[VOLG] Black Beauty Nala

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 19:06

Vandaag is het zadel aangekomen en heb ik er een ritje mee gemaakt, ik ben dik tevreden!

Voor de rit:

Afbeelding
Afbeelding

Na de rit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En bij gebrek aan een zweetafdruk, een stofafdruk _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Ze gedroeg zich als een engeltje en liep heerlijk <3

Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:16

Oehh volgende keer ff een halstertouwtje gebruiken, zo aan het halster heb je veel minder communicatie.

Mooi hoor toch een ghost, nu niet te wiebelig voor je gevoel? Dacht dat je een ghost al eens had geprobeerd?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 19:27

Klopt, een puro zonder zweetblad. Dat zat super wiebelig en dit zat echt gewoon goed.

Lisa_22
Berichten: 339
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:39

Ahh wat fijn dat deze wel goed zit!

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:40

Super!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:46

Ik durf nog niet heel hard te roepen dat dit hét zadel wordt, maar ik ben in ieder geval voorzichtig positief!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 14:53

Vandaag een drukke online-uni dag (08:30-10:00, 10:30-12:00, 12:30-14:00, 14:30-16:00, 16:30-18:00 les). Krijg net deze foto doorgestuurd van de staleigenaresse, wel even wat extra motivatie <3

Afbeelding

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:27

Leuk he, al die online-lessen achter elkaar door >;) :D Ik heb ondertussen al een paar keer tijdens het afzadelen/voeren een videoles bijgewoond. :o
Wat een heerlijke foto zo, lekker in het zonnetje grazen. Doet Nala het goed in de kudde?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 15:30

Ja het is echt heel gek...
Maar nog steeds beter mét vaste tijdstippen. Heb ook een paar lessen waarbij nu gewoon gezegd wordt 'hier heb je twee videos per week voor de twee lessen die eigenlijk plaats zouden vinden, kijk maar'. Dat is zo lastig om mee te werken.

Ze doet het echt prima ja! Ik heb de staleigenaresse niet meer gehoord over miepen of meppen.

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:38

Fijn dat ze het goed doet in de kudde! Scheelt een hoop onrust

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 15:46

Ja absoluut! Maar ze staat wel nog steeds alleen als ze niet op de wei staan. Op de paddock staan ze te dicht op elkaar en heeft ze te weinig social skills om dat goed te laten gaan.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:44

Heerlijk voor haar zo op de weide. Inderdaad even halstertouw erbij nemen, werkt voor jullie beiden veel prettiger. Veel relaxter.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 11:20

De laatste paar dagen hebben we een ghost zadel uitgetest, en het gaat super goed! Niet wiebelig of gek, alleen moet ik nog even aan de balans van het zadel sleutelen. Door haar overbouwdheid zakt het zadel een beetje voorover en zit ik onbewust met gespannen rug achterover.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:25

Vanavond ook weer een lekker ritje gemaakt, ik krijg het zadel steeds beter in balans. Merk wel dat ik echt paranoia ben geworden wat zadels betreft. Ligt het wel écht goed? Zie ik écht niks over het hoofd? etc etc.

Maar madam laat eigenlijk duidelijk merken wat ze ervan vindt: Ze kijkt niet eens meer op of om met zadelen (dat was op een gegeven moment bij de andere zadels anders, ze keek nooit vies of trapte oid, maar toch reageerde ze een beetje). Ze draaft en galoppeert op de kleinste hulpen aan, en loopt zo ruim dat ik er echt een beetje aan moet wennen qua zitten, haha!


Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is an sich te leuk om niet te delen, maar werd gemaakt door een vrouw die toevallig langsliep en de telefoon schots en scheef hield. Heb het een beetje recht kunnen trekken, maar de verhoudingen kloppen niet echt :')
Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:35

Dat ziet er heeeerlijk uit!
Ik snap wat je bedoeld kwa houding op die foto, misschien je voorkant verhogen? En is de zitmaat niet te klein?

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:37

Voorkant verhogen gaan we inderdaad doen, er zijn shims onderweg voor het zadel. De zitmaat is niet te klein, nee. Ik zit namelijk niet op de cantle. (Dit controleer ik iedere rit zo'n 20 keer, haha.)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:40

Volgens mij zit je prima in dit zadel. Ik weet nog toen ik voor het eerst op mijn eigen Ghost zat (en dus niet van de passer) dat ik me heel raar vond zitten. Ik had toen ook verschrikkelijk veel spierpijn omdat ik echt moest wennen aan de balans. :+ Daarna heb ik er bijna nooit meer opgezeten omdat mijn paard kreupel werd, maar mijn zadel wilde ik niet kwijt omdat ik er wel heel blij mee was. Ik heb er denk ik vier keer mee 'gereden'. En dat was voor ons stappen, haha.

Ik heb verleden week voor het eerst dit zadel weer gebruikt (maar bij een ander paard) en weer moest ik heel erg wennen. :D Misschien heb jij daar ook een beetje last van.


Afbeelding
Ik heb hier de piccalo en volgens mij hebben we ongeveer evenveel ruimte over? Of vertekend dat een beetje. Ik zet écht niet op de Cantle. Ik kan nog een hand tussen mijn kont en het begin van de cantle leggen. ;)

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:55

Ik kan geen hand tussen mijn kont en het begin van de cantle leggen, maar zit gewoon braaf met mijn kont voor de 'lijn' in de zitting waar de zitting overgaat op de cantle.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:08

Nala schreef:
Ik kan geen hand tussen mijn kont en het begin van de cantle leggen, maar zit gewoon braaf met mijn kont voor de 'lijn' in de zitting waar de zitting overgaat op de cantle.


Oh prima dan toch!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 23:09

Ja precies. Het enige probleem is nog dat het zadel dus wat voorover kiept, maar dat is hopelijk binnenkort ook verholpen.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 22:25

Zal je net zien, super foto's gemaakt onderweg, foto's gemaakt van het zadel die na de rit echt super lag, en nu weigert mijn telefoon ze te laten zien :')

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 17:32

Nou, hier ook de eerste schrikreacties en jolige (bokken)sprongen uit kunnen testen met de Ghost flamenco, absoluut no problem! Dat ding ligt als een huis en zit als een luie stoel <3

Afbeelding

Hopelijk heb ik mijn shims binnenkort binnen, dan rijd ik niet meer rond met een regenboog stapeltje viltjes tussen basis en kussens _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:03

Ziet er echt als een heerlijk ritje uit!

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:20

Super fijn!!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 19:29

Ze liep ook super dapper langs een grote kudde koeien <3