Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toch een keus maken om te verkopen?

 
Profiel   

Ik wist niet onder welk forum gedeelte ik dit moest gaan zetten, dus ik dacht maar bij overig.

( ik wil absoluut niet vreemd of verwend over komen, maar gewoon mijn verhaal eventjes kwijt)

Ik heb een erg leuk paard die ik inmiddels alweer bijna 3 jaar heb. Toch denk ik er de laatste tijd over na om er mee te stoppen. Ik werk 40 uur per week in 3 ploegen, dus vroege dienst, nacht dienst en late dienst. Elke week weer wat anders. Mijn paard staat op een kwartier fietsen afstand vanaf mijn huis. Wat op zich prima te doen is. Ik ben nu bezig met mijn rijbewijs en mag volgende maand voor het eerst afrijden. Door het werk wat ik doe ben ik op veel dagen helemaal gesloopt als ik thuis kom. Hierdoor heb ik nu vaak geen zin meer of ga ik er maar eventjes heen voor een aai over z'n bol of ik vraag iemand anders die hem kan doen. Sinds 2 weken staan ze weer lekker op het land dus hij krijgt nu gelukkig alle vrijheid om lekker rond te rennen. Er is altijd zicht op hem en komt elke dag met buiten en binnen zetten wel door de handen van de staleigenaren. Ik voel me dan ergens ontzettend schuldig dat ik nu een week niet bij hem ben geweest. Zit deze week weer in 5 nachten achter elkaar en ben helemaal kapot. ( ander werk zoeken doe ik niet, het is tijdelijk werk aangezien ik weer naar school wil gaan) Ergens vind ik dat hij het 'beter' verdiend, maar aan de andere kant hij weet niet dat hij bij iemand anders meer aan het werk is of dergelijke..

Ik zou ook erg graag uit huis willen en een plekje voor mezelf hebben. Alleen door de stalling kosten etc kan ik alleen niet beide betalen. Ik weet van mezelf wel dat het ook een stukje sociaal is voor mezelf, in contact blijven met mensen. De deur uit moeten ( wat ik dan nu niet heb gedaan) Maar een beetje een verplichting hebben.. Misschien is het straks ook anders als ik straks een rijbewijs heb en makkelijker er naar toe kan gaan maar dat weet ik ook niet. Zit gewoon erg met een dubbel gevoel de laatste tijd en dat wou ik even van me afschrijven :o

Voor de mensen die me ergens mee willen helpen, tips willen geven of dergelijke, graag. Blijf alleen wel een beetje aardig :) Als iets onduidelijk is of meer wilt weten mag dat maar graag via een privéberichtje
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:10 



 

Omdat het een tijdelijke situatie is zou ik niet verkopen. Mits hij goed verzorgd wordt natuurlijk!
Dat je zelf niet veel met hem kan doen maakt jouw paard niet zoveel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:12 



 
Profiel   

Ik vind het niet gek dat je er mee zit hoor.

Paarden zijn ontiegelijk duur. En een auto kost Je straks ook rustig 300 euro in de maand. En dan moet je nog je huis betalen en vaste lasten.

Dat is een behoorlijke klap geld. En als je er geen voldoening er meer uit haalt omdat je het gewoon niet vol houd. Tsjah. Dan is je keuze eigenlijk al gemaakt denk ik?

Als je er nou nog wel voldoening uit zou halen en het paard voor jouw onvervangbaar is dan was het een heel ander verhaal geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:15 



 
Profiel   

Ik heb periodes dat ik er erg van geniet en hou ook ziels veel van hem. Laatst weer voor de tweede keer op buitenrit geweest en hem verkeersmak aan het maken. Daar haal ik dan wel weer voldoening uit.. Het is inderdaad ontzettend duur, maar ben ook weer zo bang dat ik spijt krijg om hem te verkopen. Het is wel een groot deel van m'n leven en dagelijkse bezigheid waar ik mee bezig ben en dat valt dan allemaal weg. Dus ik vind het echt ontzettend lastig, aan de andere kant mis ik de vrijheid soms ook wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:24 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:25 



 
Profiel   

Waarom zoek je geen leaser of verzorger? Dan hoef je niet altijd te gaan, hem niet te verkopen en je niet schuldig voelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:28 



 
Profiel   

Ik lees ff mee, heb nu een soortgelijke situatie wbt veel werk etc. Ik woon inmiddels wel uit huis, en merk dat ik het kwa werk en huishouden etc heel moeilijk vind om mijn paard te combineren met dat

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:28 



 
Profiel   

Ik ga mee met mijn voorganger over een bijrijder, al is het maar voor 1 of 2 dagen per week, dan hoef je je niet schuldig te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:32 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Waarom zoek je geen leaser of verzorger? Dan hoef je niet altijd te gaan, hem niet te verkopen en je niet schuldig voelen :)


Die heb ik eigenlijk wel, vriendin van mij deed hem altijd standaard 2/3 keer in de week. Blijft er nu vaak wat bij door bepaalde redenen. Heb ook aan gegeven dat ik graag het wel als een lease wil gaan doen zodat het mij wat geld bespaard. Dat is blijkbaar nog een dingetje helaas.. Wil ook niet iedereen het hem te werk laten gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:32 



 
Profiel   

Ik zou nog even wachten met verkopen, als je straks je rijbewijs hebt kun je misschien af en toe met de auto gaan en je hebt meer tijd over doordat je auto rijlessen wegvallen.

Het betere weer is weer in aantocht en dat kan ook een hoop schelen dat je meer zin hebt om toch even te gaan.
Soms kan het ook juist als je moe bent en geen zin hebt etc dat als je toch even opstapt en geniet van een buitenritje oid je daar juist energie van krijgt!

Evt kun je een bijrijder zoeken, je kunt hier een vergoeding voor vragen zodat je ook wat minder kosten hebt. Punt blijft natuurlijk dat een paard gewoon veel geld kost.

Als je paard gewoon lekker buiten komt hoef je je echt niet schuldig naar je paard te voelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:35 



 
Profiel   

EmmyJoycee schreef
Ik heb periodes dat ik er erg van geniet en hou ook ziels veel van hem. Laatst weer voor de tweede keer op buitenrit geweest en hem verkeersmak aan het maken. Daar haal ik dan wel weer voldoening uit.. Het is inderdaad ontzettend duur, maar ben ook weer zo bang dat ik spijt krijg om hem te verkopen. Het is wel een groot deel van m'n leven en dagelijkse bezigheid waar ik mee bezig ben en dat valt dan allemaal weg. Dus ik vind het echt ontzettend lastig, aan de andere kant mis ik de vrijheid soms ook wel weer.

Zelf heb ik al bijna veertig jaar paarden.
En soms had ik ook wel eens twijfels, het legt heel veel beslag op je leven.
En periodes waar ik bijna de hele dag ermee bezig was, daar heb ik toch wel hele fijne herinneringen aan.
Je leven veranderd steeds, je hebt nou eenmaal niet altijd 100% te geven.
Maar zonder heb ik nooit fijn gevonden, korte tijd was het wel eens prettig maar daarna miste ik het vreselijk!
Je zou een bijrijder kunnen zoeken idd, heb ik ook een tijdje gedaan toen ik het heel druk had, was prettig want zo kreeg mijn paard ook zijn aandacht en hoef je je niet schuldig te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:44 



 
Profiel   

Vind het fijn dat iedereen zo mee denkt, ik haal er nu geen plezier uit, als ik er op zit vind ik het niet leuk.. Dan moet ik van mezelf lessen, waar ik dan ook geen zin of puf voor heb. Maar verkocht is verkocht.. De keuze vind ik heel lastig maar het belemmerd me in veel dingen momenteel na mijn idee. Het is een goed springpaard en ik weet wat er in hem zit en dat doe ik al niet en laat ik volkomen liggen. Zit met zoveel verschillende gedachtes vast, ik blijf het heel moeilijk vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 19:04 



 
Profiel   

EmmyJoycee schreef
Vind het fijn dat iedereen zo mee denkt, ik haal er nu geen plezier uit, als ik er op zit vind ik het niet leuk.. Dan moet ik van mezelf lessen, waar ik dan ook geen zin of puf voor heb. Maar verkocht is verkocht.. De keuze vind ik heel lastig maar het belemmerd me in veel dingen momenteel na mijn idee. Het is een goed springpaard en ik weet wat er in hem zit en dat doe ik al niet en laat ik volkomen liggen. Zit met zoveel verschillende gedachtes vast, ik blijf het heel moeilijk vinden..



Rustig de tijd nemen. Je hoeft niet over een nacht ijst te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 19:24 



 
Profiel   

Ik zat in dezelfde situatie als jij en twijfelde over verkoop.
Ondanks ik zeer veel van hem hield.
Ik wou hem nog 100 jaar als grasmaaier houden als hij gelukkig op de wei zou zijn maar hij werd vervelend.
Door een incident heb ik de knoop doorgehakt en hem toch verkocht.
Omdat ik wist dat dat de beste keuze was.
Daardoor heb ik er geen spijt van.
Hou nog 3 mini ponys over :)
Ik woon ook sinds een jaar op mezelf, ook heb ik 23 cavias, 1 hond, 1 kat, 2 konijnen en 7 kippen.
Ook ik krijg het rond zonder vetbetaalde baan.
Al ben ik wat overdreven en zou de helft minder moeten realistisch gezien.
Het is prioriteiten stellen en hard nadenken en keuzes maken.
Je moet kijken waar jij gelukkig van word.
Alle voor en nadelen naast elkaar zetten.
Ik mis mijn koetje wel maar geen spijt want mijn prioriteiten lagen niet meer bij rijden en het interesseerde me echt niks meer.
Mijn paard had gewoon aandacht nodig en door mijn situatie kon ik m dat niet geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 19:35 



 
Profiel   

EmmyJoycee schreef
Vind het fijn dat iedereen zo mee denkt, ik haal er nu geen plezier uit, als ik er op zit vind ik het niet leuk.. Dan moet ik van mezelf lessen, waar ik dan ook geen zin of puf voor heb. Maar verkocht is verkocht.. De keuze vind ik heel lastig maar het belemmerd me in veel dingen momenteel na mijn idee. Het is een goed springpaard en ik weet wat er in hem zit en dat doe ik al niet en laat ik volkomen liggen. Zit met zoveel verschillende gedachtes vast, ik blijf het heel moeilijk vinden..

Maar je moet ook wel veel van jezelf, je kan ook het trainen op een laag pitje zetten en buitenritjes en vrijheidsdressuur gaan doen bijvoorbeeld.
Of een verzorgster zoeken.
Of gewoon tijdelijk wat afstand nemen, dan eens goed nadenken wat je wil.
Het is niet iets wat gelijk beslist hoeft, je kan er de tijd voor nemen.
Zelf heb ik toch altijd weer besloten om door te gaan, maar misschien is voor jou een andere keus beter, dan kan je uiteindelijk alleen zelf beslissen.
Maar probeer in ieder geval een soort plan te maken zodat je je niet de hele tijd rot voelt om hoe het nu gaat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 22:00 



 
Profiel   

Destijds heb ik ook voor de keus gestaan omdat ik op kamers wilde het paard moest verkopen. Vreselijk moeilijk maar op dat moment wel het beste. Het paard is ook goed terecht gekomen en de nieuwe eigenaar kon hem ook meer geven dan ik op dat moment kon. Ik had ook zoiets ik verkoop hem alleen als het nieuwe baasje echt goed voelt en hem een goede plek kan geven. Want het is toch je maatje waar je lief en leed mee hebt gedeeld. Ik heb nooit spijt van de verkoop gehad. Wel mis je het paard. Dat ik wist dat hij het beter had hielp enorm. Ik zelf ben daarna na het huis uit gegaan te zijn ook op een rijvereniging voor studenten gegaan en zodoende toch nog weer blijven paardrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 22:49 



 
Profiel   

MirandaFuego schreef
EmmyJoycee schreef
Vind het fijn dat iedereen zo mee denkt, ik haal er nu geen plezier uit, als ik er op zit vind ik het niet leuk.. Dan moet ik van mezelf lessen, waar ik dan ook geen zin of puf voor heb. Maar verkocht is verkocht.. De keuze vind ik heel lastig maar het belemmerd me in veel dingen momenteel na mijn idee. Het is een goed springpaard en ik weet wat er in hem zit en dat doe ik al niet en laat ik volkomen liggen. Zit met zoveel verschillende gedachtes vast, ik blijf het heel moeilijk vinden..

Maar je moet ook wel veel van jezelf, je kan ook het trainen op een laag pitje zetten en buitenritjes en vrijheidsdressuur gaan doen bijvoorbeeld.
Of een verzorgster zoeken.
Of gewoon tijdelijk wat afstand nemen, dan eens goed nadenken wat je wil.
Het is niet iets wat gelijk beslist hoeft, je kan er de tijd voor nemen.
Zelf heb ik toch altijd weer besloten om door te gaan, maar misschien is voor jou een andere keus beter, dan kan je uiteindelijk alleen zelf beslissen.
Maar probeer in ieder geval een soort plan te maken zodat je je niet de hele tijd rot voelt om hoe het nu gaat. :)


Punt is dat ik niet alleen naar buiten kan en er een pony op stal is die met me mee kan omdat we hem net verkeersmak maken. Heb geen bos op loopafstand helaas. Het is een erg druk paard van zichzelf dus hij heeft wel zijn trainingen eigenlijk nodig. Ik weet inderdaad momenteel nog niet wat de beste keuze is voor mij. Ga er ook zeker heel goed over nadenken wat ik wil, een plan ga ik zeker maken. Heb vandaag maar met een beetje tegenzin een les gepland met de hoop dat het rijden dan weer wat leuker gaat worden.


Sabri schreef
Destijds heb ik ook voor de keus gestaan omdat ik op kamers wilde het paard moest verkopen. Vreselijk moeilijk maar op dat moment wel het beste. Het paard is ook goed terecht gekomen en de nieuwe eigenaar kon hem ook meer geven dan ik op dat moment kon. Ik had ook zoiets ik verkoop hem alleen als het nieuwe baasje echt goed voelt en hem een goede plek kan geven. Want het is toch je maatje waar je lief en leed mee hebt gedeeld. Ik heb nooit spijt van de verkoop gehad. Wel mis je het paard. Dat ik wist dat hij het beter had hielp enorm. Ik zelf ben daarna na het huis uit gegaan te zijn ook op een rijvereniging voor studenten gegaan en zodoende toch nog weer blijven paardrijden.


Het is zeker een hele moeilijke keuze, ik heb zelf soms nog wel eens spijt dat ik mijn pony heb verkocht. Was een hele andere omgang, al is het paard die ik nu heb ook heel leuk maar wel op een hele andere manier. Ik zit met dubbele gedachtes, ik wil mijn hobby ook weer niet verliezen maar ben ergens soms ook echt toe aan een nieuwe uitdaging en een nieuw stukje leven of iets

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 20:05 



 
Profiel   

He wat vervelend! Juist omdat een paard je ontspanning zou moeten zijn. Hoop dat je toch plezier hebt vanavond met je les.

Ik volg jou sinds je haflinger en moet zeggen, vind dit wel een erg leuk paard! Mocht je toch besluiten hem te verkopen mag je me altijd een berichtje sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 20:12 



 
Profiel   

Marieke1495 schreef
He wat vervelend! Juist omdat een paard je ontspanning zou moeten zijn. Hoop dat je toch plezier hebt vanavond met je les.

Ik volg jou sinds je haflinger en moet zeggen, vind dit wel een erg leuk paard! Mocht je toch besluiten hem te verkopen mag je me altijd een berichtje sturen.



Klopt! Gevoel moet ook zeker anders zijn als wat het nu is.. les is volgende week vrijdag pas, kan ik nog even paar keer rijden en dan moet ik, dat klinkt gek maar heb misschien ook wel weer een doel voor ogen nodig.

Ah echt? Vind ik altijd zo bijzonder om te horen :) is goed, ik hoop alleen dat ik het besluit niet hoef te maken. Maar als het zo is zal ik aan je denken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 20:26 



 
Profiel   

Verkeersmak maken kan ook aan de hand hè, dat doe ik op dit moment ook met mijn jonge paard.
Misschien mis je ook wel een.beetje de band die je met je pony had?
Hopelijk kom je er een beetje uit wat je wil, in ieder geval goed dat je een les hebt gepland, ik heb daar eerder ook weer heel veel inspiratie en drive door gekregen!
En als het niet bevalt, weet je dat ook weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 22:51 



 
Profiel   

Het is maar net waar je prioriteiten liggen..Ik werk ook onregelmatig, en zelfs in het weekend 12 uurs diensten 2 weekenden in de 5 weken.. Heb ook een huis en 2 paarden en ga er elke dag naar toe rijd 5 a 6 x in de week..Dus schop onder je hol en gaan..Lig je liever na je nachtdienst tot 15.00 uur op bed en doe je liever andere dingen, dan lekker verkopen dan liggen paarden je niet genoeg aan het hart. En doe je jezelf en je paard beide geen plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 00:33 



 
Profiel   

Moeilijke keuze.

Ik zou het zelf zonde vinden van het paard om het te houden. Als het een goed spring paard is zou ik een fijn baasje zoeken. Paard meer uitdaging en jij meer tijd en financiele ruimte voor andere dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 07:20 



 
Profiel   

Ik krijg het idee dat je redenen zoekt waarom je hem weg zou doen. Want een fulltime baan en geen tijd overhouden is natuurlijk niet waar. Ook ik werk fulltime en heb 2 paarden en een eigen huis dus waar een wil is, is een weg.

Maar dat je er geen plezier meer in hebt is natuurlijk een hele goeie reden. Als het jou dat niet brengt dan moet je een keuze maken. En er geen plezier meer in hebben is niks om je voor te schamen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 08:05 



 
Profiel   

Ik herken het wel. Moest ik jou zij zou ik afwachten tot je studeert en dan herevalueren.
Ik heb die van mij nu te lease (eigenlijk permanent, maar met afspraken) en dat was na jaren sukkelen. Bij mij ging het niet meer door de kosten, leugens over hulp van anderen, stress en geen plezier meer. Maar toch jaren blijven verder doen, want je ziet zo'n dier nu eenmaal graag en wil het beste.
Je moet goed nadenken over wat je echt wil.

Ik heb echt al 10 jaar paarden. Vroeger was dat heerlijk, had er alles voor over. Echt alles. Elke cent ging daarheen. Maar nu niet meer, en hoe hard dat ook is, je moet eerlijk zijn met jezelf.
Ga kijken wat je mogelijkheden zijn naast verkopen.
Inderdaad verzorgster, te lease, vriendin die graag wil helpen, week week met iemand doen. Misschien is er iemand die gewoon een maal per week aan de hand iets wil doen met je paard.

Bekijk het rustig. Er is meer dan verkopen alleen en misschien kun je iemand anders en jezelf gelukkig maken. Zie je het niet zitten om iemand te zoeken etc, dan kun je nog leasen of verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 09:49 



 
Profiel   

EmmyJoycee schreef
Marieke1495 schreef
He wat vervelend! Juist omdat een paard je ontspanning zou moeten zijn. Hoop dat je toch plezier hebt vanavond met je les.

Ik volg jou sinds je haflinger en moet zeggen, vind dit wel een erg leuk paard! Mocht je toch besluiten hem te verkopen mag je me altijd een berichtje sturen.



Klopt! Gevoel moet ook zeker anders zijn als wat het nu is.. les is volgende week vrijdag pas, kan ik nog even paar keer rijden en dan moet ik, dat klinkt gek maar heb misschien ook wel weer een doel voor ogen nodig.

Ah echt? Vind ik altijd zo bijzonder om te horen :) is goed, ik hoop alleen dat ik het besluit niet hoef te maken. Maar als het zo is zal ik aan je denken!

Je zou hem dus zo kunnen verkopen! Maar je hapt niet echt op dit aanbod,en daarom denk ik dat je hem toch niet kwijt wilt. Luister naar je gevoel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 10:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen