Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 43 [ 1062 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Black Beauty Nala

 
Profiel   

Zeker ik volg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 17:28 



 
Profiel   

Waauw wat een fijne foto's. Heerlijke wandelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 19:57 



 
Profiel   

Ik volg nog steeds hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 22:32 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt in de sneeuw, ik op mijn bijrijdpaard, Aramis van Soesita, en mijn vriend op Nala.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 13:24 



 
Profiel   

Heerlijk! Met uitzondering van de sneeuw, niet mijn ding zeg maar... :n. Hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 15:01 



 
Profiel   

Ik volg ook nog, wel onder een steen :D

Wat een heerlijk jaar hebben jullie gehad! Hopelijk mag 2021 voor jullie net zo’n jaar worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 17:47 



 
Profiel   

Hopelijk wel inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 18:10 



 
Profiel   

Leuk je vriend op nala, hoe ging dat? Kan hij rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 19:13 



 
Profiel   

Het ging wel goed! Ze test hem wel lekker uit, dus hij mocht mooi met haar achter Aramis en mij blijven, voor de zekerheid _O- Hij heeft vroeger bij een manege gereden, een flink aantal jaren geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 19:44 



 
Profiel   

Haha een echte ondeugende merens <3 ,maar wel leuk dat hij het ook leuk vind!. Tenminste dat neem ik aan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 20:32 



 
Profiel   

Gezellig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 20:33 



 
Profiel   

Ja hij vindt het ook heel leuk, dus ik ben helemaal blij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 22:00 



 
Profiel   

Hier ook even een linkje gooien voor meer zichtbaarheid: [HAR] Ervaringen western / trektocht maatzadels gezocht

Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje, we hebben nieuwe bitten en een nieuw halster, want ons vorige bit bleek geen 14,5 te zijn maar 16,5(!), terwijl er toch echt wel mooi 14,5 op gelaserd stond. Dus nu hebben we bitjes van 14cm en ze is helemaal happy. Ook heeft ze nu het halster dat ik vroeger voor mijn bijrijdpaard gekocht had, een anglo-arabier. Natuurlijk dan wel INCLUSIEF gegraveerd naamplaatje 8-)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 17:44 



 
Profiel   

Wat een ontzettend mooi halster! Van Waldhausen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:27 



 
Profiel   

Hjartje schreef
Wat een ontzettend mooi halster! Van Waldhausen?


Ja inderdaad! Maat full, op het grootste gaatje... Niks maat cob :') de dikkop _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:50 



 
Profiel   

Grappig he, dat kleine pony’s/paarden een groter hoofd kunnen hebben dan een grote kwpn’er :') Ook mijn IJslander moet een groter halster hebben dan de kwpn’er van een vriendin _O-
Maar toch staat het niet uit verhouding, ook bij Nala valt het niet op ( van de foto’s ). Wintervacht en zomervacht speelt ook wel mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 07:38 



 
Profiel   

Ohhhh ik heb zo'n gave rit gepland jongens *\%/* 17,5km waarvan zo'n 10km door een super mooi bos waar ik altijd van droomde om doorheen te rijden. We zijn er vaker in de buurt gaan wandelen en eten, en altijd dacht ik, damn, ik wil daarheen! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 11:00 



 
Profiel   

Well, mother nature said no _O-
Ik ben vrijwel meteen om moeten draaien, de weg voor ons was puur ijs. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 14:19 



 
Profiel   

Jammer. Maar het was vast ook erg koud geweest, 17km bij deze temperaturen. Brrr. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken. :brr:


Laatst bijgewerkt door soesita op 15-01-21 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 15:27 



 
Profiel   

soesita schreef
Jammer. Maar het was vast ook eg koud geweest, 17km bij deze temperaturen. Brrr. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken.


Qua temperatuur viel het me eigenlijk nog goed mee. Maar goed, ik ben ook een koudbloedje haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 15:28 



 
Profiel   

Nala hoort nu officieel bij de squad, ze heeft een bordje 8-)

[ img ]
[ img ]

En net nog deze gave foto van sneeuwvlokken in haar wintervacht kunnen maken <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:56 



 
Profiel   

Zo, even een flinke update:

Ik was van plan om voor Nala een op maat gemaakt western zadel te laten maken.
Toen vroeg een zadelmaker van goh, hoeveel weegt zij eigenlijk, hoeveel weeg jij? Met andere woorden, hoeveel gewicht is er nog over voor een zadel. Nou, een gezonde Mérens weegt zo'n 450 kilo, en Nala is nog wel een tikkeltje zwaarder. Dus dan schatten we op 500. Een gezond paard mag 20% dragen, maar als ze zelf overgewicht hebben of geen perfecte rug oid, dan beter 15%. Nou, okay, dat is dan 75 kilo. Ik weeg 65, met alles erop en eraan misschien 67,5. Een western zadel is minimaal 10 kilo, nou dat wordt dan wel krap.
Dus terug gaan kijken naar de "engelse" zadels, en ook daar zei een zadelmaker opeens van "luister, ik kan een zadel maken waardoor je recht op haar rug komt te zitten, maar ik kan geen zadel maken dat ervoor zorgt dat er niet meer zoveel gewicht op haar, toch al overbelaste, voorbenen komt." En heel langzaam begon het binnen te druppelen van okay, Nala is dus gewoon niet gebouwd om gereden te worden, prima... Maar... Eigenlijk is geen enkel paard echt gemaakt om gereden te worden.
Dus zit ik eraan te denken om haar óf voor de kar te beleren, of gewoon te wandelen, joggen, trektochten lopen, en werken aan de hand.

Dus gingen we vandaag lekker ernaast het bos in, en wat was ze een kanon! Ze kende of (beledigd, ongeduldig) stilstaan of als een idioot spelend en rennend langs me knallen, om dan weer te wachten tot ik bij was _O-

Ook kwamen we weer per toeval die fotograaf tegen die we een dik jaar geleden ook per toeval tegenkwamen, dus heel benieuwd naar die foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 20:07 



 
Profiel   

Zijn jullie paarden op dit moment ook wat... energiek? :')


Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 14:42 



 
Profiel   

Heerlijk die bokkensprongen :D
Hier ook twee stuiterballen, maar ik had ze vanwege de harde wind van afgelopen dagen niet uit de paddock gehaald... We zullen het morgen beleven _O-
Ligt er veel sneeuw daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 22:18 



 
Profiel   

Nee bijna niet, meer een ijsplaat helaas...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 22:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 43 [ 1062 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen