Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De avonturen van Mini Appaloosa Pepper

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Het spookt al langer door mijn hoofd om een volg topic aan te maken voor mijn mini Pepper, maar het is er nooit van gekomen.
Omdat het nooit het goede moment is, leek dit me een goed moment. :))

Een paspoortje:

Naam: Pepper
Geslacht: Ruin
Geboortedatum: 21 april 2015
Stokmaat: 99 cm
Kleur: Vos Few Spot
Bij mij sinds: 16 juni 2017

Een "korte" geschiedenis tot aan vandaag:

Ik heb Pepper totaal onverwachts gekocht in juni 2017. Ik was niet op zoek naar een mini, maar het is zo gelopen en ik was meteen verliefd op zijn snoetje.

De verkoopfoto:
[ img ]

En een baby foto.

[ img ]

Ik heb nog contact met de vorige eigenaresse en ook met zijn eerst eigenaresse waar hij geboren is.

Pepper kwam bij mij als iets te bijdehand en als hengst. Na 2 dagen heb ik zijn vertrouwen al weten te beschamen door hem te laten castreren, maar hij was simpelweg gevaarlijk. (Vast niet zo bedoeld, maar hij was lomp, sterk en brutaal).
Na de castratie kon ik dus ook niet met hem wandelen tegen de zwelling want hij trok je het hele terrein over en steigerde en schopte. :=

[ img ]

Gelukkig leerde hij dat snel af na wat lessen grondwerk en werd het een echte knuffel en kwam zijn kleine hartje boven.
Na een half jaar heb ik besloten om Pepper te verhuizen naar een andere stal, omdat de stal waar we toen stonden te ver weg was en ik niet helemaal tevreden was.
We vertrokken naar een stal dichtbij ons huis.

De stal ligt in een mooi bos en omdat Pepper steeds braver werd, durfde ik het aan om een mooie fotoshoot te laten doen door Nescafé hier op bokt.

[ITP] Tweejarige pluizenbol in het mooie herfstbos!

[ img ]

[ img ]


Helaas bleek deze stal ook niet te zijn wat ik ervan gehoopt had en moest ik Pepper na 4 maanden opnieuw verhuizen. Dat brak mijn hart, maar was wel het beste voor hem wat ik heb kunnen doen!
Vorig jaar in maart zijn we verhuisd en we staan hier nog steeds met veel plezier. Pepper staat 24/7 in een paddock met 2 andere grote paarden en een shetland veulen met een schuilstal, verhard stuk en veel zand om in te rollen. We hebben prachtige rijbakken en alle luxe voorzieningen die we kunnen wensen :D

Ik tref hem eigenlijk dagelijks zo aan

[ img ]

En hij vind het heerlijk als ik bij hem kom zitten en hij half op schoot kan <3
[ img ]

Verder hebben we het laatste jaar grondwerk gedaan, aan de basis gewerkt, schriktraining gedaan en zijn we begonnen met lange lijnen.

Deze foto's zijn gemaakt door Leo op bokt.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zoals je ziet is Pepper niet zo snel onder de indruk van dingen en daar ben ik heel blij mee!
Hij vindt het heerlijk om te "werken" en dan vooral samenwerken.

De lange lijnen pakt hij super goed op:
[ img ]

En een (warme) douche kan de prins op de erwt ook wel waarderen.
[ img ]


Ik ben van plan Pepper dit voorjaar/deze zomer te beleren voor de kar en dat proces deel ik hier graag!
Er komt binnenkort een tuig waar ik hem aan wil laten wennen en daarna zal een sulky/tweewieler volgen. :)

Volgen jullie Pepper in zijn avonturen en de weg naar het grote paarden leven? *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:06 



 
Profiel   

Ik ga jullie volgen, leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:08 



 
Profiel   

Superleuke pony, ik volg graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:09 



 
Profiel   

Leuk dat jullie volgen! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:15 



 
Profiel   

Ik heb weer lekker veel gepost zie ik. :))

Pepper is inmiddels geschoren en de uitslag van het mestonderzoek is binnen. Hij heeft helaas alweer bloedwormen :(:)
Hopelijk knapt hij op na de ontworming.

In de tussentijd wil ik graag het grondwerk weer wat oppakken en het lange lijnen. Ik merk dat hij dat super leuk vindt om te doen.
Ik zal dit weekend proberen wat leuke foto's te (laten) maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 16:03 



 
Profiel   

Knappe pony, ik volg! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 16:09 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 16:11 



 
Profiel   

Leuk dat jullie volgen! :) Ik zal mijn man morgen proberen te strikken om wat foto's te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 13:17 



 
Profiel   

Helaas liet mijn man het afweten met foto's maken (want: regen). Dus gisteren heb ik zelf wat foto's gemaakt.
Het lijkt een beetje eentonig, zo van achteren. Maar ik ben zó trots op Pepper. Hij deed het echt super gisterenavond en was echt goed aan het opletten. De overgangen op stem commando gaan echt heel goed, eigenlijk gewoon perfect. :)
Zijn tuigje is gisterenavond besteld, dus die wordt vandaag verzonden. Dan kan ik hopelijk donderdag voor het eerst passen.

Lief kopje
[ img ]

Eerst even in de bak aan het werk
[ img ]

Daarna over het terrein richting de weilanden
[ img ]

Trots <3 (hoofdstel is altijd een ramp om te vinden voor hem. Hij heeft een kort en breed hoofd. Dus vandaar dat deze zonder frontriem is). Ik ben heel benieuwd of zijn nieuwe menhoofdstel gaat passen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-19 11:31 



 
Profiel   

Pepper zijn nieuwe tuig is binnen en het past!
Vanavond ga ik alles even netjes afstellen en dan eens kijken wat hij ervan vindt als we ermee gaan longeren of wandelen. :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 13:59 



 
Profiel   

Ik heb bij equimatch een shetlander hoofdstel gekocht en er een losse pony frontriem bij gekocht.
past prima bij mijn breedhoofdkikker.

en bij RBC kan je alle onderdelen in de juiste maten los bestellen (en terug sturen als ze niet passen)

Ik volg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 16:28 



 
Profiel   

Wat een lief koppie heeft ie ook, geen wonder dat je daar verliefd op bent geworden <3

Ik blijf jullie zeker volgen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 17:01 



 
Profiel   

Lillian__ schreef
Ik heb bij equimatch een shetlander hoofdstel gekocht en er een losse pony frontriem bij gekocht.
past prima bij mijn breedhoofdkikker.

en bij RBC kan je alle onderdelen in de juiste maten los bestellen (en terug sturen als ze niet passen)

Ik volg ook :)


Ik heb nu bij zijn nieuwe tuig ook een cob frontriem erbij genomen haha. :=
Dikkopjes


x_Nadia schreef
Wat een lief koppie heeft ie ook, geen wonder dat je daar verliefd op bent geworden <3

Ik blijf jullie zeker volgen :))


Leuk dat je volgt! En ja hij heeft het liefste kopje, maar ik ben niet objectief natuurlijk :))


Net het tuig opgelegd en hij gaf geen kick. Dus we zijn lekker de buitenbak ingegaan en hij deed echt alsof hij nooit anders doet, echt zo braaf! De eerste keer een tuig helemaal op, een broek, oogkleppen.. Ik was zo verbaasd. Hij bood zelfs zelf een galop aan. Dat doet hij anders nooit! Na 15 minuutjes gestopt omdat hij zo braaf was. Ik plof weer van trots <3

Daarna lekker uitgestapt over het pad bij de weilanden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 22:33 



 
Profiel   

Wat fijn dat het zo goed ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 10:38 



 
Profiel   

Ja he, ik plofte echt van trots haha. :D

Vanavond na werk gaan we nog even lekker aan de slag. Hij moet ook wat spier gaan bijkomen.
Ik vind het zo leuk dat het zo goed gaat. Ik zat de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel, maar kan hier zo van opbloeien. Ik heb weer helemaal zin om lekker met hem aan de slag te gaan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 13:07 



 
Profiel   

Gisteren heeft Pepper zijn laatste training aan de lange lijnen gehad zonder slepen. Deze week gaan we er voor het eerst iets achter hangen.
Eerst geeft mijn man wat druk via de strengen om te kijken of Pepper het snapt, maar daar verwacht ik eigenlijk geen problemen mee :) Dus dan kunnen we van de week slepen :D

Verder ben ik nu in een keuzedilemma over de kleur van de wielen voor de sulky, haha. Dus daar denken we nog even rustig over na.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 18:05 



 
Profiel   

Welke kleuren twijfel je tussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 18:31 



 
Profiel   

Ik twijfel tussen RAL 1000, RAL 7047 en RAL 9010.
Beige, grijs of wit dus eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 20:23 



 
Profiel   

Wit vind ik altijd zo besmettelijk, ik volg mee! Mijn wielen zijn niet voor niks nachtblauw, al was beige ook wel iets geweest, daar mijne altijd zand vlekken erop heeft. _O-
Jorie is ook zo'n breedhoofd of in ieder geval zijn neus is net zo breed als die van sommige shetten boven de meter. Ik heb namelijk sinds kort de kaptoom van mirriej en die moet bij Jorie op het laatste gaatje met de neusriem. Wat leuk dat jullie aan het sleepwerk kunnen beginnen! Hopelijk valt het kwartje snel. Wel knap dat het tuig niks was voor hem, al snap ik dat wel aangezien alle enge dingen die hij al kent door de schriktraining.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 20:35 



 
Profiel   

Ja wit is wel besmettelijk. Leuk dat je mee volgt Fenna!
Pepper heeft ook een breed hoofd. Neus- en frontriem in maat Cob, de rest maat shet en op z'n kleinst :))

Hij kent inderdaad wel al veel dingen dus dat scheelde al een hoop. Maar ben toch benieuwd hoe hij het gaat doen wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 22:07 



 
Profiel   

Ik heb witte spaken maar nergens geen last van hoor :o als je ze vies maakt spuit je ze na tijd even schoon. Ik rijd veel in het bos maar ze zijn helemaal niet vies geworden ofzo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-19 14:01 



 
Profiel   

Nou, bijna een maand later maar tante toos heeft gekozen hoor haha. Het is toch beige geworden (RAL 1001). Hij is vandaag besteld en het duurt ongeveer 6 tot 8 weken.. Ik heb geen geduld :o

Vandaag hebben we meegedaan met een les van Jesse Drent bij ons op stal. Pepper deed echt zo zijn best. Volgens mij vond hij het heel leuk. Hij heeft vandaag deze oefeningen geleerd: Jambette, Jambette op het blok, kusje, begin Spaanse pas, begin buigen en de spagaat. Ben heel trots op hem hoe snel hij dat allemaal oppakte! <3

Verder heeft zijn training even stil gestaan ivm een ongelukje in huis van mijn kant. Ik had mijn arm opengehaald aan een mes dat met de punt omhoog in de vaatwasser stond (doen we normaal nooit). Een diepe snee van 10 cm lang en ruim 2 cm diep (je zag de spier liggen, heel vies). Gelukkig alleen wat zenuwschade aan overgehouden waardoor ik nu twee krampende vingers heb. Hopelijk lost zich dat vanzelf op. Over anderhalve week mogen alle hechtingen eruit en moet ik langs de plastisch chirurg voor controle van de zenuwen. :)

Mijn man gaat de komende twee weken mee naar stal om te helpen. Super lief. Dus morgen gaan we eens kijken wat Pepper van wat druk op de borst vindt tijdens het lopen! Als dat goed gaat, gaan we woensdag iets slepen.


Foto van vandaag:

[ img ]

Ik weet dat hij een beetje dik is. Ik doe erg mijn best om dat onder controle te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 21:31 



 
Profiel   

Vandaag heb ik de Epplejeck geplunderd en onder andere dit halster gekocht voor Pepper :)
Ik heb nog meer gekocht maar dat zal ik posten als ik het bij hem gepast heb en foto's heb gemaakt
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 15:54 



 
Profiel   

Wat een leuk boefje! Heerlijk die slaapfoto's! smelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 17:54 



 
Profiel   

Haha ja, hij slaapt nogal graag :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 21:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen