Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:32

Giolli schreef:
Interessant topic, vooral dat het maar niet benoemd mag worden omdat het zo gevoelig ligt. Ik zie heel veel ruiters voorbij komen die zich enorm bewust zijn.

Ik rijd niet meer om heel veel redenen, maar ik vond mezelf ook te zwaar. Ik weet niet of mijn paard er last van had, maar ik had er wel last van. Ik had toen maat 44 en dat ging voor geen meter meer. Joe, dan maar niet. :evaw:


[ [url=m/ik4reM.png]Afbeelding[/url] ]

Edit; overigens zoals dit soort topics altijd verlopen wordt het nu meer een sarcastisch/melig topic dan dat er daadwerkelijke goede dingen in staan. Iedereen heeft dan nood om zichzelf met sarcasme te verdedigen ofzo. Jammer!


Zie mijn post. Prima om het erover te hebben maar door al die oordelen altijd heeft inderdaad iedereen de neiging om zich te verdedigen. Vind als ik eerlijk ben jouw post niet echt representatief want jouw maat 44 was echt niet de reden dat je niet meer rijdt.. by the way, kijk serieus naar die foto ben. Kon echt prima.. ik zou ervoor tekenen als ik het zo kon krijgen

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:32

oomens schreef:
romyamb schreef:
Dus mensen met overgewicht mogen ook al niet aan een sport doen die ze leuk vinden volgens jou omdat de kleding wellicht te strak kan zitten? hmm ja helemaal mee eens
echt trash.
waarom duit jij zo op die pakjes er zijn ook andere outfits om in te balletten of turnen.
Zolang je niet op een dier kruipt heeft niemand het volgens mij over 'mogen'. Eerder over '(nog) niet moeten willen', in het geval van ballet of turnen. Bij een jurysport als turnen draait alles om de uitvoering. Waar herenturnen vooral kracht moet uitstralen, hoort damesturnen souplesse en sierlijkheid te laten zien. Zo werkt die sport nu eenmaal, en je kunt ervan vinden wat je wilt, maar 'het ziet er niet uit' is daar nu net bij uitstek een geldig argument.
Ballet gaat daarin nog een stapje verder, omdat daar het sportieve aspect compleet ontbreekt, en het puur en alleen gaat om het plaatje. Om het zo mooi mogelijk uitvoeren van de bewegingen.

maar nu heb je het over de wedstrijd kant, je kan het natuurlijk ook voor de lol doen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:32

Giolli schreef:
Het topic houdt wel niveau zeg.


Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:33

Maar wie zegt dat ze wedstrijden doen?

Ik heb in het verleden wel wedstrijden gedaan met turnen (toen was ik 10) Maar je kan toch gewoon op een sport zitten zonder verplichtingen?

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:35

Ik kan met mijn maat 44 anders nog steeds mijn benen in mijn nek leggen en de split. En ik kan ook heel sierlijk op mijn bek gaan :o

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:36

Sheehan schreef:
Dit bewijst maar weer dat er ècht mensen zijn die dikke mensen haten. We kunnen niks goed doen bij sommige, absurd dat jullie een beetje vet vies vinden. Ik ga even kotsen om jullie. En daarna lekker een bueno in mn mond proppen <3

Jeetje wat een niveau

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:36

pluisje88 schreef:
Giolli schreef:
Interessant topic, vooral dat het maar niet benoemd mag worden omdat het zo gevoelig ligt. Ik zie heel veel ruiters voorbij komen die zich enorm bewust zijn.

Ik rijd niet meer om heel veel redenen, maar ik vond mezelf ook te zwaar. Ik weet niet of mijn paard er last van had, maar ik had er wel last van. Ik had toen maat 44 en dat ging voor geen meter meer. Joe, dan maar niet. :evaw:


[ [url=m/ik4reM.png]Afbeelding[/url] ]

Edit; overigens zoals dit soort topics altijd verlopen wordt het nu meer een sarcastisch/melig topic dan dat er daadwerkelijke goede dingen in staan. Iedereen heeft dan nood om zichzelf met sarcasme te verdedigen ofzo. Jammer!


Zie mijn post. Prima om het erover te hebben maar door al die oordelen altijd heeft inderdaad iedereen de neiging om zich te verdedigen. Vind als ik eerlijk ben jouw post niet echt representatief want jouw maat 44 was echt niet de reden dat je niet meer rijdt.. by the way, kijk serieus naar die foto ben. Kon echt prima.. ik zou ervoor tekenen als ik het zo kon krijgen


Wat een onzin.
Mijn post niet representatief omdat? Alsof er niet gezegd mag worden dat iemand gewoon te zwaar kan zijn. Maar goed, wat ik nu zeg is al een aantal keer genoemd in dit topic dus ik kom weer als spuit 11.

Mijn maat 44 was wel degelijk de reden dat ik geen plezier meer had het laatste jaar en dat uit handen heb gegeven.
Ik plaats juist de foto om te laten zien dat het er niet verkeerd uit hoeft te zien, maar wel verkeerd kan voelen. Dat jij er voor zou tekenen betekend niet dat ik het er maar mee moet doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:36

MarcoBorsato schreef:
Giolli schreef:
Het topic houdt wel niveau zeg.


Verbeter de wereld en begin bij jezelf.



+:)+
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-03-19 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:36

oomens schreef:
romyamb schreef:
Dus mensen met overgewicht mogen ook al niet aan een sport doen die ze leuk vinden volgens jou omdat de kleding wellicht te strak kan zitten? hmm ja helemaal mee eens
echt trash.
waarom duit jij zo op die pakjes er zijn ook andere outfits om in te balletten of turnen.
Zolang je niet op een dier kruipt heeft niemand het volgens mij over 'mogen'. Eerder over '(nog) niet moeten willen', in het geval van ballet of turnen. Bij een jurysport als turnen draait alles om de uitvoering. Waar herenturnen vooral kracht moet uitstralen, hoort damesturnen souplesse en sierlijkheid te laten zien. Zo werkt die sport nu eenmaal, en je kunt ervan vinden wat je wilt, maar 'het ziet er niet uit' is daar nu net bij uitstek een geldig argument.
Ballet gaat daarin nog een stapje verder, omdat daar het sportieve aspect compleet ontbreekt, en het puur en alleen gaat om het plaatje. Om het zo mooi mogelijk uitvoeren van de bewegingen.



Ach ga toch weg,
Zolang ze er niemand kwaad mee doen laat ze lekker. Eens dat ze niet op een paard moeten gaan zitten. Maar als zij prima ballerina willen zijn hou ik ze niet tegen. Als zij lekker willen balletten of turnen moeten ze dat doen. Wie zegt dat ze wedstrijden doen. Op de vereniging of ij de huiskamer is toch ook goed. Als zij daar vrolijk van worden.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:37

Jongens, ik heb het idee van de eeuw! :)*

Wat nou als...
Spoiler:
we gewoon allemaal in onze blote kont gaan dansen, zwemmen, turnen, paardrijden, hardlopen! Dan hoeven er geen rare grote maat broeken meer gemaakt te worden, niemand die kan klagen over dat je bikini/pakje te strak zit en je rolletjes zichtbaar zijn!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ruiterkleding t/m maat 54(!?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:38

Eelt op je benen van het paardrijden lijkt me ook niet heel charmant

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:39

Verder krijgen dit soort topics altijd een hele nare wending, waarbij iedereen ineens meent dat er met complimentjes gestrooid moet worden en dat het nodig is om dikkere mensen vooral een heel pak veren in hun achterste te steken 'omdat ze er zo goed uitzien'.

Vraag mij toch af hoe het komt dat er al decennia steeds meer mensen meer overgewicht krijgen, en dat er dan ineens voor gekozen wordt om onder het mom van 'body positivity' en andere onzin, dik zijn massaal te omarmen en goed te praten. Kan die energie niet beter gestoken worden in het omkeren van die trend en het terugdringen en voorkomen van zwaarlijvigheid?

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:39

Steeph schreef:
Jongens, ik heb het idee van de eeuw! :)*

Wat nou als...
Spoiler:
we gewoon allemaal in onze blote kont gaan dansen, zwemmen, turnen, paardrijden, hardlopen! Dan hoeven er geen rare grote maat broeken meer gemaakt te worden, niemand die kan klagen over dat je bikini/pakje te strak zit en je rolletjes zichtbaar zijn!



Ik ben voor iedereen weer nudist _/-\o_

L_iek
Berichten: 9714
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:40

Misschien kunnen we eens beginnen met normaal tegen elkaar te doen en iedereen lekker in zijn waarde te laten. Mijn mond valt echt open van verbazing na het lezen van dit topic.

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:41

Ik kan je nog sterker vertellen, ik heb met mijn maatje 44-46 op paaldansen gezeten _O-

Inmiddels zit ik helaas weer terug op mn oude gewicht, maar dat is mede omdat ik gestopt ben.

Met het gewone sporten viel ik aardig af maar met paaldansen kreeg ik veel meer spieren op de juiste plaatsen.


Nee ik was totaal niet sierlijk, ik ben als plank geboren dus daar zal nooit geen verandering in komen. Echter deed ik het voor mezelf, niet voor anderen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:42

Giolli schreef:
Wat een onzin.
Mijn post niet representatief omdat? Alsof er niet gezegd mag worden dat iemand gewoon te zwaar kan zijn. Maar goed, wat ik nu zeg is al een aantal keer genoemd in dit topic dus ik kom weer als spuit 11.

Mijn maat 44 was wel degelijk de reden dat ik geen plezier meer had het laatste jaar en dat uit handen heb gegeven.
Ik plaats juist de foto om te laten zien dat het er niet verkeerd uit hoeft te zien, maar wel verkeerd kan voelen. Dat jij er voor zou tekenen betekend niet dat ik het er maar mee moet doen.


Je mist het punt. Te zware mensen horen niet op paarden, klaar. Niemand protesteert. Maar als iemand met een maatje meer wil balletten is dat zijn of haar goed recht.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:42

Jammer om te lezen dat er nog steeds mensen bestaan die niks anders te doen hebben dan oordelen over andere mensen die een bepaalde hobby willen uitoefenen met een bepaald gewicht in een bepaalde outfit. Begrijp me niet verkeerd, paardrijden vind ik uit den boze vanaf een bepaald gewicht (ik rij zelf daardoor al 3 jaar geen paard meer), maar ballet/zwemmen/turnen/yoga/paaldansen... daar mag toch iedereen gewoon van genieten? Je brengt niemand schade toe, dus ga toch lekker doen waar je zin in hebt? Ik kan het alleen maar toejuichen dat mensen een manier van bewegen vinden waar ze van genieten, ongeacht hun uiterlijk! :j

Het ziet er niet uit?! Daar kan ik me zó boos om maken. Omdat iemand er anders uitziet dan vroeger de standaard was, ziet het er ineens niet uit? Mens alsjeblieft. Nee. Echt gewoon nee. Wie ben jij als mens om te bepalen of het er niet uit ziet? Ballet wordt tegenwoordig door alle vormen en maten gedaan i.p.v. allemaal dezelfde maat en eenvormigheid. En dat is toch helemaal prima? Blijkbaar vindt een hele grote groep het leuk om te kijken naar een groep waar variatie in zit. Net als andere sporten die zogenaamd over uiterlijk zouden gaan. Wie ben jij om te bepalen dat een vrouw met maat 54(ik zeg maar wat) er niet mooi uit kan zien als danser?

Bij paardrijden is een ander levend wezen betrokken, dat is gewoon een andere kwestie. Dan neem je je verantwoordelijkheid, maar ik denk dat het meerendeel van de mensen echt wel weet dat ze niet op een paard moeten stappen met overgewicht. On topic dan: door dit topic te lezen zie ik dat veel menners en mensen die gewoon naast het paard met een paard bezig zijn ook graag rijbroeken dragen. Prima toch dan dat deze bestaan? :j
Ik draag zelf jeans bij de paarden, maar moet eerlijk toegeven dat ik daarmee minder goed op en af m’n bok stap dan met een rijbroek. Helaas voel ik me echt niet goed genoeg om me in een rijbroek te vertonen, te bang dat mensen oordelen (zelfs al staan de paarden aan huis, het mennen doe je toch op straat). En dit topic bevestigt maar weer eens dat er nog steeds mensen zijn die denken dat hun ogen in brand staan wanneer ze mensen zien met overgewicht. Gelukkig bewijst dit topic ook dat er een veel grotere groep mensen bestaat die iedereen neemt zoals hij/zij is: groot/klein/dik/dun/5 benen/3 armen/groen/geel/paars met stippen... we zijn allemaal mensen hoor. En allemaal uniek doordat we zijn wie we zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49287
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:43

oomens schreef:
romyamb schreef:
Dus mensen met overgewicht mogen ook al niet aan een sport doen die ze leuk vinden volgens jou omdat de kleding wellicht te strak kan zitten? hmm ja helemaal mee eens
echt trash.
waarom duit jij zo op die pakjes er zijn ook andere outfits om in te balletten of turnen.
Zolang je niet op een dier kruipt heeft niemand het volgens mij over 'mogen'. Eerder over '(nog) niet moeten willen', in het geval van ballet of turnen. Bij een jurysport als turnen draait alles om de uitvoering. Waar herenturnen vooral kracht moet uitstralen, hoort damesturnen souplesse en sierlijkheid te laten zien. Zo werkt die sport nu eenmaal, en je kunt ervan vinden wat je wilt, maar 'het ziet er niet uit' is daar nu net bij uitstek een geldig argument.
Ballet gaat daarin nog een stapje verder, omdat daar het sportieve aspect compleet ontbreekt, en het puur en alleen gaat om het plaatje. Om het zo mooi mogelijk uitvoeren van de bewegingen.


Eens. En ik haat geen zware mensen, totaal niet. Maar het is echt een taboe om het dus niet mooi te vinden. En ik praatte toch voor mezelf? Ik zou niet in een turnpakje of balletpakje willen. En het is mijn mening dat ik het niet echt flatteus vind. Dat iedereen er hier zo fel op reageert geeft al dat er niet over gesproken mag worden omdat het zo’n gevoelig onderwerp is. Je mag wel aangeven dat je het niet mooi vindt hoe iemand zich kleedt, maar over het gewicht mag je niks zeggen. Ik vind inderdaad een zwaar iemand in een turnpakje of balletpakje niet mooi. En op een paard ook niet nee, maar daar komt de belasting voor het dier nog bij dus dat is nog anders.

Lau: ik denk dat je iemand anders bedoelt want ik ben nooit veel afgevallen en ook nooit heel zwaar geweest.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:43

MarcoBorsato schreef:
Giolli schreef:
Wat een onzin.
Mijn post niet representatief omdat? Alsof er niet gezegd mag worden dat iemand gewoon te zwaar kan zijn. Maar goed, wat ik nu zeg is al een aantal keer genoemd in dit topic dus ik kom weer als spuit 11.

Mijn maat 44 was wel degelijk de reden dat ik geen plezier meer had het laatste jaar en dat uit handen heb gegeven.
Ik plaats juist de foto om te laten zien dat het er niet verkeerd uit hoeft te zien, maar wel verkeerd kan voelen. Dat jij er voor zou tekenen betekend niet dat ik het er maar mee moet doen.


Je mist het punt. Te zware mensen horen niet op paarden, klaar. Niemand protesteert. Maar als iemand met een maatje meer wil balletten is dat zijn of haar goed recht.


Ja, dat vind ik ook.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6678
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:44

Ik vind het ook jammer dat het topic deze wending neemt. Ik vond het eigenlijk best een goede discussie, maar nu wordt het een beetje flauw.

Wel vind ik het jammer dat ik een aantal inhoudelijke vragen heb gesteld, maar dat "mijn tegenstanders" juist daar niet op antwoorden.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:44

Giolli schreef:
Interessant topic, vooral dat het maar niet benoemd mag worden omdat het zo gevoelig ligt. Ik zie heel veel ruiters voorbij komen die zich enorm bewust zijn.

Ik rijd niet meer om heel veel redenen, maar ik vond mezelf ook te zwaar. Ik weet niet of mijn paard er last van had, maar ik had er wel last van. Ik had toen maat 44 en dat ging voor geen meter meer. Joe, dan maar niet. :evaw:


[ [url=m/ik4reM.png]Afbeelding[/url] ]

Edit; overigens zoals dit soort topics altijd verlopen wordt het nu meer een sarcastisch/melig topic dan dat er daadwerkelijke goede dingen in staan. Iedereen heeft dan nood om zichzelf met sarcasme te verdedigen ofzo. Jammer!

Giolli, zeker mag ruitergewicht besproken worden en kán ook besproken worden.

Alleen is het jammer dat de strekking van dit topic over kleding in een bepaalde maat gaat, waarbij mensen met die maat volledig uitgekost worden omdat ze een RIJbroek dragen. De TS is verbaasd dat er RIJbroeken in maat 54+ bestaan, want welk weldenkend mens springt daarmee nog op een paard?!

In het verloop is aardig duidelijk gemaakt dat een rijbroek een productnaam is die niet direct hoeft te betekenen dat mensen met een rijbroek in die maat OP hun paard zitten (hell, de meesten blijven er zelfs naast).

Dat er intussen mensen zijn die dikke mensen volledig uitkotsen en dingen ontzeggen/ontraden als het dragen van rijbroeken, turnpakjes, balletpakjes, etc vanwege een maat - DAAR gaat het topic de mist mee in en wordt het aan alle kanten kemphanen.

Ik reageer werkelijk nooit op dit soort discussies, maar bij dit topic kon ik eerder al echt niet mijn bek houden vanwege sommige ronduit belachelijk kortzichtige en beledigende beweringen om iemands maat. Niet eens of ze daarmee nu wel of niet op een paard kruipen.

Het taboe van dikke mensen die sporten wordt hier juist enorm bevestigd. Waarom zou ik als walvis met maat 50 (want ja, volgens sommigen hier ben je dat dan) niet in paardrijkleding naast mijn paard mogen lopen of in een turnzaal in een turnpakje mogen rondspringen of in een zwembad in een bikini lopen? Ik ben blij met passende sportkleding in grote maten en tot nu toe hebben alle plussize Boksters hier het volle verstand om niet te rijden met hun gewicht.

Dan mag het oook best eens klaar zijn met de beledigende poedersuiker tussendoor die al helemáál niks meer toevoegen aan het inmiddels iets opgehelderde vraagstuk van TS wat net een beetje de gezonde discussie kant op leek te gaan. De golf van sarcasme die daar op volgt is een reactie op reactie, overigens ook jammer dat dat nu constant door gaat.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 20-03-19 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:46

oomens schreef:
Verder krijgen dit soort topics altijd een hele nare wending, waarbij iedereen ineens meent dat er met complimentjes gestrooid moet worden en dat het nodig is om dikkere mensen vooral een heel pak veren in hun achterste te steken 'omdat ze er zo goed uitzien'.

Vraag mij toch af hoe het komt dat er al decennia steeds meer mensen meer overgewicht krijgen, en dat er dan ineens voor gekozen wordt om onder het mom van 'body positivity' en andere onzin, dik zijn massaal te omarmen en goed te praten. Kan die energie niet beter gestoken worden in het omkeren van die trend en het terugdringen en voorkomen van zwaarlijvigheid?



Begin maar eens met verborgen suiker uit producten laten. Gezond eten minder duur te maken. En mensen die te veel eten ook te zien als iemand die ziek is. Dan zijn we al een heel eind opweg.

Bosypositive is meer dan alleen dikke mensen omarmen. Het gaat om je lichaam lief hebben of die nou dik of dun is. Pas als je van jezelf houd kan je stappen nemen. Als ik mezelf lief heb en goed voor mezelf zorg gast afvallen beter. Dus stap 1 is wees lief voor jezelf.

Ook is begeleiding in afvallen iets wat niet echt vergoed wordt. Een diëtiste zit bijv al niet in het basis pakket. Dat kreng kost mij elke maand klauwen met geld. Ook is begeleid sporten in een veilige omgeving iets wat geboden zou moeten worden. Een obesitas uurtje om het maar een naam te geven. Dat zou mensen al helpen want dan kunnen ze elkaar steunen. En hun bewegings problemen bij mensen kwijt die hetzelfde ervaren.

Dus wil je obesitas gezond aanpakken zinder maagverkleining of bypas dat mag er eerst ook wat veranderen aan de begeleiding.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:46

Dioxide, dat bedoel ik ook met het jammer vinden dat topics als deze altijd zo flauw verlopen. #Doeslief

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:49

Onali schreef:
Nee ik was totaal niet sierlijk, ik ben als plank geboren dus daar zal nooit geen verandering in komen. Echter deed ik het voor mezelf, niet voor anderen.

Nou prima toch? Maar dan mag iemand toch wel zeggen het niet charmant te vinden? Dat vind je zelf kennelijk ook.


Verder eens met oomens.

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:51

Nies_ schreef:
Onali schreef:
Nee ik was totaal niet sierlijk, ik ben als plank geboren dus daar zal nooit geen verandering in komen. Echter deed ik het voor mezelf, niet voor anderen.

Nou prima toch? Maar dan mag iemand toch wel zeggen het niet charmant te vinden? Dat vind je zelf kennelijk ook.


Verder eens met oomens.


Maar waarom moeten ze dat zeggen dan?