Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 51 [ 1253 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 51  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ik zocht een paard..

 
Profiel   

Babootje schreef
Wat is het ook droog bij jullie zeg. Niet te doen. Bij ons wordt er ook al flink hooi bij gevoerd op t land want ze gaan s avonds niet naar binnen. Hopen dat er wat regen valt deze week. Dat is hard nodig.


Ja t is kurk en kurkdroog zitten op een heuvel en zandgrond, alles gaat gewoon dood nu :( hoop zo dat er komende weken toch echt wel regen valt anders blijft er niks over.

Gelukkig krijgen ze op stal meer dan genoeg hooi of voordroog
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 15:37 



 
Profiel   

Dat is een flinke wei zeg.
Hoe kreupel is ze dan in stap?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 18:55 



 
Profiel   

Nou dat je zodra een beetje de bocht om gaat je duidelijk ziet dat ze er geen gewicht op wil hebben.

Ja groot he! Super fijn dat ze lekker op de wei kunnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 19:08 



 
Profiel   

Dan lijkt het meer vanuit de schouder te komen? De beweging van elleboog tot hoef lijkt normaal maar dan zit het pijnpunt daarboven. Grote kans dat ze dan een flinke smakkerd in de wei heeft gemaakt die onopgemerkt is gebleven. Mijn paard heeft ook een keer of een smakkerd gemaakt of verkeerd/vastgelegen en is 10 weken kreupel geweest. Was ineens over na een flinke boksessie in het bos :D (waarna ik een paar weken een paar losse tanden heb gehad en een enorme deuk in mijn ego).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 12:30 



 
Profiel   

karijn schreef
Dan lijkt het meer vanuit de schouder te komen? De beweging van elleboog tot hoef lijkt normaal maar dan zit het pijnpunt daarboven. Grote kans dat ze dan een flinke smakkerd in de wei heeft gemaakt die onopgemerkt is gebleven. Mijn paard heeft ook een keer of een smakkerd gemaakt of verkeerd/vastgelegen en is 10 weken kreupel geweest. Was ineens over na een flinke boksessie in het bos :D (waarna ik een paar weken een paar losse tanden heb gehad en een enorme deuk in mijn ego).


Hmmm dat bokken doet ze dan maar in dr eigen tijd :') lijkt me niks losse tanden..

Ze is wel een keer gevallen dat ik het weet maar dat is al een maand of 6 terug en daarna wel iemand bij gehad. Dinsdag komt Els Bach. Heb dr filmpjes gestuurd en ze zei ook dat ze het ook hoger zoekt en niet in de voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 12:37 



 
Profiel   

Ach, die gaan vanzelf wel weer vastzitten. De boksessie overviel mij ook, want we gingen al weken lekker op pad. Dan denk je je peerd na 15 jaar wel te kennen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 17:06 



 
Profiel   

Ze is duidelijk achter kreupel, ik zou ergens anders heen gaan, doordat ze achter zo slecht is en ze dus niet normaal kan lopen kan je voor ook wat zien,omdat ze haar passen niet kan afmaken. En tenslotte gaan ze voor overbelasten om achter te compenseren. Ze zakt gewoon echt door het achter been heen. Ik heb zelf ook slechte ervaringen met een kliniek die heel goed aangeschreven staat ( ook het noorden) en er is toen eens tegen mij gezegd je moet die dikke pens eraf rijden en je niet aanstellen, toen heb ik gezegd stuur alles maar door naar Emmeloord, Astrid bos en deze zag op de foto's die hun hadden gemaakt wel een afwijking alleen deze moesten over ivm de duidelijkheid en daar kwam toen een bot afwijking uit. Vertrouw op je eigen gevoel !!! Achter is ze echt niet goed.

Veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 17:52 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord!

Dinsdag komt de osteopaat, ik ben er nu zeker van dat het hoger zit en niet in de benen. Ben dr voorzichtig aan het longeren en ze loopt elke dag weer wat beter. Je ziet duidelijk dat ze links dr heup niet laat zakken en dr rug strak houd, staart erg scheef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 18:28 



 
Profiel   

Ik zou niks doen, als ze zo kreupel zijn dan is belasting niet bepaald bevorderlijk. Paarden hebben karakter en gaan er gedeeltelijke proberen doorheen te lopen, maar dit betekent niet dat ze beter wordt. Eerst er achter komen wat ie mankeert en aan de hand daarvan pas iets doen. Paarden zijn veelste eerlijk dat ze veelste lang doorgaan, dit moet ook van de eigenaar en pas als ze op 3 benen staan hoeft het niet meer. Ze geeft al langere tijd aan dat ze pijn heeft en dan is het niet eerlijk om toch weer steeds iets van haar te vragen en al helemaal niet op een volte waarbij de druk nog erger wordt !
En later als jij thuis op de bank zit nog meer na pijn heeft. Denk aan jezelf als je ergens last van hebt en het toch doet, dan moet je het ook bezuren.

Je kan haar beter rust geven dan dat je haar nu op een hoop longeert en je hier later spijt van hebt!

Dit is niet een simpel iets zoals een werveltje wat niet goed zit. Ik zou haar serieus ergens laten uitverdoven, en laten onderzoeken op een andere kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 23:07 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Helaas is het na mijn vorige vrolijke update mis met kaatje. DA is geweest en betwijfelt of het nog goed komt. Ze is behandeld (losgemaakt en dry needeling) en t wordt niet beter. Waarschijnlijk toch probleem in de voorvoeten. Kijk het deze week nog aan maar ben er niet positief over.

Ze wil gewoon helemaal niet meer lopen.. ik dacht zelf dat het achter zat maar DA zegt voor. Ondertussen zet ze dr hele lijf vast. Er is bij mijn weten niks gebeurd maar goed dat weet je nooit. Ben dr goed ziek van |(

[ Video ]

[ Video ]



Jij zegt zelf dat ze achter niet goed is en je denkt links achter, maar hier is ze rechts achter niet goed. Ze valt juist op links achter en ze knikt door rechts achter. Anders kan je vragen of iemand met haar in stap vanaf je afloopt en afdraaft. Dan kan je het misschien beter zien op welk been ze valt.
Maar je andere filmpjes vind ik het ook

Wat je ook kan doen is telefonisch een kliniek opbellen en je verhaal doen en vragen of je wat filmpjes mag doorsturen. Aan de hand van deze filmpjes kunnen ze wel zeggen waar ze kreupel is. En als hun al zeggen achter ipv voor dan geeft jou dat toch vertrouwen om het dan toch verder te laten onderzoeken. Meestal zijn de dierenartsen niet te beroerd om dit te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 23:17 



 
Profiel   

Nog bedankt voor je reactie!

Ondertussen gaat het veel beter met dr, staat sinds twee volle dagen zonder pijnstilling. Alleen magnesium en cannabidoil van heltiehorse (die had ik gewonnen)

Ze loopt nog niet 100% is nog scheef en houd dr rug nog wat vast. Gelukkig beweegt ze elke dag beter en wil ze ook weer wat lopen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 14:03 



 
Profiel   

Hhmm, lijkt er dan toch op dat ze klappen gebeurt heeft.
Ben je nog bij de kliniek geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 17:27 



 
Profiel   

ikke schreef
Hhmm, lijkt er dan toch op dat ze klappen gebeurt heeft.
Ben je nog bij de kliniek geweest?


Nee morgen komt de osteopaat, dacht wacht eerst maar even af voordat ik nog meer diagnoses krijg die niet kloppen :') heb ook niks meer gehoord van de DA (die van de kliniek is) behalve dat ze dan maar dacht dat t een pees in het achterbeen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 17:47 



 
Profiel   

MarjanB schreef
ikke schreef
Hhmm, lijkt er dan toch op dat ze klappen gebeurt heeft.
Ben je nog bij de kliniek geweest?


Nee morgen komt de osteopaat, dacht wacht eerst maar even af voordat ik nog meer diagnoses krijg die niet kloppen :') heb ook niks meer gehoord van de DA (die van de kliniek is) behalve dat ze dan maar dacht dat t een pees in het achterbeen was.

Nah, dat is ook een diagnose van lik-m'n-vestje.

Gezien hoe ze nu loopt, geloof ik daar niet in. Als jij een flinke beuk in je ribbenkast krijgt, loop je ook een paar dagen mank maar als het niet gekneusd of gebroken is, is dat met enkele dagen ook wel weer ok.

Met dat filmpje krijg ik daar zo'n soort gevoel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 18:15 



 
Profiel   

Ja ik nu ook, maar blijf het gek vinden dat de DA dan zegt voor kreupel en ja ik weet niet of dit nog goed komt. Terwijl ik duidelijk had verteld hoe ze liep en hoe ze voelde.. nou ja weer een wijze les geleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 20:11 



 
Profiel   

Hoe is het gegaan gisteren Marjan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 07:03 



 
Profiel   

Goed!

Het begon er gister mee dat de meiden op stal zeiden dat ze ongelooflijk hard naar de wei ging en maar bleef gaan. (En de andere paarden op aan het jagen was) iets wat ze normaal nooit doet, ze houd altijd afstand en vind het wel prima. :') ze vroegen al wat ik dr gaf.

Els was wel verbaasd want ze zat op gekke plekken vast en was anders scheef dan paarden normaal zijn. Op de ruggengraat was ze ook mooi recht en gelijk bespierd. Dus heb in elk geval wel iets goed gedaan :)
Grootste probleem zat links achter, daar was de spier bij de heup en knie (dacht ik) erg strak waardoor ze dat been niet mooi onder kon brengen. Ook rechts voor in borst/schouder vast. (Ze was diagonaal scheef Ipv links of rechts gebogen)
Verder een paard dat uit elkaar gereden is, wapperend voorbeen en holle rug. Ze vond het niet gek dat ik nu tegen problemen aan liep. Ze verwacht dat ik haar wel goed ga krijgen maar dat het niet van een leien dakje gaat. Voorvoeten moeten ook nog wat bijtrekken maar zijn op de goede weg, wel zijn de pezen en spieren strak in de voorbenen door de rare stand die ze had. Dat kost ook tijd en advies is blijven bewegen, elke standverandering zal tijd nodig hebben.

Gister middag met het uit de wei halen was ze strontvervelend en brak ze half uit en mepte ze andere paarden.. svavonds nog even met dr gewandeld en liep heel anders en hield dr staart weer aardig recht.

Nu hopen dat ze zich heel houd op de wei... zaterdag mag ik weer wat met dr doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 08:28 



 
Profiel   

Dit kost dus gewoon heel veel tijd en geduld. Maar zo te lezen heb je de juiste persoon erbij gehad. De veranderingen in de voeten zullen inderdaad wel heel veel invloed hebben op het hele lichaam. Als je dat straks goed hebt, ben je al een heel eind denk ik. Heel veel succes, nu gewoon rustig aan verder trainen denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 09:10 



 
Profiel   

Dancer schreef
Dit kost dus gewoon heel veel tijd en geduld. Maar zo te lezen heb je de juiste persoon erbij gehad. De veranderingen in de voeten zullen inderdaad wel heel veel invloed hebben op het hele lichaam. Als je dat straks goed hebt, ben je al een heel eind denk ik. Heel veel succes, nu gewoon rustig aan verder trainen denk ik?


Ja klopt, mag vanaf zaterdag rustig opbouwen maar wel al vrij snel zijgangen enz erbij pakken. Ook kijken of ik cavaletti en springwerk mee kan pakken. Haha vooral dat laatste gaat ze leuk vinden :) mijn vriend vind dat alleen wat minder Hihihihi. Enige wat ze even niet mag is wissels omdat ze dan gemakkelijk dr rug weg kan gaan drukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 09:26 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu marjan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 16:19 



 
Profiel   

Prima, heb dr gister voor de tweede keer op gezeten. Ze loopt goed maar t is wel wat wiebelig, vandaag heeft ze vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 17:14 



 
Profiel   

Fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 17:19 



 
Profiel   

Ik ben afgelopen week begonnen met m’n nieuwe baan dus had ff andere prioriteiten :') iets met wennen aan ritme.

Vandaag voor de 4e keer rijden sinds ze behandeld was en heb wat huppeltjes neergezet en een kwartiertje gereden. Ze vond het erg leuk dus voor herhaling vatbaar. (Overigens op advies osteopaat om dr de rug te laten gebruiken)


[ img ]



Afsluiten met rondje bos (uitstappen)
[ img ]

En kijken of plastic eng is _O- ze zocht vooral eten
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 13:44 



 
Profiel   

Ze loopt er (weer)fijn "overheen"!
Komt goed dus ! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 14:00 



 
Profiel   

Ja hè, het valt me niks tegen zo :D aan de longe vind ze t nog niks aan maar dat snap ik ook wel.. lijkt mij ook niks aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 14:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 51 [ 1253 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 51  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen