[VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 18:02

Dank je wel Mer! We zijn er nog niet hoor, komende week weer les, kunnen we weer iets leren. En ik ben toch aan het sparen voor een goed zadel voor hem en mij, want ik kom er toch wel steeds nog met rugpijn vanaf en dat is niet de bedoeling.

Vandaag voor de tweede keer de galop meegepakt, nu beide kanten op een stukje. Zoals te zien durf ik hem nog niet helemaal uit te zitten, maar we doen het wel en daar ben ik al heel blij mee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:42

Ik blijf het een gaaf paard vinden. Maar waarom durf je zijn galop niet uit te zitten? Is er ooit wat gebeurt dan?

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 18:58

In de openingspost op pagina 1 staat onze geschiedenis in vogelvlucht uitgelegd. Er is niets gebeurt in galop maar bij het opstappen al. En sinds ik hem 2 jaar geleden weer wat ben gaan oppakken, heb ik misschien 2 keer durven galopperen, dus dit is voor mij heel wat al nu :)

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:38

Muronia schreef:
In de openingspost op pagina 1 staat onze geschiedenis in vogelvlucht uitgelegd. Er is niets gebeurt in galop maar bij het opstappen al. En sinds ik hem 2 jaar geleden weer wat ben gaan oppakken, heb ik misschien 2 keer durven galopperen, dus dit is voor mij heel wat al nu :)


Ik heb het even terug gelezen. Maar dan is dit toch ook helemaal prima. Het was ook geen kritiek maar een oprechte vraag. Ik denk zeker als je met angst te maken heb je vooral op je eigen gevoel moet vertrouwen met wanneer je iets wel of niet doet. En als je het wel doet betekent niet dat je meteen 10 rondjes moet doen. 2 sprongen is ook galop.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:48

Je past wel een stuk beter in dit zadel :) ziet er echt fijner uit zo :)

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 22:26

Ben ik met je eens mala, we doen het ook lekker op ons tempo. Ik moet zelf met mn hersenspinsels dealen haha.

Dank je Avalanche, al is mijn rug het er nog niet zo mee eens. Er komt toch uiteindelijk een zadel die voor hem en voor mij fijn is.

Ik heb wat geks gedaan vandaag. Ik heb een startpas aangevraagd :oo . Nou kan ik geen smoezen meer bedenken om niet door te zetten deze keer!

Vanavond heel fijn met hem gewerkt, hij durft zijn hals weer te laten zakken en daar ben ik supertrots op! Doe ik toch iets goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:42

Super, een leuk doel om naartoe te werken! Daar mag je trots op zijn. Blijf ook trots rechtop zitten.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 11:01

Ja zeker weten, ik heb er ook echt zin in. Donderdag hebben we onze tweede les, volgens mij hebben we wel weer wat stapjes gezet in de afgelopen 2 weken dus ik ben benieuwd.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:46

Oeh spannend hoor maar wel gaaf heb je een serieus doel om naartoe te werken.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 20:00

Helaas helaas moest ik de les verzetten. De bak is kletsnat na een enorme stortbui die we deze week hadden, niet fijn voor een les. Dusss, dat wordt hopelijk volgende week. We hebben zelf wel gewoon door gereden. Zwemvliesjes aan en gaan :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:23

Daar zitten best fijne stukjes tussen. En zie ik daar een pasje galop?
Jammer van je les hopelijk wordt je bak snel beter.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 09:03

Ja dat klopt, ik probeer wel elke keer een klein stukje galop te doen. Het ziet er nog niet uit maar dat komt dan vanzelf wel denk ik. Ik hoop in mn volgende les wat galop-tips te kunnen krijgen. Ik probeer er heel erg om te denken dat ik rechtop moet zitten, dat gaat in draf doorzitten prima maar in het lichtrijden nog steeds wat lastig soms. Maar ik doe mn best. Ik vind wel dat ie steeds fijner mijn hand wil volgen en hij wil ook niet meer zijn tempo verhogen, blijft mooi bij me. Als ik zelf wat wil schakelen naar voren dan komt hij er wel wat uit van voren en wil het dan overnemen maar ik probeer dat nu heel gedoseerd te doen, steeds rust erin houden, tempo beheerst, ook naar voren toe.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:16

Kleine stappen vooruit maken.
De spanning is nog heel goed te zien. Ook al maakt hij zich makkelijk “rond”, ongemerkt rijd jij nog behoorlijk met de rem erop. Adem in adem uit. Durf hem eens wat meer lucht te geven. Lengte dus. Wat doet hij als jij hem uit elkaar laat vallen? Rent hij onder je weg?

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:00

Wat Karijn zegt!
Aangevuld met; op je vosjes zit je altijd zo mooi recht op. Nu lijkt het super spannend allemaal. Gewoon nog niet galopperen als dat nog te veel stress oplevert bij jou. Maar laat Florentino wel lekker luchtig lopen.

Doe anders eens een rondje zit les. lekker helemaal nix vast houden en probeer 1 te worden met hem. Ook al is het een ruin, ook al heeft ie je ooit laten vliegen, we zijn inmiddels al weer heel veel jaar verder, laat hem lekker los. Dan kun jij waarschijnlijk ook een stuk lekkerder en mooi recht op zitten.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 19:47

Mn enige stukje spanning zit nog in de galop, verder eigenlijk helemaal niet meer. Ik rij hem ook echt niet op de rem van voren of met een strakke hand. Zal eens kijken of iemand van de week even een stukje wil filmen in plaats van foto's :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:49

En galopperen aan de longeerlijn? Misschien gaat het dan makkelijker voor je?
In de proef zul je toch ook moeten galopperen :j

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 19:55

Dat is een idee ja. Ik denk dat het zo ook wel goed komt, heeft even wat langer tijd nodig, maar nu heb ik een vreselijk natte bak. Dat werkt ook even niet mee :oo

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 20:36

De bak is helaas nog niks droger, wat een prutweer ook steeds ;(

Vanmiddag toch best fijn kunnen rijden. Maar voor galop wil ik toch graag een iets drogere bak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:34

Ziet er toch echt netjes uit. Reageer niet vaak op Bokt maar dit is echt een complimentje waard. Heb meerdere topics van je gelezen en je bent echt een bikkel! Ga zo door en hopelijk kunnen jullie binnenkort shinen in de wedstrijdring. Het is je gegund!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 07:11

Algato dank je wel, dat is lief van je. Ik hoop echt dat de boel een beetje wil gaan drogen binnenkort. Ik zit in de offertes voor de aanleg van drainage, want hier ben ik wel een beetje klaar mee zo. We hebben nog steeds geen les weer gehad omdat het echt zo nat is, zonde. Maar.. al het goede komt langzaam en ik vind dat Flo erg zijn best doet.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 17:54

Nou, eindelijk een filmpje kunnen laten maken! Het regende en er is goed te zien hoe nat de bak is :oo . Het zijn 3 fragmenten en eigenlijk horen ze precies andersom. Het eerste stuk is het laatste deel van de training en daarop loopt ie dan ook het lekkerste los.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:03

Muronia schreef:
Nou, eindelijk een filmpje kunnen laten maken! Het regende en er is goed te zien hoe nat de bak is :oo . Het zijn 3 fragmenten en eigenlijk horen ze precies andersom. Het eerste stuk is het laatste deel van de training en daarop loopt ie dan ook het lekkerste los.

[ Video ]



mooi waterballet

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 18:10

Qua figuren heeft het inderdaad met de plassen te maken. Beetje grote bochten en verder weinig. Overgangen halt stap draf heb ik wel gedaan maar in deze stukken inderdaad niet echt. Kan ze wel meer meenemen hoor, denk dat ik nog te gefocussed ben op rust en regelmaat in wat we doen. Dat was een beetje de boodschap uit mn laatste les. Gaan wil hij wel, eerst rust en regelmaat in de basis zeg maar. Ik merk wel dat daar al veel meer balans in komt nu. Waar het draftempo eerst heel wisselend was, hebben we nu wel een mooi basistempo. Ik denk dat we van hieruit langzaam aan wat kunnen gaan schakelen met behoud van de rust zeg maar. Snel die bak droog toveren en weer les plannen. Ik wil het graag goed aanpakken met hem.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 21:16

Oh je bericht is weg MCE?

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:57

Zolang de bak niet glad is, kan je prima door het water heen sjouwen. Heb ik zelf ook jaren gedaan. Je wordt er enkel wat vies van.

Hij loopt lekker ruim en makkelijk. Dat is een mooi vertrekpunt.
Probeer in die balans wel te waken voor kantelen in het hoofd. Hij lijkt op rechts nogal vast te willen pakken, waardoor hij over de schouder gaat vallen. Ik zag een aantal keer dat de verbinding met je linkerhand rechtsom er niet is.