Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 31 [ 760 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

 
Profiel   

Mkango schreef
Ach, wat een pech bij zijn laatste koersen! Fingers crossed voor een goed resultaat bij zijn volgende race!

Ik vind je silks en bijpassende hoofdstel trouwens wel echt episch. 8-)

En het mooie is je ziet ze echt van een kilometer afstand hihi.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 22:46 



 
Profiel   

Is dat schrappen alleen zo streng in Duitsland of ook in NL? Voor ons geld dat niet zo streng namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 22:55 



 
Profiel   

Zijn de paarden zo gemakkelijk voor mensen die weten hoe ze te rijden dat het niet zoveel uit maakt dat er andere jockeys op zitten?
Ik dacht eigenlijk dat jockey en paard een vaste combinatie zouden zijn.
Maar het paard kan dus op heel andere plek koers lopen dan zijn vaste jockey is.
Of zijn de jockeys aan een baan/regio gebonden en dan ingehuurd worden door eigenaren om hun paard uit te brengen?
Werkt het in de drafsport ook zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 00:07 



 
Profiel   

Ik kom volgen! Interessant topic :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 00:18 



 
Profiel   

ruitje schreef
Is dat schrappen alleen zo streng in Duitsland of ook in NL? Voor ons geld dat niet zo streng namelijk.

Ik ben het ook niet zo streng gewend hoor.
Ik denk dat het te maken had met het feit dat op zijn koers de gegarandeerde uitbetaling van €10.000 stond voor de viererwette.
Was ook het grootste veld van de dag.

@Tienus: klopt de paarden zijn eigenlijk door iedere jockey te rijden. Uiteraard past de ene rijstijl van de jockey soms beter als die van een andere, maar echt vaste combinaties zie je niet veel.
Ligt meer aan welke jockey's zijn er die dag beschikbaar en kunnen het gewicht rijden en passen bij de manier van koersen van het paard.
In de drafsport ben ik te weinig in thuis om daar een zinnig antwoord over te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 12:45 



 
Profiel   

Leuk die updates weer !
Alleen jammer dat de pech jullie zo achtervolgde de laatste koersen.
Kan alleen maar in stijgende lijn gaan nu !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 13:18 



 
Profiel   

Tjee ik ben echt verrast door die 71kg die je noemde!
Als tiener droomde ik er van om jockey te worden maar dacht al snel dat ik te lang en te zwaar was.
Weeg nog geen 60kg :+ Had ik dat eerder geweten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 13:40 



 
Profiel   

Ik volgde al stilletjes, en leuk om weer een update te zien! Dus laat maar doorkomen die updates :D leuk kijkje in een (voor mij) superonbekende keuken! Vroegah in mijn pennytijd wel eens gedroomd over jockey worden, in Australie of all places, maar ik was al vroeg heel lang, dus dat werd hem niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 13:43 



 
Profiel   

Klijntje schreef
Tjee ik ben echt verrast door die 71kg die je noemde!
Als tiener droomde ik er van om jockey te worden maar dacht al snel dat ik te lang en te zwaar was.
Weeg nog geen 60kg :+ Had ik dat eerder geweten :')

71kilo is ook heel ongebruikelijk hoor en komt enkel in amateurrennen voor.
Dus voor "jockey's" die in de koersen rijden als hobby.
Wil je prof worden moet je echt wel rond de 55 kunnen rijden anders wordt het zeer lastig.
De beste man die hem zou rijden kan echter niet onder de 70kilo rijden en zou een paar weken later zijn eigen paard in Frankrijk starten waar hij mee heeft gewonnen uiteindelijk. Dat was ook het doel om samen de laatste koers te rijden en dat het paard dan met pensioen mocht.
En aangezien mijn paard perfect voor die man in de ren kwm met 71 kilo heb ik Roi voor hem ingeschreven. Daar ben ik dan weer voor uhm beloond..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 16:00 



 

Haarbal schreef
Ik volgde al stilletjes, en leuk om weer een update te zien! Dus laat maar doorkomen die updates :D leuk kijkje in een (voor mij) superonbekende keuken! Vroegah in mijn pennytijd wel eens gedroomd over jockey worden, in Australie of all places, maar ik was al vroeg heel lang, dus dat werd hem niet.

Ik ben daarom voor the next best thing gegaan: work rider. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 19:10 



 
Profiel   

Nou vorige week liep Roi dus in Dortmund. We hadden echt hoge verwachtingen normaal zeker een top 5 plaatsing en winnen zat er ook in.
Roi was topfit, zeer goede jockey er op, afstand kloptte, hij was heerlijk relaxed, alles zat er aan voor een top prestatie.

Roi dacht er echter heeel anders over... van start tot finish heeft hij niet lekker in de koers gezeten en hij had er gewoon simpelweg geen zin in. Tja je doet er helemaal niets aan en een verklaring hebben we er ook niet voor.
Verlies nemen en doorrr..

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 22:39 



 
Profiel   

Wel balen! Maar wat je zegt niets aan te doen en weer door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 22:43 



 
Profiel   

Het zijn soms net mensen die ook geen zin hebben ih werk. Jammer, op naar de volgende keer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 07:48 



 
Profiel   

Ik kan mij wel voorstellen dat je baalt. Als alles goed is en je hebt zo'n eind gereisd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 10:16 



 
Profiel   

Leuk zo'n kijkje achter de schermen, ik volg ook.

Jammer van de pech de laatste tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 11:12 



 
Profiel   

Alvast een foto van gister, uitgebreid verslag volgt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 15:05 



 
Profiel   

Ziet er veelbelovend uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 15:42 



 
Profiel   

Spannende foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 15:59 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Lijkt me toch zo fantastisch om dit eens te kunnen proberen! Ik dacht ook dat ik met mijn 70 kilo en 1.78M nooit mee zou kunnen doen, maar in amateurraces kan je zoiets dus nog wel vinden?

Waar ik verder wel benieuwd naar ben, en als je je hier niet over uit wilt laten snap ik dat uiteraard, maar wat ben je kwijt qua kosten? Uiteraard de normale kosten voor stalling en voer die je met ieder paard hebt, maar waar moet je bijvoorbeeld aan denken qua inschrijfgeld en training? En wat kan je per race winnen? (Ookal moet je het blijkbaar niet voor het geld doen :D )
Mag ook in pb, maar ben hier oprecht benieuwd naar :)

Edit: en zo te zien koersen jullie veel in Duitsland. Is de rensport daar groot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 16:26 



 
Profiel   

Nou zondag was het dus zover. Zijn volgende start, ditmaal weer in Mülheim.
Gijs weer in het zadel en wederom over de afstand van 2000m.
Roi is lekker rustig van karakter dus met reizen en op de wedstrijdlocatie op stal staat hij altijd uit te rusten voor wat komen gaat, ideaal!
Ik heb voor jullie meerdere filmpjes laten maken zodat jullie eens mee kunnen kijken hoe het gaat.
Allereerst in de paddock, hier hebben ze dus gestapt om getoond te worden aan het publiek/ de wedders. Ook worden ze daar in de zadelboxen gezadeld waar iedereen het kan zien.
Wat je op het filmpje al kunt zien is dat een volbloed dus echt niet bang aangelegd moet zijn, want veel publiek, geluid en entourage zullen ze altijd tegen komen en dus af moeten kunnen.


[ img ]

Daarna door naar de upcanter. Dit is misschien wel het lastigste gedeelte vind ik zelf altijd.
Ook Roi vindt dit lastig, hij weet wat hem te doen staat en komt dus vol adrenaline.
Maarja je kunt moeilijk in volle galop van de paddock naar de baan overal langsop en door, en dat rustig aan doen valt nog niet zo mee.
Wat je op dit filmpje niet kan zien is dat we eerst achter degene aanliepen die na Roi aan de upcanter begint. Maar aangezien deze zo traag liep dat Roi zijgangen uit zijn mouw ging schudden even er langsaf gedraaft.


[ img ]

Daarna de startbox in, dit doet Roi altijd heel relaxed.

Wat je in deze video ook ziet is dat er zoveel mogelijk geprobeerd wordt om het laden zo rustig mogelijk te laten verlopen. Startboxen zijn wel echt hele smalle en kleine ruimtes waar niet ieder paard even vrolijk van wordt om daar in te gaan staan. Het is dus niet zo dat deze paarden geen zin hebben om te rennen, maar de startbox gewoon spannend vinden. Startboxen zijn overigens gewoon nodig voor een zo eerlijk mogelijke start.
Daarna de start.
Zoals jullie kunnen zien was Roi ditmaal beter weg als de vorige keer. Want ja ook in de startbox staat hij dus regelmatig te chillen :o


Daarna de finish, het was echt heeeel spannend. De winnaar was wel duidelijk, maar de nummers 2/3/4 waaronder Roi zaten echt op 1 lijn. Helaas werd Roi in de laatste galopsprong nog net ingehaald waardoor hij met een hoofdje 4e werd.


[ img ]

[ img ]


Nog net €250 verdient dus weer geld om hem in te schrijven voor een volgende koers *\o/*
Daarna op naar de afzadelplaats waar je moet wachten tot de jockeys ingewogen zijn en de gewichten dus kloppen.


Roi heeft achter bandages om, omdat hij zichzelf in de koers raakt. Die zijn we aan het proberen af te halen, maar dit ging een beetje moeizaam.
De complete koersvideo volgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 10:16 



 
Profiel   

Balenciaga schreef
Wat een leuk topic! Lijkt me toch zo fantastisch om dit eens te kunnen proberen! Ik dacht ook dat ik met mijn 70 kilo en 1.78M nooit mee zou kunnen doen, maar in amateurraces kan je zoiets dus nog wel vinden?

Waar ik verder wel benieuwd naar ben, en als je je hier niet over uit wilt laten snap ik dat uiteraard, maar wat ben je kwijt qua kosten? Uiteraard de normale kosten voor stalling en voer die je met ieder paard hebt, maar waar moet je bijvoorbeeld aan denken qua inschrijfgeld en training? En wat kan je per race winnen? (Ookal moet je het blijkbaar niet voor het geld doen :D )
Mag ook in pb, maar ben hier oprecht benieuwd naar :)

Edit: en zo te zien koersen jullie veel in Duitsland. Is de rensport daar groot?


Nou heel eerlijk met 70kilo en 1.78 groot zou ik er echt niet aan beginnen.
Het is bijna nooit dat je dit tegen komt en is echt wel uitzondering :(:)

Kwa kosten daar wil ik best op in gaan hoor, zeker omdat er vaak gedacht wordt dat we het om het geld doen. Kijk als je een heel goed paard hebt, kun je best wat aan het einde van de rit over houden.
De meeste mensen hebben gewoon een normaal paardje en proberen quite te spelen of in ieder geval niet te veel te verliezen. :P

Het begint al met de trainings/ voer kosten. Deze zijn echt wel een heel stuk hoger als met een gewoon paard. Een 600 tot 800 per maand moet je hier zeker wel voor tellen, voor de simpele onderhoudskosten. Staat je paard bij een trainer kost je dat tussen de 800 en 1500 per maand exclusief hoefsmid/dierenarts etc.
Dat zijn alleen al de kosten die maandelijks terug keren. Daarnaast betaal je ook nog jaarlijks geld aan de stichting NDR om deel te mogen nemen aan het koerswezen.
Dit is €200 contributie en daarnaast €140 om deel te mogen nemen aan de rennen.
Om het makkelijk te maken, maken we daar even €350 van dat is dus verdeelt over het jaar ca. €30 per maand. Dit is dus al vast een minimum bedrag van €630 pm.
Dan gaan we kijken naar bijvoorbeeld de koers van afgelopen zondag.
Inschrijfgeld voor deze ren was €40. Maar de Nederlandse rensport vereniging moet je ook betalen om in het buitenland te starten, dit is een €35 per keer. De jockey die er op zit moet ook nog betaald worden, Gijs is leerling dus die krijgt €45. Dan moeten we er ook nog heen met de auto en ook die loopt helaas niet op water. 170km dus ca. €30 benzinekosten.
Voor ik gestart ben, ben ik dus enkel aan deze ren al €150 kwijt :(:)
Nou nu wordt Roi op een hoofd 4e en verdient dus €250 voor mij. Hier gaat ook nog 10% wingeld voor de jockey af. Dat is dus €225, haal daar dus die €150 vanaf en ik houdt €75 over...
Nu klopt dat niet helemaal want er gaat ook nog belasting af en andere zaken die je moet betalen, dus zeg dat ik aan het einde van de rit €50 aan die ren over houdt.
Een renpaard loopt gemiddeld 2x per maand, stel nu dat hij het beide keren OK doet. Niet geweldig maar netjes in het geld en je dus een €150 over houdt.


Nou je ziet het denk ik al hahah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 10:41 



 
Profiel   

Wat een geweldig topic! Ik kom 'm nu pas tegen. Ik ben een echte dressuurmuts en weet echt helemaal niets van het rennen, dus super interessant. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 11:18 



 
Profiel   

Leuk verslag. Weer genoten van alle filmpjes.
Lijkt het zo of loopt hij achter wat stijfjes nadat bandages uit zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 12:02 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Balenciaga schreef
Wat een leuk topic! Lijkt me toch zo fantastisch om dit eens te kunnen proberen! Ik dacht ook dat ik met mijn 70 kilo en 1.78M nooit mee zou kunnen doen, maar in amateurraces kan je zoiets dus nog wel vinden?

Waar ik verder wel benieuwd naar ben, en als je je hier niet over uit wilt laten snap ik dat uiteraard, maar wat ben je kwijt qua kosten? Uiteraard de normale kosten voor stalling en voer die je met ieder paard hebt, maar waar moet je bijvoorbeeld aan denken qua inschrijfgeld en training? En wat kan je per race winnen? (Ookal moet je het blijkbaar niet voor het geld doen :D )
Mag ook in pb, maar ben hier oprecht benieuwd naar :)

Edit: en zo te zien koersen jullie veel in Duitsland. Is de rensport daar groot?


Nou heel eerlijk met 70kilo en 1.78 groot zou ik er echt niet aan beginnen.
Het is bijna nooit dat je dit tegen komt en is echt wel uitzondering :(:)


Hmmm, dan moet ik het toch maar bij dressuur houden :Y) Jammer, want het echte racen lijkt me zo gaaf!

kyrkelover schreef
Kwa kosten daar wil ik best op in gaan hoor, zeker omdat er vaak gedacht wordt dat we het om het geld doen. Kijk als je een heel goed paard hebt, kun je best wat aan het einde van de rit over houden.
De meeste mensen hebben gewoon een normaal paardje en proberen quite te spelen of in ieder geval niet te veel te verliezen. :P

Het begint al met de trainings/ voer kosten. Deze zijn echt wel een heel stuk hoger als met een gewoon paard. Een 600 tot 800 per maand moet je hier zeker wel voor tellen, voor de simpele onderhoudskosten. Staat je paard bij een trainer kost je dat tussen de 800 en 1500 per maand exclusief hoefsmid/dierenarts etc.
Dat zijn alleen al de kosten die maandelijks terug keren. Daarnaast betaal je ook nog jaarlijks geld aan de stichting NDR om deel te mogen nemen aan het koerswezen.
Dit is €200 contributie en daarnaast €140 om deel te mogen nemen aan de rennen.
Om het makkelijk te maken, maken we daar even €350 van dat is dus verdeelt over het jaar ca. €30 per maand. Dit is dus al vast een minimum bedrag van €630 pm.
Dan gaan we kijken naar bijvoorbeeld de koers van afgelopen zondag.
Inschrijfgeld voor deze ren was €40. Maar de Nederlandse rensport vereniging moet je ook betalen om in het buitenland te starten, dit is een €35 per keer. De jockey die er op zit moet ook nog betaald worden, Gijs is leerling dus die krijgt €45. Dan moeten we er ook nog heen met de auto en ook die loopt helaas niet op water. 170km dus ca. €30 benzinekosten.
Voor ik gestart ben, ben ik dus enkel aan deze ren al €150 kwijt :(:)
Nou nu wordt Roi op een hoofd 4e en verdient dus €250 voor mij. Hier gaat ook nog 10% wingeld voor de jockey af. Dat is dus €225, haal daar dus die €150 vanaf en ik houdt €75 over...
Nu klopt dat niet helemaal want er gaat ook nog belasting af en andere zaken die je moet betalen, dus zeg dat ik aan het einde van de rit €50 aan die ren over houdt.
Een renpaard loopt gemiddeld 2x per maand, stel nu dat hij het beide keren OK doet. Niet geweldig maar netjes in het geld en je dus een €150 over houdt.


Nou je ziet het denk ik al hahah.

En interessant, bedankt voor je toelichting! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 12:15 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Leuk verslag. Weer genoten van alle filmpjes.
Lijkt het zo of loopt hij achter wat stijfjes nadat bandages uit zijn?

Dat lijkt denk ik, nu zijn volbloeden ook niet de grootste beweginswonders :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 12:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 31 [ 760 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen