Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:37

Is er ook iemand in de omgeving van Roosendaal bergen op zoom?

Zou graag daar eens de bossen verkennen :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:08

Ik ben ook heel flexibel in hoelang we rijden en hoe fanatiek. Soms ga ik met een stalgenootje en stappen we alleen maar en is het heel gezellig. Andere keer rijden we fanatieker met een flinke galop. Ik pas mij heel makkelijk aan degene die mee gaat. :D

Ik vind mijzelf niet minder fatatiek of ambitieus dan een bak/wedstrijd ruiter. :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-19 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:09

ElviraKelan schreef:
Ook ik rijd meestal buiten.
Vind ik toch een stuk lekkerder en maken we Zwolle-noord onveilig
Vaak een uurtje

Overigens heb ik wel een bak tot mijn beschikking en gebruik ik hem dus ook af en toe


Waar rij jij precies? Misschien kunnen we een keer samen een ritje doen *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:12

ElviraKelan schreef:
Ook ik rijd meestal buiten.
Vind ik toch een stuk lekkerder en maken we Zwolle-noord onveilig
Vaak een uurtje

Overigens heb ik wel een bak tot mijn beschikking en gebruik ik hem dus ook af en toe


Rijdt je dan door de stad? Of heb je dan een soort park waar je rijdt? Ik heb daar nooit een beeld bij als mensen buiten rijden in een niet natuurlijke omgeving. }>

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:33

Jets schreef:
ElviraKelan schreef:
Ook ik rijd meestal buiten.
Vind ik toch een stuk lekkerder en maken we Zwolle-noord onveilig
Vaak een uurtje

Overigens heb ik wel een bak tot mijn beschikking en gebruik ik hem dus ook af en toe


Waar rij jij precies? Misschien kunnen we een keer samen een ritje doen *D

Weide A, agnietenberg/Brinkhoekweg en heel af en toe Westerveldse bos

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:37

AmoorM schreef:
ElviraKelan schreef:
Ook ik rijd meestal buiten.
Vind ik toch een stuk lekkerder en maken we Zwolle-noord onveilig
Vaak een uurtje

Overigens heb ik wel een bak tot mijn beschikking en gebruik ik hem dus ook af en toe


Rijdt je dan door de stad? Of heb je dan een soort park waar je rijdt? Ik heb daar nooit een beeld bij als mensen buiten rijden in een niet natuurlijke omgeving. }>

park waar het officieel niet mag overigens dus houden we daar iets meer rekening met wandelaars
Bos is aan te rijden voor ons. Alleen moet ik daar soms even er op en er af omdat een pad van Overrecht is afgesloten met hekken en anders verharde weg. Kunnen we komen door of park of verharde weg te nemen
En we pakken ook nog wel eens stuk route van Rondje Zwolle mee

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 06:54

ElviraKelan schreef:
Jets schreef:

Waar rij jij precies? Misschien kunnen we een keer samen een ritje doen *D

Weide A, agnietenberg/Brinkhoekweg en heel af en toe Westerveldse bos


Leuk! Ik woon daar vlakbij, maar paard staat aan de overkant van de vecht. Ik rij nog wel eens die kant op via de brug bij de oude van der Valk. Als je het leuk vindt kunnen we dus wel een keer samen op pad :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:10

Heb ook daar gereden toen ik in Zwolle woonde en mijn pony’s aan de Holthagen stonden. Altijd erg genoten! Leuk dat hoogteverschil in het Westerveldse bos en het Agnietenbos kon alleen omdat het hekwerk vernield was :=
Ik rij ook alleen maar buiten, al sinds 1991. Daarvoor een combi van les/wedstrijden/buitenrit.
Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:04

Ik meld me ook! We staan in het buitengebied van Tilburg praktisch aan een klein bosje en kunnen door naar de loonse en drunense duinen.

Soms rijden we alleen soms met stalgenoot of mensen uit de omgeving.Afbeelding

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:24

ElviraKelan schreef:
Jets schreef:


Weide A, agnietenberg/Brinkhoekweg en heel af en toe Westerveldse bos


Leuk! Ik woon daar vlakbij, maar paard staat aan de overkant van de vecht. Ik rij nog wel eens die kant op via de brug bij de oude van der Valk. Als je het leuk vindt kunnen we dus wel een keer samen op pad :)

Lijkt mij leuk
Ik kom er op terug

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:25

Amalarab schreef:
Heb ook daar gereden toen ik in Zwolle woonde en mijn pony’s aan de Holthagen stonden. Altijd erg genoten! Leuk dat hoogteverschil in het Westerveldse bos en het Agnietenbos kon alleen omdat het hekwerk vernield was :=
Ik rij ook alleen maar buiten, al sinds 1991. Daarvoor een combi van les/wedstrijden/buitenrit.
[ [url=m/smWiGA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk
En Westerveldse Bos is idd genieten juist door de hoogteverschillen

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo te zien... rijden wij ook genoeg.

paard staat aan de veluwezoom, genoeg mogelijkheden. ik ben wel een mooi weer ruiter en moet het wel plannen. vriendlief vind het niet leuk als ik hele weekenden alleen maar bij het paard ben.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:00

Ik meld me ook!
Wij rijden ook veel buiten. We gaan vaak vanuit huis op stap, maar soms pakken we ook de trailer om ergens anders in een mooi bos te rijden.
Wij wonen aan het industrie, dus we moeten sowieso altijd door heel druk verkeer. Vrachtwagens, heftrucks, kabaal, aso weggebruikers etc... gelukkig is mijn Haflinger verkeersmak. Dat moet ook ook wel, want er is vanuit ons huis geen andere optie om bij het dichtstbijzijnde bosje te komen dan door de drukte.

We nemen onze Haflinger eigenlijk overal mee naar toe. Ik haal de kinderen er mee van school, of we gaan het dorp in een ijsje halen. Dan moet je de mest natuurlijk wel opruimen.
Als we samen gaan, dan nemen we een poepschep en een vuilniszak mee.
En dan zal je raar opkijken misschien, maar toch is dat al eens heel goed uitgekomen dat we die bij ons hadden!
Nick, onze Haflinger, besloot precies bij de cafetaria voor de deur een grote mestbult te maken, terwijl het hoogzomer was en we dus door alle terrasjes mensen werden aangekeken. De terrasjes zaten op dat moment ook helemaal vol.
Ik kan en wil die mest daar dan echt niet laten liggen. Dus netjes in de vuilniszak gestopt en achterop de fiets gezet. :') (Manlief was mee met de fiets).

Op het moment rijd ik zelf niet zo heel veel, maar Nick staat niet stil. Hij maakt elke week een buitenrit. Vaak met de kinderen, sinds kort ook weer met manlief en af en toe met mij.

Afbeelding

Afbeelding

Regelmatig gaan we zo op pad:
Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:04

Ah buitenrijden is het beste dat bestaat <3
Mijn verzorgtinker haat het om in de piste te rijden en ik vind het ook redelijk saai,
enkele jaren terug ook een klein trauma opgelopen aan in de piste te rijden door met een pony die in paniek schoot en me tegen de omheining gekatapuleerde. Dus vanaf toen heb ik niet meer gegaloppeerd in een piste.

Sindsdien rijd ik alleen nog maar buiten met mijn verzorgpony en we vinden het zalig! Lekker relaxed galopjes doen op de linie en in de bossen. En soms gaan we ook gezellig aan de hand wandelen.
Afbeelding

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:05

Oh no! Kan ik geen paard lenen van iemand?!
Ik zou enorm graag weer naar buiten willen :)

Laatste paard was daar niet voor geschikt helaas en nu even paardloos.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:11

Ik rij alleen maar buiten . Flinke bergen op en af .
Ik rij meestal alleen met de hond erbij omdat ik flink tempo heb met 80 %draven en galopperen.
Afgelopen zondag hebben we 38 km gereden hierbij wel 2 keer n pauze ingelast voor drinken en gras eten en dan stap ik natuurlijk ook meer tussendoor.

Normaal ritje is tussen de 12 en 20 km zo'n 4 keer per week.
Afbeelding

jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:30

Ik meld me ook, heb sinds een half jaar een superfijn buitenrijdpaard en ik heb het zo gemist! Ik durf nu langs de weg en zelfs in de berms in galop wat ik lang niet meer durfde. Na jaren in de bak en kleine stukjes buiten ben ik weer helemaal hooked aan het buitenrijden. Bij ons is het alleen wel jammer dat er hele mooie paden zijn waar je veeroosters of paardonvriendelijke bruggetjes voorbijkomt. Ik wil perse een rondje maken want heen en weer rijden vind ik niks maar we hebben ook veel landbouwverkeer op de weg dus ik ben wel altijd aan het kijken waar ik langs kan zonder al teveel grote combi's tegen te komen (vooral die van loonbedrijven zijn groot en rijden hard).
Ik heb ook heel veel oortjesfoto's op mijn telefoon staan trouwens /3

Eva_ANKY

Berichten: 52
Geregistreerd: 02-02-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:37

Op buitenrit vind ik het leukste wat er is, helaas ga ik niet al te vaak buitenrijden omdat mijn pony niet alleen durft, dus als er een ander paard mee kan gaat het super. Maar alleen is ineens vanalles eng en durft ze vaak niet langs dingen te lopen.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:38

Leuk topic!! Ik rijd ook veel buiten met mijn verzorgpaardje! Hij stond eerst aan het Bergse bos maar is net vorige week verhuisd naar een andere stal dus hier moeten we straks de weg nog leren kennen. Maar eerst maar even wennen aan zijn nieuwe omgeving!
(Hij staat nu trouwens op stal De groene meer sinds deze week. Dus als er mensen zin hebben om ons wegwijs te maken??)

Ik heb een miljoen oortjes en onderwegfoto's denk ik!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:25

Lootje1991 schreef:
Is er ook iemand in de omgeving van Roosendaal bergen op zoom?

Zou graag daar eens de bossen verkennen :j :j


bergen op zoom is best leuk om te rijden! :9
Helaas heb ik geen pony tot mijn beschikking maar het blijkt daar wel erg leuk te zijn om het bos in te gaan!

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:20

Hier ook iemand die enkel buitenritjes maakt.

We hebben enkele jaren terug een pony gekocht voor onze dochter maar zij rijdt ondertussen al bijna 2 jaar niet meer.
Zelf was ik vroeger (in mijne jonge tijd) een redelijk fanatieke wedstrijdruiter maar door werk en gezin destijds toch met alles gestopt.

Om Beauty toch wat in beweging te houden maak ik dus af en toe een buitenritje (zelf ben ik niet groot of zwaar dus het past gelukkig prima).

Vorig jaar stond de teller op 4 ritjes :D.
Dit jaar al iets meer en ik hoop nog wat vaker te kunnen in de toekomst want het is echt genieten.

Onze pony staat thuis en ik heb geen trailer maar ik woon in een mooie regio met genoeg buitenrij mogelijkheden.

Eerste ritje vorig jaar in juni:
Afbeelding

Afgelopen zaterdagochtend:

Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:36

Wat een leuk topic! Ik ben al jaren fan van buitenrijden. Met mijn vorige paard behoorlijk wat kilometers gereden. Heerlijk!
Mijn huidige paard is nog jong, maar ook daarmee heb ik al genoeg afstanden afgelegd door het bos, duin en over het strand (dat laatste vind ze nog érrug spannend).

Helaas is ze nu spierbevangen en staat alles dus even op een laag pitje, maar als ze weer helemaal opgeknapt is, gaan we zeker weer lekker verder met ritjes :)

Mijn paard staat in Bergen, Noord Holland. Zo’n fijn plekje. Rijden zo het bos en de duinen in. Verveelt nooit! Al zou ik ook heeeel graag een keer met haar op de Veluwe willen rijden!

Zal snel ook even wat foto’s plaatsen :)

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:42

Jets schreef:
Leuk! Wij rijden ook alleen maar buiten, in de bak vinden we niks aan. Wij rijden door Zwolle, helaas geen bak, dus we moeten het doen met landweggetjes langs weiland en ritjes over de dijk langs de Vecht. Ik rij altijd alleen. Zou het leuker vinden om samen te rijden, maar bij ons in de buurt rijden de meeste mensen niet buiten en mijn stalgenoten racen nogal. De lengte van de ritjes varieert enorm. Ook doen we het de ene keer rustiger aan dan de andere keer, ik train sinds kort wat vaker op snelheid. We doen rijden, mennen, fietsen en wandelen :) Sinds kort hebben we een trailer en kunnen we ook naar het bos voor ritjes en dan spreek ik vaak met mensen af om samen te rijden, maar ik ga ook wel eens alleen met de trailer op pad :j

[ [url=m/9vCLW7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar in Zwolle rijdt jij dan meestal buiten? Ik heb zelf namelijk niet enorm veel buitenrijrondjes!

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:01

Hier meld ik mij ook even! Ik heb sinds een maand mijn eerste paard en we rijden het liefst buiten. We hebben ook maar een mini bak bij onze stalling dus het moet ook wel. Als afwisseling en voor de training longeer ik 1 x per week, grondwerk 1 a 2x per week en 1x per week gaat een vriendin van mij (ik heb niet zoveel lef) erop om te crossen en wat sprongetjes te wagen.


Afbeelding

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:07

Ik hou van buitenrijden, doe ik met mijn bijrijdpony! Ik doe ook wel soms wat in de bak puur om rechtergalop te oefenen en hem soepel te houden. Maar buiten vinden we beide het leukste, hij wil het liefste alles in galop. Maar we kunnen ook heerlijk in stap door het bos sjokken.

Nu maken we nog niet erg grote rondjes, er is een weg die enorm druk is waar ze erg hard rijden waar ik dan moet oversteken. Maar dat wil ik het liefste eerst een keer samen met iemand anders doen, die ook goed de weg weet aan de andere kant van de weg. Want ik heb het richtingsgevoel van een baksteen :')
Afbeelding