Wat te doen met paardenaccomedatie aan huis?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZSporthorses
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-04-19

Wat te doen met paardenaccomedatie aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 12:41

Op dit moment staat het alweer een paar maanden leeg. Heb nog een aantal lagere prijsklasse paarden te koop die ergens anders staan dat was uit mijn kleine niet serieus te nemen handel uit het verleden. Wil graag iets opnieuw beginnen. Heb inmiddels nu de mogelijkheden aan huis. Ideeen? Kom er zelf even niet uit. Het interessantst lijkt mij in de springsport, ook omdat ik dat zelf nu de leukste dicipline vindt. Ik wil er in ieder geval ook wat mee gaan verdienen op langer termijn. Investeren geen probleem.
Laatst bijgewerkt door ZSporthorses op 14-04-19 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat te doen met paardenaccomedatie aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:42

Handel in springpaarden? trainingstal voor springpaarden?

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:45

Pensionstal gericht op springruiters.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Wat te doen met paardenaccomedatie aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:11

misschien is het handig om in je omgeving te kijken waar veel vraag naar is.. als dit duidelijk is dan kun je gaan kijken welke investeringen je hiervoor moet doen. als dit allemaal geen probleem is dan kun je beginnen met een business op te bouwen.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Wat te doen met paardenaccomedatie aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:25

Wat is je eigen cv mbt de paardenwereld, ook dat is niet heel onbelangrijk denk ik.

Je interesse ligt bij het springen lees ik, heb jijzelf ook wedstrijden gesprongen, ben jij instructeur?

Wekelijks een ander oefenspringparcours + begeleiding wordt in sommige delen van het land wel gewaardeerd/ voor betaald.

Dag of weekend durende clinics organiseren in meer de opkomende takken van paardensport of “exclusief” instructeurs uit buitenland hebben voor clinics.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Wat te doen met paardenaccomedatie aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:30

Wat is je eigen paarden CV? Wil je zelf iets doen met de paarden of wil je liever verhuren? Hoeveel tijd wil je investeren, puur als eigenaar en investeerder, of fulltime/parttime zelf meewerken aan het bedrijf?

Zijn er andere hippische bedrijven in de omgeving? Wat doen zij? Wie zou je als klant willen?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:33

cobiie schreef:
Wat is je eigen cv mbt de paardenwereld, ook dat is niet heel onbelangrijk denk ik.

Je interesse ligt bij het springen lees ik, heb jijzelf ook wedstrijden gesprongen, ben jij instructeur?

Wekelijks een ander oefenspringparcours + begeleiding wordt in sommige delen van het land wel gewaardeerd/ voor betaald.

Dag of weekend durende clinics organiseren in meer de opkomende takken van paardensport of “exclusief” instructeurs uit buitenland hebben voor clinics.

Aanvullend:
Wil je je exclusief richten op de (spring)wedstrijdruiter of heb je de omgeving om ook te kunnen combineren met buiten en dan bijvoorbeeld TREC, endurance, cross country en/of gewoon een mooie omgeving om te rijden.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Wat te doen met paardenaccomedatie aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:22

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

ZSporthorses
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 23:16

Ik zat eerst in een hele andere discipline, endurance. Gewoon omdat ik het leuk vond.. het koste ook alleen maar geld en veel tijd. Nu ben ik begonnen met springen, makkelijker om alleen meerdere paarden te trainen aan huis, rij vaker voor leukere prijzen en minder startgeld en de fokkerij en handel is interessanter omdat je voor jonge veulens al redelijkere bedragen kunt vragen en hoe ouder en hoe beter stijgen de prijzen ook sneller. Waar ik mee bezig was was dat niet zo, alles blijft ondanks dat je er ontzettend veel tijd en geld in stopt vanaf het dekken een lage prijsklasse tot ze bijna internationaal lopen en dan moet je er ook zoveel tijd in hebben gestoken met km's maken. Was een leuke ervaring maar ik het springen heb ik nu een stuk meer plezier in.Momenteel ben ik dus aan het omscholen, dus een CV van ervaringen in de springwereld heb ik niet. Niet zoveel ervaring dat ik precies weet wat te doen. Ik kan natuurlijk altijd wat springpaarden opkopen en verkopen, zit ook regelmatig te kijken, maar heb er nog te weinig ervaring in om niet een paar keer flink op mijn bek te gaan. Springles geven is dan ook niet aan de orde, alhoewel ik wel soms gevorderde tieners wat bijles geef. School wel erin afgerond en verschillende (spring)stallen stage gelopen, gewoond en gewerkt, maar echt trainingsstal in het springen is dus ook nog niet echt aan de orde. Eerder nog even andersom.

Lijkt me wel heel gaaf allemaal. Maar waar zou ik verder kunnen leren specifiek hierin? Of is het vooral aldoende leren en connecties?

Clinics organiseren en oefenparcours is wel een idee. Maar ook dit zou ik volledig moeten uitzoeken hoe in elkaar te zetten.

Ik wil graag zelf wat doen. Hoeft ook niet gelijk morgen. Maar wil er wel snel in ieder geval iets mee gaan doen. Het liefst een fijne springstal momenteel maar tot de tijd dat ik zelf zoiets kan realiseren zijn er vast nog genoeg andere opties. Het ligt er anders ook maar bij.

Ik zit op een mooie locatie. In de omgeving is niet zo veel. Ja maneges. Dat zal ik ook niet willen, alhoewel ik gevorderde mensen wel graag begeleid zover ik kan. Dat vind ik een leukere doelgroep.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:37

Ik zou dan denk ik investeren in een goed ervaren springpaard voor mezelf. En gaan uitkijken naar een springruiter die op zoek is naar een accommodatie om paarden te houden. Aan die persoon verhuur je dan wat boxen. En als het klikt kan je samenwerken en gaan handelen of paarden opleiden. En/of juist wat lessen verzorgen op jouw accommodatie waarbij jij de regelzaken doet en de ruiter de springlessen verzorgt.

Dan kan je er zelf een beetje in groeien.