[VOLG] Black Beauty Nala

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 18:13

Vandaag weer een heeeeerlijk ritje in het zonnetje <3 zelfs nog een keer weer een lekkere galop kunnen doen, en wat heerlijk dan, een zadel dat gewoon niet naar haar schouders op kruipt.

Afbeelding
Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 18:40

<3 ziet er relax uit zo met dat lange pad!

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 19:35

Wat een prachtige omgeving! <3 :wow:

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 19:42

Het is ook een beetje goed fotograferen :') het pad gaat na die grote boom naar links en houdt dan op. Dus je kunt alleen omhoog en weer terug, maar goed, om wat energie kwijt te raken doet het het prima!

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 19:27



Het werd mij vandaag niet makkelijk gemaakt om bij stal te komen _O-

Eenmaal op stal hebben we ook niet veel meer gedaan als geknuffeld, de staleigenaresse had haar vanmiddag al in de binnenbak gelaten zodat ze kon rollen en opdrogen, en haar een regendeken op gedaan.

Kusjes door het hek geven kan ze ook goed, haha!

Afbeelding

Afbeelding

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 22:26

Zelfs nu met een singel zonder elastiek schuift het links en rechts... Heb m'n zadelmaker gebeld, en hij stelde voor nog meer lucht in de pad te pompen om de ruimte te verkleinen. De kamer ombuigen wil hij liever niet, aangezien hij ervan overtuigd is dat het zadel dan haar schouders op schuift.
Hij komt volgende donderdag, en ik wil eigenlijk toch wel doorzetten dat het in ieder geval iets smaller gebogen wordt.

Verder was madam vandaag heeeeel fris. Tijdens het deken afdoen draaide ze (denkend braaf te zijn) om toen ik het laatste bilkoord af wilde nemen, schrok toen de deken half af viel en haar "volgde", en rende me om (rotte situatie, er zat geen kwaad in). Nu een flink pijnlijke enkel en stuitje. Achja, toch even flink laten rennen met een laag sprongetje, en daarna een buitenritje gemaakt, waarbij ze nog steeds super fris was _O-

Afbeelding

Bij de meridiaan therapie in de middag was ze onrustig en ongeduldig, totdat mijn stalgenootje een pen pakte ipv haar vingertoppen te gebruiken. Alsof een knop omging, meteen super relaxed en zen, gek beestje.

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 12:37

Vanochtend stond ik even stom te kijken, het stroomdraad en de paaltjes waren kapot, Nala stond in de kudde, de helft sliep, en de leider stond vrijwillig in Nala's paddock _O-

Nouja, dat gefixt (de stroom aarde ergens, dus stond er niks op, slimme pony). Daarna lekker een heeeeerlijke wandeling in de zon gemaakt. Afbeelding
Afbeelding

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:30

Wat een lieve foto van jullie <3
Gelukkig is het logeren in de kudde goed gegaan, wel heel verleidelijk natuurlijk als er geen stroom op staat :D

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 14:34

Ik ben ook heel blij dat het goed gegaan is, gelukkig is dit wel een goede voorproef van hoe het in de zomer dus weer in de wei met de kudde zou kunnen gaan.

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 20:16

Vandaag toch eens een buitenritje zonder zadel geprobeerd, en ze was echt suuuuuper braaf! <3
Ik zat ook veel steviger dan ik eigenlijk verwacht had, dus best trots op ons beide :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1474
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:41

Gaaf, zo zonder zadel eropuit!

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 18:18

Zo, mijn wintec is terug verkocht aan de zadelpasser, en mijn massimo is smaller gebogen. Ik kan er nu zonder het kussen mee rijden, en het schuift nog wel, maar in ieder geval veel minder. Het ligt nu ook gewoon stevig op haar rug als ik erop zit. Volgens de zadelmaker moest ik gewoon sneller worden met opstappen :+ dat vond ik wel even een aparte opmerking, maar het kan in ieder geval geen kwaad.

Ik zal het nu eerst eens zo proberen, en misschien toch binnenkort eens een ghost testzadel laten komen, puur om te vergelijken welke van de twee beter ligt en voor mij ook beter rijdt.


Afbeelding

Afbeelding

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 14:19

Ik zit de komende tijd thuis, bij ons thuis is iemand ziek (waarschijnlijk geen corona, maar toch), en stal wil dat ik eerst kijk hoe dat ontwikkelt voordat ik weer naar stal kom. Natuurlijk heel zuur nu ik eindelijk een passend zadel heb _-:(

Maar het is niet anders, het is niet anders... |(

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:20

Begrijpelijk van je stal, maar echt ongelooflijk zuur voor jou! :n

Beterschap voor degene thuis en hopelijk snel beter!

Het zadel loopt niet weg, dus er komen vast nog genoeg mooie ritten met Nala :j

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 11:49

Ik kreeg vanochtend een appje van de staleigenaresse, ze hebben Nala even voor me laten lopen, en ze heeft het de staleigenaresse niet makkelijk gemaakt, de tut _O- Stiekem toch wel een beetje trots dat ze het bij mij dus braver en beter doet O:)

Het feit dat ik weet dat ze toch gewoon kan rennen en spelen zonder mij, maakt het een stuk draaglijker

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:56

Wat vervelend zeg. Maar veiligheid gaat natuurlijk voor.

Ze is wel stout hoor. Dat doet die van mij ook. _O- Vooral mijn moeder is tegenwoorig de pineut

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 12:15

Ach ik vind het net leuk dat ze een beetje pit en karakter heeft, haha. Zolang het wel veilig blijft voor de rest op stal, natuurlijk, maar daar ga ik wel van uit.

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 19:48

Gisteren te horen gekregen dat ik mijn bachelor literatuur en taalwetenschap gehaald heb *\%/*

Maar om me nog op het nippertje aan te kunnen melden voor de master dit semester moesten ze per se documenten hebben, en dit mocht niet per mail. De post zou waarschijnlijk te laat zijn, dus dan vandaag maar met de fiets naar de uni, een uur enkele reis _O-
En die route komt heeeeel toevallig langs stal O:)

Dus toch even snel knuffelen met mijn meisje <3
Ze was duidelijk blij me te zien!
Afbeelding

En ik was natuurlijk ook heel blij haar weer te zien <3
Afbeelding
Afbeelding

En het appeltje dat ik meegenomen had viel ook in de smaak :D
Afbeelding


Ook haar nieuwe uitloopstal schiet goed op!
Afbeelding

De linkerkant wordt van Nala, en ze kan naar believe onder het afdak of in haar uitloop paddock (die ook nog een stuk uitgebreid wordt).

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:48

Gefeliciteerd! Lekker schuimbekkie :P
Wat glanst haar vacht mooi :j

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 15:03

Dankjewel! En ja, haar vacht glanst je altijd tegemoet, ookal krijg je een heuse stofwolk als je haar ook maar aanraakt :')

Isabel_k

Berichten: 4772
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:08

Gefeliciteerd met het behalen van je opleiding! *\%/*

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 15:33

Dankjewel!

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 19:58

Eindelijk ben ik vandaag nog eens lekker met Nala naar buiten geweest. Een 'normale' buitenrit, maar dit keer te voet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook hebben we vandaag koeien training gedaan... Dat ging... Redelijk _O- Iemand nog tips daarvoor?
Afbeelding

Toen ik aankwam viel ze bijna over haar eigen voeten, zo snel kwam ze naar het hek <3 Na de wandeling probeerde ze me ook ervan te weerhouden, weg te gaan. Gekke muts, maar leuk om te weten dat ze mij net zo mist als ik haar.

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:58

Mijn ene merrie kon in het begin ook niet zonder snuiven en dansen langs een koe lopen... Laat staan wanneer er zo'n kudde nieuwsgierig op je af komt stormen. :Y) Maar wij zijn hier omringd met weilanden met koeien, dus na een dagje een innige staarwedstrijd gehad te hebben, was de lol er ook weer af :')
Ik denk dat veel koeien zien toch een goede manier is om er normaal langs te kunnen :)

Wat schattig dat ze zo erg op je gesteld is! <3

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 21:41

Ik hoop dat dat hier ook het beste zal gaan werken, uiteindelijk. Het liefst zou ik een koe lenen, bij ons in de bak zetten, en Nala erbij gooien. Veel plezier pony, uiteindelijk zal je niet meer bang zijn _O-