Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:16

Ik wordt inmiddels ook wat moe van de handel. De wimphof staat al meer dan een jaar te koop met mooie foto's en gewoon nog niemand is langsgekomen. Ik snap niet waarom. Als onbeleerde hengst was er geen interesse en nu als beleerde (maar groene) ruin ook gewoon niet. Er worden geen idiote prijzen gevraagd (onder 9500) en we willen best zakken bij een goed thuis wat we ook vermelden. Ik weet het niet meer. We kunnen wel weer hem wegbrengen naar een stal. Maar vorige keer hielp dat ook niet en het kost gewoon wel bakken met geld. Zelf rijden lukt helaas niet ivm zwangerschap. Leasen zijn mensen ook niet happig op als hij te koop staat. Hij is niet gekeurd dit is wel toegestaan. Ervaring is toch dat mensen gaan overkeuren en dan ben je nu 800+ voor niks kwijt...
Doe ik wat mis? :+ moet ik dan wel keuren en naar een stal brengen wat zomaar 2000 euro of meer kost en misschien staat hij daar wel weer een jaar? En dan vervolgens voor 5000 euro wegschieten? Ik snap wel dat hij geen 15k waard is. Maar hoeft toch niet voor een dubbeltje op z'n kant weg? Of ben ik niet realistisch?
Paard is eerlijk en braaf. Steigerd en bokt nooit. Het is een vrolijk dier. Soms wat sensibel maar zeker niet gemeen. Hij is niet zo groot, 160. En de moederlijn is predikaatloos. Al lijkt mij dat echt niks uit te maken voor een gecastreerd dier.. Hij staat netjes op de voeten en heeft geen gebreken. Alleen te laden, rustig op de trailer en braaf op ander terrein

Ik vind het echt een knappe ruin. Anders hou ik 'm zelf maar... maar ja. Wat moeten we met 4 rijpaarden
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:23

Ik denk dat ie voor veel mensen te klein wordt gevonden. En hij is groen. Niet gekeurd. En blijkbaar ook te duur.

Ik zou zelf geen 8k voor een klein, groen, mannelijk paard betalen.

Oehlala
Berichten: 4308
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:26

Bovenstaande wel mee eens, daarnaast ga ik niet kijken bij (oudere) paarden waar nog geen set foto's bij zit vanuit de fokker. Daarnaast is de hele markt een beetje down op het moment voor jonge, groene paarden.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:27

Hij is groen, maar hardstikke braaf. Lijkt mij juist iets wat mensen zoeken. Zit er ook overna te denken hem dan maar in het tuig te gaan beleren.
Klein past bij kleine mensen. Er zal vast ergens iemand zijn die geen paard van 170+ wil

Oehlala nou ja, oud is hij niet. Wij zetten nooit een paard standaard op foto's. Wij zijn hobby fokkers. Niet een grootschalige stal Dit is zeker wel mogelijk maar mensen vragen überhaupt niet eens of hij gekeurd is of niet
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 15-04-24 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:28

De handel is nú gewoon ook niet heel goed. Voor mij zou het prima passen maar ben niet op zoek :') en zou nooit zoveel voor een paard willen betalen

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:29

_San87_ schreef:
Ik denk dat ie voor veel mensen te klein wordt gevonden. En hij is groen. Niet gekeurd. En blijkbaar ook te duur.

Ik zou zelf geen 8k voor een klein, groen, mannelijk paard betalen.

Ik wel. Ik houd van klein. (Heb nu 1.53). Als ik wat zou zoeken, zou ik zeker komen kijken. Maar ja, ik zoek niks. :D
Voor klein is echt ook een markt.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 15-04-24 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:31

Hmm ik fok zelf friezen en die ben ik gewoon al kwijt als ze net geboren zijn voor 6000+ uit een stamboek merrie. Dit is dus helemaal nieuw voor mij. Daarnaast zie ik op sporthorses zoveel jonge groene paarden erop staan voor 12k+. Die ook verkocht worden

Hebben jullie dan tips? Of een stal? Of een bemiddeling? Of gewoon wachten? Wat is de tip? Kan hem moeilijk een groeispurt geven :+ Het is verder een paard zonder gekke dingen of problemen. En echt een leuk plezierig dier met een prachtig uiterlijk, vind ik zelf O:) En inderdaad. Er zal vast ergens vraag zijn naar kleinere (dames) paardjes

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:33

Ik vind hem wel heel aansprekend. Ik zou sowieso als hij echt 160 is, dat duidelijk erin zetten. Ik heb even je advertentie op bokt gezien en daar staat 'ongeveer 160'. Mijn ervaring is dat als dat in een advertentie staat, ze 9 van de 10 keer amper 155 zijn. Even meten neemt al veel twijfel weg. En stel hij is toch 157...XL pony's zijn soms gewilder dan kleine paarden. Maar zorg dat het duidelijk is want mensen haken daar in mijn ervaring anders op af omdat er gewoon te vaak bewust over gelogen wordt.

Verder weet ik niet hoe hij precies is, maar op basis van de advertentie lijkt hij verre van simpel te rijden...eerlijk zijn is goed en siert je, maar hij mag in gedrag gewoon jong zijn natuurlijk, dat zou ik ook weer niet teveel benadrukken. Het klinkt nu alsof ik niet eens kan proefrijden als ik de eerste keer kom.

Ik zou persoonlijk hem wel door laten rijden, of dat dan door een prof is of een handig buurmeisje is een andere keuze. Maar beleerd maar niet gereden is bijna altijd problemen. Als er een fijne handige ruiter op zit, kan hij dan misschien een keer een L proefje lopen ofzo en dat verkoopt dan toch weer wat makkelijker (en dan haal je de investering er misschien wel terug uit).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:36

Kabayo schreef:
Hij is groen, maar hardstikke braaf. Lijkt mij juist iets wat mensen zoeken. Zit er ook overna te denken hem dan maar in het tuig te gaan beleren.
Klein past bij kleine mensen. Er zal vast ergens iemand zijn die geen paard van 170+ wil

Oehlala nou ja, oud is hij niet. Wij zetten nooit een paard standaard op foto's. Wij zijn hobby fokkers. Niet een grootschalige stal Dit is zeker wel mogelijk maar mensen vragen überhaupt niet eens of hij gekeurd is of niet

Nou ja, blijkbaar niet? Hij staat niet een jaar te koop omdat er zoveel vraag is naar kleine, groene paarden.


rien10 schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat ie voor veel mensen te klein wordt gevonden. En hij is groen. Niet gekeurd. En blijkbaar ook te duur.

Ik zou zelf geen 8k voor een klein, groen, mannelijk paard betalen.

Ik wel. Ik houd van klein. (Heb nu 1.53). Als ik wat jou zoeken, zou ik zeker komen kijken. Maar ja, ik zoek niks. :D
Voor klein is echt ook een markt.

Ja, uiteraard. Ik zou zelf ook een kleiner paard zoeken, moest ik op zoek zijn.

Ik kan me alleen voorstellen dat het formaat voor veel mensen wel een probleem is. Of iig een minpunt. Het dier staat niet voor niets al een jaar te koop. Dan denk ik dat het een combi van groen, klein en duur is.

Kabayo schreef:
Hmm ik fok zelf friezen en die ben ik gewoon al kwijt als ze net geboren zijn voor 6000+ uit een stamboek merrie. Dit is dus helemaal nieuw voor mij

Hebben jullie dan tips? Of een stal? Of een bemiddeling? Of gewoon wachten? Wat is de tip? Kan hem moeilijk een groeispurt geven :+ Het is verder een paard zonder gekke dingen of problemen. En echt een leuk plezierig dier met een prachtig uiterlijk, vind ik zelf O:) En inderdaad. Er zal vast ergens vraag zijn naar kleinere (dames) paardjes

Ik denk dat je een Fries en een warmbloed ook gewoon niet moet vergelijken. Liefhebbers zijn al sneller bereid meer geld te betalen.

En no offence, maar die hierboven is gewoon 13 in een dozijn paard. Een leuk dier, en vast ook echt een fijn rijpaard, maar geen 8k paard. Niet in deze markt iig. Te groot voor een ponyruiter, te klein voor de gemiddelde KWPN-ruiter.

En blijkbaar is ie toch niet zo braaf?

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:37

0000 schreef:
Ik vind hem wel heel aansprekend. Ik zou sowieso als hij echt 160 is, dat duidelijk erin zetten. Ik heb even je advertentie op bokt gezien en daar staat 'ongeveer 160'. Mijn ervaring is dat als dat in een advertentie staat, ze 9 van de 10 keer amper 155 zijn. Even meten neemt al veel twijfel weg. En stel hij is toch 157...XL pony's zijn soms gewilder dan kleine paarden. Maar zorg dat het duidelijk is want mensen haken daar in mijn ervaring anders op af omdat er gewoon te vaak bewust over gelogen wordt.

Verder weet ik niet hoe hij precies is, maar op basis van de advertentie lijkt hij verre van simpel te rijden...eerlijk zijn is goed en siert je, maar hij mag in gedrag gewoon jong zijn natuurlijk, dat zou ik ook weer niet teveel benadrukken. Het klinkt nu alsof ik niet eens kan proefrijden als ik de eerste keer kom.

Ik zou persoonlijk hem wel door laten rijden, of dat dan door een prof is of een handig buurmeisje is een andere keuze. Maar beleerd maar niet gereden is bijna altijd problemen. Als er een fijne handige ruiter op zit, kan hij dan misschien een keer een L proefje lopen ofzo en dat verkoopt dan toch weer wat makkelijker (en dan haal je de investering er misschien wel terug uit).

Ik weet niet hoe je de bokt advertentie kan wissen want wou hem opnieuw plaatsen. Die is namelijk niet meer up te date. Op Facebook en sporthorses staat hij en op marktplaats
Weet niet of dit mag, sorry modjes. Anders mag het gewist worden
Talentvolle brave ruin aangeboden
N.o.t.k.
https://link.marktplaats.nl/m2088772433 ... ons_seller

Ik heb hem gemeten met een meetstok en kom op 160. Wellicht een idee hem ergens officieel te laten meten. Kan dat bij een pony meting?

Op dit moment wordt hij 1x per week doorgereden door een vriendin. Hij staat niet stil en neemt echt sprongen in het rijden.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:38

Ik vind ‘m erg knap, maar zou ‘m voor mezelf (174cm en 78kg)te popperig vinden. Anders was t echt mijn type geweest, ondanks dat hier 2 Friezen staan. :D

Het is een lange natte winter geweest. De handel is redelijk slap, maar wellicht trekt ie wat aan als het weer beter is.
Succes met de verkoop.

Sababber

Berichten: 2696
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:39

Ik heb dit najaar een soortgelijke gekocht, ook een just wimphof ruin, niet groot. Dit paard kwam wel uit een predicaatrijke lijn, was zadelmak en is super braaf. Hij was wel al op de foto geweest, dat was voor mij wel iets meer zekerheid waar ik op zat te wachten, wel over laten keuren. Maar ik was niet gaan kijken als hij nog niet gekeurd was.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:40

Ook daar haal ik nou niet echt uit dat hij zo braaf is...het klinkt echt alsof je er als vreemde niet zomaar mee weg rijdt. Is het gewoon een fijn werkwillig jong dier, laat de rest dan weg, focus op wat hij wel kan en selecteer als mensen interesse hebben erop of ze wel wat ervaring met jonge paarden hebben. Het klinkt nu echt als een project...

En eerlijk gezegd, een beetje alsof hij weggaat omdat jullie hem te sensibel vinden. Benadruk veel meer zijn goede en leuke punten want het lijkt echt een fijn beestje. Wel wat kort inderdaad dus ook niet iedereen zal er op passen qua maat maar goed genoeg kleine ruiters te vinden.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:42

San87
Hij is hardstikke braaf. Vind 't wat vreemd dat jij nu suggereerd van niet. Natuurlijk zijn friezen en warmbloeden anders, maar een fries veulen weet je de stokmaat ook niet van. Die kan ook 150 worden en wordt dan ook niet eens opgenomen in een stamboek.
Qua stokmaat, dat stond er eerst niet eens bij. Het punt is dat mensen niet eens moeite nemen een bericht te sturen of langs te komen. En vraag mij af waarom. En wat ik eraan kan doen. Je doet nu een beetje alsof het mijn schuld is. Ik ben enorm eerlijk met de verkoop. Met al mijn paarden. Ik vind het belangrijker dat het dier een top plekje krijgt dan dat ik ga liegen.
Wbt kleine groene paarden, hij wordt ivm leeftijd dit jaar pas goed doorgereden. Vorig jaar was hij alleen zadelmak. En is hij stilgezet omdat wij rust belangrijk vinden. Vinden we belangrijker dan de sport in jagen op jonge leeftijd. Meende dat de mensen tegenwoordig dat juist liever willen zien dan een 4 jarige die een M proef kan lopen
Qua prijs is dit ten alle tijde onderhandelbaar. Dit staat nergens vast.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:44

Vind je tekst je paard niet echt verkopen. Dit is nou echt zoiets waar mensen denken tussen de regels door dat ie niet braaf is

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:46

0000 schreef:
Ook daar haal ik nou niet echt uit dat hij zo braaf is...het klinkt echt alsof je er als vreemde niet zomaar mee weg rijdt. Is het gewoon een fijn werkwillig jong dier, laat de rest dan weg, focus op wat hij wel kan en selecteer als mensen interesse hebben erop of ze wel wat ervaring met jonge paarden hebben. Het klinkt nu echt als een project...

En eerlijk gezegd, een beetje alsof hij weggaat omdat jullie hem te sensibel vinden. Benadruk veel meer zijn goede en leuke punten want het lijkt echt een fijn beestje. Wel wat kort inderdaad dus ook niet iedereen zal er op passen qua maat maar goed genoeg kleine ruiters te vinden.

Hij gaat weg wegens teveel paarden. Wij hebben alleen merries hier die ook veulens krijgen. Ik kan prima sensibele paarden rijden, vind ik juist leuk! Maar ik ga er nu niet op met een zwangere buik. Ik kan wel een ander verhaaltje gaan typen wat het wat anders benadrukt. Ik zal er even naar kijken. Het is geen beginners paard ivm dat hij groen is. Maar ik was laatst voor het eerst op vreemd terrein terwijl ze 2 bomen aan het kappen waren. Deze vielen hard op de grond en hij veroerde geen vin

Oehlala
Berichten: 4308
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:48

Het is een leuk dier om te zien, maar kleine groene paarden is gewoon geen markt voor, tenzij ze exceptioneel goed zijn of je net iemand treft die zoiets zoekt.

Wij zijn overigens ook kleine fokkers en zo ken ik er een hele hoop, maar vanaf bepaalde prijzen is een set foto's gewoon must. En op dit moment is de markt gewoon niet zo goed.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:49

Bedankt trouwens voor de tips. Ik zal even naar de tekst kijken.

Iemand tips waar je een paard officiel kan laten meten. Bij een pony meting of ook bij de dierenarts?

Wat zouden jullie een goede prijs vinden. Gekeurd? Ongekeurd?

Dankje oelala. Wellicht dan toch geduld hebben..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:51

Kabayo schreef:
San87
Hij is hardstikke braaf. Vind 't wat vreemd dat jij nu suggereerd van niet. Natuurlijk zijn friezen en warmbloeden anders, maar een fries veulen weet je de stokmaat ook niet van. Die kan ook 150 worden en wordt dan ook niet eens opgenomen in een stamboek.
Qua stokmaat, dat stond er eerst niet eens bij. Het punt is dat mensen niet eens moeite nemen een bericht te sturen of langs te komen. En vraag mij af waarom. En wat ik eraan kan doen. Je doet nu een beetje alsof het mijn schuld is. Ik ben enorm eerlijk met de verkoop. Met al mijn paarden. Ik vind het belangrijker dat het dier een top plekje krijgt dan dat ik ga liegen.
Wbt kleine groene paarden, hij wordt ivm leeftijd dit jaar pas goed doorgereden. Vorig jaar was hij alleen zadelmak. En is hij stilgezet omdat wij rust belangrijk vinden. Vinden we belangrijker dan de sport in jagen op jonge leeftijd. Meende dat de mensen tegenwoordig dat juist liever willen zien dan een 4 jarige die een M proef kan lopen
Qua prijs is dit ten alle tijde onderhandelbaar. Dit staat nergens vast.

Ik suggereer niet, ik vraag n.a.v. wat je zelf in je advertentie zet :). Daar staat sensibel, meestal geeft dat toch aan dat ze niet altijd even chill reageren.

En je moet nu niet gaan overdrijven, met 4 jarig en in de M lopen. Er is een enorm verschil tussen groen en met 4 jaar een B-proefje kunnen lopen, bijvoorbeeld. En dat laatste zouden ze thuis op die leeftijd gewoon moeten kunnen wanneer je een rijpaard verkoopt.

Ik denk niet dat het jouw schuld is dat hij niet verkocht wordt, dat is sowieso een raar woord in deze. De markt is niet altijd makkelijk en simpel, en het is lastig om realistisch te blijven over je eigen dieren. Je moet m zeker niet voor een grijpstuiver verkopen. Ik denk alleen niet dat hij 8-9,5k waard is nu.

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:52

@kabayo
Hij ziet er opzich wel leuk uit.
Maar wij zijn bijvoorbeeld meer merrie mensen dan ruin/hengst.

Misschien in de tekst erbij schrijven dat hij vorige jaar zadelmak gemaakt is en nu sinds kort weer opgepakt word.
Iets in die richting

Eef_Bam

Berichten: 4101
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:53

Mijn eerste tip zou zijn, zet de vraagprijs erbij. Veel mensen slaan notk over omdat dat vaak betekend "veel te veel geld" en wegvalt bij filteren op een prijs.

Vind de tekst ook suggereren dat het best een sensibele kan zijn. Ipv groen en sensibel zou ik alleen groen zetten, als hij verder braaf is. Inderdaad exacte stokmaat erbij, word vaak genoeg een paar cm bij verzonnen.hoeft niet officieel, maar gewoon een stokmaat erlangs houden en neerzetten dat het gemeten is.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 15-04-24 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:54

Kabayo schreef:
TS ik vroeg mij af of je hem al kwijt bent

Ik wordt inmiddels ook wat moe van de handel. De wimphof staat al meer dan een jaar te koop met mooie foto's en gewoon nog niemand is langsgekomen. Ik snap niet waarom. Als onbeleerde hengst was er geen interesse en nu als beleerde (maar groene) ruin ook gewoon niet. Er worden geen idiote prijzen gevraagd (onder 9500) en we willen best zakken bij een goed thuis wat we ook vermelden. Ik weet het niet meer. We kunnen wel weer hem wegbrengen naar een stal. Maar vorige keer hielp dat ook niet en het kost gewoon wel bakken met geld. Zelf rijden lukt helaas niet ivm zwangerschap. Leasen zijn mensen ook niet happig op als hij te koop staat. Hij is niet gekeurd dit is wel toegestaan. Ervaring is toch dat mensen gaan overkeuren en dan ben je nu 800+ voor niks kwijt...
Doe ik wat mis? :+ moet ik dan wel keuren en naar een stal brengen wat zomaar 2000 euro of meer kost en misschien staat hij daar wel weer een jaar? En dan vervolgens voor 5000 euro wegschieten? Ik snap wel dat hij geen 15k waard is. Maar hoeft toch niet voor een dubbeltje op z'n kant weg? Of ben ik niet realistisch?
Paard is eerlijk en braaf. Steigerd en bokt nooit. Het is een vrolijk dier. Soms wat sensibel maar zeker niet gemeen. Hij is niet zo groot, 160. En de moederlijn is predikaatloos. Al lijkt mij dat echt niks uit te maken voor een gecastreerd dier.. Hij staat netjes op de voeten en heeft geen gebreken. Alleen te laden, rustig op de trailer en braaf op ander terrein

Ik vind het echt een knappe ruin. Anders hou ik 'm zelf maar... maar ja. Wat moeten we met 4 rijpaarden
[ [url=m/3r9KvD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GFwZQE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kleine paarden, ik houdt ervan .
Maar even verdriet te verwerken !
Vanavond mijn lieve merrie door complicaties van noodzakelijke ingreep moeten laten inslapen .

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:58

Ach gecondoleerd Zinzi Jewel! Y;(

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:59

Ik snap het hoor, nogmaals ik vind het echt een super aansprekend type maar ik zou inderdaad veel meer benadrukken waarin hij wel braaf is. De meeste mensen die naar een 4 jarige gaan kijken, weten dat ze naar een 4 jarige gaan kijken. En die snappen echt wel dat hij nog levenservaring moet op doen. De 4 jarigen die geadverteerd staan als nog wat groen, sensibel ed, zeker dit type paarden, zijn meestal echt wel prof paarden, niet geschikt voor de amateur. Ik denk dat jij (onbewust) je paard ook in die hoek hebt weggezet. En die worden alleen verkocht als ze extreem goed bewegen want dan wil een handige prof met minder budget daar nog wel een gokje mee wagen. Dus dan snap ik dat je weinig reactie krijgt. Ik denk met een iets persoonlijker advertentie, waarin je vertelt waarom hij zo leuk en braaf is, benadrukt dat hij fijn gereden is en grote sprongen maakt maar niet is overvraagd gezien de leeftijd, je hele andere potentiële kopers gaat aantrekken. Zou hij geschikt zijn voor de overstap van pony naar paard voor een ruitertje dat bijvoorbeeld als M of Z gereden heeft? Een handig nuchter ruitertje waar hij ontzettend veel aandacht van krijgt? Zet dat er dan vooral bij, dat is een passende doelgroep bijvoorbeeld. Probeer te matchen met het type mens en ruiter dat je zoekt ipv alleen de beginners af te schrikken...dat laatste kan je altijd nog doen als je ze aan de telefoon hebt en ze vertellen dat ze net van de manege komen haha. Dan kan je nog zeggen joh dit lijkt me geen match. Maar door bij voorbaat te willen afstoten, pak je een veel te grote groep weg. Althans, zo kijk ik er tegenaan.

Oja en de opmerking over koopjesjagers, ook weghalen wat mij betreft...komt onvriendelijk over en staat meestal synoniem voor heel duur paard. Wederom, als mensen echt laag bieden kan je ze persoonlijk nee verkopen...maar stoot niet bij voorbaat al een grote groep af. Onder de 10 staat ook weer niet onwijs veel te koop en je wil de kopers met dat budget niet mislopen omdat ze bang zijn je te beledigen met hun budget oid.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:59

Eefbam in het begin had ik die erbij maar dat holp destijds ook niet. Kan het wel weer erbij gaan zetten
Bedankt voor de tip. Zal het mee nemen!

Zinzi dikke knuffel :knuffel: Ik heb je topic mee gevolgt... wat een naar einde

Hagelslag goede tip. Ik zal gaan brainstormen. Wordt dan vaak zo'n lang verhaal :+ En vaak haken mensen dan ook af als er een lap tekst bij staat

San87 Nee klopt er is zeker een middenmoot. Maar tegenwoordig zie je dat mensen meer neigen naar een 5 jarig paard te beleren omdat ze dan wat ouder zijn. Ik dacht juist dat we een beetje met de tijd meegingen :') verkeerd gedacht. Ik zit er zeker aan te denken hem eens naar een B wedstrijdje te sturen. Even zien hoe en wat.
Wellicht heb ik het woord sensibel verkeerd uitgedrukt. Hij moet inderdaad nog wat dingen leren onder het zadel. Maar hij zal nooit ervandoor gaan of je er af smijten. Als hij eens iets eng vind staat ie na 2 meter stil om te kijken :+ ipv dat hij weg racet.
Wat vind jij hem waard? Als ik vragen mag