Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:41

Jammer dat een aantal van jullie het stigma van dikke mensen zo bevestigen hier. Maargoed ik ben niet meer dik dus heb er geen last van.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:44

Sheehan schreef:
Suzanne F. schreef:
En waarom zou je willen temmen? Omdat je het niet eens bent met de discussie? Volgens mij wordt het nergens persoonlijk, niemand wordt aangevallen. Ieder geeft zijn mening en spreekt voor zichzelf.


Ik vind jou echt een van de kortzichtigste personen die ik hier ooit heb zien reageren :o En hierdoor mag je je aangevoelen vallen. Aangezien jij ons ook aanvalt met je onredelijke onzinnige meningen. Sluit jezelf lekker binnen op, zodat je nooit dikke mensen hoeft te zien :evaw:


Ik val jou helemaal niet aan. Je trekt het je alleen blijkbaar heel erg aan. En blijkbaar vind jij jezelf dus dik. Dat heb ik nergens gezegd want ik ken je ook niet. En volgens mij ben jij nu degene die een persoonlijke aanval doet? En ik ben zelf ook niet meer de slankste hoor, ik weet niet waar je het op baseert dat ik geen dikke mensen wil zien? Ik heb alleen mijn mening gegeven over een bepaalde kledingkeuze bij zware mensen, verder niet.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:45

Sheehan schreef:
Suzanne F. schreef:
En waarom zou je willen temmen? Omdat je het niet eens bent met de discussie? Volgens mij wordt het nergens persoonlijk, niemand wordt aangevallen. Ieder geeft zijn mening en spreekt voor zichzelf.


Ik vind jou echt een van de kortzichtigste personen die ik hier ooit heb zien reageren :o En hierdoor mag je je aangevoelen vallen. Aangezien jij ons ook aanvalt met je onredelijke onzinnige meningen. Sluit jezelf lekker binnen op, zodat je nooit dikke mensen hoeft te zien :evaw:



Joh, laat je niet zo op de kast jagen.
Ik begrijp niet helemaal waarom er het hele topic al maat 44 bij wordt gehaald? Het gaat toch om +- maat 54, daar zit echt nog wel wat verschil in hoor (5 maten om precies te zijn :') )

Nooit over na gedacht dat mensen ook rijbroeken kopen om níét mee te gaan rijden. Vind het prima dat ze worden gemaakt, maar met maat 54 op een paard gaan zitten doet hoop ik niemand.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:47

Suzanne F. schreef:
Ik val jou helemaal niet aan. Je trekt het je alleen blijkbaar heel erg aan. En blijkbaar vind jij jezelf dus dik. Dat heb ik nergens gezegd want ik ken je ook niet. En volgens mij ben jij nu degene die een persoonlijke aanval doet? En ik ben zelf ook niet meer de slankste hoor, ik weet niet waar je het op baseert dat ik geen dikke mensen wil zien? Ik heb alleen mijn mening gegeven over een bepaalde kledingkeuze bij zware mensen, verder niet.


Het ging over een rijbroek in maat 54, niet over wat Suzanne vindt van dikke mensen in een balletpakje.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:53

Als iemand zichzelf prettig voelt in een balletpakje lekker laten leven zou ik zeggen. Waarom mag een ander geen plezier hebben en jij wel?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:55

Nies_ schreef:
Jammer dat een aantal van jullie het stigma van dikke mensen zo bevestigen hier. Maargoed ik ben niet meer dik dus heb er geen last van.


Ik heb jou nu al een aantal keer een aantal vervelende opmerkingen zien maken. Ik kan echt geen andere redenen bedenken waarom je dat doet behalve dat je er zelf blijkbaar gelukkig van wordt om andere te kwetsen en dat je graag andere mensen kwetst.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:57

Suzanne F. schreef:
_San87_ schreef:
Jammer dat dit topic in het absurde getrokken wordt door een aantal mensen.

Ik vind persoonlijk echt te dikke mensen in badpakken, leggings of op het naaktstrand ook niet fijn om te zien. Dus ik kijk gewoon niet en laat die mensen lekker doen, want dat recht hebben ze. Ik heb ook het recht er wat van te vinden. Spreek het alleen niet uit. Weet ik veel hoe iemand zijn/haar leven invult en waarom. Feit blijft dat ik te dik niet mooi vind, mede de reden dat ik zelf af ben gaan vallen :).

Waarom iets vinden dan maar automatisch betekent dat iemand iets niet meer mag, dat snap ik niet.


Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat ‘iemand iets niet meer mag’.
Ikzelf doe het niet, dat heb ik gezegd. En waarom niet uitspreken dat je het niet mooi vindt? Je mag dus niks meer zeggen over wat je niet mooi vindt? Dus niet over kleding, frontriemen, laarzen, make up, gewicht, uiterlijk?


De vraag is, waarom moet jij perse uitspreken dat je iets niet mooi vindt? Omdat je graag je mening geeft? Omdat je graag mensen kwetst? Omdat je vindt dat je alles maar moet kunnen zeggen?
Niemand zegt dat jij die mening niet mag hebben, de vraag is of je die mening altijd moet ventileren. Precies dat is waar het mis gaat in de maatschappij, we zeggen maar al te graag lelijke dingen.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:02

Iemand met een maat 54 mag gerust wel eens op onze Hercule rijden. Hercule is een barokke merens en oer en oer sterk. Hij gaat echt niet dood van eens een rustig ritje met een te zwaar persoon op zijn rug hoor. Mijn andere merens zou dit echter absoluut niet aankunnen, ook niet voor 1x.

Ik vind het altijd zo zwart wit. Laat dikke mensen lekker in hun waarde. Laat ze lekker en met plezier sporten, mennen en laat ze gewoon lekker af en toe hun paard uit stappen. Overal waar te voor staat is ongezond, maar om nu te doen dat dikke mensen niets meer zouden mogen, vind ik zo idioot.

En voor dat ik heel bokt over me heen krijg, ik ben altijd te mager geweest, ben nu normaal ook al voel ik me te dik, maar heb het lijden gezien van een ontzettend lieve moeder die zichzelf altijd te dik vond en daar enorm onder geleden heeft. Ik heb haar een keer slank cq mager gezien, en dat was toen ze letterlijk in haar kist lag. Ik vond het niet mooi want het was niet mijn mooie Rubens moeder. Toen realiseerde ik me, wat een verdriet het te dik zijn in haar leven opgeleverd heeft en hoe zonde dat was.
Toen realiseerde ik me, dat dik zijn ook heel erg mooi kan zijn. Mijn moeder had altijd ene prachtige uitstraling met haar mooie ronde figuur. <3 Heel veel dikke mensen vind ik zelf gewoon mooi!

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:04

Liesje1611 schreef:
Joh, laat je niet zo op de kast jagen.
Ik begrijp niet helemaal waarom er het hele topic al maat 44 bij wordt gehaald? Het gaat toch om +- maat 54, daar zit echt nog wel wat verschil in hoor (5 maten om precies te zijn :') )

Nooit over na gedacht dat mensen ook rijbroeken kopen om níét mee te gaan rijden. Vind het prima dat ze worden gemaakt, maar met maat 54 op een paard gaan zitten doet hoop ik niemand.


Er is nu al 900 keer gezegd dat niemand hier met zo'n maat op een paard gaat zitten. Het gaat nu over dat dikke mensen volgens sommige hier helemaal niks meer mogen doen behalve stilzitten en eten :')

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 12:06

Sheehan schreef:
Liesje1611 schreef:
Joh, laat je niet zo op de kast jagen.
Ik begrijp niet helemaal waarom er het hele topic al maat 44 bij wordt gehaald? Het gaat toch om +- maat 54, daar zit echt nog wel wat verschil in hoor (5 maten om precies te zijn :') )

Nooit over na gedacht dat mensen ook rijbroeken kopen om níét mee te gaan rijden. Vind het prima dat ze worden gemaakt, maar met maat 54 op een paard gaan zitten doet hoop ik niemand.


Er is nu al 900 keer gezegd dat niemand hier met zo'n maat op een paard gaat zitten. Het gaat nu over dat dikke mensen volgens sommige hier helemaal niks meer mogen doen behalve stilzitten en eten :')


Niemand heeft gezegd dat iets niet mag. Hooguit dat t niet mooi is, dat is wat anders.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:09

Sheehan schreef:
Liesje1611 schreef:
Joh, laat je niet zo op de kast jagen.
Ik begrijp niet helemaal waarom er het hele topic al maat 44 bij wordt gehaald? Het gaat toch om +- maat 54, daar zit echt nog wel wat verschil in hoor (5 maten om precies te zijn :') )

Nooit over na gedacht dat mensen ook rijbroeken kopen om níét mee te gaan rijden. Vind het prima dat ze worden gemaakt, maar met maat 54 op een paard gaan zitten doet hoop ik niemand.


Er is nu al 900 keer gezegd dat niemand hier met zo'n maat op een paard gaat zitten. Het gaat nu over dat dikke mensen volgens sommige hier helemaal niks meer mogen doen behalve stilzitten en eten :')

Je vergeet in de auto stappen om door de McDrive te rijden.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:10

Ik heb geen auto, dus ik pak sportief de fiets. Ohnee. Wacht.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:13

Sheehan schreef:
Ik heb geen auto, dus ik pak sportief de fiets. Ohnee. Wacht.


Kijk uit dat je er niet doorheen krakt he :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:14

Lau schreef:
Sheehan schreef:
Ik heb geen auto, dus ik pak sportief de fiets. Ohnee. Wacht.


Kijk uit dat je er niet doorheen krakt he :')


Een stalen ros is ook een ros :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:17

Mars schreef:
Sheehan schreef:

Er is nu al 900 keer gezegd dat niemand hier met zo'n maat op een paard gaat zitten. Het gaat nu over dat dikke mensen volgens sommige hier helemaal niks meer mogen doen behalve stilzitten en eten :')


Niemand heeft gezegd dat iets niet mag. Hooguit dat t niet mooi is, dat is wat anders.

Nee, nee, als iemand iets niet mooi vindt betekent dat automatisch dat die persoon vindt dat iets ook niet meer mag. Snap dat nou.

Om maar even mee te doen in t sarcastische en snerende van de mensen die zich aangevallen voelen :).

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:54

Ik moet zeggen dat ik het van beide kanten erg sneu vindt dat er nu dingen uit z'n verband getrokken worden en mensen in de slachtofferrol kruipen die totaal niet aangesproken worden/zich aangesproken hoeven te voelen. If you're happy and you're fat clap your hands maar om er nu bij te gaan halen dat je een bueno gaat eten lijkt mij een beetje ver gaan. Verder is de strekking van het topic volgens mij vrij duidelijk, iemand.met maat 54 gaat niet op een paard zitten, die rijbroeken worden gebruikt voor andere dingen dan rijden en ook dikke mensen mogen turnen in hun nakie als ze dat ambiëren. Prima toch? Dat mensen het niet om aan te zien vinden is prima, wellicht vinden andere mensen hun haarstijl weer niet om aan te zien. Laat diegenen dan daarin ook lekker in hun waarde.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:01

Sheehan schreef:
Liesje1611 schreef:
Joh, laat je niet zo op de kast jagen.
Ik begrijp niet helemaal waarom er het hele topic al maat 44 bij wordt gehaald? Het gaat toch om +- maat 54, daar zit echt nog wel wat verschil in hoor (5 maten om precies te zijn :') )

Nooit over na gedacht dat mensen ook rijbroeken kopen om níét mee te gaan rijden. Vind het prima dat ze worden gemaakt, maar met maat 54 op een paard gaan zitten doet hoop ik niemand.


Er is nu al 900 keer gezegd dat niemand hier met zo'n maat op een paard gaat zitten. Het gaat nu over dat dikke mensen volgens sommige hier helemaal niks meer mogen doen behalve stilzitten en eten :')


Ik heb echt niemand dat zien zeggen? Zitten we in hetzelfde topic? _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:04

Liesje1611 schreef:
Ik heb echt niemand dat zien zeggen? Zitten we in hetzelfde topic? _O-

Ik zie mensen die zich aangesproken voelen dat als conclusie trekken omdat er niet gelezen wordt, maar meteen alles persoonlijk aangetrokken wordt.

Pun intended :').

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:06

Van de hele storm oprakelen als hij net is gaan liggen wordt ook niemand beter.

Liekec, helemaal eens met jou!

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:12

Slotje voor overleg.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:49

Moderatoropmerking:
We hebben dit topic een poos in de gaten gehouden, ervan uitgaand dat jullie het zelf zouden kunnen reguleren. Helaas is het topic nu vervallen in sneren en persoonlijk worden, en dat is niet toegestaan op Bokt.
We begrijpen dat een controversieël onderwerp zoals dit nogal wat emoties kan oproepen.
Maar blijf op de bal spelen; persoonlijke sneren zijn nergens voor nodig. En probeer emoties niet de boventoon te laten voeren.

Let erop dat dit een moderatoropmerking is. Het negeren ervan kan tot sancties leiden.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 02:01

Waarom is het weer opengegaan?
Is nu toch duidelijk dat je rijbroeken niet alleen voor rijden hoeft te gebruiken?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:31

Onali schreef:
Waarom is het weer opengegaan?
Is nu toch duidelijk dat je rijbroeken niet alleen voor rijden hoeft te gebruiken?


Blijkbaar niet :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:43

R-r-r-rooonde 2 _O-

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:02

Wat dit topic vooral duidelijk heeft gemaakt is dat gewicht een enórm taboe is. Jammer hoor, het lijkt me beter om daar de discussie wat over te kunnen openen.