Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

 
Profiel   

Ja ik merk wel dat ik geen echte spanning meer heb (vooral als hij zo relaxed is) en dat ik wel durf aan te geven wat we gaan doen. Alleen de galop zit nog wel echt wat werk aan, met name aan mij. Hij springt goed aan maar ik zit niet helemaal goed. Ik knijp te veel en ga voorover zitten. Ik hoop dat we daar vrijdag in de les wat aan kunnen werken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:50 



 
Profiel   

Bekken rechtop en je binnenbeen een fractie naar voren leggen en laten vallen daar. En dan 'schep' je met je binnenzitbeen knobbel een soort van mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:53 



 
Profiel   

Op de een of andere manier lukt dat niet helemaal. Ik merk dat ik mijn benen optrek (knijp), raak ook snel mijn beugels kwijt en zit te ver voorover. Dat gebeurt ook op mijn jonge paard. Vroeger kon ik heel goed zitten in galop, daar kon ik juist mn paard goed mee verzamelen, maar wat ik nu allemaal aan het doen ben? _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:56 



 
Profiel   

Je kent het wel dus, dat is al iets :) dan is het een kwestie van comfortable worden en dan herinnert je lijf het zich wel weer :) dat komt heus goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 22:02 



 

Murosch schreef
Op de een of andere manier lukt dat niet helemaal. Ik merk dat ik mijn benen optrek (knijp), raak ook snel mijn beugels kwijt en zit te ver voorover. Dat gebeurt ook op mijn jonge paard. Vroeger kon ik heel goed zitten in galop, daar kon ik juist mn paard goed mee verzamelen, maar wat ik nu allemaal aan het doen ben? _-:(


Super tof Murosch! Geniet echt met je mee, zo leuk.
Zijn je beugels niet een paar gaten te lang btw?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 07:24 



 
Profiel   

Goed, vanmorgen onze tweede les gehad. Wat een verschil met 2 weken geleden zeg! We konden nu echt aan dingen gaan werken in plaats van rondsturen. Ik ga mijn beugels ook inderdaad wat korter doen Adelaide! Aangezien mijn instructeur zijn beide zoontjes bij zich had en die zich prima vermaakten tussen de fruitbomen naast de bak, hadden we meteen ook een kleine schriktraining.

Al met al prettig gewerkt en wat huiswerk gekregen. Met name in stap mag hij iets scherper op mijn beenhulpen reageren en daar gaan we nu mee bezig. Verder zei mn instructeur dat als we zo nog een paar weken doorgaan, we rustig erover konden denken om eens een proefje te gaan rijden ergens :oo . Ik weet nog niet of ik zoiets zie zitten, maar goed.

Geen foto's van het rijden deze keer. Pap had zijn handen vol aan de twee jochies die alles wel wilden ontdekken in zijn tuin _O- .

Nog wel een paar leuke na-het-werk plaatjes maar die horen hier niet thuis: [ITP] Flo op zijn knapst

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 16:24 



 
Profiel   

Vanmorgen weer gereden. Hij gaat zo fijn! <3 Ik heb vandaag pilonnetjes in de bak gezet. Hij heeft van zijn leven nog nooit pilonnen gezien dus ik had gedacht dat hij daar wel even vreemd naar zou kijken. Nah, niks he? Loopt er zo omheen *\o/*

Ik was mijn camera vergeten vandaag. Pap wou goed bedoeld met zijn telefoon even een filmpje maken, maar had niet door dat hij zijn bril precies voor de lens van de camera hield en we dus een filmpje met een brillenpoot in het midden hadden _O- . Ik vond het toch lief, ik heb met wat knip en plakwerk een paar stills uit het filmpje geknipt. Heel onduidelijk maar beter iets dan niets zeggen we dan maar.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

gewoon slalommen om pilonnetjes, braaf paard! ik krijg zin om de volgende keer eens een balkje in de bak te leggen. Die heeft hij ook nog nooit gezien namelijk. Best erg he?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 13:47 



 
Profiel   

Vanavond is Flo officieel goedgekeurd als "kinderpony" :D Mijn dochter waagde zich voor het eerst op hem en hij is glansrijk geslaagd voor de test:
[ img ]
[ img ]

We begonnen niet helemaal zoals het bedoeld was vandaag, want ik zadelde in de bak op en bij het aandoen van het hoofdstel ging meneer er vandoor.. met het hoofdstel half om. Resulteerde in een paar hele spannende minuten maar gelukkig bleef hij uiteindelijk staan en kon ik de teugels losmaken waardoor het hoofdstel op de grond viel. Daarna ruim 3 kwartier bezig geweest om hem een halster om te doen, want hij was het vertrouwen even kwijt. De schade bleef beperkt tot het lusje waar de sperriem aan vast moet. Uiteindelijk maar meegenomen naar stal en daar in rust opgezadeld. Even weer vertrouwen krijgen en dat ging gelukkig allemaal goed. Even kort gereden, want het was zo broeierig warm. Hij was braaf en dus weer gestopt.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 21:23 



 
Profiel   

Kiek ze goaaaan :D !

Jullie zijn lekker bezig samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 21:26 



 
Profiel   

Haha lief toch?

Dank je +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 22:08 



 
Profiel   

Goed bezig!!! Hou wel lengte in de hals, als ie iets te diep komt is niet erg, maar te kort zie ik liever niet :)

Verder weer fijne plaatjes, impuls goed, ik zie een deinende rug, en paard dat mooi door zijn lijf beweegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 22:20 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Goed bezig!!! Hou wel lengte in de hals, als ie iets te diep komt is niet erg, maar te kort zie ik liever niet :)

Verder weer fijne plaatjes, impuls goed, ik zie een deinende rug, en paard dat mooi door zijn lijf beweegt.


Meen je die? :')

Ik bedoel het ziet er netjes uit zeker voor waar jullie vandaan komen en bedoel het niet afkrakend want je doet het echt goed en het paard staat je mooi

Maar ik denk eerder met deze aanleuning aan een weggedrukt rug dan door het lijf... Een paard wat door het lijf loopt en over de rug beweegt deze juist omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 22:27 



 
Profiel   

Ik vind het zo leuk dat je hem weer hebt opgepakt. Ik lees stiekem mee en ik vind het echt leuk om jullie vooruitgang te zien. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 22:28 



 
Profiel   

Jullie hebben beide gelijk.. Ik had hem te weinig op lengte en hij was niet mooi los in zn rug. Eerlijk is eerlijk. Hij leek last te hebben van pollenallergie of zo iets. In ieder geval had hij heel erg kriebel in zijn neus en was daar erg druk mee (geen rustige aanleuning, veel wiebelen met zijn hoofd) en daardoor miste er ontspanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 06:38 



 
Profiel   

Overigens, leuk dat je meeleest hoor Valdesh! Iedereen mag gerust iets zeggen hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 09:07 



 
Profiel   

Hier ook een stille meelezer. Ik vind het zó ontzettend knap van je dat je hem, ondanks jouw angst, toch weer hebt opgepakt! :j Ga zo door!

En wat een retegaaf paard is het zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 09:30 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Avalanche81 schreef
Goed bezig!!! Hou wel lengte in de hals, als ie iets te diep komt is niet erg, maar te kort zie ik liever niet :)

Verder weer fijne plaatjes, impuls goed, ik zie een deinende rug, en paard dat mooi door zijn lijf beweegt.


Meen je die? :')

Ik bedoel het ziet er netjes uit zeker voor waar jullie vandaan komen en bedoel het niet afkrakend want je doet het echt goed en het paard staat je mooi

Maar ik denk eerder met deze aanleuning aan een weggedrukt rug dan door het lijf... Een paard wat door het lijf loopt en over de rug beweegt deze juist omhoog

Ik zie hier geen weggedrukte rug. Als je echt een deuk ziet achter het zadel, heb je een weggedrukte rug, maar een paard kan niet zo bewegen als het zijn rug wegdrukt. Dan zie je ook heel weinig hoek in de benen, dan houdt een paard ze recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 10:08 



 
Profiel   

als je goed kijkt zie je dat hij ook nog geen verbinding maakt door zijn hele lijf. Rug wordt niet gebruikt zoals je graag zou willen. hij breekt af achter de schoft, tilt zijn rug niet op.
in deze fase van het rijden niet erg. TS is aan het rijden. hand volgen komt wel

ik vind het wel erg tof dat er een ongelukje gebeurt, paard over de zeik is, ts de tijd neemt om toch op te zadelen en gaat rijden. geen perfecte plaatjes, wel een super grote en toffe overwinning!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 10:13 



 
Profiel   

Avalanche81; hoe kun jij nou zeggen: dat hij zijn rug correct gebruikt? Als jezelf niet weet hoe de anatomie werkt. Hij drukt op bijna elke foto zijn rug weg. Er hoeft niet persé een deuk zichtbaar te zijn achter het zadel. Vergelijk het met een fries paard, die met de teugels opmaat maken zelf een houding aannemen en dan hun rug automatisch wegdrukken. Voor een leek lijkt het plaatje dan perfect maar schijn bedriegt.

TS probeer hem naar de ontspanning te rijden door hem meer op het achterbeen te zetten door de impuls beter op te wekken. Ik zie dat hij van achteren te traag wordt en uit elkaar valt.

Heeft hij in het verleden wat vervelends meegemaakt omdat het zolang duurde voordat je zijn hoofdstel om kreeg? Ik maak zelf om de 3 maanden nieuwe rijfoto's omdat je dan de verschillen beter kunt zien dan dat je elke week foto's laat zien. Uiteraard ben je hier zelf vrij in om te doen en laten wat je wil. Het is slechts een tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 10:58 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
als je goed kijkt zie je dat hij ook nog geen verbinding maakt door zijn hele lijf. Rug wordt niet gebruikt zoals je graag zou willen. hij breekt af achter de schoft, tilt zijn rug niet op.
in deze fase van het rijden niet erg. TS is aan het rijden. hand volgen komt wel

ik vind het wel erg tof dat er een ongelukje gebeurt, paard over de zeik is, ts de tijd neemt om toch op te zadelen en gaat rijden. geen perfecte plaatjes, wel een super grote en toffe overwinning!

Nee hij tilt zijn rug idd niet op, al moet je daar ook niet teveel op focussen, want dat gebeurt ook niet in elke fase van de beweging. Als een paard constant met een bolle rug loopt is hij ook stijf. Paard drukt hem ook niet weg, en TS is idd wel echt aan het rijden. Dus al met al ben ik gewoon niet ontevreden, en ik vind het bij tijden belangrijker dat je op zo'n moment even doorpakt, dan dat ze weer zelf in haar angst gaat zitten, en dat doet ze gewoon heel goed.

Hij maakt idd geen verbinding door het hele lijf, vandaar ook de opbolling achter de kaak, die heb je niet als ie over de hele bovenlijn lang wordt.

maria1990 schreef
Avalanche81; hoe kun jij nou zeggen: dat hij zijn rug correct gebruikt?

Dat zeg ik helemaal niet, ik zei: een deinende rug. Ik zeg niet dat hij de rug opbolt, nogmaals een paard dat continu met een bolle rug loopt is ook stijf. Ik zeg ook niet dat hij hem wegdrukt, een paard wat de rug wegdrukt beweegt niet zo.
Overigens zie ik zelden weggedrukte ruggen op Murosch haar foto's. Wat ik wel zie, zijn paarden (zeker in het begin, en dat wordt nu beter) die er niet doorheen zijn, die vasthouden in kaak en nek.
Maar het is niet omdat een paard daar vasthoudt, dat ie ook de rug wegdrukt.

Het is fijn als je eerst leest wat ik echt schrijf, in plaats van wat jij denkt te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 11:20 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Goed bezig!!! Hou wel lengte in de hals, als ie iets te diep komt is niet erg, maar te kort zie ik liever niet :)

Verder weer fijne plaatjes, impuls goed, ik zie een deinende rug, en paard dat mooi door zijn lijf beweegt.


Hierbij spreek je jezelf nu wel tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 11:36 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
EmptyWords schreef
als je goed kijkt zie je dat hij ook nog geen verbinding maakt door zijn hele lijf. Rug wordt niet gebruikt zoals je graag zou willen. hij breekt af achter de schoft, tilt zijn rug niet op.
in deze fase van het rijden niet erg. TS is aan het rijden. hand volgen komt wel

ik vind het wel erg tof dat er een ongelukje gebeurt, paard over de zeik is, ts de tijd neemt om toch op te zadelen en gaat rijden. geen perfecte plaatjes, wel een super grote en toffe overwinning!

Nee hij tilt zijn rug idd niet op, al moet je daar ook niet teveel op focussen, want dat gebeurt ook niet in elke fase van de beweging. Als een paard constant met een bolle rug loopt is hij ook stijf. Paard drukt hem ook niet weg, en TS is idd wel echt aan het rijden. Dus al met al ben ik gewoon niet ontevreden, en ik vind het bij tijden belangrijker dat je op zo'n moment even doorpakt, dan dat ze weer zelf in haar angst gaat zitten, en dat doet ze gewoon heel goed.

Hij maakt idd geen verbinding door het hele lijf, vandaar ook de opbolling achter de kaak, die heb je niet als ie over de hele bovenlijn lang wordt.



dan denk ik dat we hetzelfde zien, het alleen anders uitdrukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 11:39 



 
Profiel   

Overigens spant hij zijn buikspieren niet aan en dit kun jezelf eenvoudig zien omdat zijn buik naar beneden toe hangt i.p.v. aangespannen staat. De bovenlijn staat gespannen en zijn buikspieren worden niet goed aangespannen. Ik zie duidelijk dat hij zijn rug wegdrukt dus dan verschillen we van mening wat los door het lijf houden inhoudt qua africhting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 11:50 



 
Profiel   

Ik zie een mens en een paard die lekker goed bezig zijn!
Wat ze doen is training.
En ehhh heel eerlijk, bij wie ziet het er altijd perfect uit?
Zonder training kom je nergens

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 12:04 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
dan denk ik dat we hetzelfde zien, het alleen anders uitdrukken.

Dat denk ik ook :j

Maria: doe mij voor de lol eens een foto van wat jij wilt zien dan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 12:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen