Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 14:12

Ik las net een topic over het zoeken van een goede cap, wie kent het probleem niet? Door de verhalen die daar in stonden zoals "ik heb een ovaal hoofd" bedacht ik me dat dit weer zoiets is wat vrij normaal is voor ons paardenmensen om te weten maar dat waarschijnlijk de gemiddelde "gewone"mens geen idee heeft wat voor vorm hoofd deze heeft.
Zo zijn er natuurlijk nog veel meer dingen zoals "paard spoort niet" een paardenmens kijkt daar niet raar van op maar onze gewone vrienden die niks van paarden weten denken hé?!

Ik vind het zelf altijd leuk om dit soort voorbeelden te lezen en te herkennen.
Wie nog meer?

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:55

Aangezien jouw topic beter past op [PP] Paardenpraat dan op de Huiskamer, verplaats ik het daarheen.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:58

Wat dacht je van korte/lange benen, dikke/dunne kuiten in combinatie met je schoenmaat :D Hier in de omgeving denken ze altijd dat een rijlaars gewoon een laars is, past altijd als je de goede schoenmaat pakt. Niet dus :+

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:59

Tegen de hengstenboer zeggen “hoe laat zullen we dekken” of kom x we moeten NU dekken....
Praten over mest,wormen, opvoelen en placenta’s

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:59

Dat van die cap zal ook veel niet paardenmensen bekend in de oren klinken, denk maar aan een motorhelm.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:00

Ik krijg dagelijks bijzondere blikken van mijn collega’s als ik het over de paarden heb _O-

bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 13:01

Ja dat praten over mest en wormen word ik ook geregeld gek op aan gekeken.

Net zoals hengstenshows waar de focus vooral op zaad is _O-

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:04

Een groen paard is ook zo'n leuke. Of 'op het verkeerde been zitten' gaf ook een vreemde blik bij een niet paardenmens

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:05

Of dat je het over paard hebt met de naam van de vader. Als in "ik heb een Jazz", "breng jij de Everdale uit?" enz.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:06

Was met mijn vriend (geen paard persoon) te kijken bij iemand die aan rijden was en zei tegen haar "hij begint wel echt lekker te lopen". Vriend keek mij aan alsof hij water zag branden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:07

Ik kreeg hele rare blikken van mensen toen ik het met vrienden had over of mijn toenmalige hengst wel of niet zou gaan schimmelen :+

Caresse07

Berichten: 9408
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:09

Van hand veranderen, van been wisselen of een paard aanrijden geven ook vaak wel hele rare blikken van niet-paardenmensen :D

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:09

Dat er niks geks is aan de website Spermabestellen.nu.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:13

Rex_Rolfo schreef:
Of dat je het over paard hebt met de naam van de vader. Als in "ik heb een Jazz", "breng jij de Everdale uit?" enz.

Dit vind ik persoonlijk ook gewoon echt stom :Y)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:26

Bij de term ´licht aangereden´ kreeg ik vaak te horen dat dat toch wel erg zielig was :+

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:34

De ouderwetse van hand veranderen:
"maar waarom wissel je je handen, dat rijd toch niet lekker?

SimplySusan

Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:35

Mij kijken ze vreemd aan als ze mij vragen wat ik van het weekend ga doen en ik zeg dat ik met mijn man op concours ga.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:38

Balenciaga schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Of dat je het over paard hebt met de naam van de vader. Als in "ik heb een Jazz", "breng jij de Everdale uit?" enz.

Dit vind ik persoonlijk ook gewoon echt stom :Y)

Same here, voor mij komt dat echt als interessantdoenerij over. :o :+
Het zijn individuen, noem ze bij hun namen. Het zijn geen fietsen.

Buiging/stelling is eentje die ik ook vaak moet proberen uit te leggen als ik vergeet dat iemand die me vraagt wat het probleem was op een wedstrijd niet met paarden bezig is. _O-
En "niet los zijn in de kaak". :+
Ze snappen wel ergens de theorie maar hoe dat in praktijk een probleem kan zijn is moeilijker. :)) Zeker als je dan onderling bezig bent en het gewoon hebt over "zet zich links wat vast". :')

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:42

Ik heb geen paard, kan niet rijden. Ik lees altijd met verbazing alle termen die jullie gebruiken. Vooral het rijtechnische jargon. Been geven, nageeflijk, fris etc. Ook als er een hengst gezocht moet worden en de merrie beschreven. Erg vermakelijk altijd.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:44

Ghostattack schreef:
Wat dacht je van korte/lange benen, dikke/dunne kuiten in combinatie met je schoenmaat :D Hier in de omgeving denken ze altijd dat een rijlaars gewoon een laars is, past altijd als je de goede schoenmaat pakt. Niet dus :+


Dat is eerlijk gezegd gewoon dom. Zoveel mensen, zoveel maten.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 01-05-19 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:44

Ik zat met een goede vriendin in een eveneens goed restaurant (hoi goede vriendin, mocht je dit berichtje toevallig ook lezen :D ). We hadden op een gegeven moment een geanimeerd (en licht-walgend) gesprek over bonen (niet degene die je kunt eten) en toen was ik blij dat er geen paardenmensen om ons heen zaten!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:45

tiwi1969 schreef:
Tegen de hengstenboer zeggen “hoe laat zullen we dekken” of kom x we moeten NU dekken....
Praten over mest,wormen, opvoelen en placenta’s


Dat is ook niet bijzonder als mensen weten dat je een paard hebt toch?

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:54

De pret die een te dik paard is... Hooi spoelen, het zo lastig mogelijk maken maar het voor jezelf zo simpel mogelijk houden, land inrichting etc :Y) Wij kunnen daar uren over door gaan :j
Niet paardenmensen hebben vaak een 'dan krijgt ie toch gewoon geen eten/laat je hem toch meer rennen'-instelling. Was het allemaal maar zo simpel :)

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:59

Prikpaaltjes. Ook zo'n term waar niet-paardenmensen wazig van gaan kijken :))

En dan meteen bijbehorende termen: strookbegrazing, een metertje gras bij geven, etc...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:06

Ghostattack schreef:
Wat dacht je van korte/lange benen, dikke/dunne kuiten in combinatie met je schoenmaat :D Hier in de omgeving denken ze altijd dat een rijlaars gewoon een laars is, past altijd als je de goede schoenmaat pakt. Niet dus :+


Nou daar heb ik ook met gewonen laarzen voor dagelijks gebruik last van hoor :+


Vrienden, collega’s en familie proberen vaak uit interesse naar mijn dagelijkse beslommeringen wel een praatje te maken.

Zeg hoe kies je nou zo’n dekhengst uit?

Als ik dan begin over indexen, moederlijn, correctheid van het fundament en gedragenheid van het achterbeen dan zie je de wanhoop in hun ogen.... De vraag leek zo simpel,...waarom is het antwoord niet te volgen. :D