[Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:48

Super leuk en interessant topic, leer er veel van bij over de rensport. Krijg ook zin om eens te komen kijken.

Helaas zijn er op dit moment (te) veel mensen die menen dat een dier niet meer mag doen dan in de wei staan. Word ook goed ziek van die mensen. Hun waarheid is DE waarheid, maar waar halen ze hun waarheid vandaan?? Vaak niet uit eigen ervaring. Triest, maar wel een serieuze bedreiging voor mensen die op een leuke manier bezig zijn met hun paard, hond of ander (huis-) dier.

Maar, ...., hopelijk blijft het bij vervelende incidenten. En kun je genieten van het werken met je super knappe Roi <3

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:07

Heftig zeg! Ik werk in de agrarische sector en de boel verhard enorm, mensen gaan over lijken om hun gelijk te maken over dierenwelzijn. Soms zo erg dat zij juist zorgen voor stress en verwondingen :(

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 16:08

Het meest verbazingwekkende vind ik het feit dat deze uitspraken meestal uit de hoek komt van mensen die juist ook op sportgebied bezig zijn met hun paard. Dit dan in andere disciplines. Als ik dan bijvoorbeeld vraag of ze enig idee hebben wat de verschillen in regels zijn tov de knhs regels bijvoorbeeld, hebben ze geen flauw benul.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:30

Heel leuk om je topic te lezen. Heel interessant om iets te zien van een tak van paardensport waar ik echt helemaal niets vanaf wist.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 21:47

Nou het is hier natuurlijk al even rustig omdat roi lekker van zijn pauze geniet.
Beetje eten en in de wei spelen, hij vind het allemaal wel best.
Er is dit weekend overigens heel wat gebeurd.
Gister ben ik geslaagd voor mijn eigenaar/trainer cursus dus Roi zal vanaf dit jaar volledig op mijn naam lopen. Dan sta ik er dus niet meer alleen als eigenaar, maar ook als trainster bij.

Daarnaast is het bericht naar buiten gekomen dat de winnaar in de koers van Roi op 12 januari in Mülheim een positieve dopingtest had. Dit paard is dus uit de uitslag gehaald, wat betekent dat roi in deze koers niet 5e maar 4e was en niet €200, maar €400 verdient heeft.
Even als sidenote, voor we allemaal gekke verhalen krijgen, ik weet niet waarop het paard positief bevonden is. We hebben in de rensport zeer veel en strenge dopingtesten waarbij de boel nog strenger is dan bij de FEI. En nav dat ik niet veel terug zie over een schorsing oid vermoed ik dat het om een erg onschuldig iets gaat end us gevalletje pech.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:01

Gefeliciteerd!!
Dat is dan helemaal kicken als hij in de prijzen loopt.

De een zijn dood is de ander zijn brood luidt het gezegde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:27

Wat leuk, gefeliciteerd! :D

Balen voor de winnaar, maar wel een geluk voor jou dat hij positief getest is. :)

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:29

Wat goed van je cursus! Gefeliciteerd :D

hagelslag
Berichten: 9021
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:51

Er moet slechts iemand zijn geweest die het paard brood met sesamzaad gegeveb heeft(als ik het goed heb is dat al doping toch?)

Wel fijn dat hij lekker geniet van zijn vakantie dat kan soms echt goed doen

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:44

Proficiat met je cursus !

Sneu voor de winnaar van die koers, maar lekker dubbele pot voor Roi op die manier ! :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 17:57

Ik heb weer een filmpje op mijn insta geplaatst van wat Roi van zijn vakantie vind

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 23:34

Zooo na een hele poos terug van weg geweest.
Na de laatste koers heeft Roi een poos rust gehad.
Dat betekende voor hem gewoon in de wei ravotten en niks doen.
Inmiddels is de training weer opgepakt en wordt hij voorbereid op zijn eerste koers. Dit zal waarschijnlijk op 6 april in Mulheim zijn.
Op insta post ik geregeld filmpjes van de training. Iets wat echt voortaan een challenge is met al het water.

Afbeelding

Anoniem

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 03:16

Ach, elders betaalt men goud geld voor aquatraining. :)) Desondanks, liever jij dan ik. :+

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:52

kyrkelover schreef:
Zooo na een hele poos terug van weg geweest.
Na de laatste koers heeft Roi een poos rust gehad.
Dat betekende voor hem gewoon in de wei ravotten en niks doen.
Inmiddels is de training weer opgepakt en wordt hij voorbereid op zijn eerste koers. Dit zal waarschijnlijk op 6 april in Mulheim zijn.
Op insta post ik geregeld filmpjes van de training. Iets wat echt voortaan een challenge is met al het water.

[ [url=m/bMpyvf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ga je volgen op Instagram! Erg interessant

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:14

Jemig wat een water inderdaad, wij zijn het ook meer dan zat hoor zoveel regen niet normaal meer....

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 19:26

Ik heb op mijn insta een kort filmpje geplaatst over onze wekenlijkse renpaarden buitenrit.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 18:04

En toen was alles dicht..
Ook in de rensport worden we getroffen door de Corona pandemie.
Sowieso tot 18 april geen rennen in Duitsland.
Dat worden dus lekker veel buitenritten maken en de training wat minderen om later te pieken.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 22:53

Afbeelding

Aangezien ik regelmatig vragen krijg of ik Roi ook dressuurmatig rijdt heb ik een filmpje op mijn insta geplaatst.
Houdt er wel rekening mee ik ben GEEN dressuur ruiter, jaren in jockey houding zitten is te zien aan mijn houding
En ja ook aan Roi is meer dan voldoende te verbeteren, maar houdt er rekening mee dat het voornaamste doel nog steeds is dat hij hard moet kunnen. Dit is dus puur om hem flexibel en gezond te houden en ook om hem allround op te leiden mocht hij ooit verkocht moeten worden.

Afbeelding

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:25

Wat is het een mooie alrounder. Hoe doet je schimmel het? Die te koop stond? Toont die snelheid genoeg al?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 23:55

Ja Roi is zo een fijn dier. Kan een sprongetje maken. Kijkt niet op van verkeer. Super braaf in de omgang. Kan overal gereden worden. Eigenlijk een mega leuke allround pony die zijn centjes ook nog op de renbaan verdient haha.

De schimmel begint het te snappen.
Begint nu meer ruimte te krijgen in de galop ipv als een hertje te galloperen
Vind het wel spannend samen met andere, iets wat ook niet te trainen is momenteel.
Ik leid hem vooral allround op en hoop een leuk 5* huisje voor hem te vinden.

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:21

Ik heb niet-jockeys, die pretenderen wel dressuur-ruiters te zijn, op enkel dressuur getrainde paarden vele malen slechter zien zitten hoor. En hun paarden liepen er ook niet zo bij...

Leuk om te zien dat Roi (en jij dus ook) zo allround is.

Ik doe je dat, helaas, niet na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:25

Ziet er inderdaad helemaal niet slecht uit hoor! Lekker ontspannen en actief, weinig te klagen dacht ik zo. :D

En ach, je wilde mij afgelopen winter de trotting lots bij Andrew niet zien rijden. :)) Dat zag er een stuk minder goed uit dan jouw houding. Maar het deed wat het moest doen (paard hoofd laten zakken, rug laten bollen en passen af laten maken in plaats van die gare krabbelpasjes tussen draf en galop in), dus prima wat mij betreft hoor. Mooi zitten doe ik wel weer op een warmbloed en in een dressuurzadel. :+

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:16

Mooi achterbeen hoor zo op die foto's :D en inderdaad zie geregeld mensen slechter zitten op een paard je mag helemaal niet klagen :D en Roi ziet er ook knap uit zo ;)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 23:33

Afbeelding

Beetje spelen met Roi.
In Duitsland is de boel zoals verwacht ook verlengt dus de gehele maand april geen rennen.

Heeel misschien in mei, maar dan met max. 80 man op de baan. Ik vraag mij af hoe ze dat willen doen..

MeMar

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-05

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:48

Goed bezig! Leuk zo'n allround dier :-)