Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 41 van de 43 [ 1062 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Black Beauty Nala

 
Profiel   

Dus ze heeft een ijslander zadel en gaat ook spontaan tolten? _O- _O-



Nala schreef
De zadelpasser neemt bij het controleren over een week of twee een paar dekjes mee. Het probleem is dat de dekjes ook zo kort moeten zijn, anders gaan ook de naden van de dekjes achter het zadel schuren :roll: ik had me echt een makkelijker eerste paard uit kunnen zoeken _O-]


Zadelvormige dekjes nemen. Mijn paard krijgt ook schuurplekken van normale dekjes, zadelvormig niet!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 16:48 



 
Profiel   

Ze kan al tölten sinds ik haar heb! Haha. Ze is een vijfganger, maar heeft een duidelijke voorliefde voor de basis drie gangen. Alleen soms gooit ze er een tölt of telgang in, hahaha.

We hebben er nu een zadelvormig dekje onder inderdaad.






Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 21:14 



 
Profiel   

Vandaag weer even lekker wezen spelen en spetteren in het water, wat vindt ze dat toch altijd leuk!


Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-21 15:21 



 
Profiel   

Helaas stond Nala gisteren plots links achter gevoelig en loopt kreupel.
Dit is de eerste keer sinds ik haar heb (bijna 2 jaar nu).

First things first: Als ze geen energie over heeft of zich niet super duidelijk stierlijk verveelt mag ze lekker van een paar dagen vrij genieten totdat ze weer goed loopt! Ik ga haar tot helemaal niks "dwingen".

Maar madam kennende is alles leuk om te spelen en verveelt ze zich snel...

Ik zoek dus leuke "brain games" voor haar, waarbij ze wel even "bezig" kan zijn, maar waarbij ze niet "moet" lopen.

Wie heeft er ideeen?

Het monster gisteravond:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 11:06 



 
Profiel   

Misschien eens iets sufs zoals rare dingen in de paddock neerleggen?
Ik zag laatst iemand op bokt die een zeil had neergelegd met voer erop. Kan je ook nog moeilijker maken door er een omgekeerd bakje overheen te zetten ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 16:21 



 
Profiel   

Och jee, kreupel. -O- Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 11:41 



 
Profiel   

soesita schreef
Och jee, kreupel. -O- Beterschap!


Dankjewel! Echt heel rot om haar zo te zien... Ze wilt er het liefst helemaal geen gewicht op hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 15:33 



 
Profiel   

Zit er geen hoefzweer in? Als ze er echt geen gewicht op wil hebben. Dat had mijn paard best regelmatig namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 15:44 



 
Profiel   

Zo accuut klinkt als een hoefzweer. Zet ze haar hoef ook neer op de teen? Ik zou vandaag even vragen of de hoefsmid tijd heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 15:51 



 
Profiel   

De smid staat voor dinsdag op de planning. Ze zet haar voet inderdaad sinds woensdag heel veel op haar teen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 16:54 



 
Profiel   

Oei moet er dan niet ff een DA naar kijken voor die tijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 17:11 



 
Profiel   

k_m schreef
Oei moet er dan niet ff een DA naar kijken voor die tijd?


Bij ons op stal zeggen ze dat ik best nog wel kan wachten. De dierenarts kan ook alleen maar pijnstillers geven, en dat kan juist slechter uitpakken omdat ze haar eigen schade/pijn niet voelt.

Ze is nog nergens gevoelig onder die hoef. Ik heb de smid geappt, inclusief video van vandaag, en hij zei dat het nog kan wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 17:23 



 
Profiel   

O vervelend nala. Staat ze er wel op?Trebon heeft Lv een hoefzweer gehad, duurde 5 weken voor ze weer goed liep. Da kan nu niks doen en het moet eerst rijpen, dus je smid heeft gelijk, even wachten. Is wel lastig want je wil altijd zo snel mogelijk hulp. Sterkte!! En oppassen dat ze nu niet te veel eet ivm kans op HB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 18:57 



 
Profiel   

Zal ik zeker doen, thanks! Ja, ze staat er meestal wel op, maar wel zo dat er minder gewicht op zit dan RA. Als ze tzt wil lopen kan ze dat in de zachte binnenbak gelukkig wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 20:31 



 
Profiel   

En is de smid al geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 21:07 



 
Profiel   

Helaas is hij niet gekomen omdat de weg naar stal opnieuw geasfalteerd werd, dus nu komt hij volgende dinsdag. Maar ze loopt alweer een stuk beter, belast haar hoef ook weer, loopt goed in de (korte/krappe) bochten, en trapt volgens de staleigenaresse ook alweer vrolijk tegen de muren van haar stal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 21:30 



 
Profiel   

Gaat de goeie kant op gelukkig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 21:49 



 
Profiel   

Ondertussen zijn we weer volop onderweg, vandaag een rustig ritje in de warme zon, genietend van de rust en de zingende vogels <3


Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 13:09 



 
Profiel   

Hier vandaag nog eens bitloos onderweg voor de afwisseling, en wat deed ze het goed! We kwamen langs een super mooi groot veld met klaprozen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 11:12 



 
Profiel   

Mooi!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 08:09 



 
Profiel   

[ITP] Come fly with me, fly with me, fly away O:) steeds meer turbo erop 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:36 



 
Profiel   

De paarden weegschaal was er vandaag! Wie durft er een gokje aan te wagen? De staleigenaresse gaf me echt een super groot compliment door tegen een andere vrouw te zeggen "ja, je ziet het, waar mama gaat, daar volgt Nala" <3


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 23:46 



 
Profiel   

Hmm moeilijk te zeggen! Hoe groot is ze ook alweer?
Edit:145 staat in de openingspost.

Ik gok op iets meer dan 400 kilo
430 misschien

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 00:28 



 
Profiel   

Sintara schreef
Hmm moeilijk te zeggen! Hoe groot is ze ook alweer?
Edit:145 staat in de openingspost.

Ik gok op iets meer dan 400 kilo
430 misschien


Ze bleek vandaag "maar" 1.44cm te zijn ik wacht morgen de verdere schattingen nog even af, en dan geef ik het antwoord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 00:34 



 
Profiel   

Ze ziet er goeduit. Als ze 450 kg weegt heb je het goed gedaan. Vaak hebben merens zware botten . Dus ik ben benieuwd. 500kg kan ook. Is eigenlijk niet te schatten.
Wat ik leuk vind is dat ze ook zo rustig relax kan stappen
Ik heb eventjes met jullie meegereden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 07:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 41 van de 43 [ 1062 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen