[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:31

Eigenlijk ook de zelfde soort oorzaken als bij uveitis maar dan alleen betreffende het hoornvlies?
Dat is een even lastig probleem. Je wil inderdaad het oog liever niet beschadigen.
Bij ons paard kwam herpes als oorzaak (maar dan dus de uveitis vorm) eruit bij de metingen bij Laarakkers.
Paard is toen behandeld met virusremmers en weerstandsverhogers. Een virusremmer werkzaam tegen herpes is L-Lysine. Bekend werkzaam ook van het gebruik bij Rhino (wat ook een herpesvirus is). Daar hebben we het goed onder controle mee weten te houden. Als de antischimmel oogdruppels niet werken, zou je dat ook nog kunnen proberen.

Die positieve coombstest is misschien alleen toeval geweest, wel passend bij de slechte conditie van je merrie toen. Het zou best interessant zijn om die over te doen nu ze in een goede conditie is.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 13:01

Ik heb idd ook gelezen over L lysine gaf je dat in het voer?

DA komt als het goed is eerdaags weer dan zal ik die coombs test ook even vragen.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 21:27

Weet niet of er nog meelezers zijn :)

Kaatje dr oog is redelijk stabiel nu maar wat het is, dat is nog niet helemaal duidelijk. Twijfel nu toch om maar even een ritje naar Utrecht te plannen.

Vriendlief heeft vandaag mn camera vast gehad en wat plaatjes gemaakt (had nog geen rij foto's) Ben langzaamaan bezig om dr wat meer van het lang en laag naar het verzamelde en wat meer bergop te krijgen. Kreeg de tip om dr maar even over de teugel te rijden en dan naar voren. Mevrouw vind dat zo moeilijk dat er toch wel weer wat spanning in kruipt. Dus tussendoor elke keer terug naar back to basics en eerdaags maar eens een les plannen.

Foto's staan kris kras door elkaar want bokt gooit ze in de upload alle kanten op helaas. Galop was niet de favoriet van de timing van mn vriend haha hebben hele typische galop foto's dus daar zijn er maar twee van die goed zijn qua timing

Hoop dat jullie een beetje lief voor me zijn :)

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
Ik wilde naar voren rijden maar ze sprong een wissel
11
Afbeelding
12 Iets meer er aan en gelijk wat spanning
Afbeelding
13Dit geeft een beetje het probleem weer, mevrouw loopt er liever wat achter ipv hand volgen
Afbeelding
14
Is het een merrie? _O-
Afbeelding

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:31

Ziet er best goed uit hoor, je ziet wel dat jullie nog zoekend zijn. Zie haar alleen wel meerdere keren over de schouder weg lopen wanneer jij stelling vraagt. Dus hup even die buitenkant er wat meer bij. :P

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 21:41

Earth schreef:
Ziet er best goed uit hoor, je ziet wel dat jullie nog zoekend zijn. Zie haar alleen wel meerdere keren over de schouder weg lopen wanneer jij stelling vraagt. Dus hup even die buitenkant er wat meer bij. :P


Thanks voor de tip! Werkpuntje voor mij :)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:44

Lekker door knutselen . Jullie komen van ver!
Je mag hier al best trots op zijn!
En tuurlijk is oppakken moeilijk. Kleine stukjes zodat ze spieren kan gaan kweken

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 21:45

kimmetje26 schreef:
Lekker door knutselen . Jullie komen van ver!
Je mag hier al best trots op zijn!
En tuurlijk is oppakken moeilijk. Kleine stukjes zodat ze spieren kan gaan kweken


Dank je :D

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:59

Jullie zijn goed bezig volgens mij. En alleen al het feit dat je zelf kritisch kunt zijn op het rijden is eigenlijk al heel mooi. Een aantal weken terug stonden jullie er heel anders voor. Geniet van elke dag met je mooie paard!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 22:05

Dancer schreef:
Jullie zijn goed bezig volgens mij. En alleen al het feit dat je zelf kritisch kunt zijn op het rijden is eigenlijk al heel mooi. Een aantal weken terug stonden jullie er heel anders voor. Geniet van elke dag met je mooie paard!


Dank je! Moet ook kritisch zijn, anders komt het gewoon niet goed, wil dat ze straks weer blij en in vorm is.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:12

MarjanB schreef:
Dancer schreef:
Jullie zijn goed bezig volgens mij. En alleen al het feit dat je zelf kritisch kunt zijn op het rijden is eigenlijk al heel mooi. Een aantal weken terug stonden jullie er heel anders voor. Geniet van elke dag met je mooie paard!


Dank je! Moet ook kritisch zijn, anders komt het gewoon niet goed, wil dat ze straks weer blij en in vorm is.


Dat gaat vast goed komen op de manier waarop je bezig bent.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 22:15

Dank je! :)

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:23

Ja hoor, hier nog een volger. Fijne foto's!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 22:28

Hevonen schreef:
Ja hoor, hier nog een volger. Fijne foto's!


Thanks! :D

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:38

MarjanB schreef:
Weet niet of er nog meelezers zijn :)

14
Is het een merrie? _O-
[ [url=m/nqZ19O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hoor, Kaatje-fan :D

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 22:49

ikke schreef:
MarjanB schreef:
Weet niet of er nog meelezers zijn :)

14
Is het een merrie? _O-
[ [url=m/nqZ19O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja hoor, Kaatje-fan :D


:+ Hahaha zo voorspelbaar!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 23:41

Ha, kaatje wordt al een hele kaat! Lekker toch, beetje proberen en puzzelen samen :D

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 06:35

Sintara schreef:
Ha, kaatje wordt al een hele kaat! Lekker toch, beetje proberen en puzzelen samen :D


:) Dank je!

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:04

Meelezer hier hoor. Lekker toch, om zo bezig te zijn? En fijn dat haar oog al beter is.
Ze geniet van het goede leven, misschien een beetje te... ;)

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 09:15

karijn schreef:
Meelezer hier hoor. Lekker toch, om zo bezig te zijn? En fijn dat haar oog al beter is.
Ze geniet van het goede leven, misschien een beetje te... ;)


Thanks!
Hahaha ja ze is te vet :+ hoop dat ze nu ze meer aan het werk is ook wat meer afvalt. Ze krijgt niet veel krachtvoer maar wil in hooi niet teveel snijden, vind dat wel echt basisbehoefte nr 1.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:07

Leuk om foto's te zien Marjan.

Volgt ze de hand wel naar beneden met halsstrekken/ vw/nw rijden? Zolang ze dat niet doet zou ik haar niet zo snel oppakken want dan gaat ze haar nek vast zetten en voel jij inderdaad spanning. Ik denk dat er in de basis nog wel wat winst te behalen is. Maar goed, het zijn foto's en geen bewegend beeld dus altijd moeilijker om te beoordelen. Ik vind foto 10 wel een fijn beeld geven qua aanleuning.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 17:28

Elisa2 schreef:
Leuk om foto's te zien Marjan.

Volgt ze de hand wel naar beneden met halsstrekken/ vw/nw rijden? Zolang ze dat niet doet zou ik haar niet zo snel oppakken want dan gaat ze haar nek vast zetten en voel jij inderdaad spanning. Ik denk dat er in de basis nog wel wat winst te behalen is. Maar goed, het zijn foto's en geen bewegend beeld dus altijd moeilijker om te beoordelen. Ik vind foto 10 wel een fijn beeld geven qua aanleuning.


Dank je voor je tips! Ja ze volgt de hand gelijk maar krult er dan wat achter als in de knik op de verkeerde plek. Wat ik vooral merk is dat ze als ze lang en laag loopt vooral hard gaat en weinig balans heeft. Probeer dat nu ook wat af te wisselen in tempo en vooral ook echt wat terug op z’n tijd.

Heb nu een leuke instructeur op het oog, maar mag nu even niet naar stal want proef en ruik niks meer :') dus ben net op Corona getest. Hoop dat ik negatief ben en dan snel een les kan plannen.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:19

Mij valt vooral op dat ze op geen van de foto's echt over de rug wil gaan. Foto 6 is een aardige aanzet, maar de achterhand is er niet bij.
Verder vind ik je zo te zien een fijne vriendelijke amazone. Dus nu nog even goede begeleiding erbij.
Ze is een tikkie te zwaar nu, maar ja na een poosje stilstaan ook niet raar.
Ik hoop dat je Corona vrij bent inderdaad.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 18:25

Babootje schreef:
Mij valt vooral op dat ze op geen van de foto's echt over de rug wil gaan. Foto 6 is een aardige aanzet, maar de achterhand is er niet bij.
Verder vind ik je zo te zien een fijne vriendelijke amazone. Dus nu nog even goede begeleiding erbij.
Ze is een tikkie te zwaar nu, maar ja na een poosje stilstaan ook niet raar.
Ik hoop dat je Corona vrij bent inderdaad.



Ook bedankt voor je post!
Vind ze Idd heel moeilijk, buikspieren aanspannen vind ze ook erg lastig. 25e komt de osteopaat ook weer dus die kijkt dan ook weer.

Ben blij dat ze nu go heeft maar nu nog de goede go zeg maar, t is nu of hard en op de voorhand of spanning zodra ze er in de buurt komt zeg maar. Maar wil ook niet teveel druk zetten omdat ik me er niet fijn bij voel.

Ik hoop ook dat ik geen Corona heb, vraag me ook af of ik twee weken bij huis aan kan :')

Xritt
Berichten: 607
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:26

Ik vind jullie nog steeds heel leuk samen. Jullie zijn een goede match. Enige tip die ik had is al genoemd, buitenschouder iets meer begrenzen.

Leuk dat je nog steeds blijft posten

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 07:49

Xritt schreef:
Ik vind jullie nog steeds heel leuk samen. Jullie zijn een goede match. Enige tip die ik had is al genoemd, buitenschouder iets meer begrenzen.

Leuk dat je nog steeds blijft posten


Thanks! Ga er op letten!