Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

 
Profiel   

Giolli schreef
Interessant topic, vooral dat het maar niet benoemd mag worden omdat het zo gevoelig ligt. Ik zie heel veel ruiters voorbij komen die zich enorm bewust zijn.

Ik rijd niet meer om heel veel redenen, maar ik vond mezelf ook te zwaar. Ik weet niet of mijn paard er last van had, maar ik had er wel last van. Ik had toen maat 44 en dat ging voor geen meter meer. Joe, dan maar niet. :evaw:


[ [url=m/ik4reM.png]Afbeelding[/url] ]

Edit; overigens zoals dit soort topics altijd verlopen wordt het nu meer een sarcastisch/melig topic dan dat er daadwerkelijke goede dingen in staan. Iedereen heeft dan nood om zichzelf met sarcasme te verdedigen ofzo. Jammer!

Kan je voor mij de goede punten uit dit topic even op noemen ,ik ben ze kwijt geraakt.
Jammer dat jij met een maat 44 niet goed kan rijden,maar dat ligt mischien meer aan je rijkunsten als aan je maat?Of je moet enorm klein zijn ,dan ben je met maat 44 ook erg rond en kan je net zo min op een paard als een dame met maat 54 ,dat kan ik me wel voorstellen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 09:54 



 
Profiel   

Lau schreef
Dus wil je obesitas gezond aanpakken zinder maagverkleining of bypas dat mag er eerst ook wat veranderen aan de begeleiding.

Lau, bariatrische chirurgie is een verdienmodel van hier tot ginder.

Voor farmaceuten en ziekenhuizen heeft het geen nut om mensen een gedragsverandering bij te willen brengen want aan "gezonde" mensen verdienen ze niks. Met een GBP kan iemand wel een gezond gewicht bereiken, maar de afhankelijkheid van supplementen vergroot en dan ook nog de inkomsten van huidproblemen door huidoverschot. Want ja, dié operatie krijg je er niet bij...

Terwijl als je ons dikkies door het psychologische proces van nieuwe gezonde gewoontes helpt en ons dus ook niet uitlacht in de sportschool, we ineens zonder poedertjes/pilletjes dun worden.


Laatst bijgewerkt door Dioxide op 20-03-19 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 09:54 



 
Profiel   

Even terug komen op iemand die aangaf dat het misschien om heren maten zou gaan.
Nou, ik heb dus even gekeken. En die maat 46 is inderdaad een mannen rijbroek, wist niet eens dat daar zoveel verschil in zat! (De rits zat wel altijd al andersom, blijkbaar is dat bij mannen kleding?!)
Zo is mijn mysterie in ieder geval opgelost, weer wat geleerd! *voelt zich wel een muts nu*

Voor de rest lees ik een 'beetje' met verbazing over mensen met een maatje meer die niet zouden mogen sporten of in een strak pakkie mogen?
Waarom niet? Omdat het 'er niet uit ziet'? Wie bepaald dat?

Ik heb zelf ook een 'putjes kont', ja dat zie je bij bepaalde rijbroeken er gewoon door heen. Maar who cares? Ik in ieder geval niet hoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 09:55 



 
Profiel   

voor iedereen die er last van heeft, maak een petitie of iets en laat de naam veranderen naar 'stalbroek' ipv rijbroek.
zeg nou eerlijk, ga je liever een paard verzorgen in je lichtelijk oncomfortabele mooie jeans, of in een lekker zittende 'rij'broek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 09:56 



 
Profiel   

Dioxide schreef
Lau schreef
Dus wil je obesitas gezond aanpakken zinder maagverkleining of bypas dat mag er eerst ook wat veranderen aan de begeleiding.

Lau, bariatrische chirurgie is een verdienmodel van hier tot ginder.

Voor farmaceuten en ziekenhuizen heeft het geen nut om mensen een gedragsverandering bij te willen brengen want aan "gezonde" mensen verdienen ze niks. Met een GBP kan iemand wel een gezond gewicht bereiken, maar de afhankelijkheid van supplementen vergroot en dan ook nog de inkomsten van huidproblemen door huidoverschot. Want ja, dié operatie krijg je er niet bij...

Terwijl als je ons dikkies door het psychologische proces van nieuwe gezonde gewoontes helpt, we ineens zonder poedertjes/pilletjes gezond worden.


Echt zo stom.... psychologisch zou er zo veel te halen zijn. GBP en een sleeve zouden juist de laatste opties moeten zijn. En juist niet de eerste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 09:56 



 
Profiel   

Het niet mooi vinden is ook totaal niet de inzet van mijn topic, dan had ik t wel op MWS geplaatst. Inzet is paardenwelzijn en inderdaad de verbazing dat men dergelijke maten produceert en het faciliteren van paardrijden door mensen met een maat 54. Maargoed, ik hoop dan dat het bedoeld is om mee te mennen/uitmesten etc.

Verder heb ik niks tegen zware mensen, heb zelf een BMI van 30+ gehad en nee toen reed ik niet. Dus ik weet wat het is om dik te zijn. Ik heb er pas een probleem mee als men een dier gaat belasten met een zeer hoog gewicht waar je geen controle over hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 09:58 



 
Profiel   

Mars schreef
Het niet mooi vinden is ook totaal niet de inzet van mijn topic, dan had ik t wel op MWS geplaatst. Inzet is paardenwelzijn en inderdaad de verbazing dat men dergelijke maten produceert en het faciliteren van paardrijden door mensen met een maat 54. Maargoed, ik hoop dan dat het bedoeld is om mee te mennen/uitmesten etc.

Verder heb ik niks tegen zware mensen, heb zelf een BMI van 30+ gehad en nee toen reed ik niet. Dus ik weet wat het is om dik te zijn. Ik heb er pas een probleem mee als men een dier gaat belasten met een zeer hoog gewicht waar je geen controle over hebt.


Gequote en dikgedrukt want zo mee eens. Ontopic maar weer?


Laatst bijgewerkt door Urbanus op 20-03-19 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:00 



 
Profiel   

Lau schreef
oomens schreef
Verder krijgen dit soort topics altijd een hele nare wending, waarbij iedereen ineens meent dat er met complimentjes gestrooid moet worden en dat het nodig is om dikkere mensen vooral een heel pak veren in hun achterste te steken 'omdat ze er zo goed uitzien'.

Vraag mij toch af hoe het komt dat er al decennia steeds meer mensen meer overgewicht krijgen, en dat er dan ineens voor gekozen wordt om onder het mom van 'body positivity' en andere onzin, dik zijn massaal te omarmen en goed te praten. Kan die energie niet beter gestoken worden in het omkeren van die trend en het terugdringen en voorkomen van zwaarlijvigheid?



Begin maar eens met verborgen suiker uit producten laten. Gezond eten minder duur te maken. En mensen die te veel eten ook te zien als iemand die ziek is. Dan zijn we al een heel eind opweg.

Bosypositive is meer dan alleen dikke mensen omarmen. Het gaat om je lichaam lief hebben of die nou dik of dun is. Pas als je van jezelf houd kan je stappen nemen. Als ik mezelf lief heb en goed voor mezelf zorg gast afvallen beter. Dus stap 1 is wees lief voor jezelf.

Ook is begeleiding in afvallen iets wat niet echt vergoed wordt. Een diëtiste zit bijv al niet in het basis pakket. Dat kreng kost mij elke maand klauwen met geld. Ook is begeleid sporten in een veilige omgeving iets wat geboden zou moeten worden. Een obesitas uurtje om het maar een naam te geven. Dat zou mensen al helpen want dan kunnen ze elkaar steunen. En hun bewegings problemen bij mensen kwijt die hetzelfde ervaren.

Dus wil je obesitas gezond aanpakken zinder maagverkleining of bypas dat mag er eerst ook wat veranderen aan de begeleiding.


Of het nu voor dikke, dunne, kromme of rechte mensen is; al die verborgen suikers zijn voor ons allemaal slecht en vind ik ook schandalig dat er zoveel in ons eten te vinden is. Mensen worden ook "gestuurd" richting wat slechter eten, omdat dat nu eenmaal goedkoper is. Van mij mogen ze alle frisdrank, snoep, koek, chips etc. dik gaan belasten zodat het duurder wordt.

Maar ik heb een hele slechte rug door een oude blessure en een slechte heup door een breuk waarmee ik ben weggestuurd, en moet echt heel geregeld hiervoor naar de fysio omdat ik anders zo vast kom te zitten dat ik bijna niet kan functioneren.
Ik heb hiervoor maar 8 vergoedingen via mijn verzekering (bij een extra pakket, want basis wordt er ook niks vergoed), omdat anders de premie zo achterlijk duur wordt per maand. Alle andere keren moet ik ook uit eigen zak betalen, en dat tikt ook aan. Daar kan ik een abonnement voor afsluiten bij de duurste sportschool die wij hier in de regio hebben, of een aantal privé lessen extra met mijn paard van nemen per maand. Dat is ook iets waar ik helaas niks aan kan doen, maar dan kun je het ook zelf uitzoeken. Of je betaald het zelf, of je bekijkt het maar... Daar komt het zeg maar op neer.

Ik vind het wel jammer dat het topic zo'n nare wending heeft gemaakt. TS kan er natuurlijk ook gewoon niet over na hebben gedacht dat je zo'n rijbroek voor tig doeleinden kan gebruiken en niet alleen voor paardrijden. En daarom daadwerkelijk verbaasd zijn geweest over zulke maten rijbroeken.
Als hier dan netjes op gewezen wordt, dat dit ook naast het paard prettig is of tijdens het mennen, kan er ook gedacht worden; Oh ja, duhh! :Y)
Maar er wordt nu zo hard vanaf 2 kampen "gevochten". Ik vind het ook niet charmant als iemand in maat 50 in een turnpakje loopt, maar ik zal dat echt niet tegen iemand zeggen want als hij/zij zich daar prettig in voelt; oké, no problem! En ik zal ook geen enkele keer zeggen dat ze niet goed bezig zijn als ze sporten, en vind het juist tof en goed als ze over die onzekerheid heen stappen en het toch doen (oké, wel als ze op een paard stappen misschien). Ik ben met mijn maatje 34/36 ook niet bepaald lenig, dus als ik nu ballet zou gaan doen is dat ook geen gezicht. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:02 



 
Profiel   

beatje schreef
Giolli schreef
Interessant topic, vooral dat het maar niet benoemd mag worden omdat het zo gevoelig ligt. Ik zie heel veel ruiters voorbij komen die zich enorm bewust zijn.

Ik rijd niet meer om heel veel redenen, maar ik vond mezelf ook te zwaar. Ik weet niet of mijn paard er last van had, maar ik had er wel last van. Ik had toen maat 44 en dat ging voor geen meter meer. Joe, dan maar niet. :evaw:


[ [url=m/ik4reM.png]Afbeelding[/url] ]

Edit; overigens zoals dit soort topics altijd verlopen wordt het nu meer een sarcastisch/melig topic dan dat er daadwerkelijke goede dingen in staan. Iedereen heeft dan nood om zichzelf met sarcasme te verdedigen ofzo. Jammer!

Kan je voor mij de goede punten uit dit topic even op noemen ,ik ben ze kwijt geraakt.
Jammer dat jij met een maat 44 niet goed kan rijden,maar dat ligt mischien meer aan je rijkunsten als aan je maat?Of je moet enorm klein zijn ,dan ben je met maat 44 ook erg rond en kan je net zo min op een paard als een dame met maat 54 ,dat kan ik me wel voorstellen.


Ik zeg toch dat ik met mijn maat 44 niet meer goed kon paardrijden? Niet dat een ander met maat 44 niet kan rijden? Wat bedoel je nou precies...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:02 



 
Profiel   

Jammer dat dit topic in het absurde getrokken wordt door een aantal mensen.

Ik vind persoonlijk echt te dikke mensen in badpakken, leggings of op het naaktstrand ook niet fijn om te zien. Dus ik kijk gewoon niet en laat die mensen lekker doen, want dat recht hebben ze. Ik heb ook het recht er wat van te vinden. Spreek het alleen niet uit. Weet ik veel hoe iemand zijn/haar leven invult en waarom. Feit blijft dat ik te dik niet mooi vind, mede de reden dat ik zelf af ben gaan vallen :).

Waarom iets vinden dan maar automatisch betekent dat iemand iets niet meer mag, dat snap ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:03 



 
Profiel   

oomens schreef
Verder krijgen dit soort topics altijd een hele nare wending, waarbij iedereen ineens meent dat er met complimentjes gestrooid moet worden en dat het nodig is om dikkere mensen vooral een heel pak veren in hun achterste te steken 'omdat ze er zo goed uitzien'.

Vraag mij toch af hoe het komt dat er al decennia steeds meer mensen meer overgewicht krijgen, en dat er dan ineens voor gekozen wordt om onder het mom van 'body positivity' en andere onzin, dik zijn massaal te omarmen en goed te praten. Kan die energie niet beter gestoken worden in het omkeren van die trend en het terugdringen en voorkomen van zwaarlijvigheid?


Helemaal mee eens! het is gewoon ongezond, daar moet je echt wat aan willen doen! Elke andere ziekte die we oplopen willen we toch ook bestrijden.
Ik ben zelf 4 jaar geleden 13 kg afgevallen en moet elke dag een pas op de plaats maken om op dit gewicht te blijven. Maar ik weet daardoor, uit ervaring dat het niet kunnen afvallen voor pak m beet 80 procent? Uit smoesjes bestaat en teveel eten. En sinds ik ben afgevallen ben ik ook veel kritischer geworden naar mensen met overgewicht....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:03 



 
Profiel   

romyamb schreef
voor iedereen die er last van heeft, maak een petitie of iets en laat de naam veranderen naar 'stalbroek' ipv rijbroek.
zeg nou eerlijk, ga je liever een paard verzorgen in je lichtelijk oncomfortabele mooie jeans, of in een lekker zittende 'rij'broek?


Ik ga liever naar stal in mijn lekker zittende jeans. Is ook nog een optie hé

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:04 



 
Profiel   

Ik denk dat als iedereen zo'n hekel heeft aan "volle mensen" dat er dan wel een aantal keer aangifte tegen me gedaan is in het zwembad vanwege "bederving van het uitzicht".
Ik heb broekmaat 42 en rijbroekmaat 44.
Helaas heb ik door mijn wat ongelukkige "peervormige" figuur altijd herenshirts/jassen nodig vanwege het ontbreken van een taille.
Ik heb zelf ook een tijd niet gereden vanwege mijn gewicht maar nu ik weer keurig onder de 80 weeg rij ik ook weer (ben overigens 1.72).
Maat is trouwens ook zoiets.. het is zo afhankelijk van je bouw..

Die discussie over wel/niet sporten (ballet/turenen) met overgewicht vind ik echt wel heel ver gaan.
Zelf ben ik gaan hardlopen (en nee dat ziet er ook niet charmant uit met mijn figuur).
Wel vind ik dat je altijd vanuit het perspectief van je paard moet kijken.
Heb je een IJslander of een Tinker ofzo die niet heel groot is betekend dat niet dat die zomaar alles kunnen dragen. Ook zij hebben een limiet en hoe vaak zie ik wel niet dat die limiet word overschreden onder het mom van "Ja maar hij is breed gebouwd".

Conclusie van dit verhaal mensen moeten écht zelf kritisch naar zichzelf leren kijken, dan zou deze hele discussie nooit bestaan hebben.


Laatst bijgewerkt door HopeMyDay op 20-03-19 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:04 



 
Profiel   

Onali schreef
Ik vind het vreemd dat na mijn Tems er nog steeds geen Mod inhoudelijk heeft gereageerd.

Ook ik heb al 2x getemt maar 0 reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:05 



 
Profiel   

Nies_ schreef
Onali schreef
Nee ik was totaal niet sierlijk, ik ben als plank geboren dus daar zal nooit geen verandering in komen. Echter deed ik het voor mezelf, niet voor anderen.

Nou prima toch? Maar dan mag iemand toch wel zeggen het niet charmant te vinden? Dat vind je zelf kennelijk ook.


Verder eens met oomens.

Maar waarom? Waarom is het nodig om andere mensen zo te beoordelen en veroordelen?
Wat nou als Onali zich al niet helemaal lekker voelt, maar wel graag paaldanst omdat zij het leuk vind met als bijkomstigheid dat ze spieren ontwikkeld en misschien wel afvalt. Waarom vind jij het dan nodig om te zeggen dat het niet charmant is/het er niet uit ziet?
Veel mensen die al niet helemaal lekker in hun vel zitten voelen zich niet top over zichzelf, wat jij dan doet door dat te zeggen is bevestigen dat het inderdaad belabberd is. Gevolg is dat iemand zich onzeker gaat voelen, minder plezier beleeft aan de sport die ze voorheen wel met plezier deden, en misschien zelfs stoppen. Wat heb je dan bereikt? Helemaal niks.
Bovenstaande heeft mij heel, heel lang er van weerhouden om te zwemmen, hardlopen, dingen te doen die ik leuk vond. Want, wat als iemand mij zag, en daar iets van zou vinden? Ik ging extra vroeg de deur uit 's ochtends om te gaan hardlopen zodat ik maar niemand tegen zou komen.
Eén keer, één keer was iemand positief toen ik aan het hardlopen was. Ze kwam me tegemoet in het bos en zei dat ik goed bezig was. Dat deed me op dat moment zo veel.
Als we nou allemaal gewoon positief konden zijn, elkaar aanmoedigen en helpen, in plaats van bashen en neerhalen. Ik denk dat we daar een stuk sneller mee vooruit gaan.

Onali; ik hoop dat je weer gaat paaldansen, heb schijt aan wat een ander denkt, en geniet er van!
Lau; blijf naar je diëtist gaan, houd vol, je kunt dit!
Sheehan; doe die splits, doe die benen in je nek! Ga desnoods heel sierlijk onderuit :D En vooral, geniet van je Bueno!
Pluisje; ik hoop dat je weer gaat zwemmen, en daarbij een enorme middelvinger (in gedachten) kan opsteken naar mensen die dat niet oké vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:06 



 
Profiel   

JeaDH schreef
oomens schreef
Verder krijgen dit soort topics altijd een hele nare wending, waarbij iedereen ineens meent dat er met complimentjes gestrooid moet worden en dat het nodig is om dikkere mensen vooral een heel pak veren in hun achterste te steken 'omdat ze er zo goed uitzien'.

Vraag mij toch af hoe het komt dat er al decennia steeds meer mensen meer overgewicht krijgen, en dat er dan ineens voor gekozen wordt om onder het mom van 'body positivity' en andere onzin, dik zijn massaal te omarmen en goed te praten. Kan die energie niet beter gestoken worden in het omkeren van die trend en het terugdringen en voorkomen van zwaarlijvigheid?


Helemaal mee eens! het is gewoon ongezond, daar moet je echt wat aan willen doen! Elke andere ziekte die we oplopen willen we toch ook bestrijden.
Ik ben zelf 4 jaar geleden 13 kg afgevallen en moet elke dag een pas op de plaats maken om op dit gewicht te blijven. Maar ik weet daardoor, uit ervaring dat het niet kunnen afvallen voor pak m beet 80 procent? Uit smoesjes bestaat en teveel eten. En sinds ik ben afgevallen ben ik ook veel kritischer geworden naar mensen met overgewicht....


Leven en laten leven. De keuzes die ik maak voor mezelf om gezond te blijven/ lekker in mijn vel te zitten zijn mijn keuzes en die dring ik niet op.

En jouw ervaring is niet alleszeggend, ik denk dat je daar een ernstige denkfout maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:06 



 
Profiel   

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik door dit topic zin heb gekregen om te kijken of er een rijbroek in mijn maat bestaat (48, misschien 50 in rijbroek) om bij de paarden te klussen. Aangezien ik met mijn werk al genoeg jeans verslijt (dikke benen en veel bewegen levert snel uit broeken scheuren op), lijkt een rijbroek voor stal/weidewerk en mennen me wel iets :+ .

Al ben ik nu wel goed bezig met afvallen, dus misschien moet ik nog maar een maatje wachten :') . Ik wil overigens mijn kilo’s kwijt die er door de antidepressiva razendsnel zijn aangekomen, niet om er beter uit te zien (altijd mooi meegenomen) maar vooral omdat ik een enorm actieve levensstijl heb en dit gewicht me daarvoor in de weg zit. Ik doe nog steeds alles, maar heb meer last en merk voor mezelf echt wel dat een wandelvakantie in de bergen zwaarder is als je zelf teveel gewicht moet meezeulen. Ik heb zelf geen problemen om te kijken naar mensen, ongeacht welke maat ze hebben. Ik kan elk type mens mooi vinden, maar ik kan me voorstellen dat er dus mensen zijn die dat niet hebben.

Ik had werkelijk nooit gedacht dat er rijbroeken in deze maat bestaan en dat het inderdaad comfortabeler kan zijn dan een jeans... Dus dit topic heeft voor mij een positief effect in die zin dat ik misschien ook wel zo’n broek wil, niet dat ik terug op een paard wil stappen ;) . Daarvoor moet ik nog 30kg afvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:09 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Leven en laten leven. De keuzes die ik maak voor mezelf om gezond te blijven/ lekker in mijn vel te zitten zijn mijn keuzes en die dring ik niet op.

En jouw ervaring is niet alleszeggend, ik denk dat je daar een ernstige denkfout maakt.


En dat geld voor mijn keuzes en mening net zo goed.
Daarbij komt dat de gezondheid van de mens ons indirect allemaal aangaat, gezondheidszorg is best een punt van 'zorg' in onze samenleving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:20 



 
Profiel   

JeaDH schreef
MarcoBorsato schreef
Leven en laten leven. De keuzes die ik maak voor mezelf om gezond te blijven/ lekker in mijn vel te zitten zijn mijn keuzes en die dring ik niet op.

En jouw ervaring is niet alleszeggend, ik denk dat je daar een ernstige denkfout maakt.


En dat geld voor mijn keuzes en mening net zo goed.
Daarbij komt dat de gezondheid van de mens ons indirect allemaal aangaat, gezondheidszorg is best een punt van 'zorg' in onze samenleving.


Maar dring het dan niet op. :) of breng het constructief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:23 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Jammer dat dit topic in het absurde getrokken wordt door een aantal mensen.

Ik vind persoonlijk echt te dikke mensen in badpakken, leggings of op het naaktstrand ook niet fijn om te zien. Dus ik kijk gewoon niet en laat die mensen lekker doen, want dat recht hebben ze. Ik heb ook het recht er wat van te vinden. Spreek het alleen niet uit. Weet ik veel hoe iemand zijn/haar leven invult en waarom. Feit blijft dat ik te dik niet mooi vind, mede de reden dat ik zelf af ben gaan vallen :).

Waarom iets vinden dan maar automatisch betekent dat iemand iets niet meer mag, dat snap ik niet.


Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat ‘iemand iets niet meer mag’.
Ikzelf doe het niet, dat heb ik gezegd. En waarom niet uitspreken dat je het niet mooi vindt? Je mag dus niks meer zeggen over wat je niet mooi vindt? Dus niet over kleding, frontriemen, laarzen, make up, gewicht, uiterlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:28 



 
Profiel   

Het is natuurlijk ook wel confronterend wanneer iemand aangeeft bepaalde kledingstukken niet mooi te vinden op bepaalde lichamen. Het is lastig dat niet persoonlijk aan te trekken wanneer je zelf net dat lichaam hebt.


Suzanne F. schreef
_San87_ schreef
Jammer dat dit topic in het absurde getrokken wordt door een aantal mensen.

Ik vind persoonlijk echt te dikke mensen in badpakken, leggings of op het naaktstrand ook niet fijn om te zien. Dus ik kijk gewoon niet en laat die mensen lekker doen, want dat recht hebben ze. Ik heb ook het recht er wat van te vinden. Spreek het alleen niet uit. Weet ik veel hoe iemand zijn/haar leven invult en waarom. Feit blijft dat ik te dik niet mooi vind, mede de reden dat ik zelf af ben gaan vallen :).

Waarom iets vinden dan maar automatisch betekent dat iemand iets niet meer mag, dat snap ik niet.


Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat ‘iemand iets niet meer mag’.
Ikzelf doe het niet, dat heb ik gezegd. En waarom niet uitspreken dat je het niet mooi vindt? Je mag dus niks meer zeggen over wat je niet mooi vindt? Dus niet over kleding, frontriemen, laarzen, make up, gewicht, uiterlijk?

Jij niet, maar een aantal mensen trokken de sarcastische conclusie dat omdat iets volgens iemand niet mooi is het ook maar niet meer mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:30 



 
Profiel   

Steeph schreef
Nies_ schreef

Nou prima toch? Maar dan mag iemand toch wel zeggen het niet charmant te vinden? Dat vind je zelf kennelijk ook.


Verder eens met oomens.

Maar waarom? Waarom is het nodig om andere mensen zo te beoordelen en veroordelen?
Wat nou als Onali zich al niet helemaal lekker voelt, maar wel graag paaldanst omdat zij het leuk vind met als bijkomstigheid dat ze spieren ontwikkeld en misschien wel afvalt. Waarom vind jij het dan nodig om te zeggen dat het niet charmant is/het er niet uit ziet?
Veel mensen die al niet helemaal lekker in hun vel zitten voelen zich niet top over zichzelf, wat jij dan doet door dat te zeggen is bevestigen dat het inderdaad belabberd is. Gevolg is dat iemand zich onzeker gaat voelen, minder plezier beleeft aan de sport die ze voorheen wel met plezier deden, en misschien zelfs stoppen. Wat heb je dan bereikt? Helemaal niks.
Bovenstaande heeft mij heel, heel lang er van weerhouden om te zwemmen, hardlopen, dingen te doen die ik leuk vond. Want, wat als iemand mij zag, en daar iets van zou vinden? Ik ging extra vroeg de deur uit 's ochtends om te gaan hardlopen zodat ik maar niemand tegen zou komen.
Eén keer, één keer was iemand positief toen ik aan het hardlopen was. Ze kwam me tegemoet in het bos en zei dat ik goed bezig was. Dat deed me op dat moment zo veel.
Als we nou allemaal gewoon positief konden zijn, elkaar aanmoedigen en helpen, in plaats van bashen en neerhalen. Ik denk dat we daar een stuk sneller mee vooruit gaan.

Ik heb dat nergens gezegd hoor :') Mensen moeten zich het niet zo aantrekken, je hoeft er niet 100% van de tijd charmant bij te lopen. Het leven is geen modeshow.

Tijd om de lange tenen wat in te korten; tussen iets niet heel charmant vinden en vinden dat iets niet mag zit een wereld van verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:30 



 
Profiel   

Siersma schreef
Onali schreef
Ik vind het vreemd dat na mijn Tems er nog steeds geen Mod inhoudelijk heeft gereageerd.

Ook ik heb al 2x getemt maar 0 reactie


En waarom zou je willen temmen? Omdat je het niet eens bent met de discussie? Volgens mij wordt het nergens persoonlijk, niemand wordt aangevallen. Ieder geeft zijn mening en spreekt voor zichzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:33 



 
Profiel   

Omdat het volledig offline gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:34 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
En waarom zou je willen temmen? Omdat je het niet eens bent met de discussie? Volgens mij wordt het nergens persoonlijk, niemand wordt aangevallen. Ieder geeft zijn mening en spreekt voor zichzelf.


Ik vind jou echt een van de kortzichtigste personen die ik hier ooit heb zien reageren :o En hierdoor mag je je aangevoelen vallen. Aangezien jij ons ook aanvalt met je onredelijke onzinnige meningen. Sluit jezelf lekker binnen op, zodat je nooit dikke mensen hoeft te zien :evaw:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen