Hoe wijs je netjes een koper af

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:49

Pipodipo schreef:
Andersom werkt het net zo. ALs je op zoek bent naar een paard, dan doe je er ook goed aan om er eens stevige research op te doen. Zo was ik ooit voor iemand bezig met een hele brave en die werd me ook door iemand aangeboden. Mooie verhalen te over, je vroeg je zowat af waarom iemand zo'n geweldig beest wil verkopen. Maar flink spitten in het facebookaccount leverde toch wat meer bruikbare informatie op. Posts als 'gaat het alweer een beetje, hoorde dat je zo hard van Geweldig Paard gevallen was...' en dan een bevestigend antwoord van de verkoper daarop. Afspraak dus maar weer afgezegd.


Ook daar ben ik tegenaan gelopen.

daantjuhhhJarig

Berichten: 26885
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:50

Ik weet nog hoe gelukkig ik mijzelf prees toen ik dat las. Klinkt heel cru. Maar zo bedoel ik het niet.
Rond dezelfde tijd probeerde ik een paard uit om te kijken of ik het paard zou kopen.

Beestje was net 3 weken zadelmak. De ruiter was op cc dus kon niet voorrijden en had haar springzadel mee.
Dus ik was de eerste vreemde die er op zat en ook voor het eerst met een dressuurzadel.
Het voelde zo niet goed.
Na 2 rondjes ben ik afgestapt en aangegeven dat ik het niet vertrouwde.
Ik had een vriendin mee die paarden proffesioneel zadelmak maakte.

Zij is er op gegaan. Nog geen 4 tellen nadat ze zat kwam er toch een rodeo partij aan.
Zij kon dit uitzitten. Mij was dat echt nooit gelukt.

Daarna las ik dat bericht van Sandra.
Vreselijk wat haar. Maar ook de mensen die erbij waren is overkomen. Je draagt dat je hele leven bij.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:07

pmarena schreef:
want je wilt iemand die verliefd is op je beestje :+:

Dit! Je kan gewoon zeggen dat je de perfecte match zoekt voor jouw paard en dat je daar heel goed naar kijkt, een soort all you need is love waarbij jij (als eigenaresse) helemaal zelf mag kiezen wie dat wordt, en daar mag je zo lang over nadenken als jij wil, het gaat toch om je paardje hè

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:18

Zo is het! Hier gezien dat mensen vanalles aan en op te merken hadden, dat het allemaal niks was, maar voor een fors lagere prijs het dier toch wel wilden meenemen. Nou nee dank je, we zoeken wel even door naar iemand die er wèl echt blij mee is..... en wederzijds :+: Dat is belangrijker dan de prijs.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Hoe wijs je netjes een koper af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:49

Nou dat dus! Als ik een paard niks vind, wil ik um ook niet voor minder geld. En als iemand mijn paard niks vind moet ie vooral verder kijken.

En aan de ene kant snap ik het zinnetje: bij een goed huis valt er over de prijs te praten, maar als het geen goed huis is, hoef ik niet meer geld, dan gaat het dier helemaal niet. Ik wacht wel op een lieve penny, van welke leeftijd of welk geslacht dan ook .

Alja

Berichten: 25630
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:15

Captain schreef:
Percy schreef:
Ik weet nog dat er een bokker was, Sandra?, redelijk in de begintijd van bokt.

Die ging enthousiast proefrijden op een paard en die heeft dat niet meer na kunnen vertellen ;(


[LZP] Ter nagedachtenis aan Sandra, de bokker die overleden is

Wat een treffer ook
De eerste die reageert in dat topic is ook niet meer onder ons.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:58

eventueel schreef:
Nou dat dus! Als ik een paard niks vind, wil ik um ook niet voor minder geld. En als iemand mijn paard niks vind moet ie vooral verder kijken.

En aan de ene kant snap ik het zinnetje: bij een goed huis valt er over de prijs te praten, maar als het geen goed huis is, hoef ik niet meer geld, dan gaat het dier helemaal niet. Ik wacht wel op een lieve penny, van welke leeftijd of welk geslacht dan ook .


Dat dus :j Je wilt het liefst een super fijn & liefdevol plekje èn een goede prijs, maar over die prijs valt prima te praten - over de rest niet. Want dan krijg je ook het gevoel dat als het dier daar is, het weer kan vertrekken als ze iets (in hun ogen) leukers gevonden hebben.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 08:34

Dat dus :j Je wilt het liefst een super fijn & liefdevol plekje èn een goede prijs, maar over die prijs valt prima te praten - over de rest niet. Want dan krijg je ook het gevoel dat als het dier daar is, het weer kan vertrekken als ze iets (in hun ogen) leukers gevonden hebben.[/quote]

Ja precies! Het lot van een wedstrijdpony is dat hij van eigenaar wisselt (niet altijd uiteraard). De twee vorige eigenaren volgen hem nog en ik kan zijn geschiedenis terugzien op social media. In deze pony zit liefde, iedereen is gek op hem, en het is mijn plicht om mijn uiterste best te doen om het zo te houden.

Fijn dat je het even zo verwoord hebt, zo kan ik het ook vertellen in een eerste gesprek naar een eventuele koper en dat houdt de weg vrij om op een vriendelijke manier nee te zeggen :)

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe wijs je netjes een koper af

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:54

Wat dat betreft zijn er ook genoeg paarden die er niet zo heel veel om geven om te verhuizen, en als ze maar liefdevol verzorgd worden en hun natje & droogje krijgen, het dan wel prima vinden :j

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Hoe wijs je netjes een koper af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 12:05

Dat zeg ik ook tegen mijn dochter: het maakt onze pony niet uit wíe er lief voor hem is! Maar het is best een ding voor haar. Met haar hoofd heeft ze de beslissing genomen, maar haar hart doet nog niet mee. Ik denk dat we anders binnenkort maar eens een miljoen gaan winnen, dan blijft ie gewoon bij ons ;)

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:16

Dat is sowieso wel een goed plan, zo'n zakcentje zou ik ook wel willen!
Maarja dan moet je denk ik wel ergens aan mee doen om kans daarop te maken :D

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:26

eventueel schreef:
Dat zeg ik ook tegen mijn dochter: het maakt onze pony niet uit wíe er lief voor hem is! Maar het is best een ding voor haar. Met haar hoofd heeft ze de beslissing genomen, maar haar hart doet nog niet mee. Ik denk dat we anders binnenkort maar eens een miljoen gaan winnen, dan blijft ie gewoon bij ons ;)



Zo, gaat hij bij ons dus ook. Dochterlief, nu 16 jaar, klein van stuk dus de ideale ponytrainer in de dop!
Omdat we de pony's aan huis hebben staan kunnen we er dus als het moet een stuk of 7 kwijt. De kudde telt dus nu 5 ponybeesten.
We hebben anderhalf jaar terug een projectje gekocht om te kijken hoe het zou gaan. Het plan was: inrijden, een paar wedstrijdjes en hup door naar een leuke ponyruiter.

We hadden haar bewust wat klein gekocht, zodat de verleiding om haar te houden kleiner bleef. We werden natuurlijk door mensen die ons goed kennen gewaarschuwd. Jullie kunnen dit niet! Je gaat je er aan hechten en die blijft let maar op.

Toen na een paar weken zich de eerste kandidaat melde met misschien is dit wel wat voor mijn dochter, zag ik de tranen al komen. Ja maar ik ben nog niet zover! Ik wil haar verder opleiden. Met als gevolg: pony is er nog. Heeft binnen anderhalf jaar 2 x de selectie Brabantse kampioenschappen gehaald, (met als bonus kringkampioenschap), werd geselecteerd voor het beloftenteam. Nu hebben we afgesproken dat ze blijft om te kijken of ze het Z kan halen met haar.

Je verstand kan wel zeggen, als ze een goed huisje krijgt gaat ze, maar zijn denk ik veel te emotioneel en heel kieskeurig naar wie ze gaat uiteindelijk.

Ik vrees dat de nieuwe eigenaar een screening krijgt waar de FBI jaloers op zou zijn. :j

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:15

Ik zou gewoon zeggen. Na aanleiding van onze gesprekken denk ik niet dat we overeenkomen met wat ik zoek voor mijn paard. Daarom heb ik besloten geen afspraak te maken. Ik wil je wel bedanken voor alle moeite! Succes met je zoektocht..

Ben je vriendelijk, maar toch eerlijk.

Ik moest zelf ooit Mn pony verkopen. Had veel reacties gehad. Maar ook een aantal waarvan ik dacht nee dit wordt m soweiso niet na reseach op internet. Of iemand die maar een heel laag budget had. Ik begon me dan toch pijnlijk af te vragen hoe ze dat ging doen met dieren arts kosten. Dat heb ik ook eerlijk gezegd. Maakte er geen vrienden mee, maar Mn pony moest en zou een goed huis krijgen.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 08:33

MarryAnneR schreef:
Ik vrees dat de nieuwe eigenaar een screening krijgt waar de FBI jaloers op zou zijn. :j


Hahaha, ja, arme kopers :D. Net als in jouw voorbeeld helpt ook niet mee dat het zo'n fijn dier is: hij helpt genoeg mee om het leuk te houden maar heeft ook precies genoeg streken om er wat van te leren. Als hij iets niet doet, kun je ervan uitgaan dat je het zelf niet goed aangeeft, hij is altijd eerlijk! En hij heeft meer dan genoeg truukjes om je hem zijn streken te laten vergeven <3 . En als extra feature kan hij op commando zijn tong uitsteken, wat wil je nog meer!

Afgelopen weekend zijn ze weer eerste geworden, en dan zie je hem ook echt zijn best doen. Was het maar gewoon een rotbok :)