Wat te doen met deze pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wat te doen met deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:36

Ik zou een mede pensionado zoeken, desnoods als pensiongast, en ze samen lekker oud laten worden bij jullie! Heerlijk toch voor die dieren

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Wat te doen met deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:43

Bruikleen kan best een goede optie zijn hoor! Wat dacht je van een zorgboerderij oid. Bij voorkeur iets in de buurt, dat je zelf een paar keer kan gaan kijken.

De oud verzorg pony van een vriendin is in bruikleen naar een manege voor mensen met een beperking te gaan. Hoeft alleen maar lekker z'n rondjes te lopen, krijgt tonnen aandacht en staat in een zeer rustige kudde omdat alle paarden uitgezocht zijn op hun braafheid voor mensen met een beperking.

Dus dat zou voor mij zeker een optie zijn, afhankelijk van waar ie heen zou gaan natuurlijk

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:46

idd een ander ouder paardje zoeken en daarmee samen zetten, wellicht wil de eigenaar van dit oudere paardje je nog wat werk uit handen nemen als ruil voor het goede plekje, scheelt je weer tijd en ze heeft een leuk maatje. Heeft ze meer aan dan iemand die een uurtje per dag wat met d'r gaat doen.

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Wat te doen met deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:52

Gewoon even over de andere hoek, een brave shetlander oid voor de pony halen en voor deze 2 een stukje afzetten?
Dan hoeft de pony niet weg en kun je haar haar oude dag gunnen.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:27

Freyr schreef:
Waarschijnlijk gooi ik een knuppel in het hoenderhok...

Heb je al eens gedacht om haar via bruikleen aan iemand, dan wel een ponyclub, manege of iemand die lesjes aan huis geeft, aan te bieden? De pony blijft van jou, dus jij hebt je zeggenschap nog. Zeker op een manege of ponyclub staan vaker oudere of rustiger pony's, waar ze maatjes mee kan worden. Van alle pennymeisjes krijgt ze genoeg aandacht ;-)

Uiteraard alleen weggeven als ze dit aan kan met haar lijf/achterbenen en een plek waar jij je ook goed bij voelt, met contract.

Als de pony niet meer kan galopperen dan is een manege niet geschikt.Want daar moeten de paarden werken om hun onderhoud te verdienen,niets mis mee, maar dit paardje zal dat niet meer kunnen.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:38

Renee_S schreef:
Bruikleen kan best een goede optie zijn hoor! Wat dacht je van een zorgboerderij oid. Bij voorkeur iets in de buurt, dat je zelf een paar keer kan gaan kijken.

De oud verzorg pony van een vriendin is in bruikleen naar een manege voor mensen met een beperking te gaan. Hoeft alleen maar lekker z'n rondjes te lopen, krijgt tonnen aandacht en staat in een zeer rustige kudde omdat alle paarden uitgezocht zijn op hun braafheid voor mensen met een beperking.

Dus dat zou voor mij zeker een optie zijn, afhankelijk van waar ie heen zou gaan natuurlijk


Dit vind ik een mooie optie. Verenigingen voor paardrijden voor mensen met een beperking zijn vaak wat blij met zo'n lieve, ervaren pony. En die hoeven vaak niet meer te doen dan wat staprondjes en zich laten borstelen/knuffelen. Als je hem daar in bruikleen kan geven is toch optimaal.

Wyb_ster

Berichten: 785
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 14:42

soesita schreef:
Renee_S schreef:
Bruikleen kan best een goede optie zijn hoor! Wat dacht je van een zorgboerderij oid. Bij voorkeur iets in de buurt, dat je zelf een paar keer kan gaan kijken.

De oud verzorg pony van een vriendin is in bruikleen naar een manege voor mensen met een beperking te gaan. Hoeft alleen maar lekker z'n rondjes te lopen, krijgt tonnen aandacht en staat in een zeer rustige kudde omdat alle paarden uitgezocht zijn op hun braafheid voor mensen met een beperking.

Dus dat zou voor mij zeker een optie zijn, afhankelijk van waar ie heen zou gaan natuurlijk


Dit vind ik een mooie optie. Verenigingen voor paardrijden voor mensen met een beperking zijn vaak wat blij met zo'n lieve, ervaren pony. En die hoeven vaak niet meer te doen dan wat staprondjes en zich laten borstelen/knuffelen. Als je hem daar in bruikleen kan geven is toch optimaal.


Dit vind ik inderdaad een heel goed idee! Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Wat te doen met deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:33

inderdaad een leuke optie en je kan ervan uitgaan dat ze de pony niet laten galopperen etc.

jumala
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:06

Inderdaad ik zou ook een verzorgster zoeken,als die niet goed zijn ,of geen zin of tijd hebben niks aan de hand,maar verkopen of weggeven is heel eng,je hart gaat huilen als je merkt dat tie het ergens niet goed heeft

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Wat te doen met deze pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:13

Ik ben wel heel benieuwd naar de pony,heb je fotos ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:26

Citaat:
Shae schreef:
Is een verzorgertje een optie?


Het nadeel is dat de jonge paarden ook in de inloop staan en hartstikke lief zijn, maar wel intimiderend kunnen overkomen. Wegens tijdsgebrek heb ik ook geen tijd om constant mee te kunnen lopen en te begeleiden waar nodig is. Bovendien staan ze best wel afgezonderd, wat het ook moeilijker maakt.



Ik zou hier toch eens een advertentie aan wagen; wellicht zijn er ook wat oudere meiden (of volwassenen) die een poets/tut/wandel paardje zoeken :j