Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

 
Profiel   

Ja hoor zeker heerlijk! Ik ga morgen weer naar pap, dus dan kunnen we weer iets doen met Flo. Dat is het enige nadeeltje nu, het is 30 km hier vandaan en ik heb hier thuis mn paarden ook die ik moet doen. Ik probeer nu 3 keer per week naar Flo te gaan, vaker lukt me helaas niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 21:09 



 
Profiel   

3 x per week is ook zat om te rijden, vaker is niet nodig hoor :) heeft hij ook tijd om te herstellen tussendoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 21:14 



 
Profiel   

Ja dat denk ik op zich ook wel. Mijn instructeur denkt dat hij 5-6 keer in de week aan het werk moet om conditie te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 09:17 



 

Ik vind dit echt tof en hopelijk komt dit niet verkeerd over: ik vind dit paard echt het mooist bij je passen. Fijn om naar te kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 09:21 



 
Profiel   

Adelaide, dank je wel en dat vind ik niet vervelend hoor. Ik blijf zelf wel fan van mn andere paard :D

Vanmiddag weer gereden. Hij had vandaag even weer een knap frisse bui aan de longe. Ik was blij dat ik er op dat moment niet op zat zullen we maar zeggen _O- . Maar, eenmaal in het zadel was het prima te doen. Beetje voorwaarts, maar t koppie er wel goed bij. Hem maar een beetje uitgedaagd met wat werk. Wat kleinere voltes links en rechts geprobeerd, wat verruimen in draf, wijken en even gekeken of er een pasje schoudervoor in zit en ja, die snapt hij ook. Allemaal nog lange niet perfect maar een leuk begin. Ik ben nog steeds verrast hoe makkelijk hij begrijpt wat ik van hem wil.

Van galop geen foto's maar wel gedaan. Zelfs iets langer dan de vorige keer en dat ging best goed.
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 22:03 



 
Profiel   

Oh ja, we hebben nog iets nieuws gedaan. Ik heb hem voor het eerst beschermers om gedaan! Dat was een klein projectje op zich maar uiteindelijk goed geslaagd. Hij moet eigenlijk echt alles nog leren, daar kom je dan weer achter. Misschien neem ik de volgende keer eens pilonnen mee van huis. Kan hij die ook leren kennen. Gewoon maar om wat dingen te leren kennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:16 



 
Profiel   

Ik vind dat het zadel te klein is voor jou billen omdat jezelf te weinig ruimte over houdt. Er moet minimaal een handbreedte achter de lepel passen. Als dit zadel voor tijdelijk is dan heb ik niks gezegd en dan begrijp ik waarom je voor deze optie hebt gekozen. Het zadel hoort ook minimaal 5 cm achter de schouders te liggen.

3x per week rijden is echt wel genoeg voor hem omdat zijn spieren ook voldoende rust moeten hebben om goed te kunnen herstellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 09:45 



 
Profiel   

Jaaaa wat goed! Nu ben je echt je paard aan het trainen. Wat een verschil al! Lekker blijven uitdagen met oefeningetjes want volgens mij ontspan jij daar ook van. Als hij zo fijn loopt kijk dan af en toe eens op je je hand een mm naar voren kan brengen en daar dan achteraan kan drijven. Heel klein zijn in je hulpen en vooral niet teleurgesteld zijn als hij uit elkaar valt want dat kost best kracht.

@maria1990, het is een zadel met platte lepel, volgens mij past Murosch er best in maar ze spant soms (galop) haar bovenbenen aan waardoor ze zichzelf naar achter duwt in het zadel. In draf zie ik genoeg ruimte dus ik denk dat het gewoon nog door de spanning in galop komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 10:07 



 
Profiel   

Bedankt weer!

Het zadel past mij wel maar het is niet zijn zadel. Het is mn eigen zadel die ik thuis gebruik voor mn jonge paard. Hij heeft natuurlijk een ander model en het wil eerst wel zo, maar t ligt met het zwaartepunt net iets te ver naar achteren op hem. Flo heeft zelf geen zadel. Ik weet ook nog niet helemaal wat de bedoeling gaat worden van ons twee dus ik ga even zo door en als er plannen komen waarin hij blijft dan krijgt hij zijn eigen zadel.

Bedankt voor je tip Dee_Es, ik ga het proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 12:56 



 
Profiel   

Even nog een rijtechnische tip: iets stelling is zeker fijn in het wijken, maar hou het subtiel, binnenhand iets mee geven, anders gaat hij kantelen, en met je buitenhand begeleid je de schouder, en als het goed is moet hij dan correct gesteld zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:03 



 
Profiel   

Wat leuk om jullie voortgang te zien. Het gaat echt lekker zo te zien! Vindt je op de laatste foto's beter zitten dan die keer er voor en eigenlijk kan je bijna iedere keer wel zien dat je steeds meer durft te rijden. Knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:14 



 
Profiel   

Bedankt.

Avalanche klopt hoor! Hij reageert heel direct, ik moet heel klein blijven met mijn hulpen en dat is echt wel even wennen. In het begin was het kantelen heel duidelijk aanwezig, zelfs op lange zijdes of een volte. Ik moet zeggen dat het daar steeds beter mee gaat, maar ik moet wel uitkijken met stelling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 14:22 



 
Profiel   

Geeft ook niet he, je wordt er uiteindelijk een betere ruiter van :) en dat zie je ook gewoon bij jou. Die drempel waar ik het eerder over had in je topics, ben je nu wel aan het over gaan, met een vrij sensibel paard nog wel. Je komt er wel, en misschien heb je dit paard gewoon even nodig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 14:24 



 
Profiel   

Ja nou wie weet. Op het moment heb ik de ene uitdaging na de andere. Voor het eerst in 20 jaar weer eens een echte sprong gemaakt met een paard (niet met Flo hoor), na jaren weer begonnen met wedstrijden rijden, afgelopen weekend naar een witte hekjes training geweest met mn jonge paard die dat veel spannender vond dan ik had verwacht en waardoor het een haartje scheelde of ik lag met mijn neus in het gras. En mn toch wel overwinning met Florentino. En van alle kanten mensen die me schopjes onder mn bips geven daarbij. Ik snap nu wel weer dat de enige manier om beter te worden gewoon hard werken is. Alleen maar zitten en rondjes sukkelen en denken dat je het allemaal wel weet levert niks op haha. En het is nog leuk ook om je er flink voor in te spannen :)

Pap vertelde me net dat hij vandaag alle overhangende takken heeft weg gezaagd! Dat betekent dat de bak opeens wel 10 meter langer is geworden. Meer ruimte, dat is hartstikke mooi! Lieve man, dat was een flinke klus.

Toch ook wel heel mooi dat de bak waarin ik vroeger zoveel uren heb doorgebracht nu weer echt een rijbak aan het worden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 22:20 



 
Profiel   

Nou, je doet het toch goed? Geen uitdagingen wordt een mens te voorzichtig van, is ook niet goed voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 22:26 



 
Profiel   

Dat is waar. Dat is er in de afgelopen jaren bij mij nogal af gesleten. Liever veilig dan uitdaging. Maar zonder uitdaging ook geen vooruitgang. En dat mag nu klaar zijn. Ik heb er wel weer zin in. Af en toe betrap ik me erop dat ik me afvraag hoe Flo het op ander terrein zou doen? Maar dan stop ik die gedachte gauw weer weg hoor, zover zijn we lang nog niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 22:32 



 
Profiel   

:')

Mens, ik ben trots op je! Je durft weer! Je leeft! Dat is toch geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 00:33 



 
Profiel   

Murosch schreef
Dat is waar. Dat is er in de afgelopen jaren bij mij nogal af gesleten. Liever veilig dan uitdaging. Maar zonder uitdaging ook geen vooruitgang. En dat mag nu klaar zijn. Ik heb er wel weer zin in. Af en toe betrap ik me erop dat ik me afvraag hoe Flo het op ander terrein zou doen? Maar dan stop ik die gedachte gauw weer weg hoor, zover zijn we lang nog niet :)


Och, zo snel als je nu gaat... Is die startpas over een maand wel aangevraagd toch? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 12:51 



 
Profiel   

Uhmm, dat ligt op zich niet in de planning hoor! :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 19:17 



 
Profiel   

Murosch schreef
Uhmm, dat ligt op zich niet in de planning hoor! :oo


Maar wat je nu allemaal al met hem doet, lag dat ook niet. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 21:03 



 
Profiel   

:')

goed punt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 21:07 



 
Profiel   

Hahahaha oke, daar heb ik echt niks op terug nee.

Ik blijf een beetje in de veranderingen. Vanmorgen een contract getekend voor een nieuwe baan per juni. Heel spannend want ik stap weer uit mijn comfortzone en gevoel van veiligheid, maar het biedt mooie kansen dus ik ga ervoor.

Vanavond weer naar Flo en dan vrijdag weer les (ervan uitgaande dat zoonlief van mn instructeur niet weer ziek wordt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 13:08 



 
Profiel   

Oehh spannend, gefeliciteerd! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 13:29 



 
Profiel   

Dank je!

In het kader van vooral gek blijven doen, heb ik vanavond een beetje gek gedaan.. Flo was super ontspannen vandaag en daar heb ik gebruik van gemaakt, want nadat we in de bak ons werk hadden gedaan ben ik gewoon eens met hem de wei op gereden. En ook daar was hij super braaf! Geen perfecte plaatjes, maar een blij braaf paard op het gras onder het zadel. Ik ben heel tevreden!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En nog een paar vanuit de bak
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:05 



 
Profiel   

Kijk, nou ben je echt aan het rijden! Super!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen