Wie is er na jaren gestopt met paarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:02

nou idd arm maken ze je....

gister weer DA geweest en weer gaan we op de bute ,nu voor 1 mnd
dan word het toch heel goed naar hem kijken of hij nog redelijk pijnvrij op de wei kan....

na 45 jaar eigen paarden gehad te hebben zal het heel raar / moeilijk/ verdrietig /enz zijn als hij er niet meer is en ik iets anders moet zoeken om die 4u per dag die ik bij hem was in te vullen

maar ik ben een paardenmens maar mijn gezin niet....

en met man binnen paar jaar met pensioen begin ik niet meer aan een ander paard, had gehoopt dat deze 25 zou worden ,maar hij gaat de 19 waarschijnlijk niet halen [ 2 juli ]

Afbeelding

Afbeelding

AnnoNiemand

Berichten: 889
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 10:04

mirgino schreef:
nou idd arm maken ze je....

gister weer DA geweest en weer gaan we op de bute ,nu voor 1 mnd
dan word het toch heel goed naar hem kijken of hij nog redelijk pijnvrij op de wei kan....

na 45 jaar eigen paarden gehad te hebben zal het heel raar / moeilijk/ verdrietig /enz zijn als hij er niet meer is en ik iets anders moet zoeken om die 4u per dag die ik bij hem was in te vullen

maar ik ben een paardenmens maar mijn gezin niet....

en met man binnen paar jaar met pensioen begin ik niet meer aan een ander paard, had gehoopt dat deze 25 zou worden ,maar hij gaat de 19 waarschijnlijk niet halen [ 2 juli ]

[ [url=m/6NNlI1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OTifP1.jpg]Afbeelding[/url] ]

:(:) Veel sterkte.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:36

Dreamy schreef:
Ik ben van mijn 9e tot mijn 27e met paarden bezig geweest. Nu alweer 2 jaar helemaal eruit gestapt sinds het inslapen van mijn beste maatje.
Ik mis het met vlagen, maar minder dan ik dacht. Heb er wel vrede mee :)



Hier eigenlijk hetzelfde alleen nu ruim een jaar. Iedereen riep dat ik in de zomer 2018 vast een nieuw paard zou hebben, maar tot op heden heb ik alleen sporadische kriebels als het mooi weer is om een buitenritje te maken. Ik heb vorig jaar mei voor het laatst op een paard gezeten...

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Wie is er na jaren gestopt met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:46

Na mijn pony komt er ook geen meer. Met deze heb ik de beste band ooit. Hij gaat nog wel een paar jaar mee hoor, gelukkig.
Maar als hij er niet meer is, ga ik toch meer tijd voor mezelf maken door te sporten en denk dat het financieel ook wel beter zal gaan.
Misschien dat ik voor 2 x in de week een bijrijdpaard zoek , maar weet ik nog niet zo zeker.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:01

Hier in sinds januari gestopt nadat mijn paard is ingeslapen.
Heb haar 6 jaar gehad en daarvoor nog een jaar een verzorgpaard en kan niet anders zeggen dan dat het me super bevalt.
Niet meer verplicht naar stal, meer vrije tijd en financieel meer ademvrijheid.
Nu had ik de laatste 2 jaar wel flink veel zorgen en kosten aan haar misschien dat dat ook meespeelt met dat het nu zo goed bevalt.
Maar verwacht zoals ik er nu in sta dat er geen andere meer gaat komen.

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:26

Vorig jaar mijn kwpn verkocht met het idee toch te stoppen met de paarden. Ik had steeds minder plezier in het rijden, het voelde als een verplichting om te gaan. Ik kon niet met dat paard wat ik graag wilde. Besloten te verkopen en geld over te houden zodat ik op mezelf kon wonen.

Nog geen 2 weken na verkoop begon ik het al weer te missen. Besloten nu eens te kopen wat ik zelf graag wilde. Een super lief paard waar ik alles mee kan en eentje die echt m’n maatje is. Dat vond ik vorig jaar juni in mijn nu bijna 5 jarige fjordenruin. *\o/* Het vertrouwen is terug, we hebben al zoveel mooie dingen gedaan. En als ik eens 2 dagen geen tijd of zin heb, dan ga ik gewoon niet. Ik kan dan gewoon weer veilig opstappen.

Het is wel passen en meten met een huisje, paard en hond. Je moet er dingen voor laten maar voor mij is het nu wel echt waard.

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:44

Ik ben 2,5 jaar geleden gestopt.
Om meerdere redenen.
Ik ging samen wonen en full time werken. Dus waar moest ik de tijd vandaan halen?

Andere reden was dat ik zo veel ellende heb meegemaakt in de laatste 1,5jaar.
Wedstrijd paard verkocht, een nieuwe terug gekocht een jaar later is ze verongelukt, in een sloot zonder water gevallen op haar rug, ruggenwervel gebroken...
Nieuw paard gekocht deze was goed gekeurd.
Echter paard bleek zo enorm ziek te zijn en is uiteindelijk ook ingeslapen.

Ik kon het niet meer opbrengen om me aan een ander paard te binden.

Ik mis het enorm en zou ontzettend graag weer een paard willen. Maar geen idee waar ik momenteel de tijd vandaan moet halen.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:34

Ik heb vanaf eind 1987 tot 1 december 2018 paarden gehad waar ik zelf helemaal de verantwoordelijkheid voor had en ik heb nu nog een hengst die in training staat en waarvoor ik "alleen" mijn portemonnee flink moet openen. Mijn ruin is 1 december op de operatietafel in Utrecht ingeslapen vanwege zware koliek. Voordat ik eigen paarden had, had ik vanaf 1980 (toen ik tien jaar was) verzorgpaarden, maar dat was alleen de lusten en vrijwel geen lasten. Ik ga voor mijzelf geen paard meer nemen en over twee jaar wil ik een dag minder gaan werken en dan ga ik de kosten voor mijn hengst niet meer ophoesten. Ik moet zeggen dat ik het nu toch wel erg lekker vind om de verantwoordelijkheid voor een paard (zo goed als niet meer) te hebben. En ik zie er erg naar uit straks in plaats van vijf dagen vier dagen te gaan werken en evengoed genoeg geld over te houden.
Met mijn ruin van 17 deed ik al een tijdje niet zoveel meer vanwege spat. Ik had/heb eerlijk gezegd ook geen behoefte meer aan paardrijden.
Ik heb nog een bijrijd paard aangeboden gekregen, maar ook daar had in geen behoefte aan.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Wie is er na jaren gestopt met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:59

Ik rij al sinds mijn 7de. In 2000 mijn eerste paard gekocht. In mei 2013 in moeten laten slapen en in aug 2013 mijn barocj pinto gekregen. Helaas moest ik die in juli 2017 verkopen en in nov 2017 heb ik voor het laatst gereden. Begon het echt te missen en heb sinds afgelopen zondag een paardje dat ik mag rijden. Ben er geweest en heb eerst kennis met haar gemaakt en haar gelongeerd. De eert komende weken ga ik met vanaf de grond werken en daarna pas rijden. Maar ben blij dat ik na anderhalf jaar weer de kans heb gekregen om in het zadel te kunnen Itten.

Dit is sophy, een bijna 5 jarige die net 3 maanden onder het zadel is. Jet is een kriising van swachswalderxgroninger en ze is ong 165 en lekker breed.Afbeelding

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Re: Wie is er na jaren gestopt met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:26

Ik ben flink gaan minderen na 3 kids . Heb nog een paardje waar ik zo nu dan op rijd. Staat lekker bij huis en geniet er enorm van om alleen het stalletje uit te mesten en paardje in de wei te zien. En als er tijd en gelegenheid is stap ik er lekker op. Dan kan ik er ook enorm van genieten. Dus minderen gaat me prima af, maar helemaal geen paardje... Overigens zou ik in mijn situatie geen paard elders stallen. Dan zou ik kiezen om te stoppen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:30

In 2013 overleed mijn paardje. Ik heb hem vanaf zijn geboorte gehad. Ik heb nog wel even een ander paard gereden maar het plezier was weg met dat hij overleed. In 2014 werd mijn dochter geboren en dat, naast werken en een sociaal leven, kost me genoeg tijd. Ik merk dat het ook niet meer kriebelt, behalve de geur.. want ik vond het altijd zo lekker ruiken. Wel mis ik mijn eigen paardje, die ik het grootste deel van mijn leven bij me had (en dus zijn hele leven). Maar nee, ik voel nu niet de behoefte opnieuw te beginnen.

In de sport was ik overigens al nooit fanatiek, ik vond het hobbymatig bezig zijn heerlijk, tutten, fietsen, wandelen, rijden, gewoon spelen in de bak... de hele dag op stal zijn. Daar genoot ik van, en dat hij mij op zijn rug duldde vond ik al heel wat.. tja. En dat is natuurlijk ook prima als je paard lekker de hele dag in een kudde staat.

Na 30 jaar paard(rijd)en dus ook gestopt. Ik ga nog wel eens naar mijn oude stal, maar ja, de oude pensiongasten verdwijnen, ik heb er geen paard meer, dus tja. Merk dan toch dat je er steeds minder te zoeken hebt.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:15

Ik heb gereden van mijn 8ste tot mijn 16e. Ben er destijds mee gestopt omdat er geen uitdaging meer in zat. Heb een aantal jaren verzorgpaarden gehad, maar kon/mocht er vrij weinig mee. Mijn laatste verzorgpony heb ik 3 jaar gedaan, maar ik haalde er gewoon echt geen voldoening meer uit. Wegens een blessure mocht ze alleen maar licht bereden worden, en ik merkte gewoon dat ik dressuurmatig wat verder wilde komen. Die kans was er gewoon niet. Ik vond het rijden doelloos rondhobbelen worden en dat vond ik gewoon echt niet leuk meer. Qua karakter had ik ook niet een super geweldige klik met die pony, dus dat was het ook niet helemaal.

Nu, een paar jaar later, mis ik het echt onwijs. Ik heb nog steeds een enorme ambitie in de dressuursport en hoop dat ik binnen de komende jaren toch de mogelijkheid heb om daar wat mee te gaan doen.

Ik had overigens nooit verwacht dat ik het zou gaan missen. In het begin miste ik het ook echt niet.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Wie is er na jaren gestopt met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:24

Van mijn 6de tot 17de paard gereden. Op mijn 12de eerste pony gehad.
Ik ging puberen en kreeg een vriend. Ik had geen zin om al mijn tijd bij de paarden door te brengen en iedere keer er naar toe te fietsen. Besloten om te stoppen en beste keuze.
Mis het alleen in de zomer wanneer het lekker weer is om even een buitenrit te maken maar verder mis ik het niet. Heb een veel leukere sport gevonden waar ik voldoening uit haal.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:32

Mijn merrie staat nu op 15-jarige leeftijd de pensionado uit te hangen ivm een chronische peesblessure. Ik mag nu een leuke merrie bijrijden van een stalgenoot, daar vermaak ik mij prima mee.

Ik wil (voorlopig) ook absoluut geen eigen rijpaard. De komende jaren blijft het echt bij eventuele bijrijdpaarden.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:11


lilyliberty
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:06

Ik heb verzorg paardjes en reed zeer entensief op een manege als een soort van vaste ruiter. Daar ben ik meegestopt waardoor ik nu alleen nog maar 1 keer per week met een vriendin onze verzorgpaardjes rij. En ik moet zeggen dat ik het nu al mis en dat 1 keer per week echt al zwaar ligt.