Hoe wijs je netjes een koper af

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:37

Ik ben een keer eerlijk geweest en toen schold iemand me helemaal verrot omdat ik het bij het verkeerde eind had volgens diegene.

Toen dacht ik dat doe ik anders. Heb ik een keer een smoesje gebruikt en diegene laat op Bokt geen kans onbenut om mij naar neer te zetten.

Alletwee werkt dus niet :+. Maar uiteindelijk denk ik bij alle twee: blijkbaar had ik het goed want je doet zo lelijk dat ik geen paard aan je had willen verkopen :')

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Hoe wijs je netjes een koper af

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:47

Ik zou het zelf ook moeilijk vinden om de juiste kopers te vinden voor mijn paard

Ik heb mijn huidige merrie gratis gekregen. Geen enkel iemand kwam ermee overweg. Ik kwam kijken en het rijden ging eigenlijk zo fijn tussen ons volgens de eigenaar, dat ze had besloten dat ik haar mocht hebben voor niks mits ze een goed tehuis zou krijgen. Nou ja, ze staan hier de hele dag buiten op 6 hac. :D
Achteraf bleek ze KS te hebben in haar rug, maar nooit dat dit paard ooit weg gaat bij mij.


Mijn vorige merrie had last van patella fixatie en kon haar helaas niet bieden wat ze nodig had. Uiteindelijk een heel fijn adres gevonden, waar ze op heden nog steeds staat. Kan me geen beter iemand voorstellen die het zo goed met haar paarden voor heeft.
Merrie ook gratis aan haar gegeven omdat het mij niet om het geld gaat.
Ik heb zo veel berichten gekregen van geïnteresseerden omdat ik haar natuurlijk gratis onder voorbehoud weg deed, mits de nieuwe eigenaar aan de eisen voldeed.
Ik durf te wedden dat 80% daar verkeerde bedoelingen mee had.

Eenmaal verkocht heb je er helaas niks meer over te zeggen...

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:53

eventueel schreef:
Polly schreef:
Maar stel dat het vorige beest wegens tijdgebrek is weggegaan. Misschien had ze er geen klik mee en wilde ze niet op fb zetten dat ze die rotbok te koop had gezet voor het geval er mensen gingen checken op fb :)*



Dat had ik ook bedacht, en dan vind ik je bijzonder onhandig formuleren. Ze had ook kunnen zeggen dat de rotbok te klein geworden was en dat ze er daarom niet meer op reed. Dan had ik gedacht: kijk, da's er eentje die aan haar paard denkt en niet egoistisch door blijft rijden op een te klein paardje! En da's dan verder jammer , want de mijne is geen rotbok en die loopt ze nu mis ;) . Daarom leer ik mijn kinderen verstandig om te gaan met social media ;)


Maar iedereen kan zien of dat meisje echt te groot is of niet.. Tijdgebrek kan niemand controleren, ik vind die juist een slimme eventuele smoes. Want een paard weg doen wegens te weinig tijd is toch ook niet egoïstisch tegenover het dier.

Veronica2
Berichten: 2683
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:54

Andersom werkt het net zo. ALs je op zoek bent naar een paard, dan doe je er ook goed aan om er eens stevige research op te doen. Zo was ik ooit voor iemand bezig met een hele brave en die werd me ook door iemand aangeboden. Mooie verhalen te over, je vroeg je zowat af waarom iemand zo'n geweldig beest wil verkopen. Maar flink spitten in het facebookaccount leverde toch wat meer bruikbare informatie op. Posts als 'gaat het alweer een beetje, hoorde dat je zo hard van Geweldig Paard gevallen was...' en dan een bevestigend antwoord van de verkoper daarop. Afspraak dus maar weer afgezegd.

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:28

Idd Pipodipo. Eerste wat ik doe, of deed want heb sinds vandaag weer een paard, is alles googlen wat maar kan, dus ook fb checken. Toch al heel wat die ik daardoor van mijn lijstje heb kunnen strepen.

En ook al regelmatig gehad dat met name de particuliere verkopers aangaven of door lieten schemeren dat ze mijn fb-account hadden gecheckt. En in sommige gevallen heb ik ze ook tijdelijk als vriend toegevoegd. Kijk maar rond, ik heb niks te verbergen en zo wel, tja dat zijn geen dingen die ik op fb plaats...

Heb ook wel eens een verkoper aan de lijn gehad die mij echt behoorlijk ging uitvragen, waarna ze blijkbaar tot de conclusie kwam dat ze niet aan mij wilde verkopen. Onder het mom dat het paard niet de door mij gewenste kwaliteiten had. Wat overigens niet strookte met de geplaatste info. Nou prima joh, scheelde mij een rit van 2 uur enkele reis.

Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn. Ja ik keek raar op van dat telefoontje, maar was er ook zo weer overheen. Er staat genoeg te koop...

Ik zeg bij bezichtigingen alleen niet meer dat ik het paard niet zuiver krom op de benen of slecht gereden vind oid, want dat geeft altij discussie ;-) Standaard: niet wat ik zoek helaas. Kun je niet zoiets zeggen? Dat je denkt dat zij niet de juiste match zullen zijn?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23480
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 02:57

eventueel schreef:
Polly schreef:
Maar stel dat het vorige beest wegens tijdgebrek is weggegaan. Misschien had ze er geen klik mee en wilde ze niet op fb zetten dat ze die rotbok te koop had gezet voor het geval er mensen gingen checken op fb :)*



Dat had ik ook bedacht, en dan vind ik je bijzonder onhandig formuleren. Ze had ook kunnen zeggen dat de rotbok te klein geworden was en dat ze er daarom niet meer op reed. Dan had ik gedacht: kijk, da's er eentje die aan haar paard denkt en niet egoistisch door blijft rijden op een te klein paardje! En da's dan verder jammer , want de mijne is geen rotbok en die loopt ze nu mis ;) . Daarom leer ik mijn kinderen verstandig om te gaan met social media ;)


Och ik heb er ook weleens een verkocht "wegens tijdgebrek" waar hier niet mee klikte. Was geen leugen bij want ik had geen zin meer om nog tijd voor dat beest vrij te maken omdat het niet klikte. Was niks mis met dat beest, zowel verzorgster als nieuwe eigenaar konden er alles mee maar tussen ons ging het niet.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 08:16

Polly schreef:
Maar stel dat het vorige beest wegens tijdgebrek is weggegaan. Misschien had ze er geen klik mee en wilde ze niet op fb zetten dat ze die rotbok te koop had gezet voor het geval er mensen gingen checken op fb :)*



Dat had ik ook bedacht, en dan vind ik je bijzonder onhandig formuleren. Ze had ook kunnen zeggen dat de rotbok te klein geworden was en dat ze er daarom niet meer op reed. Dan had ik gedacht: kijk, da's er eentje die aan haar paard denkt en niet egoistisch door blijft rijden op een te klein paardje! En da's dan verder jammer , want de mijne is geen rotbok en die loopt ze nu mis ;) . Daarom leer ik mijn kinderen verstandig om te gaan met social media ;)[/quote]

Maar iedereen kan zien of dat meisje echt te groot is of niet.. Tijdgebrek kan niemand controleren, ik vind die juist een slimme eventuele smoes. Want een paard weg doen wegens te weinig tijd is toch ook niet egoïstisch tegenover het dier.[/quote]

Helemaal niet egoistisch, maar dan heb je ook geen tijd voor de mijne ;) . En op de foto's zag ik dat het meisje aan de ruime kant was voor de pony, vandaar dat dat alternatief in me opkwam.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 08:22

Pipodipo schreef:
Andersom werkt het net zo. ALs je op zoek bent naar een paard, dan doe je er ook goed aan om er eens stevige research op te doen. Zo was ik ooit voor iemand bezig met een hele brave en die werd me ook door iemand aangeboden. Mooie verhalen te over, je vroeg je zowat af waarom iemand zo'n geweldig beest wil verkopen. Maar flink spitten in het facebookaccount leverde toch wat meer bruikbare informatie op. Posts als 'gaat het alweer een beetje, hoorde dat je zo hard van Geweldig Paard gevallen was...' en dan een bevestigend antwoord van de verkoper daarop. Afspraak dus maar weer afgezegd.


Klopt! Ik was op zoek naar een paard en zag een mooi beestje voor een stevige prijs te koop staan. Die heb ik ook fijn laten staan toen ik op Bokt de verhalen over dierenartsbezoeken en stalondeugden zag staan. Met foto's en dezelfde naam, dus het was geen ander paard van haar.

Maar sowieso, twee kanten op: doe onderzoek om teleurstelling te voorkomen!

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe wijs je netjes een koper af

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:34

Over dat in het verkeerde keelgat schieten: Het is sowieso verrassend hoeveel mensen reageren met berichtjes in de trant van: "ik vind je paard te duur, voor duizend euro kom ik het overmorgen halen, wat is het adres?" en dat is dan het hele berichtje 8)7

Ik vind dat echt heel erg oncharmant en bovendien hondsbrutaal.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:39

Oke, ik geef toe, mijn fantasie sloeg helemaal op hol van wat je dan op social media had gelezen wat je niet aanstond:

-Veel te zwaar, deed aan ponypletten,
-Was groot voorstander van de harde aanpak en alles wat je paard niet deed sloeg die er wel in
-Bleek totaal geen verstand van paarden te hebben en ook geen interesse maar het kleurtje stond zo leuk bij haar nieuwe bankstel
-Kocht paarden was er eigenlijk stikbang van en gaf ze nog 3 trauma's extra en deed ze dan weer weg naar een handelaar die ze op transport naar italie zette
-Zei op social media de nieuwe Anky te zijn maar bleek alleen paarden te aaien bij de zorgboerderij.
-Bleek een account op Bokt te hebben en allerlei accounts te hebben geopend waar ze haar nieuwe aanwinsten als zwaar verwaarloosd en getraumatiseerd bestempelde maar was het vooral zelf.
-Kind bleek een verveel te zijn en liep erbij in de duurste dingen, pony stond in pension en ze gingen 1 x per maand eens kijken welke het was en klaagde dat hij veel te heet was na 6 weken alleen op stal te hebben gestaan.
-Op social media stond een foto van de achtertuin met formaat postzegel waarop 7 zielige paardjes tot aan hun enkels in de blub stonden in een zogenaamd paddock paradise zonder schuilstal want dat is zo lekker natuurlijk.
-je zag een rijfilmpje waarbij duidelijk een kreupel paard liep met veel te lange hoeven en een zadel en hoofdstel wat totaal niet passte en het commentaar kijk mijn pony kan ook 3 benen hinkelen.

(bedenkt zich nu dat ik maar nooit geen pony moet verkopen) :o

Anomien

Berichten: 7404
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:11

eventueel schreef:
Haha, ja. Mensen die wat jij te koop hebt afkraken in de hoop dat ze het goedkoper krijgen, vreemde tactiek vind ik dat!



Oja. Ken nog 2 varianten;

Toen ik wat te koop had, jaren terug:
- gintresseerde koper; “ik ben recreatieruiter dus je M2 klassering is mij niets waard. Ik bied 1.500 euro.”.


Of,
nu ik zelf zoek en een advertentie had met de tekst enkel recreatie te rijden en niet de luxe opzoek en zelfs een kleine bemerking mogelijk is. Leuke boscrosser normale prijsklasse. Leeftijd 10-18 jr

- geïnteresseerde verkoper die reageert op advertentie; “ ik bied je mijn jonge sensibele Z2 dress en M1 spring paard aan, niet verkeers en bos mak. Voor 12.500 vaste prijs”

Eeuhm ja

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:27

MarryAnneR schreef:
Oke, ik geef toe, mijn fantasie sloeg helemaal op hol van wat je dan op social media had gelezen wat je niet aanstond:

-Veel te zwaar, deed aan ponypletten,
-Was groot voorstander van de harde aanpak en alles wat je paard niet deed sloeg die er wel in
-Bleek totaal geen verstand van paarden te hebben en ook geen interesse maar het kleurtje stond zo leuk bij haar nieuwe bankstel
-Kocht paarden was er eigenlijk stikbang van en gaf ze nog 3 trauma's extra en deed ze dan weer weg naar een handelaar die ze op transport naar italie zette
-Zei op social media de nieuwe Anky te zijn maar bleek alleen paarden te aaien bij de zorgboerderij.
-Bleek een account op Bokt te hebben en allerlei accounts te hebben geopend waar ze haar nieuwe aanwinsten als zwaar verwaarloosd en getraumatiseerd bestempelde maar was het vooral zelf.
-Kind bleek een verveel te zijn en liep erbij in de duurste dingen, pony stond in pension en ze gingen 1 x per maand eens kijken welke het was en klaagde dat hij veel te heet was na 6 weken alleen op stal te hebben gestaan.
-Op social media stond een foto van de achtertuin met formaat postzegel waarop 7 zielige paardjes tot aan hun enkels in de blub stonden in een zogenaamd paddock paradise zonder schuilstal want dat is zo lekker natuurlijk.
-je zag een rijfilmpje waarbij duidelijk een kreupel paard liep met veel te lange hoeven en een zadel en hoofdstel wat totaal niet passte en het commentaar kijk mijn pony kan ook 3 benen hinkelen.

(bedenkt zich nu dat ik maar nooit geen pony moet verkopen) :o


_O- _O- _O-

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:26

ruitje schreef:
Ik ben een keer eerlijk geweest en toen schold iemand me helemaal verrot omdat ik het bij het verkeerde eind had volgens diegene.

Toen dacht ik dat doe ik anders. Heb ik een keer een smoesje gebruikt en diegene laat op Bokt geen kans onbenut om mij naar neer te zetten.

Alletwee werkt dus niet :+. Maar uiteindelijk denk ik bij alle twee: blijkbaar had ik het goed want je doet zo lelijk dat ik geen paard aan je had willen verkopen :')

Het is toch allemaal vrijblijvend .Zowel koper als verkoper hebben het recht om nee te zeggen tegen een deal. En een reden hoeft niet gegeven te worden.Mag wel,en dan is de waarheid wel het beste.Daar heeft de ander wat aan.

denisesilver

Berichten: 2902
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:27

har166 schreef:
Oh zeker, maar als de gene die het bericht stuurt alleen dit in een bericht zet dan vraag ik me toch af waarom hij niet de moeite neemt om een volledig bericht te sturen.

Goedemiddag, ik heb interesse in uw pony. Ik zou graag willen weten of de vraagprijs bespreekbaar is en zo ja, zou ik dinsdag langs kunnen komen?

Vind ik toch heel anders klinken...

Aah op die fiets! Beetje normaal communiceren lijkt er niet meer bij te zijn tegenwoordig. Lig op t moment zelfs in een clinch over hetzelfde met een leraar nota bene

denisesilver

Berichten: 2902
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:48

Pipodipo schreef:
Andersom werkt het net zo. ALs je op zoek bent naar een paard, dan doe je er ook goed aan om er eens stevige research op te doen. Zo was ik ooit voor iemand bezig met een hele brave en die werd me ook door iemand aangeboden. Mooie verhalen te over, je vroeg je zowat af waarom iemand zo'n geweldig beest wil verkopen. Maar flink spitten in het facebookaccount leverde toch wat meer bruikbare informatie op. Posts als 'gaat het alweer een beetje, hoorde dat je zo hard van Geweldig Paard gevallen was...' en dan een bevestigend antwoord van de verkoper daarop. Afspraak dus maar weer afgezegd.

Dit dus. Weleens op een 'heel braaf' steigerend paard gezeten. En van een paard gegooid dat te koop stond als 'voor ervaren ponyruiter'. Nu is mijn pony echt een rotzak die ik uiteindelijk toch ook netjes het m doorstuurde, daarbij meerdere pony's en paarden voor iemand bijgereden, en complimenten gekregen over het rijden van andere mensen waar ik paarden heb uitgeprobeerd. Dat laatste gaf me dat beetje zelfvertrouwen toen een boost, maar ik zit er nu behoorlijk mee aan de grond. 'Paardlief' ging zodanig tegen het been in, dat ik een keer iets harder in kwam, wat werd beloont met een boksalvo. Ik ernaast. Daarna heeft ie nog gericht staan steigeren naar de begeleider. Heel leuk allemaal, ik hoop ooit mijn zelfvertrouwen en vertrouwen in mensen weer terug te krijgen

daantjuhhh

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:57

anjali schreef:
ruitje schreef:
Ik ben een keer eerlijk geweest en toen schold iemand me helemaal verrot omdat ik het bij het verkeerde eind had volgens diegene.

Toen dacht ik dat doe ik anders. Heb ik een keer een smoesje gebruikt en diegene laat op Bokt geen kans onbenut om mij naar neer te zetten.

Alletwee werkt dus niet :+. Maar uiteindelijk denk ik bij alle twee: blijkbaar had ik het goed want je doet zo lelijk dat ik geen paard aan je had willen verkopen :')

Het is toch allemaal vrijblijvend .Zowel koper als verkoper hebben het recht om nee te zeggen tegen een deal. En een reden hoeft niet gegeven te worden.Mag wel,en dan is de waarheid wel het beste.Daar heeft de ander wat aan.

Totdat je bijna in elkaar geslagen wordt omdat je eerlijk bent.

Jaren (praat echt over ruim 15 jaar) terug ging ik kijken bij een paard. Budget was 4500€ wat toen best een goed budget was (andere tijd dan nu)
Paard werd uit de wei getrokken. In de bak gezet en met een zweep opgejaagd. Dier was zo ontzettend stijf. Echt niet normaal. Daar mankeerde wat aan.

Ze vroeg vervolgens, zal ik m opzadelen. Dan rij ik hem even voor en kan je hem proberen. Maar ik had al lang genoeg gezien. Dus ik zei. Nee, bedankt voor het laten zien, maar dit is niet het paard wat ik zoek.

Zegt ze: wat zoek je dan? Ik: zo eerlijk als ik was. Een paard met iets meer lossigheid in zijn lijf.

Nou ik wist niet waar ik het over had. Voor dat geld vond ik niks beters. Ik ging er niet op in. Ik bedankte haar nogmaals. En zei tot ziens. Nou ze ging los. Schreeuwen joh. Werd voor alles en nog wat uitgemaakt. Wat een type.
Zal het echt nooit meer vergeten.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe wijs je netjes een koper af

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:34

@Daanjjuhhh: Het is inderdaad waar dat sommige verkopers kwaad worden als je hun paard niet wilt kopen.En dan beledigend of zelfs bedreigend worden.Jammer toch,zodoende heeft de paardenhandel een slechte naam.

Veronica2
Berichten: 2683
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:04

denisesilver schreef:
Pipodipo schreef:
Andersom werkt het net zo. ALs je op zoek bent naar een paard, dan doe je er ook goed aan om er eens stevige research op te doen. Zo was ik ooit voor iemand bezig met een hele brave en die werd me ook door iemand aangeboden. Mooie verhalen te over, je vroeg je zowat af waarom iemand zo'n geweldig beest wil verkopen. Maar flink spitten in het facebookaccount leverde toch wat meer bruikbare informatie op. Posts als 'gaat het alweer een beetje, hoorde dat je zo hard van Geweldig Paard gevallen was...' en dan een bevestigend antwoord van de verkoper daarop. Afspraak dus maar weer afgezegd.

Dit dus. Weleens op een 'heel braaf' steigerend paard gezeten. En van een paard gegooid dat te koop stond als 'voor ervaren ponyruiter'. Nu is mijn pony echt een rotzak die ik uiteindelijk toch ook netjes het m doorstuurde, daarbij meerdere pony's en paarden voor iemand bijgereden, en complimenten gekregen over het rijden van andere mensen waar ik paarden heb uitgeprobeerd. Dat laatste gaf me dat beetje zelfvertrouwen toen een boost, maar ik zit er nu behoorlijk mee aan de grond. 'Paardlief' ging zodanig tegen het been in, dat ik een keer iets harder in kwam, wat werd beloont met een boksalvo. Ik ernaast. Daarna heeft ie nog gericht staan steigeren naar de begeleider. Heel leuk allemaal, ik hoop ooit mijn zelfvertrouwen en vertrouwen in mensen weer terug te krijgen

Joh, daar ben je ook lekker mee. Bij een ander Braaf Paard heb ik ook zoiets gehad, even beetje contrastelling op de volte vragen en hoppa daar stond ie, gelukkig was ie niet zo vlug en bleef ik boven. Maar op dat moment ben ik niet meer geinteresseerd in de opvoedkundige, leerzame oplossing en stap ik direct af. Sinds dit soort geintjes heb ik altijd een bodyprotector aan bij vreemde paarden, want je weet het nooit.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:16

Ik ken een hobby handelaar, die gooit alles te koop met een nep reden.

Geen tijd meer, te klein gebleven, inkrimping blablabla.

Maar ondertussen maar nieuwe bijkopen. :')

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:33

wilmatj schreef:
Ik ken een hobby handelaar, die gooit alles te koop met een nep reden.

Geen tijd meer, te klein gebleven, inkrimping blablabla.

Maar ondertussen maar nieuwe bijkopen. :')



Doen er wel meer

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:36

Ik weet nog dat er een bokker was, Sandra?, redelijk in de begintijd van bokt.

Die ging enthousiast proefrijden op een paard en die heeft dat niet meer na kunnen vertellen ;(

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 08:45

Percy schreef:
Ik weet nog dat er een bokker was, Sandra?, redelijk in de begintijd van bokt.

Die ging enthousiast proefrijden op een paard en die heeft dat niet meer na kunnen vertellen ;(



Oh wauw, dat hoopt echr niemand mee te maken!

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Hoe wijs je netjes een koper af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:57

En dat was ook op een "braaf" paard volgens de verkoper?

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:18


Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:41

har166 schreef:
Ik vind het niet meer dan logisch dat je een achtergrond check doet van kopers. Mijn merrie staat te koop en ik kreeg een reactie van ' is de prijs vast en kan ik dinsdag langskomen '. Nu schiet me dat al in het verkeerde keelgat maar die mensen waren van een manege en handelsstal. Dus ik stuur een berichtje terug van bedankt voor de interesse maar ze word niet aan handelaren verkocht. Krijg ik een berichtje terug dat ze geen handelsstal meer zijn. Ah vandaar die 4 advertenties op marktplaats. Een paar weken later stuurden ze weer een berichtje. Dat heb ik maar genegeerd.
.


Andersom net zo. Ik had fatsoenlijk gereageerd met de vraag of de prijs onderhandelbaar was. Heb tot op heden geen antwoord meer gehad. Nou dan lekker niet.