Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:09

Zo, ga je lekker? Wie ben jij om een mening te hebben over wat iemand wel of niet moet doen als iemand daar niemand mee pijn doet?
Wat als ik me nou geweldig voel als ik op een balk sta mijn saltos uit te voeren, en daarbij lekker een balletpakje draag? Mag dat niet omdat jij vind dat ik er niet goed uit zou zien?
Bah. :n

En het maar raar vinden dat mensen met overgewicht vaak niet de stap durven nemen om te gaan sporten...

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:12

Ik vind het vreemd dat na mijn Tems er nog steeds geen Mod inhoudelijk heeft gereageerd.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:14

Steeph schreef:
En het maar raar vinden dat mensen met overgewicht vaak niet de stap durven nemen om te gaan sporten...


Ik heb al 3 jaar niet meer gezwommen. Best gek als je het zo bekijkt.. :')

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 10:16

Huh waarom zouden mensen met XXL niet mogen balletten? Elke vorm van sport/beweging is toch juist super goed?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:16

Oh ja badpakken, optisch hetzelfde als een turn- of balletpakje.

Suzanne mag dit dan wel of niet?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:16

pluisje88 schreef:
Steeph schreef:
En het maar raar vinden dat mensen met overgewicht vaak niet de stap durven nemen om te gaan sporten...


Ik heb al 3 jaar niet meer gezwommen. Best gek als je het zo bekijkt.. :')

Daar heb ik nou echt de grootste schijt aan, ik vind zwemmen super tof en als iemand niet kan hendelen dat er iemand met een maatje meer zich in een zwembad begeeft, kijken ze maar lekker de andere kant op :D

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:19

Suzanne F. schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nee jij reageert gewoon een potje ongenuanceerd met je turnpakjes.

Het lijkt mij logisch dat je met teveel gewicht niet op een dier gaat zitten maar waarom jij het nodig vindt om te zeggen dat turnpakjes terecht niet in XXL gemaakt worden ontgaat me volledig en komt eerder gefrustreerd over dan diervriendelijk.


Nou ik kan dan alleen voor mezelf praten maar mij krijg je met mijn maat 38/40 echt niet in een turnpakje hoor. En ik zou denk ik nog wel net in een turnpakje maat L passen maar dat zou ik echt niet willen.
Kan je ongenuanceerd vinden maar je gaat toch ook niet balletten met maat xxl? Als mensen daar blij van worden dan doen ze dat maar, maar mijn mening is dat het er gewoon niet uitziet. Je kan je als forse vrouw prima kleden maar een turn of balletpakje haalt je nou niet echt op. En het lijkt me ook niet echt een fijne sport om te beoefenen als je die maat hebt, dan kan je beter iets anders gaan doen.


Gelukkig heeft ze wel plezier: https://www.instagram.com/p/BuHZrYJhNl4 ... 6f5tt4lotk

Jij was toch zo veel afgevallen? Voor iemand met zo een prestatie heb je verdomd weinig respect voor dikke mensen. Jij zou juist moeten begrijpen hoe zij zich voelen. En moeten snappen dat plezier in bewegen gewoon ontzettend belangrijk is.
Laatst bijgewerkt door Lau op 20-03-19 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:20

sport leggings om te hardlopen mogen dus ook niet, andere mensen zullen maar eens je cellulite zien.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:21

Lau schreef:
Suzanne F. schreef:


Nee jij reageert gewoon een potje ongenuanceerd met je turnpakjes.

Het lijkt mij logisch dat je met teveel gewicht niet op een dier gaat zitten maar waarom jij het nodig vindt om te zeggen dat turnpakjes terecht niet in XXL gemaakt worden ontgaat me volledig en komt eerder gefrustreerd over dan diervriendelijk.


Nou ik kan dan alleen voor mezelf praten maar mij krijg je met mijn maat 38/40 echt niet in een turnpakje hoor. En ik zou denk ik nog wel net in een turnpakje maat L passen maar dat zou ik echt niet willen.
Kan je ongenuanceerd vinden maar je gaat toch ook niet balletten met maat xxl? Als mensen daar blij van worden dan doen ze dat maar, maar mijn mening is dat het er gewoon niet uitziet. Je kan je als forse vrouw prima kleden maar een turn of balletpakje haalt je nou niet echt op. En het lijkt me ook niet echt een fijne sport om te beoefenen als je die maat hebt, dan kan je beter iets anders gaan doen.


Gelukkig heeft ze wel plezier: https://www.instagram.com/p/BuHZrYJhNl4 ... 6f5tt4lotk

Jij was toch zo veel afgevallen? Voor iemand met zo een prestatie heb je verdomd weinig respect voor dikke mensen. Jij zou juist moeten begrijpen hoe zij zich voelen. En moeten snappen dat plezier in bewegen gewoon ontzettend belangrijk is.[/quote]

AHAHHAHAHAAH AMEN

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:22

romyamb schreef:
sport leggings om te hardlopen mogen dus ook niet, andere mensen zullen maar eens je cellulite zien.


Ooh de horror :')
Dan kan je bij menig vrouw wegkijken. Want zelfs slanke vrouwen hebben cellulite.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:22


Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:22

Interessant topic, vooral dat het maar niet benoemd mag worden omdat het zo gevoelig ligt. Ik zie heel veel ruiters voorbij komen die zich enorm bewust zijn.

Ik rijd niet meer om heel veel redenen, maar ik vond mezelf ook te zwaar. Ik weet niet of mijn paard er last van had, maar ik had er wel last van. Ik had toen maat 44 en dat ging voor geen meter meer. Joe, dan maar niet. :evaw:


Afbeelding

Edit; overigens zoals dit soort topics altijd verlopen wordt het nu meer een sarcastisch/melig topic dan dat er daadwerkelijke goede dingen in staan. Iedereen heeft dan nood om zichzelf met sarcasme te verdedigen ofzo. Jammer!
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-03-19 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:24


Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:25

Dit bewijst maar weer dat er ècht mensen zijn die dikke mensen haten. We kunnen niks goed doen bij sommige, absurd dat jullie een beetje vet vies vinden. Ik ga even kotsen om jullie. En daarna lekker een bueno in mn mond proppen <3
Laatst bijgewerkt door Mand op 20-03-19 10:29, in het totaal 2 keer bewerkt

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:25

Lau schreef:
romyamb schreef:
sport leggings om te hardlopen mogen dus ook niet, andere mensen zullen maar eens je cellulite zien.


Ooh de horror :')
Dan kan je bij menig vrouw wegkijken. Want zelfs slanke vrouwen hebben cellulite.


Dus dat maar dat is anders toch? :') gekkigheid

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:26

romyamb schreef:
Lau schreef:


Ooh de horror :')
Dan kan je bij menig vrouw wegkijken. Want zelfs slanke vrouwen hebben cellulite.


Dus dat maar dat is anders toch? :') gekkigheid


Ooh ja hoe kan ik dat vergeten :')

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:26

Sheehan schreef:
Dit bewijst maar weer dat er ècht mensen zijn die dikke mensen haten. We kunnen niks goed doen bij sommige, absurd dat jullie een beetje vet vies vinden. Ik ga even kotsen om jullie. En daarna lekker een bueno in mn mond proppen <3

AMEN SIS _/-\o_ :') :')

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:27

Sheehan schreef:
Dit bewijst maar weer dat er ècht mensen zijn die dikke mensen haten. We kunnen niks goed doen bij sommige, absurd dat jullie een beetje vet vies vinden. Ik ga even kotsen om jullie. En daarna lekker een bueno in mn mond proppen <3


1 maar meid ben je op dieet? LEEF en neem er lekker 2 <3 . Je kan het hebben net zoals iedereen. Want voor een gezonde balans moet je ook genieten :o

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:29

Sheehan schreef:
Dit bewijst maar weer dat er ècht mensen zijn die dikke mensen haten. We kunnen niks goed doen bij sommige, absurd dat jullie een beetje vet vies vinden. Ik heb maat 44, maar ik ben dik toch? Ondanks dat maat 42 de normale maat is? Ben je met maat 40 ook al te dun dan? Ik ga even kotsen om jullie. En daarna lekker een bueno in mn mond proppen <3

Eet smakelijk! *\o/*

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:30

Sheehan schreef:
Dit bewijst maar weer dat er ècht mensen zijn die dikke mensen haten. We kunnen niks goed doen bij sommige, absurd dat jullie een beetje vet vies vinden. Ik ga even kotsen om jullie. En daarna lekker een bueno in mn mond proppen <3


_/-\o_

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:30

Lau schreef:
Sheehan schreef:
Dit bewijst maar weer dat er ècht mensen zijn die dikke mensen haten. We kunnen niks goed doen bij sommige, absurd dat jullie een beetje vet vies vinden. Ik ga even kotsen om jullie. En daarna lekker een bueno in mn mond proppen <3


1 maar meid ben je op dieet? LEEF en neem er lekker 2 <3 . Je kan het hebben net zoals iedereen. Want voor een gezonde balans moet je ook genieten :o


Ohja, 2. Ik heb toch al maat 44, ik ben toch al te dik toch? Ondanks dat maat 42 de normale maat is? Mensen met maat 40 moeten ook aan de bueno’s denk ik, die zijn te dun!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:30

romyamb schreef:
Dus mensen met overgewicht mogen ook al niet aan een sport doen die ze leuk vinden volgens jou omdat de kleding wellicht te strak kan zitten? hmm ja helemaal mee eens
echt trash.
waarom duit jij zo op die pakjes er zijn ook andere outfits om in te balletten of turnen.
Zolang je niet op een dier kruipt heeft niemand het volgens mij over 'mogen'. Eerder over '(nog) niet moeten willen', in het geval van ballet of turnen. Bij een jurysport als turnen draait alles om de uitvoering. Waar herenturnen vooral kracht moet uitstralen, hoort damesturnen souplesse en sierlijkheid te laten zien. Zo werkt die sport nu eenmaal, en je kunt ervan vinden wat je wilt, maar 'het ziet er niet uit' is daar nu net bij uitstek een geldig argument.
Ballet gaat daarin nog een stapje verder, omdat daar het sportieve aspect compleet ontbreekt, en het puur en alleen gaat om het plaatje. Om het zo mooi mogelijk uitvoeren van de bewegingen.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:31

pas maar op daalijk word dit nog gezien als 'dunne mensen haat'

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:31

oomens schreef:
romyamb schreef:
Dus mensen met overgewicht mogen ook al niet aan een sport doen die ze leuk vinden volgens jou omdat de kleding wellicht te strak kan zitten? hmm ja helemaal mee eens
echt trash.
waarom duit jij zo op die pakjes er zijn ook andere outfits om in te balletten of turnen.
Zolang je niet op een dier kruipt heeft niemand het volgens mij over 'mogen'. Eerder over '(nog) niet moeten willen', in het geval van ballet of turnen. Bij een jurysport als turnen draait alles om de uitvoering. Waar herenturnen vooral kracht moet uitstralen, hoort damesturnen souplesse en sierlijkheid te laten zien. Zo werkt die sport nu eenmaal, en je kunt ervan vinden wat je wilt, maar 'het ziet er niet uit' is daar nu net bij uitstek een geldig argument.
Ballet gaat daarin nog een stapje verder, omdat daar het sportieve aspect compleet ontbreekt, en het puur en alleen gaat om het plaatje. Om het zo mooi mogelijk uitvoeren van de bewegingen.


Ja? Rijd jij paard om de competitie of omdat je het leuk vindt?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:31

Het topic houdt wel niveau zeg.