[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 19:52

Ik twijfel zelf of het wel in de voorvoeten zit.. maar wellicht een idee om dr een graasmasker op te doen. Ze is al op het graszaadhooi gezet Ipv voordroog. Staat ook niet veel gras en klachten begonnen voordat ze weer de wei op gingen.

Smid heeft ook niks gezegd over witte lijn oid. Hij denkt zelf Nav de filmpjes dat het hoger zit. Rug schouder of si.

Voor mij voelt het ondertussen als een laatste kans ofzo.. ben al aan het kijken voor hengsten of bijvoorbeeld verhuur als draagmerrie. Op de 1 of andere manier zegt m’n gevoel dat t klaar is met rijden. Maar goed wacht het deze week even af.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:17

Ik heb altijd geleerd volg je gevoel. Die weet hoe het zit, voordat je verstand het weet.

Als jij voelt dat het klaar is dan zal dat vast ook zo zijn.

MyWishMax

Berichten: 25395
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:27

Kan het haar hals niet weer zijn? Ik zeg maar wat, maar zo heeft die van mij ook eens gelopen toen oa de hals weer opspeelde. Was niet het typische beeld, dus heel apart.

Sterkte :(

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 20:37

MyWishMax schreef:
Kan het haar hals niet weer zijn? Ik zeg maar wat, maar zo heeft die van mij ook eens gelopen toen oa de hals weer opspeelde. Was niet het typische beeld, dus heel apart.

Sterkte :(


Thanks!
De DA zei van niet, voelde goed op de hals ook qua spieren. Maar wel echt over hele lijf een te hoge spierspanning. En rug ingetrokken

MyWishMax

Berichten: 25395
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:17

Hmm, bij mij was het ook alleen op de scan te zien toen, maar ik had geen da erbij gehad voordat ik op de kliniek kwam en daar even voelen, kijken en meteen scannen en behandelen.

Wat k*t weer

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 21:20

Jup... ik geef het even tijd. Iedereen zegt ook wat anders. Maar voor mij is het echt bizar dat ze gewoon echt niet wil draven. Stap wil wel maar zodra ze harder moet is t klaar.

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:31

Ik had ooit een paard wat niet meer wilde draven vanwege knellende ijzers. Aangezien het bij jou ook is begonnen na de hoefsmid.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 21:34

belle_boef schreef:
Ik had ooit een paard wat niet meer wilde draven vanwege knellende ijzers. Aangezien het bij jou ook is begonnen na de hoefsmid.


Ze staat er echt mooi ruim op kan dat echt niet voorstellen


Afbeelding

Afbeelding

Xritt
Berichten: 616
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:31

Wat ontzettend vervelend! Jullie waren weer zo leuk op weg. Ik snap dat je het allemaal lastig vindt. Zoals hier al gezegd, volg je gevoel. Maar laat het ook even rusten. Soms komt de oplossing vanzelf. Het kunnen zoveel dingen zijn. Vaak is het het iets goed behandelbaars. Maar er achter komen wat het is, is nog wel eens de grootste klus.

Ik hoop voor jullie dat het goed komt.

karijn

Berichten: 5411
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:16

Jeetje wat onwijs vervelend zeg. Je ziet duidelijk dat ze stijf is en vasthoudt maar waar het door komt? Ik zou haar toch wat in beweging houden tenzij de DA aangeeft dat dat ook niet goed is.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 09:18

karijn schreef:
Jeetje wat onwijs vervelend zeg. Je ziet duidelijk dat ze stijf is en vasthoudt maar waar het door komt? Ik zou haar toch wat in beweging houden tenzij de DA aangeeft dat dat ook niet goed is.


Ja ze zet zich volledig vast helaas daarom is het ook zo lastig wat het nou is. Ze staat wel overdag op de wei gelukkig.

Ga straks op stal nog eens goed kijken en voelen enz.

mavantos

Berichten: 3613
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:02

Mag ik heel eerlijk zijn dat als ik het filmpje rechtsom bekijk dat ze in mijn ogen duidelijk linksvoor niet goed is? Rechtsom zie ik dit ook, maar minder opvallend. Wat ik lees heeft je dierenarts haar losgemaakt en dry needling gedaan? Ik snap niet heel goed wat voor 'zin' dat heeft als ze zelf al aangeven dat het uit de voorvoeten komt. Losmaken kan geen kwaad, maar lijkt me dat je eerst de oorzaak wilt weten voordat je het gevolg gaat aanpakken.

Ik zou persoonlijk haar inladen, naar een goede kliniek rijden en een kreupelheidsonderzoek laten uitvoeren inclusief uitverdoven. Dan weet je hoogst waarschijnlijk al beter waar het nu echt vandaan komt.

Mijn dierenarts geeft overigens aan dat je met even aankijken en stappen weinig fout kan doen als er geen fractuur zit. Wij doen altijd één à anderhalve week stappen en aankijken, als het dan niet verbeterd is gaan we naar de kliniek.

Heel veel sterkte natuurlijk, want dit soort dingen zijn nooit leuk :(:)

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 10:20

Dank je!

Deze dierenarts is verbonden aan de Lingehoeve en ze kan ook verdoven enz maar ik was wat overdonderd want ik had haar gebeld om dr los te maken omdat ik het idee had dat het achter en dan ergens bovenin zat. Na longeren op het harde leek rv het meest slecht. Maar goed op het harde aan de longe heeft ze nooit fijn gevonden omdat die voeten zo slecht waren. Daarbij loopt ze vlot mee en over fietspaden als we rondje buiten doen (wandelen of ohz)

Het begon vorige week vrijdag, stapte op, ze was fijn in stap en wil aandraven en kop omhoog en niet willen. Stalgenootje laten kijken, die zei gelijk het zit achter. Daarna even rondje buiten gedaan onder mom van ze zal wel spierpijn hebben en buiten was ze erg vlot en vrolijk.Zaterdag even aan longe gekeken en zat echt achter. Dagen erna niks gedaan en woensdag even kort aan longe en was erg verbeterd en donderdag dus DA en die was gelijk dat het voor zat. Terwijl ik al een week aan achter dacht. Denk dat trouwens nog steeds, wie weet is er wat in de wei gebeurd ofzo.

Dit was vorige week zondag toen ze dus al kreupel was, ik zie hier voor niks aan en dit is op het harde. Kaatje loopt voorop


mavantos

Berichten: 3613
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:25

MarjanB schreef:
Dank je!

Deze dierenarts is verbonden aan de Lingehoeve en ze kan ook verdoven enz maar ik was wat overdonderd want ik had haar gebeld om dr los te maken omdat ik het idee had dat het achter en dan ergens bovenin zat. Na longeren op het harde leek rv het meest slecht. Maar goed op het harde aan de longe heeft ze nooit fijn gevonden omdat die voeten zo slecht waren. Daarbij loopt ze vlot mee en over fietspaden als we rondje buiten doen (wandelen of ohz)

Het begon vorige week vrijdag, stapte op, ze was fijn in stap en wil aandraven en kop omhoog en niet willen. Stalgenootje laten kijken, die zei gelijk het zit achter. Daarna even rondje buiten gedaan onder mom van ze zal wel spierpijn hebben en buiten was ze erg vlot en vrolijk.Zaterdag even aan longe gekeken en zat echt achter. Dagen erna niks gedaan en woensdag even kort aan longe en was erg verbeterd en donderdag dus DA en die was gelijk dat het voor zat. Terwijl ik al een week aan achter dacht. Denk dat trouwens nog steeds, wie weet is er wat in de wei gebeurd ofzo.

Dit was vorige week zondag toen ze dus al kreupel was, ik zie hier voor niks aan en dit is op het harde. Kaatje loopt voorop

[ Video ]


Ik ben zelf absoluut geen fan van de Lingehoeve, want ze hebben bij ons een hele grote fout gemaakt. Bij interesse wil ik dit via PB wel toelichten.

Ik zou het persoonlijk aankijken of gewoon bij de kliniek laten uitzoeken. Kost wel geld, maar de onzekerheid blijft ook aan je knagen en misschien valt het allemaal wel mee. Je kan er niet in kijken natuurlijk.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 10:31

Ja klopt, ik ben alleen helaas mijn baan een tijdje geleden kwijtgeraakt en moet t even wat rustiger aan doen financieel. Dus geef het liever eerst wat tijd (tenzij echt niet anders kan)

Denk dat je van elke kliniek wel goede en slechte verhalen hebt, hoe vervelend ook als jij net de slechte hebt :( maar persoonlijk heb ik altijd fijne ervaringen gehad met de Lingehoeve.

Kreeg ook nog aanbod om iemand die equine touch doet langs te laten komen. Heb daar totaal geen ervaring mee.

mavantos

Berichten: 3613
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:41

MarjanB schreef:
Ja klopt, ik ben alleen helaas mijn baan een tijdje geleden kwijtgeraakt en moet t even wat rustiger aan doen financieel. Dus geef het liever eerst wat tijd (tenzij echt niet anders kan)

Denk dat je van elke kliniek wel goede en slechte verhalen hebt, hoe vervelend ook als jij net de slechte hebt :( maar persoonlijk heb ik altijd fijne ervaringen gehad met de Lingehoeve.

Kreeg ook nog aanbod om iemand die equine touch doet langs te laten komen. Heb daar totaal geen ervaring mee.


Nou dit was geen 'foutje' die zo gemakkelijk weggeschoven kan worden. Was het verschil tussen af laten maken en nog steeds kunnen functioneren als sportpaard. Hebben een second opinion laten doen omdat de eerste reactie van een professional die we kregen was: "Weer zo'n onzin diagnose van de Lingehoeve"... Overigens was de verzekering het eens met de second opinion en werd dit ook vergoed, dus dat zegt al genoeg.

Aankijken kan vast geen kwaad als ze zich rustig houdt en het niet significant verslechterd. Zou persoonlijk haar dan lekker zelf laten lopen in de wei (zo lang ze geen acrobatische sprongen en/of flikflaks als dagelijkse bezigheid ziet) en stappen aan de hand. Als ze echt niet wil lopen zou ik dit niet forceren in de angst meer kapot te maken. Meeste blessures worden nog steeds 'opgelost' met een (lange) periode van rust.

MyWishMax

Berichten: 25395
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:00

Ja, maar mavantos, zo heb ik bij andere kliniek zo'n slechte ervaring terwijl veel bokkers er helemaal mee weg lopen. Dat is gewoon de ellende met dieren en artsen, het kan bij elke kliniek een keer goed fout gaan, maar als eigenaar moet je naar een arts of kliniek gaan waar je vertrouwen in hebt. Jij hebt dat niet meer in de lingehoeve, ik niet in andere kliniek waardoor ik anderhalf uur moet rijden naar 1 die ik wel vertrouw.

Aankijken kan geen kwaad lijkt me Marjan. Het is gewoon net een rot tijd om zulke dingen te krijgen. Het is nooit leuk, maar nu ook lastiger dan normaal. Ik duim voor iets simpels

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:11

MyWishMax schreef:
Ja, maar mavantos, zo heb ik bij andere kliniek zo'n slechte ervaring terwijl veel bokkers er helemaal mee weg lopen. Dat is gewoon de ellende met dieren en artsen, het kan bij elke kliniek een keer goed fout gaan, maar als eigenaar moet je naar een arts of kliniek gaan waar je vertrouwen in hebt. Jij hebt dat niet meer in de lingehoeve, ik niet in andere kliniek waardoor ik anderhalf uur moet rijden naar 1 die ik wel vertrouw.

Aankijken kan geen kwaad lijkt me Marjan. Het is gewoon net een rot tijd om zulke dingen te krijgen. Het is nooit leuk, maar nu ook lastiger dan normaal. Ik duim voor iets simpels

Je mag best zeggen dat dat Bodegraven is.
Je kunt van vrijwel elke kliniek negatieve verhalen vinden. Waar mensen werken, maken mensen fouten en sommige mensen maken meer fouten dan anderen.

Het zegt, in mijn optiek, ook wat van de second-opinion-arts om zo'n reactie te geven. Die hoeft wat mij betreft ook geen tweede keer aan mijn paard te komen.

MyWishMax

Berichten: 25395
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:17

Ik vond het niet zo relevant om dat te noemen hier, het gaat niet over die kliniek, alleen een reactie dat ik zo'n ervaring dus ook heb maar met andere kliniek. Lingehoeve heeft mijn paard toen juist gered, of eigenlijk 1 da daar en daar ben ik dus achteraan gegaan naar smdc.

Maar idd, elke kliniek en da zijn verschillende verhalen over te vinden. Vandaar mijn opmerking ergens heen gaan waar je zelf vertrouwen in hebt. En graag ook geen collega af kraken inderdaad. Dat vind ik niet professioneel, het er niet mee eens zijn of een andere oorzaak vinden kan, maar kan ook anders verwoord worden.

mavantos

Berichten: 3613
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:21

MyWishMax schreef:
Ja, maar mavantos, zo heb ik bij andere kliniek zo'n slechte ervaring terwijl veel bokkers er helemaal mee weg lopen. Dat is gewoon de ellende met dieren en artsen, het kan bij elke kliniek een keer goed fout gaan, maar als eigenaar moet je naar een arts of kliniek gaan waar je vertrouwen in hebt. Jij hebt dat niet meer in de lingehoeve, ik niet in andere kliniek waardoor ik anderhalf uur moet rijden naar 1 die ik wel vertrouw.

Aankijken kan geen kwaad lijkt me Marjan. Het is gewoon net een rot tijd om zulke dingen te krijgen. Het is nooit leuk, maar nu ook lastiger dan normaal. Ik duim voor iets simpels


Dat er fouten worden gemaakt kan altijd en is geheel menselijk, maar in dit geval was dat gewoon echt onnodig. Verder wil ik er in het topic niet verder op in gaan. Ze zullen vast ook een hoop dingen goed doen, anders waren ze niet zo groot geweest.

@ikke: dit was overigens niet de reactie van de second opinion arts, maar van een professional op ander gebied in de paarden. Wij hebben die persoon hoog zitten en die heeft echt heel veel ervaring, dus aan de hand van die reactie begonnen we toch te twijfelen aan de diagnose. Daarom hebben we bij de verzekering gevraagd of we een second opinion bij onze eigen dierenarts mochten laten doen. Dit werd goedgekeurd en toen kwamen eigenlijk pas de gemaakte fouten naar boven.

Maar goed, daar gaat het topic niet over. Heel veel sterkte MarjanB en neem gewoon rustig de tijd om het aan te kijken. Hopelijk geneest het allemaal vanzelf en valt het achteraf mee. Ze kunnen je soms ook zo laten schrikken :(:)

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:45

Hoi stille meelezer hier. Herken ht lopen op de filmpjes van mijn paard..niet helemaal hetzelfde hoe ze loopt hoor, maar ze maakt rechtsom met Ra een kortere pas. Ze ontlast daarmee het linker achterbeen. Rechtsom moet ze met La een grotere pas maken waardoor je ht duidelijker ziet, is pijnlijker, je ziet ht indien haar linkerachterbeen ht binnenbeen is daardoor minder
Als je in draf rechtsom naar haar kont, bovenop kijkt, zie je ook een verschil in hoogte tijdens ht lopen. Bij die van mij leek ht voor maar was dus het diagonale achterbeen. Da vertelde hoe je dat kan herkennen dan.

Naar mijn idee zit ht dus linksachter.
Vervelend voor je, hopelijk een klein dingetje en knapt ze weer goed op. Sterkte met haar

Babootje

Berichten: 26379
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:23

mavantos schreef:
Meeste blessures worden nog steeds 'opgelost' met een (lange) periode van rust.


Het paard heeft al een langere periode van rust achter de rug voordat Marjan het kocht als projectpaard. En nu gaat het mis zonder dan het paard heel hard in het werk heeft gestaan. Je kan het dier natuurlijk weer op rust zetten en opnieuw aan de slag,maar het kan natuurlijk ook dat oude problemen bij het paard weer opkomen en dan heeft op rust zetten niet zoveel zin.
Wat me wel opvalt in dit verhaal is dat Marjan recent een nieuw zadel heeft, dat ook al lijkt het goed te liggen best een rol zou kunnen spelen door een andere drukverdeling dan haar oude zadel.
Ik begrijp dat Marjan weinig geld heeft, maar soms is het echt beter om maar direct te weten of dit paard onder het zadel nog een toekomst heeft. Rug losmaken en dry-needling behandelingen zijn dan ook niet zinvol. Als rug en hals nooit op de foto zijn geweest zou ik daar eens mee beginnen. En bloed prikken.

Kreupelheidsonderzoek is leuk, maar ik ben een jaar lang bezig geweest met het zoeken naar een oorzaak voor de kreupelheid bij mijn paard die bij 2!! dierenklinieken van goede naam niet werd gevonden.
Rust op de wei maakte hem niet beter.
Kreupelheidsonderzoek foto's (inmiddels bij het hele paard) diverse keren inspuiten heeft een godsvermogen gekost terwijl het dier op jonge leeftijd 6 breuken in de schoft heeft opgelopen. Door de wijze diagnose stellen van onder naar boven wordt altijd een kreupelheid die het eerst wordt gevonden het eerst behandeld alvorens verder wordt gezocht en daardoor lopen de kosten behoorlijk op. Een foto van de hals en rug die bij dierenarts 3 wel werd gevonden. had direct duidelijkheid gegeven. Voor € 285,00 wist ik dat mijn paard geen toekomst meer had als rijpaard.

Hoewel het paard wel looplust had, werd hij korter in de voorbenen en linksvoor ondervoet kreupel. De klachten begonnen nadat het zadel was aangepast. Waardoor we dachten dat het zadel klachten veroorzaakte, maar dat bleek niet zo. De net andere ligging van het zadel heeft mogelijk de problemen in de schoft 'getriggerd'. Een half jaar rust op de wei, heeft uiteraard niet geholpen. Inmiddels werd hij naast de kortere passen voorbenen ook rechtsachter kreupel met pijnklachten aan het SI gewricht.

Duidelijkheid is wat je moet hebben en duidelijkheid scheelt - hoe naar de uitkomst ook is - flink in de portemonnee.

mavantos

Berichten: 3613
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:39

Aan de andere kant vertoont dit paard pas sinds vorige week vrijdag onregelmatigheid terwijl ze haar al bijna een jaar heeft. Het kan ook gewoon een ordinaire glijder in de wei zijn geweest. Als je zelf een keer onderuit gaat dan kan dat ook echt wel een tijdje zeer doen. Het hoeft natuurlijk niet direct ontzettend erg te zijn, ondanks dat je dit bij paarden die bekende ongemakken hebben dit al snel gaat denken.

Snap dat je geen maanden gaat aankijken, maar de dierenarts is ook gewoon heel duur. Dat je dan even een paar weken aankijkt of het zichzelf oplost is niet zo verkeerd in mijn ogen. Uiteraard wel heel goed monitoren of het niet achteruit gaat. De dierenarts is zo gebeld :j

Lizz

Berichten: 8896
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:48

Oh jeetje wat balen zeg... geen tips.
We succes en sterkte!!

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 15:38

Iedereen bedankt voor de reacties!

Denk dat er overal wel fouten gemaakt worden, met mijn vorige merrie 1.000 euro lichter door een verkeerde diagnose bij een kliniek in het noorden, hierdoor ging ze alleen maar slechter lopen. Uiteindelijk bij de Lingehoeve er uit gekomen omdat die ook naar mijn gevoel luisterden (denk dat je als eigenaar toch meer ziet omdat je het paard al even kent)

En dat ik wat minder te besteden heb, ja dat klopt maar dat zal nooit in de weg staan van een goede verzorging. Als er echt nood aan de man is staat de DA er gelijk.

Omdat er toch wel wat conclusies worden getrokken even een stukje verleden van kaatje. Ze is in 2017 bij SMDC terechtgekomen omdat de oud eigenaren dr niet goed kregen nadat ze een jaar ervoor een ontsteking had in dr hals C6/C7. Na het inspuiten in 2016 kreeg ze een hele erge oogontsteking aan beide ogen en heeft weken in Utrecht gestaan. Daarna hebben ze haar weer opgepakt en ging ze weer in de staak en zijn ze naar SMDC gegaan. Bij SMDC is ze in de scintigrafie geweest. Kwam een hoop uit wat reactie gaf op de scan. Dit is verder allemaal onderzocht dmv foto's hals en rug zijn ook op de foto geweest. Conclusie, ontsteking in de hals nog niet weg en paard heeft een slechte stand van de voeten (ondergeschoven verzenen en dunne zool) en pasvorm zadel is niet goed.

Heb toen met SMDC gebeld om te vragen of hij er heil in zag. Zijn antwoord, als je een goede smid en zadelmaker hebt komt het goed, maar verwacht niet dat het paard GP gaat lopen. Hij gaf aan dat de problemen die ze had allemaal het gevolg waren van slecht management van voeten en zadel.

Haar voeten zijn nog steeds een zorgenpuntje aangezien ze een maand of 3 terug met een enorme losse wand stond en kneuzingen in de zool door het slechte werk van mijn vorige smid. Dat is natuurlijk ook niet zomaar weg. Daarna ook nog die wond rechtsachter gehad waardoor ze ook weer stilstond en zichzelf scheef hield ivm de pijn aan dr been. En toen leek het goed te gaan en vorige week ineens dus niet meer.


En dan nu.. Kaatje vandaag.

Ik had vanmorgen het doel om dr eerst maar eens uitgebreid na te voelen en te kijken wat mij zo opviel. Meiden op stal gaven aan dat ze vanmorgen erg veel haast had om de wei op te komen :')

Met uit de wei halen was ze ook goed gemutst en ging al voor me uit naar stal omdat haar vriendinnetje daar nog stond. Dus dacht van wellicht heeft ze al minder last ergens van. Heb dr spieren bekeken en gevoeld of ik harde plekken vond en ook dr hoeven betimmert en gedaan. op dr hoeven geen reactie en heb echt hard op de ijzers, de nagels t zooltje en de wand staan meppen. Opvallend was dat ze links heel strak was op dr schouder en dr hoofd niet fijn naar rechts wilde bewegen. Groot verschil met rechts waar ze t snoepje gelijk volgde.

Daarna even op het harde gelongeerd. Ging niet van harte maar al wel beter dan donderdag

rechtsom

linksom


In de longeerbak

rechts

links


Daarna dacht ik nog even kijken hoe ze nu op dr schouder voelt en dr nek beweegt. Waarbij ik tot de conclusie kwam dat ze nog steeds heel strak voelde links. Dus even de geleerde massage technieken erbij en dr schouders gemasseerd en links nog even extra aandacht. toen liep ze zo

rechts

links


Ze houd zich duidelijk links erg vast en zet dr rug daardoor ook vast. Achter lijkt ze weer redelijk. Morgen ga ik even overleggen met de dierenarts en de smid.. Woensdag kijkt degene die dr masseert even mee of zij nog wat weet. Heb net zelf ook nog weer even het oude DA rapport erbij gepakt en zit toch weer richting dr oude halsproblemen te denken... vraag me alleen af hoe die ineens weer zo naar boven komen aangezien ik weinig geks gedaan heb met dr de afgelopen maanden.

Nu zit ik enorm in dubio.. laat ik dr dekken, verhuur ik haar als draagmerrie, kijk ik het aan en laat ik dr inslapen als het niet beter word... wordt dit wel beter weer.. wordt het niet weer slechter na rust.. T is in elk geval een drukke bedoeling in mn hoofd en hoop dat jullie daar ook een beetje rekening mee willen houden in de reacties. Wil het beste doen voor kaatje maar wat dat is ben ik nu nog even niet uit. Waardeer jullie ideeën enorm en hoop dat jullie ook wel je inzichten blijven delen. :)