Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

 
Profiel   

Ik ga ook volgen! Wat dapper dat je deze stappen neemt! Ik vind jullie een hele gave combinatie, snap wel dat je instructeur er blij van wordt om met jullie aan het werk te gaan!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 21:48 



 
Profiel   

Wauw, wat kan je goed aan zijn lichaamstaal zien dat op het moment dat jij je zeker voelt, goed gaat zitten hij ook direct echt voor je gaat werken.
Stoer paard hoor en zo vanaf de foto's te zien een die als hij door krijgt aan het werk te moeten ook alles voor je wil geven.
En stoer dat je er toch weer opstapt en zo met hem rijdt.Als jullie vertrouwen groeit ben ik echt heel benieuwd hoe ver jullie gaan komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 21:51 



 
Profiel   

Dank jullie! Met mijn zit zijn we hard aan de slag, dat voorover gaan is inderdaad mn onzekerheid. Dat herken ik wel, ik deed het bij mijn jonge paard eerder ook.

Gillbo, dat klopt wel. Ik merk tot nu toe ook dat hoe meer ik hem geef, hoe meer hij zijn best gaat doen. Zijn concentratie valt mu heel erg mee. Ik was bang dat hij erg schrikkig zou zijn (denk dat ik hem daarom ook zo vasthield) omdat hij wanneer hij los loopt wel heel alert op alles om hem heen is, maar hij let eigenlijk gewoon keurig op mij tijdens het rijden.

Nieuwe bladzijde, dus ik doe er nog een paar van gisteren bij:
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 06:02 



 
Profiel   

Je ziet hem bijna denken: " Hé hé, dat werd tijd" :+ :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 22:20 



 
Profiel   

haha misschien wel ja.

Ik heb vandaag weer gereden. Het was nu wat frisser en er stond een beetje wind. Ik was er een paar weken geleden niet op geklommen vandaag, want Flo was wat kijkerig en sprong aan de hand een keer weg voordat ik opstapte. Nu toch gedaan en geen spijt van. Hij schrok een keer, maar was prima onder me te houden en dit was weer een mooi leermoment om toch weer zelf te ontspannen en hem wat vertrouwen te geven. Ik heb deze keer wat bewegend beeld erbij.

Wel even in het achterhoofd erbij dat er de laatste keren meer ontspanning was dan vandaag graag :j


Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 13:48 



 
Profiel   

Dat ziet er toch heel fijn uit zeg! Ik vind hem erg goed bij je passen en heel tof om te zien, dat je er nu meer aan durft te rijden! :j

Goed dat je over vandaag zelf ook zegt; na een keer schrikken, wel weer het vertrouwen durven geven en hem die ruimte te geven. Lekker houden deze, en je man vragen om er een stal bij te bouwen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 14:00 



 
Profiel   

Kaitlyn dank je wel! Die stal kan ik echt vergeten, dat gaat niet gebeuren. Ik ga gewoon maar even zo door, we zien het wel allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 16:38 



 
Profiel   

Zelfde als Kaitlyn. Idd iets minder ontspanning, maar je durft er wel meer aan te rijden :) Ik zou graag zien dat hij nog iets meer over de rug komt, zodat hij de kaak wat loslaat, dan komt er ruimte in kaak en nek en kun je hem instellen waar je wilt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 17:50 



 
Profiel   

Wat super om jullie zo samen aan het werk te zien!
Er zitten ook echt al mooie momenten tussen. 't Is allemaal nog wat wisselend, maar je zult zien dat als je meer kilometers gemaakt hebt en meer vertrouwen hebt dat dat beeld steeds stabieler gaat worden en dat er steeds meer van die mooie momenten tussen gaan zitten.
Had ik al gezegd dat ik jullie een toffe combi vind? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 18:27 



 
Profiel   

Ja het is nu zeker nog niet constant, dat voel en zie ik, maar er komen echt al stukken in die er een beetje op lijken en dat was eerst echt maar een paar pasjes. Ik ben zelf ook wel heel benieuwd hoe dat over een paar weken is. Wat niet op film staat, maar wat ik wel heel fijn vind, is dat hij heel netjes zijn hals strekt in de draf. Aan het einde laat ik hem even rustig uitdraven en hij volgt dan echt super de hand.

Mo dank je wel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 19:25 



 
Profiel   

Hier mag je echt trots op zijn. Ga zo door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 07:45 



 
Profiel   

Karijn dank je wel, heel stiekem ben ik dat ook wel een beetje. Gewoon omdat ik nooit had verwacht dat ik überhaupt ooit nog op zijn rug zou zitten.

Het topic heeft trouwens nu de volg-tag gekregen *\o/*

Vrijdagochtend staat onze tweede les gepland. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 16:49 



 
Profiel   

Leuk, ik volg ook mee. Ik vind het stoer dat je erop geklommen bent en zo veel deelt! Het is een prachtig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 17:25 



 
Profiel   

Ik zie op het bovenstaande filmpje een paard die super braaf is. Hij doet verder niks raars waarvan ik denk daar zou jezelf onzeker of angstig van moeten worden? Als ik jou was zou ik het gaspedaal eens flink intrappen zodat hij meer impuls behoudt en van de handrem af gaat. Dan heb je er een heel goed paardje aan. Ik vind je houding wel verbeterd in positieve zin :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 18:47 



 
Profiel   

Amsterdam10 dank je wel en welkom natuurlijk.

Maria1990 hij gedraagt zich inderdaad hartstikke goed, maar ik heb nog goed in mijn hoofd wat er eerder is gebeurd en hoe lenig hij kan zijn dus dat moet echt allemaal nog groeien. Gaspedaal vol intrappen vind ik nu nog niet aan de orde, eerst het gevoel hebben dat ik controle heb over wat er gebeurt, dat ik me daar vertrouwd in voel in alle gangen en dat ik hem goed rond kan sturen. In de les zijn we al bezig met een pasje verruimen enz. Dat komt vanzelf wel meer. Dat achterbeen heeft hij wel, daar maak ik me niet druk om. Rustig aan, liever een beetje te braaf dan overhaast en t gaat weer mis. Snap je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 19:51 



 
Profiel   

Ik vind m zoooo leuk hè. En wat een verschil in zo'n korte tijd! Nu je er aan durft te rijden, kùn je hem ook onder minder makkelijke omstandigheden rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 19:55 



 
Profiel   

Ja Getup daar had ik het gisteren ook nog met pap over, toch wel weer een stukje winst geweest om toch gewoon op te stappen terwijl hij toch wat meer gespannen aanvoelde. Weet ik ook dat we dat ook kunnen.

Nu het eenvolgtopic is, kan ik iets meer achtergrond info geven. Dit paard is dus niet van mijzelf maar van mijn vader. Hij was het oogappeltje van mijn moeder, van veulen af aan was ze stapelgek op hem. Helaas werd ze in de zomer van 2017 ziek en overleed ze 3 maanden later, heel onverwacht en te jong (63). En dat maakt de lading met dit paard nog wat ingewikkelder. Ik weet zeker dat mam het prachtig had gevonden als ze wist dat ik toch vriendjes met hem ben geworden. Ik merk ook aan mijn vader dat hij zo blij is als we weer gereden hebben. Hij bedankt me er zelfs vaak voor (en dat hoeft echttt niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 21:08 



 
Profiel   

De les vanmorgen liep even een beetje anders dan gepland. Ik zat braaf om half 10 op mn paard maar er kwam niemand. Ik wist wel dat er een goede reden voor zou zijn en die was er ook (zoontje opeens doodziek) dus geen probleem verder en ik heb ook erg fijn gereden vandaag!

Uit mezelf wat durven spelen met tempowisselingen, overgangen halt-stap-draf, pasje wijken en beide kanten galop meegenomen.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:53 



 
Profiel   

Wat gaan jullie met sprongen vooruit zeg! Knap paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:02 



 
Profiel   

Jaaaa!!! Foto 1 en foto 3, maar alles is leuk hoor! Dat wil ik zien! Hier heb je impuls, nageeflijkheid, paard dat fantastisch door zijn lijf loopt, ruiter is ontspannen en je hand is mee! Super, super!
En dat is geen kwestie van het gaspedaal intrappen, maar wel durven rijden! Super, super! Ik ben trots op jullie!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:44 



 
Profiel   

Wat leuk om dit te lezen, bedankt beide! Hij voelde ook heel fijn aan, had er echt zin in om even aan de slag te gaan. Toen we klaar waren was hij ook echt moe haha, kleine oogjes ervan. Ondanks dat hij heel groen is, merk je toch dat hij ouder is dan mn jonge paard. Hij snapt heel snel wat de bedoeling is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 15:51 



 
Profiel   

Yeah! Foto 1 en 3. Ga vooral zo door met rijden :D De galop is nog wat spannend voor jullie beide, maar dat komt vanzelf wel goed door meer kilometers te maken. Je moeder zal vast trots op je zijn dat je dit als nog bereikt hebt met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:10 



 
Profiel   

Murosch schreef
Wat leuk om dit te lezen, bedankt beide! Hij voelde ook heel fijn aan, had er echt zin in om even aan de slag te gaan. Toen we klaar waren was hij ook echt moe haha, kleine oogjes ervan. Ondanks dat hij heel groen is, merk je toch dat hij ouder is dan mn jonge paard. Hij snapt heel snel wat de bedoeling is.

Het ziet er ook onwijs fijn uit :) echt, echt heel goed van je.

Ja, daar worden ze moe van, maar juist hiervan wordt hij ook beter en zijn lijf zoveel mooier :)

Je kan het!!!! Ik ben zooo trots op je Claudia, echt heel goed van je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:13 



 
Profiel   

Ja absoluut dat de galop nog spannend is, hartstikke spannend zelfs. En juist omdat ik het zo spannend vind moet ik van mn instructeur heel duidelijk los houden aan de voorkant. Heel terecht want uit angst/onzekerheid is mn hand hetgene waar ik mn zekerheid uithaal dan en dat moet ik juist niet doen. Het is nu echt ruimte geven, zitten gaan en vertrouwen kweken O:)

Hartstikke lief, jullie. Ik kan wel blijven loeren naar die foto's. Niet alleen van Flo, ook Veronia. Die paardjes brengen me zoveel vreugde in mn leven, houden me echt op de been.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:37 



 
Profiel   

:+: heerlijk toch? En je doet het hartstikke goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 17 [ 410 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen