Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:44

Voor de ergste warmte aan zijn nieuwe hoofdstel gepast en even gelongeerd. Pony daarna verwent met een lekkere appel en wat muesli

nicole_floor

Berichten: 3276
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:49

Vandaag was het veel te warm, dus heb alleen even haar stal gemest.

Muronia

Berichten: 19637
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:01

Grappig topic :)

Ik heb vanmorgen op tijd al les gehad, daarna paard gedoucht en gezandstraald.
Afbeelding
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:35

Leuk topic. Ik heb vandaag weer een nieuw stukje training gepakt van de training die ik volg. De Tristan Tucker Methode. Grondwerk. Eerst videoles gevolgd. Ik was nog net voor de ergste hitte uit in de schaduw onder de bomen. Was leuk en mijn merrie reageerde goed op het nieuwe.

Verder mijn to be zadelkamer 'uitgemest'. Veel kapot harnachement wat ik dan toch bewaar voor je weet maar nooit als reserve, weggegooid. Ik had nieuwe opbergkisten gekocht en heb daar netjes alle supplementen, wasmiddelen, vliegenmiddelen etc in gesorteerd. Wat heeft een mens een bende aan troepies zeg!

Was een lekker dagje!

Anoniem

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:50

Alleen even wat stapwerk met mijn 3 jarige :D

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:11

Getracht het trailerladen te oefenen :+

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:16

Foto's gemaakt *-:)

Afbeelding
Afbeelding

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:54

Oeh mooie rooie zeg!

Ik heb zonet even gereden, paardje liep lekker en het was warm dus met 20 - 25 minuten alweer klaar en lekker afgespoeld :j

Muronia

Berichten: 19637
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:12

Ik heb vanavond gereden toen het wat koeler begon te worden. Ze liep heel fijn vond ik :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:40

Ik heb een langere weg naar de wei gewandeld ipv de logische korte route, dan had hij in ieder geval iets meer beweging en lol. We moesten een steile heuvel op en door de schapenkudde, met prachtig uitzicht op zee. Nee, dit is niet in Nederland :)

Afbeelding

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:35

Over 2 uurtjes met mijn paard en mijn vriendin en haar paard vertrekken naar Almelo voor de Almelose Ruiterdagen :D

XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:56

Ik heb 2 pony’s.
Een oude merrie die ik niet heel actief meer rijdt maar die nog wel fit is en geniet om aan de slag te gaan. Ik heb haar pensioen toegekend en ze hoeft alleen nog maar leuke dingen te doen.
En een jonge merrie, waarmee ik nog niet zo actief ben, maar die ik wel langzaam steeds meer opbouw. Zij moet uiteindelijk actief aan de bak om op te vangen wat mijn oudere merrie nu niet helemaal meer redt haha.

Mijn oude merrie heeft niks gedaan vandaag. Lekker 24/7 in de kudde op het land gestaan.
Mijn jonge paard heb ik gepoetst. En gevoerd. Ik voer haar een supplement bij.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:29

Wat leuk om te lezen wat mensen zoal doen op een dag met hun paard.
Mijn ruin is gisteravond verhuisd. Op zijn nieuwe plek kan die altijd in de zandpaddock, daar maakt hij veel gebruik van. Afbeelding
En we hebben wat door de bak gewandeld en gepoetst.

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:46

voor het eerst met mijn tinkermerrie naar het strand gegaan! proud horsemomma :D

nicole_floor

Berichten: 3276
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:56

Had les vanavond. Maar paard was zo hengstig dat ze nog net niet van haar af ging zijken als mijn been er aan legde. :')

Anoniem

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:27

Met Modesta buiten gereden en met Aurelia voor het eerst zonder longeerlijn eraan rondgestapt door de bak!

XxLMMxX
Berichten: 3128
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:50

Robijntjah schreef:
Met Modesta buiten gereden en met Aurelia voor het eerst zonder longeerlijn eraan rondgestapt door de bak!


Jij ook al twee paardjes zo te lezen!
Een jonkie en een wat oudere net als mij.
Superleuk.

Mijn oude pony heeft vandaag springles gehad met haar bijrijdster. Ze hebben het rustig aan gedaan en een paar mooie sprongen meegepakt.
Mijn jonge pony heb ik gevoerd, manen ingesmeerd met derven en daarna ingevlochten. Ze heeft een roze neusje dat snel verbrandt dus ik had vorige week een halster omgedaan met een neusnetje en daar kreeg ze al na 1 dag een behoorlijke wond van. Nu een heel zacht halstertje gekocht en afwachten of dit beter werkt.

FlappieR

Berichten: 497
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:58

Vandaag is de hoefsmid gekomen en heb ik voor die tijd nog even een buitenritje gemaakt

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:07

Ik heb mijn shetje de halve dag gezelschap gehouden na het overlijden van haar beste maatje, ze is er flink van slag van.. :(

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:08

Mijn 4jarige gelongeerd
Mijn 3 jarige voor de 2de keer op gezeten/gereden

PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:15

Even kort zonder zadel gereden op Queen, alleen stap en draf, want had al even niet gereden met haar. Ook even zonder zadel en hoofdstel op Ulk gezeten, wat voor mij normaal echt een no-go is omdat hij heel rennerig is en ik daar niet zo van hou :') . Maar hij was lief en rustig vandaag dus even lekker er op geklommen. Met Cooper even alles een beetje herhaald, hoefjes geven, staart borstelen, netjes meelopen. Angstig paard, niet heel veel gewent. Ook even geoefend op een krukje naast hem staan, daar was hij veel rustiger mee dan de laatste keer. Bij Coop ook even het zadel van Queen gepast, maar hij is te rond voor het zadel. Toen voor de gein peeskappen geprobeerd, waardoor hij heel erg in zijn hoofd had dat hij elke keer hoefje moest geven, dus dat zag er dom uit :evaw: . Maar echt trots op mijn puppy dat hij steeds minder de neiging heeft om voor dingen weg te rennen en mij een stuk meer vertrouwd. :j

blacksheep

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-11

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:23

Ik heb mijn verzorgpaard (friese merrie) vandaag gelongeerd. Voor het eerst in zeker 2 jaar. Ze is verhuisd naar een nieuwe plek en op de oude plek was geen bak en ook geen stukje land waar gelongeerd kon worden. We reden daar alleen buitenritten en soms in de bak van de club vlakbij maar daar mag je niet longeren. Dus lang niet gedaan maar ze deed het supergoed, ben echt trots op haar! Had niet verwacht dat ze het zo snel op zou pakken. Commando's luisterde ze snel naar. Stap, draf, galop. Alleen halt vond ze moeilijk dan stopte ze wel maar kwam ze naar me toegelopen, haha. Volgende keer met dubbele lijnen proberen.

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 00:13

Vandaag voor het eerst in de springtuin gereden, niet om te springen maar om heerlijk gebruik te maken van al de ruimte! Ze heeft maar weinig gezweet dus alleen even afgesopt met een spons. :)

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:34

Vandaag voor de 2e keer starten in Almelo. Gister begonnen we het parcours goed, maar stopte ze bij hindernis 6 op het laatste moment en lag ik ernaast. Hopelijk vandaag beter

koend
Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:37

Ik heb ze net een beetje haver gegeven met wat lijnzaad.
Straks zet ik ze op de weide.
Vanavond ga ik naar de training groepsdressuur.
Vintage!