Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

 
Profiel   

Karijn, dat heb je goed gezien, klopt helemaal en daar ben ik juist mee bezig. Het kantelen was eerder heel flink aanwezig en is nu al een heel stuk beter, maar af en toe zie je het nog. Ik onderhoud rechts het contact en laat hem links soms bewust even in de steek, want hij wil graag meer druk op links en t liefste niks op rechts. Dit werkt goed zo, gezien de grote verbetering die ik merk. Ook is hij een tijdje terug door een osteopaat behandeld en dat heeft hem ook goed gedaan.

En.. vies worden is niet erg! Ik wil alleen liever niet onderuit gaan met hem. Maar, aan het eind van de week komt er beter weer, dus hopelijk kan de boel dan eindelijk een beetje opdrogen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 12:25 



 
Profiel   

Kun je geen geultjes scheppen om het water -zoveel mogelijk- weg te laten lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 12:33 



 
Profiel   

Nee hij loopt niet meer goed af, dan kan ik blijven graven. Ik ga er drainage in laten aanleggen, dan heb ik een betere oplossing, maar dan moet het eerst even droog worden. Hij is een maand of 2 geleden 50 cm los gewoeld en er er zijn 6 dumpers rivierzand bij op gekomen en gemengd met de oude bodem. Daarna gevlakt maar niet goed. Hij is alleen maar slechter geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 12:40 



 
Profiel   

Held! Zo in de regen en plassen :+ ik doe ook aan zwemles met rijden maar alleen als het niet regent

Vind het een erg fijn paard! Krult nog wat op maar dat komt nog wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 16:11 



 
Profiel   

Haha thnx, ik heb ook liever een zonnetje maar de afgelopen weken was er niet zoveel keuze :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 19:54 



 
Profiel   

Wat is hij toch vreselijk knap he <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 19:17 



 
Profiel   

<3 <3
Ik weet niet hoe vaak ik dit inmiddels heb geschreven in jou topics waarin hij voorbij kwam, maar het is een ontzettend lekker ding.
:~

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 20:48 



 
Profiel   

Hij begint toch echt mn hand mooi te volgen stukjes! Eindelijk is mijn bak droog en voorzien van drainage inmiddels. Het was een grote vijver lange tijd. Nu kan ik wat gerichter trainen en ook de galop. Even kleine noot, hij kauwt veel op het bit en dat zie je op de foto's.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Knappe hengstenkop <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 22:09 



 
Profiel   

Dat begint er fijn uit te zien. Lekker ook dat je bak nu drainage heeft.
Hij is wel echt knap hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 22:16 



 
Profiel   

Wat een heerlijk topic om te lezen en wat een vooruitgang.
Wat een prachtig paard.
Als ik jou zo zie rijden krijg ik spontaan zin om ook op te stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 13:23 



 
Profiel   

Even niet meegekeken....
waauw wat een verschil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 20:00 



 
Profiel   

Hij is wel echt heel knap hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:25 



 
Profiel   

Die droge bak is zo fijn <3

Astrea wat houdt je tegen?? Gewoon doen!

We hebben vorige week les gehad. Het was fijn en leerzaam hoor, maar wel even schakelen en anders dan waar ik de laatste weken mee bezig ben geweest. Mijn instructeur is meer gericht op activiteit en ik met hem juist meer op ontspanning. Ik moet er even een middenweg in vinden denk ik.

Vanavond weer even op mn eigen manier gereden.
[ img ]

En weer een stuk galop erbij gedaan. Het komt nog wel goed met ons :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:30 



 
Profiel   

[ img ]

Steeds wat meer op eigen benen. Ik heb er echt lol in met hem nu.

En de andere kant op in galop.
[ img ]

Ik ben nu bezig om meer hoefslagvrij en over de middellijn te rijden. Daar mag nog wat meer stabiliteit in komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:41 



 
Profiel   

Lekker verder aan het sleutelen. Zou toch leuk zijn als we deze zomer een nette b-proef zouden kunnen rijden? Wie had gedacht dat ik daar ooit met hem aan zou kunnen denken :oo
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:13 



 
Profiel   

Mooi om jullie nog steeds zo fijn bezig te zien! Jullie blijven een prachtige setje samen :)

Wel een beetje om je houding blijven letten he? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:21 



 
Profiel   

Dat B proefje moet vast wel goed komen!
Fijn om te zien dat jullie zo lekker bezig zijn en zelfs met de galop! Ik ben het wel met Oscar eens dat je houding nog een punt van aanpak is. Probeer goed op je achterste te blijven zitten en je lang te maken!
Maar ik snap wel dat galop misschien nog wat spannend is en dan is het logisch dat je toch onbewust naar voren duikelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:23 



 
Profiel   

Ik ga met mijn voorgangers mee :j als je zelf nog iets meer recht op kan blijven gaat dat vast helemaal goed komen.

Wat een fijn halsstrekken laat hij zo ook al zien op de laatste foto :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:35 



 

eens met voorgangers: denk aan je houding

misschien nu eerst even werken aan je eigen houding komt de zelfhouding van je paard ten goede
meer zit op de achterhand verlicht de voorhand

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 12:52 



 
Profiel   

Klopt hoor, ik weet dat ik het doe, ik voel het ook en toch lukt het niet zo goed. Op mijn andere paard heb ik er geen moeite mee om rechtop te zitten. Ik heb ook vaak rugpijn na het rijden op hem omdat ik me ergens vasthou. Ligt denk ik aan het zadel. Ik heb ook al andere zadels geprobeerd op hem maar hij heeft zelf een hele duidelijke voorkeur voor deze. Ik snap hem wel, hij heeft een lastige bouw voor een zadel en deze ligt als gegoten, maar het is zo'n breed en glad ding, brr. Ik ben aan het sparen voor een maatwerk exemplaar voor ons beide, maar dat mag nog even duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 05:49 



 
Profiel   

Ik denk dat ik nu toch wel echt een beetje trots op mezelf mag zijn. Gisteravond waren we aan het rijden en vanuit de draf struikelde Flo voorover en landde op zijn knieën. Ik was er niet op verdacht en landde zelf naast hem in het zand. Gelukkig alleen blauwe plekken en spierpijn aan over gehouden maar het mooiste was dat ik er daarna zo zonder angst weer opstapte en verder heb kunnen rijden. De laatste keer dat ik van een paard af viel was denk ik 12 jaar geleden van Flo en wat het toen met me gedaan heeft valt hier allemaal wel te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:21 



 
Profiel   

Wauw wat knap, dat is zeker een hele stap vooruit. Terecht dat je trots op jezelf bent. Ga zo door met het vertrouwen wat jullie nu in elkaar hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:28 



 
Profiel   

Wauw wat goed zeg, dat zegt wel wat over hoe ver jullie samen zijn gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:51 



 
Profiel   

Gelukkig is het voor jullie beiden goed afgelopen.
Als je met diezelfde trots rechtop zit, komt het helemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 10:24 



 
Profiel   

En toen na 14 pagina's in dit topic hebben we zomaar onze eerste officiële (online) wedstrijd gestart *\o/*

Nog een beetje ontstuimig misschien, maar we hebben het gewoon gedaan samen <3 . Punten heb ik nog niet, die zullen volgende week wel ergens komen en er zal wel genoeg te verbeteren zijn, maar kijk hem nou eens knap zijn met zn knotjes?!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen