Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Unieke Welsh A merrie Sarah!

 
Profiel   

Maak kennis met Sarah *\o/*

[ img ]

Een stille droom, dat was het al een jaar of twee; Een Welsh A merrie! Ik had er precies een beeld bij, het liefste zo’n unieke mogelijke en moet iets hebben dat mij gelijk aan zou spreken. Nu heb ik een groepje minipaardjes waar ik heel blij mee ben en regelmatig veulentjes worden geboren, dus echt op zoek ben ik nooit gegaan. Wel altijd in het achterhoofd, je weet maar nooit, wie weet kom ik het ooit toevallig tegen..

En dat moment is gekomen! :D Regelmatig kijk ik gewoon op marktplaats wat er allemaal te koop staat. Niet om wat te willen kopen, maar gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik scrolde voorbij de advertentie en klikte niet gelijk, maar toen ik er weer voorbij kwam toch maar even aangeklikt. Twee foto’s die me eigenlijk niet gelijk aanspraken en 2 zinnetjes tekst; ‘A Welsh merrie veulen, 1 jaar, stamboek’. Toch een kwartier later zat het nog in mijn hoofd en nog een keer gekeken. Er was toch iets dat me trok en ze stond ook vlak in de buurt.. Aan moeders laten zien en die zei mail dan gewoon voor meer informatie. Mail gestuurd en zo gebeurde het dat we die avond gingen kijken!

We stapten de stal binnen en wat ik toen zag staan! <3 Wauw, zoveel meer dan de foto’s mij hadden doen hopen! Een prachtig klein poppetje, zwart met veel unieke witte aftekeningen, sprekend hoofdje en gewoon zo’n uitstraling dat ik echt dacht, dit is dé pony uit mijn gedachten! Rustig haar bekeken, papieren en ook haar moeder en half zusje. Eigenaar gaf aan haar net met moeder van het land verderop gehaald te hebben en die dag op marktplaats gezet te hebben. Er waren meer mensen met interesse, maar hij wilde ons de tijd geven tot de volgende dag. De volgende dag nog een keer langs gegaan en vanaf dat moment was het definitief, ze zou naar ons verhuizen! :D

(Ik wilde niet de spiegelreflex meenemen, dus goede foto's/filmpjes komen als ze hier is ;) )



Het enigste probleem waar we tegen aan liepen, ik zou een dag later bij de kaakchirurg onder het mes gaan en een paar dagen uitgeschakeld zijn daardoor. Aangezien ze alleen maar op het land heeft gestaan en eigenlijk niks kent wil ik daar wel gelijk goed mee aan de slag kunnen. Ze heeft een halster om, loopt enigszins aan het touwtje mee en als je de rust neemt kan je haar hoofd en hals rustig aaien. Ze is wel heel nieuwsgierig, dat is heel fijn om te zien. Het is dus echt het nog niet kennen van dingen. Maar de oude eigenaar vond het geen probleem als ze nog een weekje zou blijven staan en wil haar dan naar ons komen brengen als ik me weer fit voel, heel fijn! +:)+

De nu is het de dagen aftellen tot ik me weer fit voel en ze bij ons komt wonen! Ik vind het altijd leuk om een ‘dagboekje’ op bokt bij te houden over de bv de geboorte van de veulens en nu leek het me dus ook wel leuk om dat te doen van haar vorderingen en veranderingen. Dus als je wilt volgen, gezellig! :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 16:14 



 
Profiel   

Wat een leuk ding! Gefeliciteerd! *\o/*

Wil je ermee gaan mennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 16:16 



 
Profiel   

GigiGlitter schreef
Wil je ermee gaan mennen?


Ik hoop dat in de toekomst wel met haar te kunnen gaan doen inderdaad :j Maar ook vind ik aan de hand werken erg leuk, dus dat is ook wel iets waar ik dan mee aan de slag wil gaan. En mocht ik een geschikt ruitertje vinden zou het ook leuk zijn om haar zadelmak te kunnen maken. Eigenlijk heel veelzijdig dus, maar voorlopig eerst maar eens rustig met de basis dingen beginnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 19:27 



 
Profiel   

Het stalletje is gevuld en klaar!
[ img ]
In een stal schuin tegenover haar al 2 nachten twee van mini's binnen gezet. Zo staat ze niet alleen en hebben hun vast weer even aan binnen staan kunnen wennen wat overigens geen probleem was. Normaal staan ze 24/7 buiten in de wei, paddock en schuilstal en staan alleen binnen met bevallen, ziekte of extreem weer. Maar nu wil ik Sarah toch de eerste periode op stal hebben snachts, ook in het kader van dan automatisch veel in de hand komen om aan dingen te wennen.

We hebben afgesproken dat ze morgen rond 15.00 gebracht zal worden. Spannend en zin in! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 12:56 



 
Profiel   

:D :D Daar is ze dan!! *\o/*

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Alleen in de wijde wereld zonder mama :(:) Toen ze aankwam even op stal gehad maar daar was ze erg onrustig, dus maar lekker de paddock in met 2 andere pony's. Strakjes gaat ze dan wel weer op stal, maar je zag dat ze blij was om andere pony's te zien en lekker in de zon te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 18:53 



 
Profiel   

Och wat een leukerd is dat, nog echt een baby koppie ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 19:11 



 
Profiel   

Wat een blikvanger zeg! Doe mij er ook maar zo eentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 19:16 



 
Profiel   

Gillbo schreef
Och wat een leukerd is dat, nog echt een baby koppie ook
Qua uiterlijk zeker maar ook halstermaat haha. Ik had al druk gezocht tussen de halsters van de mini's om de grootste er uit te zoeken, maar daar verzoop ze in :') Ze heeft nu 1 van de kleinere om, haar hoofdje is echt heel baby!

Ook wel grappig, op de foto toont ze toch echt groter dan in het echt, dan is het echt nog een poppetje.

Kimmsel schreef
Wat een blikvanger zeg! Doe mij er ook maar zo eentje.
Aparte is ze hé, daar viel ik ook echt op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 22:40 



 
Profiel   

Wat een ontzettend knap ding zeg! Daar zou ik ook zo verliefd op worden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 23:00 



 
Profiel   

Zo, we zijn weer een paar dagen verder. Tijd om eens terug te blikken! :j

Aankomst
De dag van aankomst was natuurlijk spannend. Je weet nooit hoe ze reageren op een nieuwe vreemde plek. Ze kwam heel rustig van de trailer af en liet zich fijn aanraken. Ik had twee andere pony's al op stal gezet zodat ze zich niet alleen zou voelen. Even lekker in haar stal bij laten komen van de reis, wel 20 hele minuten :+ Natuurlijk lekker onrustig en hinniken, maar ik zou verbaasd zijn als ze dat niet zou doen. Ze was ook opeens van mama weg, arm meisje.. Na een uurtje scheen de zon nog zo lekker dat we haar buiten hebben gezet samen met de twee pony's van de stal. Ze liep echt super braaf mee, ze was in contact met mensen die week toch zeker nog vooruit gegaan :j Op de paddock was het natuurlijk spannend, ze kon de andere pony's zien en allemaal nieuwe dingen. Maar ze deed het heel netjes en werd al snel een stuk rustiger. De foto's daarvan had ik al geplaatst! Fijn 2,5 uur buiten gestaan en daarna weer op stal gezet. Ze was daar een stuk onrustiger dan buiten, maar daar moest ze even doorheen. Toen het echt donker begon te worden werd het hinniken ook minder. En ja, we kunnen stiekem meespieken via de camera :D
[ img ]

Dag 1
De volgende ochtend was ze vroeg uit de veren.. 6 uur werd ik gewekt door luid gehinnik. Besloten haar maar gelijk naar buiten in de paddock te zetten omdat ze daar gisteren ook rustiger was. Wederom liep ze heel braaf mee en was ze inderdaad blij om naar buiten te gaan. Halverwege de ochtend besloten 1 van de weilanden naast de paddock open te doen zodat ze daar ook op konden. Veel gras staat er nog niet want ze hebben daar alles kaal gegeten laatst, maar toch iets te knabbelen naast het hooi op de paddock. Ze besloot ook wel even een kleine show te geven, als ze er voor gaat; die kan draven :wow: Helaas dat stukje niet op camera gefilmd, dus dat houden jullie nog tegoed als ze het nog eens doet!
[ img ]

[ img ]
De rest van de dag ging heel goed. Met binnen halen een borstel over haar heen gehaald en dat vond ze eigenlijk wel heel erg lekker. Ze ging me heel lief terug kriebelen <3 Ze was deze avond op stal ook al een stuk rustiger, dat geeft ook wel een fijn gevoel.

Dag 2
Ze liet me uitslapen tot kwart over 7, een vooruitgang! Voor het buiten zetten weer even een borstel voor het contact, maar ze deed het perfect. Heb zelfs haar staart kunnen borstelen ondanks dat ze dat wel spannend vond. Lekker buiten gezet in de mist.
[ img ]
In de loop van de middag kennis laten maken met een paar andere pony's. Flink wat rennen en boze blikken van hun, maar dat voorkom je niet. Ze hadden haar al wel aan de andere kant van het draad gezien, dat zal toch iets schelen. Toen het rustiger was ze tijdje laten staan en daarna nog even terug gezet naar waar ze daarvoor stond. Zo kon ze ook nog even rustig bijkomen van die enge pony's ;) Ze was helemaal dol op het heuveltje in de wei, ze liep steeds omhoog en ging dan kijken hoe ze weer naar beneden kon haha
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dag 3/4
Ze is nu gewent aan haar stalletje en staat daar rustig. Dat is toch wel heel fijn dat je merkt dat ze dingen gaan herkennen en zich er goed voelen. De dagen heel goed begonnen met een bostel sessie! Ze zo waar, jaja we hebben zelf haar manen in de vlechtjes gedaan! Met roze elastiekjes :D En dit vond ze heerlijk die aandacht. Ze mocht lekker in de wei met de pony's waar ze al kennis meer gemaakt had de dag daarvoor. Ook kennis laten maken met de pony's waar ze nog niet bij had gestaan. Ze is nog zeker het buitenbeentje, maar ze begint ook al maatjes te krijgen waar ze naar toe trekt. Leuk om te zien hoe zich dat zo ontwikkeld :j
[ img ]

Ze ontwikkeld zich heel snel, ze is echt een slimme pony. Je merkt dat ze mij heel goed herkent, als ik haar roep in de wei hinnikt ze en komt ze nu zelfs naar me toe! Ze is ontzettend lief van karakter, rustig, voorzichtig en nieuwsgierig. Dat is altijd maar inschatten als je ze gaat bekijken, dat is toch altijd maar een korter moment en een andere locatie. Ik heb zeker geen spijt van de beslissing om haar te kopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 18:11 



 
Profiel   

wat een leuke pony! daar ga je vast nog veel plezier aan beleven. veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 18:18 



 
Profiel   

Wat een ongelooflijk leuke pony. Ik ga volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 12:31 



 
Profiel   

ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 13:04 



 
Profiel   

Uhhmm ja sorry, hoe ga ik dit zeggen..? Ik heb weer foto's gemaakt :D Bij de paardjes pak ik graag de camera er bij en nu kon ik het opnieuw niet laten toch nog even snel wat te plaatjes te schieten!

[ img ]

[ img ]

Ze lijkt zo groot op foto's, maar in werkelijkheid is dat echt niet zo. Sterker nog, ik heb een minipaardje van rond de 1m en die is groter dan haar!
[ img ]

Ze heeft vandaag fijn met heel de groep buiten gestaan, het gaat steeds beter! Ze staat nog veel alleen, maar ze probeert wel het contact op te zoeken. Ze accepteren haar wel, maar voor kriebelen en knuffelen moet ze nog even geduld hebben.

Net nog even geoefend met voetjes geven, dit kent ze ook niet. Heb namelijk afspraak met de smid gemaakt voor volgende week. Nog een ruime week om te oefenen en ik heb een hele fijne smid dus vertrouw er op dat dat helemaal goed komt :)


Laatst bijgewerkt door Pandakaas op 27-03-19 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 21:01 



 
Profiel   

Wat een prachtig ding! Supermooi <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 21:22 



 
Profiel   

och wat een plaatje <3 Dat koppie is toch om te smelten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 21:25 



 
Profiel   

Ik heb even een klein geluks momentje <3

[ img ]

Ik wist wel dat ze al had gelegen in de nachten door vlas op haar manen, maar nog niet 's avonds gezien. Dit geeft mij zo tevreden gevoel dat ze zich op haar gemak voelt :z

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 22:26 



 
Profiel   

Super! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 23:19 



 
Profiel   

wat fijn zeg dat ze zich nu op haar gemak begint te voelen in de stal. (klein vraagje: waarom heb je nog een topic geopend over haar?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 00:49 



 

Ik volg ! Wat een onwijs gave pony :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 13:42 



 
Profiel   

...Helaas, helaas, helaas... Soms loopt het anders als je had gedacht... Mijn lieve, schattige donzige pony kon niet blijven... -O-
[ img ]

Het begon toen we er achter kwamen dat ze luis had : Tja, niks meer aan te doen dus maar contact opgenomen met de dierenarts. Ik kon haar behandelen met iets, maar dat was niet op voorraad. Gezien het feit het ze er ook niet een klein beetje maar heel veel last van had besloten het advies om haar te scheren toch maar op te volgen en te behandelen met speciale shampoo van de dierenarts. De keuze voor scheren was ook wel sneller gemaakt om toch zo ook nog te proberen te voorkomen dat de andere pony's er nog meer mee in aanraken zouden komen. Hoe minder luizen er zijn hoe minder de kans, dus met scheren haal je al aardig wat weg. Voor de rest van de pony's had ik thuis nog wat staan om hun mee te kunnen behandelen voor de zekerheid :)

Uhu, misschien hoor je me al denken..scheren?! Hoe dan?! Borstelen gaat, maar scheren is wel een hele stap verder in het leer proces. Nouja goed, van de dierenarts sedatie paste mee gekregen voor als dat nodig zou zijn. Ik heb er toch wakker van gelegen hoe dit nu te gaan doen? Ik wilde haar namelijk helemaal geen sedatie geven, hou ik niet zo van. Ik dacht, wat als ik nou gewoon eens in haar stal gaan staan en kijken wat ze doet op het geluid van het scheerapparaat. Eerst het kleintje met weinig geluid genomen en naast haar ga staan. Dat vond ze inderdaad wel eng! Maar met wat rust en gekriebel vond ze het oke worden. Toen dacht ik, ja wat nu? Voorzichtig het apparaat tegen haar gehouden en zo begon ik heel rustig haar hoofd te toen. Ze vond het spannend maar ook ontzettend lekker! Dat laatste maakte voor haar de overtuiging dat het goed was :j

En dan, het hoofdje was af! En wauw ja ik was zo trots op haar :)) Maar ik kan haar natuurlijk niet helemaal met het kleine apparaat doen. De grote herriemaker er bij gepakt en eens kijken wat ze daar op deed. Eigenlijk precies hetzelfde als met de kleine, dus kon haar weer zo ver krijgen dat deze haar ook niet op zou eten :+ In het begin even haar neusje beet gehouden als praam, maar dat kon ik al snel loslaten. En lekker dat ze het vond! Het ging allemaal heel voorzichtig, maar wauw dat was me zomaar gelukt en helemaal alleen!! Haar beentjes iets geprobeerd, maar dat was een stap te ver. Dus maar lekker met uggs aan gelaten.

En toen mocht ze mee haar box uit in goed licht en kon ik haar bekijken. Een totaal andere pony, maar wat voor eentje! <3
Dus mijn lieve, schattige donzige pony heb ik in moeten wisselen voor iets anders;

Maak kennis met de deze prachtige glimmende dame :wow:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Gelukkig was het vandaag heerlijk weer dus kon ze zonder deken in de zon genieten. Maar vanavond met op stal zetten was het wel tijd voor een deken. Ze heeft geen kik gegeven! Alsof ze het al jaren kent, toppony :D

Het gaat ook steeds beter in de groep! Iedere keer weer zie je vooruitgang bij de pony's en haar. Ze is nog voorzichtig, maar krijgt wel vertrouwen om contact te zoeken.

[ img ]


Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 22:43 



 

Zo is ze nog knapper <<) :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 22:53 



 
Profiel   

Dacht ik toch even dat je haar weggedaan had :oo Wat is ze daar knap van geworden zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 22:59 



 
Profiel   

Wauw, ik vond d'r al knap met d'r bontjas maar geschoren _/-\o_ *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 23:23 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Dacht ik toch even dat je haar weggedaan had :oo


Dat dacht ik ook :oo

Maar gelukkig is ze nog bij je <3 Ze is prachtig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 08:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen