 21 en voetbalt nog. Is er echt niet slechter van geworden dat hij iets mocht doen, omdat hij het wilde.

Overigens ik ben er ook niet slechter van geworden omdat ik wel een pony kreeg na veel, heel veel zeuren. Misschien ook wel, maar het is dan iig geen probleem.
Ga er niet teveel op in, maar juist omdat dingen die ik wilde niet gestimuleerd werden en zelfs afgeraden, zijn dingen anders gelopen dan had gemoeten/gekund.

Er zijn overigens heel veel mensen, vooral volwassenen die helemaal geen paard of dier zouden moeten mogen bezitten, dus tja.........Maar die mogen zelf bepalen.