Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:51

pluisje88 schreef:
Och die afstammingsnamen ja dat vind ik altijd zo achterlijk. Ik neem zo de sorento mee. We gaan op concours.. oh ja? Welke dan? Aangezien je er 3 hebt staan? Die en die.. oh ja dus al die woorden terwijl je 1 naam had kunnen zeggen..

_O- _O-
Neem ik de Apache junior wel mee }:)

(voor de fokkers: succes met zoeken naar hem....)

Maar toen ik op m'n werk de vrachtwagen over zes parkeervakken neerzette, was er precies een collega die een opmerking maakte: mooie vrachtwagen, ikke.
Hij is de enige die iets met paarden heeft. De andere collega's kregen daarna pas door dat er een vrachtwagen op de parkeerplaats stond......

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:22

Vorig jaar was ik van mijn pony (1.50m) gevallen en had mijn pink gebroken. Op mijn werk vroegen ze wat ik had gedaan en ik vertelde dus dat ik van mijn pony was gevallen.

Het verbaasde mij echt maar echt bijna niemand kon geloven dat ik nog op een pony kon rijden. Zij dachten gelijk aan een Shetlander en ik kreeg er zo enorm veel reacties op dat ik op een gegeven moment maar ben gaan zeggen dat ik van mijn paard was gevallen.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:35

@Fleury , _O- geweldig. En kwartje valt hier, vandaar die verbaasde blikken of opmerkingen of meewarig kijk van mensen : familie dat ik met 41 op een pony rijd .Of naar de pony ga. Ze vragen eigenlijk altijd hoe is het met de paarden , wel lief.

Century

Berichten: 5964
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:43

De meeste mensen hebben gewoon een foutieve definitie van 'pony'. Veel lijken ook te denken dat een pony gewoon een jong paard is en uiteindelijk dus een paard wordt.
Dat er ook redelijk grote pony's bestaan en ze echt niet allemaal Shetlanders zijn lijken ze ook vaak niet te weten.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:47

Daar noem je er ook 1 Century; lang geleden ook wel eens gehoord dat een pony later een paard wordt. En ook dat men dacht dat de brede pony het veulentje vh paard in de wei waarbij het stond.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 00:06

Ja, ik heb toen al deze vragen voorbij horen komen :D
Voor mij zo doodnormaal dat ik op een pony rij maar voor niet paardenmensen heel moeilijk te begrijpen!

bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 10:19

Fleury schreef:
Ja, ik heb toen al deze vragen voorbij horen komen :D
Voor mij zo doodnormaal dat ik op een pony rij maar voor niet paardenmensen heel moeilijk te begrijpen!


Zo herkenbaar, ik zeg tegenwoordig dan ook altijd maar ik ga naar de paarden, technisch gezien hebben we er maar 1 staan :D

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:06

Ik zei ook altijd: ''ik ga naar mn pony''.
Ed, en mn trainingspaard daarvoor hadden een schofthoogte van tenminste 1.80 mtr…..

En dan verwachten mensen een shetje.. hahah, die blikken waren goud als ze die dieren zagen.

Captain

Berichten: 21375
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:17

Dat het een paard INRIJDEN is en niet INLOPEN. Het is toch geen schoen? :')

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:58

Ik teken landbouwpercelen in voor de landbouwsubsidie.
Als er iets paardgerelateerd op de luchtfoto gezien wordt roepen mijn collega’s vaak mijn expertise in.

Is dit een paardenbak ja of nee?
Laatst dus weer zn geval. Ik zeg oh: dat is een paddockparadise.

Reactie van collega: :o?

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:00

daantjuhhh schreef:
Ik teken landbouwpercelen in voor de landbouwsubsidie.
Als er iets paardgerelateerd op de luchtfoto gezien wordt roepen mijn collega’s vaak mijn expertise in.

Is dit een paardenbak ja of nee?
Laatst dus weer zn geval. Ik zeg oh: dat is een paddockparadise.

Reactie van collega: :o?



:j _O-

pien_2010

Berichten: 43305
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:32

In een kinder pony les, moesten de kinderen "de hals laten strekken". Een heel klein meisje strekte haar eigen hals zo ver als ze kon _O- .

Gesprekje hier in het dorp toen ik met Hercule onze ruin kwam langsrijden en we vragen over hem kregen.

Ikke:
"Hercule est un hongre" (Hercule is een ruin) → reactie :o? Qu'est-ce que c'est ?→ wat is dat?

Ikke:
"C'est un cheval châtré" (het is een gecastreerd paard) en weer :o? Qu'est-ce que c'est→ wat is dat?

Ikke:
"C'est un cheval dont les couilles ont été enlevées par le vétérinaire"→ hij is een paard waar de dierenarts de ballen van heeft verwijderd. En toen een verschrikte uitroep van "Aïe, "→ auw }> en met respect werd ik door de mannen bekeken en nagekeken toen ik verder reed _O- Af en toe worden andere mannen voor mij gewaarschuwd tijdens een feestje. :+ , ze plagen me graag.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:50

Wat dacht je van kalkoenen indraaien, dat is pas raar, die eet je toch op?

pien_2010

Berichten: 43305
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:07

Maddy_Paola schreef:
Wat dacht je van kalkoenen indraaien, dat is pas raar, die eet je toch op?


_O-

bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 14:13

Vumana89 schreef:
Ik zei ook altijd: ''ik ga naar mn pony''.
Ed, en mn trainingspaard daarvoor hadden een schofthoogte van tenminste 1.80 mtr…..

En dan verwachten mensen een shetje.. hahah, die blikken waren goud als ze die dieren zagen.


_O-

Was laatst met collega's uit eten bij een restaurant waar maatje D en E pony's staan, collega's jezus die dingen zijn wel groot hé, dus ik deze pony's? Zij allemaal nee dit zijn toch paarden...ik mwah nee dit zijn pony's en echt niet zo groot. :D :+

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:49

Met Utrecht bellen om informatie in te winnen over het vangen en invriezen van sperma in je lunchpauze op werk levert ook vreemde blikken op :+

En ook een hele stomme, heel logisch dat mensen ons raar aankeken maar we kunnen er nog steeds dubbel om liggen :o Ons oude paard (37) werd door ons al jaren “opa” genoemd in plaats van bij zijn naam. Opa at subli senioren pap, maar knoeide daarmee nogal. Liep ik met mijn moeder door de Blokker, komt ze een hele grote emmer tegen en roept blij “die neem ik mee voor opa, dat scheelt weer knoeien tijdens het eten!” Nou echt die blikken van mensen, volledig in shock.. Je laat zo’n arme oude man toch niet uit een emmer eten :x

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:56

Paardrijles hebben.
“Kun je het nou nog niet?”

:D

TheEvilQueen

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:07

BabiiVeeraa schreef:
En ook een hele stomme, heel logisch dat mensen ons raar aankeken maar we kunnen er nog steeds dubbel om liggen :o Ons oude paard (37) werd door ons al jaren “opa” genoemd in plaats van bij zijn naam. Opa at subli senioren pap, maar knoeide daarmee nogal. Liep ik met mijn moeder door de Blokker, komt ze een hele grote emmer tegen en roept blij “die neem ik mee voor opa, dat scheelt weer knoeien tijdens het eten!” Nou echt die blikken van mensen, volledig in shock.. Je laat zo’n arme oude man toch niet uit een emmer eten :x


Dit is gewéldig :') :):)

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:09

Ik word altijd raar aangekeken als ik zeg dat mijn paard heet is. 'Hoe ging het vandaag?' ' ze was nogal heet.'

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:18

Schiet me nog een te binnen, collega en ik hebben een gezamenlijke vriendin. Hij kent haar via haar vriend, ik ken haar via de paarden. Zegt mijn collega, heb haar eigenlijk al een tijdje niet gezien, hoe zou het met haar zijn? (Ze was zwanger) dus ik zeg nou ik zag haar gisteren nog, gaat hartstikke goed! (collega) Oh leuk, was je op visite? (ik) Nee ik had haar scheerapparaat geleend want de mijne was kapot, dus die ging ik terugbrengen.

In de niet-paardenwereld is het niet gebruikelijk dat je iemand anders zn scheerapparaat leent blijkbaar :')

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:26

Heerlijk al die verhalen te lezen!

Zertab

Berichten: 12219
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:28

Haha geweldig topic! :D

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:33

Wat een leuk topic }>

Ik probeer er altijd wel rekening mee te houden, ipv kalkoenen zeg ik tegen mn vriend ‘een soort schroeven zodat ze niet uitglijden’.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:34

Héérlijk topic, kan echt stuk gaan om jullie berichten _O-

Christiene
Berichten: 7720
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Zaken die normaal zijn voor paardenmensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:17

Doe met kalkoenen indraaien geweldig. En een groen paard ook.

Ik had het laatst over zwilwratten.de vriend van haar keek ook raar op wat dat nou weer was.

Spronggewricht levert ook rare blikken op.