Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:42

Zo zei ik ooit dat ik weer fijn aan het gymastieken was geweest met het paard. Oftewel: tijdens de dressuurles aan het trainen geweest met veel bochtjes etc. Ze keken me aan alsof ik het paard over een evenwichtsbalk liet lopen en een salto liet doen :')

Pieneappel

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:57

Er ging eens iemand mee bij mijn pony kijken en ik vertelde dat ze wat aan de dunne kant is. (Schraal).
Diegene dacht dat ze aan de dunne (diarree) is :')

En als ik vertel dat ik vanavond grondwerkles heb, weet ook niemand waar ik het over heb haha

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:02

Mijn man geen paardenman had heel veel moeite met termen.

Groen paard
Licht aangereden

Maar meest moeite had ie met de zin
Onder het zadel......... vind ie nog steeds stom en woord longeren.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:10

Mijn vriend op zijn 2e rijlesje... Kon net voorkant van achterkant onderscheiden en hij mocht een keer een drafje proberen. Op zo'n perfect afgerichte westernprofessional. Ging wat te hard voor hem, dus hij kreeg van de juf de opdracht 'teugels los, dan gaat ie trager'. Lekker handig om dat letterlijk te interpreteren met van die ellenlange split reins :')
Ach, paard stond in ieder geval stil :') :') :')

Dus volgens mij valt 'teugels los' ook onder de dingen die niet paardentypes anders interpreteren.

_Tarzan

Berichten: 11171
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:35

Nouja, mijn paard heet Tarzan, de blikken van mensen die het voor het eerst horen of niet weten waar het over gaat zijn geweldig! :')

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:44

Ik heb het in een ander topic ook neergezet (rare uitspraken van niet paardenmensen)

Mijn man dacht dat je bonuspunten kreeg als je met dressuur alle letters aandeed of als je het mooiste woord bij elkaar reed... :+

Ook bij hem moet ik opletten dat ik niet in paardentermen praat als ik naar een dressuurwedstrijd op tv kijk.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:07

Nabster schreef:
Hutcherson schreef:
'zie je die schimmel?!'


Dat is echt niet raar. Iedereen kent Amerigo.



Daar komt Sinterklaas met zijn schimmel tussen zijn benen

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:23

Ik vind het van mezelf vooral erg dat ik onbewust paardentermen gebruik voor mensen, zo vertelde ik laatst dat een kennis van mij drachtig is en vroeg ik aan mijn buurman waarom hij kreupel liep..

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:26

Ik kan nog steeds lachen om de reactie van mijn broertje toen ik zei "Zie je dat hij al gaat schimmelen". Hij stopte abrupt met het aaien van mijn pony en vroeg of hij zijn handen nu moest wassen. :')

Verder zijn de meeste dingen die hier besproken worden heel erg herkenbaar. Vooral het feit dat mijn Shetlander nooit een groot paard zal worden vinden veel mensen erg bijzonder.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:30

Ik probeer de paarden dingen vaak te vergelijken met voor normale mensen begrijpbare dingen. Dat een Shetlander nooit groot wordt is raar. Maar dat een Jack Russel geen herder wordt snappen mensen wel.
En nopjes op hoefijzers tegen het uitglijden net als onder voetbalschoenen is ook ineens een stuk minder gek.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:36

ik werk als vrijwilligster bij een pleegtehuis en toen ik daar voor eerst kwam had ik een vrouw in rolstoel,
maar ze hadden een grote woonkamer en zaten meerdere mensen die daar woonden.
En daar zat ook een oudere man, en hij werd eerst soort verband( ik ken alleen de paardenterm) op zijn onderbenen gedaan door een leerling verpleegster maar die zakte snel naar beneden.
Dus die man vraagt aan mij of ik het zou willen doen.
Afijn dat is goed zei ik. Ik ken dat wel.
Ik had zijn benen gedaan.
De man heel blij en tevreden, Zo zegt ie Zo, dit zit goed Waar heb jij dat geleerd ? Ik weer Tsa ik heb paard gereden .

Annelien92

Berichten: 360
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Bergen Op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 00:36

Veraaaaah schreef:
Wat een leuk topic }>

Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden, ipv kalkoenen zeg ik tegen mn vriend ‘een soort schroeven zodat ze niet uitglijden’.



Ik zeg altijd maar noppen, zoals bij voetbalschoenen :+ Verder staan mensen er vooral van te kijken wat je over het algemeen uitgeeft aan een paard. Op mijn oude werk waren ze helemaal verbaasd dat er osteopaten voor paarden bestonden, toen ik haar belde voor een afspraak.

"Hij liep niet helemaal rad gister" is ook een leuke :+

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:51

zorro schreef:
Ik vind het van mezelf vooral erg dat ik onbewust paardentermen gebruik voor mensen, zo vertelde ik laatst dat een kennis van mij drachtig is en vroeg ik aan mijn buurman waarom hij kreupel liep..

Hier betrap ik mezelf ook nog wel eens op :')

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:51

Nou, ja, kennis rijdt soms op mijn paard (iets met ontwenningsverschijnselen) maar toen ik laatst vroeg of ze weer eens op Margerietje kwam rijden, miste ze de clou (mijn paard heet Daisy :D )

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:58

san4nie schreef:
Paardrijles hebben.
“Kun je het nou nog niet?”

:D

Dit is iets dat mijn vader die inmiddels toch al een 24 jaar een dochter heeft die les heeft en paard rijdt, nog steeds niet begrijpt. _O-

Wij noemen kalkoenen hier trouwens "stiften" maar dat helpt niks aan de verwarring wanneer je die wil indraaien.

Ik heb ooit iemand gehad die me wel heel grof vond omdat ik zei dat Sam niet helemaal juist tikte. Zo praat je niet over je vriend... Het duurde bij mij even eer ik door had dat ze dus niet begreep dat Sam geen mens was maar mijn paard... :=
Ik heb me dus ook voorgenomen om nooit meer een paard een roepnaam te geven die ook bij mensen kan passen. :+
Gedurende de jaren met Sam hebben ze me al een paar keer ietwat verontwaardigd of ronduit verward aan gekeken.

En Explosion kortten wij af tot "Ex"... Ik hoef waarschijnlijk niemand te vertellen dat het ook ongeruste blikken bezorgd als je in het bijzijn van je huidige man zegt dat "mijn Ex een hengst is." :=
Ook hier duurde het wederom veel te lang eer ik door had waarom mijn man me aan het uitlachen was. :=

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:38

“Ik moet even haar springschoenen om doen” heeft jou paard schoenen aan?! :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:16

Toen ik zei dat mijn pony erg fris was die dag, zei mijn man met een aparte blik - alsof het echt enorm voor de hand lag - dat ik hem dan toch gewoon een dekentje kon op doen :))

Of als ik in het bijzijn van mijn man zijn vrienden zeg dat ik ga mennen, dan denken ze dat ik de rock-metalband Mennen bedoel :+

Toen mijn ex een keer mijn vorige verzorgpaard uitstapte en ik zei dat hij wel been mocht geven zei hij: Hoe kan ik zijn been nou optillen als ik erop zit? >;)

Of voor de 100e keer aan iemand uitleggen dat een zadel niet bevredigend werkt en dat je niet op je doos zit maar op je billen. :roll:

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:56

Ayasha schreef:
san4nie schreef:
Paardrijles hebben.
“Kun je het nou nog niet?”

:D

Dit is iets dat mijn vader die inmiddels toch al een 24 jaar een dochter heeft die les heeft en paard rijdt, nog steeds niet begrijpt. _O-

:=


Deze hoor ik ook zooooo vaak. En inderdaad vooral van vaders, die naar 30 jaar toch beter zou moeten weten :') -O-

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:00

Niet alleen niet paarden mensen! vandaag in de praktijk; goede vriend voert paard, wandelen, goed oog voor longeren. Lang teugelen eerste les ; ook voor het paard. Ineens sist ie naar de kijkers van hand veranderen wat is dat? Die zit nu met neus in paarden termen, gaat verder met lang teugelen.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:15

Toen ik mijn man zei dat ik naar een zitles ging keek hij mij ook even raar aan.
Zitten kun je toch al was zijn antwoord.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:49

zorro schreef:
Ik vind het van mezelf vooral erg dat ik onbewust paardentermen gebruik voor mensen, zo vertelde ik laatst dat een kennis van mij drachtig is en vroeg ik aan mijn buurman waarom hij kreupel liep..


Ik ben cronisch mank. Paardenvrienden noemen me soms kreupel. Dan geef ik bijna automatisch als antwoord "ik geef de voorkeur aan de term tactmatig onzuiver". Nou dan krijg je ook vreemde blikken van de rest van de wereld.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:00

Ik vertelde mn vriend vandaag over de badminton horse trials. Hij snapte er niks van en dacht dat ik t over de sport badminton had. Hij vond die combinatie met hindernissen al raar

bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 10:34

xxemmely schreef:
Ik vertelde mn vriend vandaag over de badminton horse trials. Hij snapte er niks van en dacht dat ik t over de sport badminton had. Hij vond die combinatie met hindernissen al raar


_O- Prachtig!

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:05

Zondag:
Vriend komt thuis van voetballen.
Vorige zondag hadden we een issue want meneer had zijn vieze zweetkleren in de wasmachine gegooid maar daar heeft het 2 dagen gelegen voor de machine aanging. We hadden dus een lekkere lucht in de badkamer.

Goed, afgelopen zondag. Hij komt thuis, staat in de badkamer zijn tas te legen, vieze kleding in de wasmachine. En de was kon direct aan, dan maar een kleine was tussendoor.
Ik weet dat scheenbeschermers ook echt kunnen stinken...

''Schat, doe dan gelijk die peeskappen in de wasmachine...''

Ik vond al dat hij me zo raar aankeek toen hij zei; 'Bedoel je scheenbeschermers en wat zijn PEESKAPPEN???'
Hahaha, ik moet er weer om lachen.

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:32

Als m'n vriend in de weg staat vraag ik altijd of hij even 'om' wil gaan. Ik vind het nog steeds normaal, maar hij zegt altijd "Ik ben je paard niet" :')