[VOLG] Black Beauty Nala

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:54

Ze heeft uiteindelijk nooit aan gegeven het niet te kunnen. Theorie is 1 maar in de praktijk lukte het toch prima? Ik zou me er zelf niet te druk in maken...

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 20:28

De osteopatin was er heel duidelijk over: ons Ghost zadel is veel te lang, en zorgt voor drukplekken, schuurplekken, en verspanningen bij de achterkant van het zadel.

Dus gaat hij nu officieel de verkoop in, inclusief alle toebehoren (shims, pads, en frontriser).

Maaaar... Ze is nog prima te rijden! Topfit voor haar leeftijd, absoluut geen tekenen van "slijtage" aan welk gedeelte van haar lichaam dan ook.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:20

Op zoek dus weer naar een nieuw zadel!!
Is er nou niemand die jou echt kan helpen zeg?!?!?!
Elke keer krijg je eigenlijk slechte adviezen dan over zadels ... |(
En je doet zo je best om de goede te vinden

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 21:25

Ja helaas... Dus nu nieuwe hoop gevestigd op een ijslander zadel. We geven de hoop nog niet op.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:42

Nala schreef:
Ja helaas... Dus nu nieuwe hoop gevestigd op een ijslander zadel. We geven de hoop nog niet op.

Nee blijven zoeken hoor! Zeker weten

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:40

Ahhh oliebol zeg!!
Wel bizar dat de ghost zoveel druk schijnt te geven op de achterkant.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:27

Zou toch echt eens naar thorowgood gaan kijken. Kort en voor brede paarden. Je hebt bv ook een endurence versie. Of het cob model is speciaal voor rondere paarden.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 23:33

Zover ik weet zijn de thorowgoods helaas alsnog te lang, maar bedankt voor de tip!

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 12:18

Ik heb nu 3 weken deze mooie Prydi op proef. Ik zit er goed en recht in, Nala loopt er goed mee, het is kort genoeg, en kiept niet naar voren :D Afbeelding

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:36

Huh, zit daar nou helemaal geen pad of dekje onder? Fijn dat hij tot nog toe bevalt!

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 12:44

Sintara schreef:
Huh, zit daar nou helemaal geen pad of dekje onder? Fijn dat hij tot nog toe bevalt!


Ja dat klopt! Er hoeft geen dekje onder een zadel, dat doen mensen meestal vooral om het leer niet steeds te hoeven poetsen. Heel veel mensen met ijslanders rijden zonder dekje.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 23:03

Te stormachtig weer bestaat niet met een Mérens :D 8-)




Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:06

Wat fijn dat je toch weer lekker kan rijden! Genieten hoor!

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:07

Heerlijk!!
Gaat het goed met je nieuwe zadel?
Zou wel top zijn, want ik vond het zó erg toen je zei dat je niet meer kon rijden. Het plezier straalt er vanaf als jullie door de mooie omgeving rijden. En wandelen is toch niet helemaal hetzelfde (gaat een stuk minder hard :D )

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 23:10

Ja het gaat super goed! Hij wordt over twee weken nog eens gecontroleerd, maar hij is echt super kort, en ik pas er toch ook nog mooi in. Ik houd van super lange beugels, en bij dit zadel "moet" dat, dus dat is mooi.


Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:49

Prachtig zadel! Vind alleen net het zwaartepunt teveel op achter, weet je zeker dat dit model boom geschikt is voor de welving van nala? Dat nala’s rug niet teveel omhoog loopt?

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 23:53

Het is door een ijslander zadelpasser aangemeten, dus ik ga ervanuit dat het goed is. Het is een van de weinige zadels die zonder verdere opvulling geen "nosedive" maakt. De zadelpasser had wel de kussens aan de achterkant wat platter geslagen tijdens de pas sessie, dus het is niet helemaal "off the rack" haha.

Ze zei ook iets over teruggesneden kussens en een teruggesneden lepel bij dit zadel, dus misschien lijkt het daarom zo ver naar achteren qua zwaartepunt?

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:22

Mooi dat je weer lekker kan rijden Nala *\o/* , ziet er goed uit!
Welke hoefschoenen heb je voor haar?, en wie ie er geweest om te passen?, ik zit er ook aan te denken omdat trebon een hoefzweer had door de steentjes op het asfalt.
Maar ze heeft hele brede voeten dus wordt wel even zoeken naar iets wat goed past, en blijft zitten :+

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 13:56

Ik heb de Easyglove met tk overlays, maar die zijn alleen via een partner passer te krijgen, en die van mij is met pensioen :+

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:16

Fijn van je zadel Nala! Ben blij voor je!!

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 19:38

Fijn dat je nieuwe zadel goed past! Prydi is een heel mooi merk.

Een heel kleine opmerking: bij de IJslanderbeugels zit de kromming naar voren gericht ipv naar achteren. Je zou dus voor het “veilige idee” achter die dingen ze even moeten omdraaien, dus de linker naar de rechterkant en vice versa. Ik lette er eerst nooit op, totdat mijn instructrice het opmerkte en zei dat er dus wel verschil zat in de linker en de rechter. Het rijdt voor mijn gevoel ook prettiger.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 22:40

Hjartje schreef:
Fijn dat je nieuwe zadel goed past! Prydi is een heel mooi merk.

Een heel kleine opmerking: bij de IJslanderbeugels zit de kromming naar voren gericht ipv naar achteren. Je zou dus voor het “veilige idee” achter die dingen ze even moeten omdraaien, dus de linker naar de rechterkant en vice versa. Ik lette er eerst nooit op, totdat mijn instructrice het opmerkte en zei dat er dus wel verschil zat in de linker en de rechter. Het rijdt voor mijn gevoel ook prettiger.


Bedankt voor de tip! Ondertussen rijden we met mijn eigen sprenger bow balance beugels, die ijslander beugels waren van de pas sessie.

goldyc

Berichten: 750
Geregistreerd: 31-10-20

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:41

Wat fijn dat je een passend zadel gevonden hebt! Welke merk/model is het? Gewoon uit nieuwsgierigheid :P Het ziet er erg mooi uit.

Voor langere ritten/trainingen zou ik er toch een dekje onder legen hoor :P. Ik weet dat het niet hoeft, maar als je paardje zou zweten, heb je toch liever dat dat zweet in het dekje ipv in je leer trekt... Zweet is zout, en leer kan daar niet zo goed tegen.

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:18

Als tussenoplossing tussen dekje en geen dekje zou je eventueel ook een ( dunne ) gelpad eronder kunnen leggen. Je ziet het nauwelijks, het houdt de kussens schoon en het doet een klein beetje dienst in het dempen. Ik vind het een uitkomst, maar dat komt vooral omdat ik weinig met dekjes heb :')

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 17:55

De zadelpasser neemt bij het controleren over een week of twee een paar dekjes mee. Het probleem is dat de dekjes ook zo kort moeten zijn, anders gaan ook de naden van de dekjes achter het zadel schuren :roll: ik had me echt een makkelijker eerste paard uit kunnen zoeken _O-

Ik heb tweedehands een banaansingel van BR op de kop getikt en ga die proberen, en een mohair koordsingel, omdat onze huidige singel toch niet zo mooi aansluit en het zadel naar voren trekt. Zei ik al dat Nala qua tuig niet de makkelijkste is? _O-

Maar wel super geluk met het weer vandaag, en madam was vrolijk en wilde lekker draven en tölten, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen <3 Afbeelding