[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:42

Zo, dat is een goede vooruitgang zeg!
Leuk om je topic te volgen, paard heeft het getroffen met jou als baas!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:42

Die van mij gaat in de zomer ook elke 7 weken rondom, in de winter elke 8 weken alleen voor.

Hoeven zien er al veel beter uit!

mavantos

Berichten: 3607
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:41

Zo dat is vlot! Ik doe 8 weken met mijn ijzers in de zomer en 10 weken in de winter, maar heb ook echt een heule fijne smid.

Hopelijk kunnen straks de zolen eronderuit, fijn voor je :$

Veronica2
Berichten: 2665
Geregistreerd: 26-08-13

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:06

In de zomer om de 6 weken en in de winter om de 7, rondom :D. Maar maakt niks uit he, wat paardje liefste wil dat gebeurt.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:23

Leuk om de vooruitgang te zien! Zo vanaf de filmpjes denk ik ook dat het met training op te lossen is, lijkt haast wel of ze onvoldoende lengte(training)in de broekspier heeft/gehad. Rijden zal een wisselwerking zijn. Een paard wat niet fijn door het lijf is is ook lastig uit te zitten en hetzelfde geldt andersom. Zal vast met de tijd beter worden als jullie daar samen aan werken. Helaas gaan dit soort projectjes altijd samen met een hoop tijd, geld en geduld. Maar dan is het wel dankbaar werk! Leuk dier en hoop oprecht dat jullie veel plezier gaan beleven.

MildmayArms

Berichten: 16
Geregistreerd: 17-08-19

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:46

Wauw! Ik volg dit topic nu, maar wat ben jij goed voor je paard zeg! Je ziet echt dat je er wat aan doet. Die verandering al! Super leuk paardje! Ik hoop en denk dat het wel goed gaat komen!

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:06

Zo, dat voetjeswerk ziet er alweer beter uit. Gaat echt wel goed komen, stapje voor stapje :j

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:59

Ik zie dit topic nu ook pas. Het straalt er van af dat het dier het met jou getroffen heeft, zo te lezen heb je er alles voor over, goed bezig! Aansprekend paard met toch best wel lekker gangwerk op de filmpjes te zien! Hoop dat ze met veel geduld steeds beter kan ontpoppen, en je weet waar mee je bezig bent, dat gaat wel goed komen samen! :D

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:39

Hoe gaat het met je paard Ts?

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 08:29

Ja wel goed, ff druk en chaos hier :+

Gister is de zademaakster weer geweest want merkte dat ze niet fijn liep onder het zadel dus even minder gereden. Was idd nodig dus nu kan ik weer rijden. Zademaakster was positief en zag duidelijk verbetering en gaf aan dat ik enorme stappen had gemaakt in zon korte tijd. Dat terwijl t niet heel lekker ging en ik ziek er op zat. Vanavond les.

Zaterdag gaat ze verhuizen :) merkte dat zodra de paarden niet naar buiten gingen ivm het weer, ze gelijk chagrijnig was en stijf. Dus nu naar andere stal waar ze de overdag altijd naar buiten gaat ongeacht het weer. Dus hoop snel weer een heel blij paard te hebben.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:06

Zo mooi om te lezen dat je je zo inspant om haar blij te krijgen en te houden :)

Elisa2

Berichten: 37297
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:31

Wat fijn dat je gelijk die beslissing hebt gemaakt om haar te verhuizen naar een andere stal. Vrije beweging is zooo belangrijk. Dat compliment van je zadelmaakster is natuurlijk ook erg fijn om te horen!

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 09:36

Haha in de korte tijd tussen vorige bericht werd ik gebeld door stal waar ik op wachtlijst stond. Dus ze blijft toch nog even op huidige stal en per 1 okt verhuist ze. Ze kan niet heel goed tegen veranderingen dus wil haar niet 2 keer in 1 maand verhuizen.

Dinsdag komt een fysio :)

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 07:15

Weer ff een update...

Helaas is kiara boos sinds het zadel is opgevuld. Ik heb het met het passen nog gezegd dat ik het zadel niet fijn vond liggen maar dat werd weggewuifd. Instructrice is het met mij eens dat zadel niet goed ligt. Zadelmaakster probeer ik al even te bereiken maar leest appjes ook niet meer. Dus baal als een stekker!

Gister Osteo geweest en die was ook niet tevreden met het zadel. Ongelijk in de kussens en zadel kiepert zodra buikspieren worden aangespannen. Ze had ook een wat verharde plek op de schoftspier (had maandag expres gereden zodat ze kon voelen of er reactie was op het zadel) kiara zat nog wat vast op paar plekken en had een iets gevoelige knie. Dus moet knie oefeningen doen. Ook heel veel spanning op tongbeen, advies voor ander bit dan waar ze mee kwam. En zorgen voor goed passend zadel....

Vandaag zadelmaakster maar bellen en hoop dat ze het op komt lossen. :(

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:39

Jammer van zo'n misser ,je bent al zo mooi op weg!

Ik zou persoonlijk geen vertrouwen meer in zo'n onverschillige zadelpasser hebben...

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:45

Ik lees graag mee met dit topic, maar nu reageer ik even. Wat super balen van je zadelmaker!! Je probeert het beste voor je paardje te krijgen, je geeft vertrouwen aan een professional en dan gaat het zo... Ik hoop dat je snel een passend zadel gaat krijgen en lekker verder kan opbouwen! :(:)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:00

Dat is nogal balen van je zadel. Als het tongbeen in de knel komt gaat er imo wat goed mis in je dagelijkse training met druk verdeling op de teugels. Ik zou je daarom adviseren om het in je eigen rijden te zoeken en niet in een bit. Wat heeft ze precies met der knie, OCD of patellaluxatie?

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 09:07

Anoniemk2 schreef:
Dat is nogal balen van je zadel. Als het tongbeen in de knel komt gaat er imo wat goed mis in je dagelijkse training met druk verdeling op de teugels. Ik zou je daarom adviseren om het in je eigen rijden te zoeken en niet in een bit. Wat heeft ze precies met der knie, OCD of patellaluxatie?


Zucht :') dit had ze vermoedelijk al door het rijden bij oude eigenaren.. dit was ook nog niet losgemaakt of gecontroleerd door andere mensen die ik er bij heb gehad.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 09:11

KahluaB schreef:
Jammer van zo'n misser ,je bent al zo mooi op weg!

Ik zou persoonlijk geen vertrouwen meer in zo'n onverschillige zadelpasser hebben...


Ja ik moet zeggen dat ik er ook wel van sta te kijken dat ze zo doet. Altijd goed contact met haar gehad. Ook met andere paarden.

@iwamluver ja hoop het ook! Wil graag verder opbouwen en haar beter maken in haar spieren.

Heb de zadelmaakster gebeld en geappt vanmorgen. Appje niet gelezen maar wel online geweest. Telefoon neemt ze niet op.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:18

MarjanB schreef:
Anoniemk2 schreef:
Dat is nogal balen van je zadel. Als het tongbeen in de knel komt gaat er imo wat goed mis in je dagelijkse training met druk verdeling op de teugels. Ik zou je daarom adviseren om het in je eigen rijden te zoeken en niet in een bit. Wat heeft ze precies met der knie, OCD of patellaluxatie?


Zucht :') dit had ze vermoedelijk al door het rijden bij oude eigenaren.. dit was ook nog niet losgemaakt of gecontroleerd door andere mensen die ik er bij heb gehad.



Dat kan best zo zijn? Maar zelf ga je op dezelfde voet verder met je strenge terugwerkende binnenhand en misschien ben jezelf daar niet bewust van? Ik meende dat mij dat al eerder was opgevallen op het filmpje.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 09:26

Maria (Annomienk) ik reageer niet meer op je. Nu is het genoeg geweest. Sta open voor opbouwend commentaar maar dat gedram van jou wordt ik niet goed van.

Ik ben echt niet de beste ruiter en heb ook m’n werkpunten. Echter paard gaat zo vooruit dat ik het echt niet verpruts :') en binnenhand staat op nr 1 om in de gaten te houden en is al enorm verbeterd. Daarbij weet jij wat voor een bit ze had?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:27

Misschien eens een poos uitsluitend naast het paard trainen?
Wanneer je zelf fysiek niet in orde bent, en hierdoor sportief ook niet in vorm, is het heel erg moeilijk voor een paard dat het al lastig heeft correct zijn lijf te gebruiken. Misschien even beiden onbelast meer in vorm en balans komen en daarna pas echt het rijden oppakken?
Rijden is niet noodzakelijk om goed te kunnen trainen.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-19 09:33

Ninx schreef:
Misschien eens een poos uitsluitend naast het paard trainen?
Wanneer je zelf fysiek niet in orde bent, en hierdoor sportief ook niet in vorm, is het heel erg moeilijk voor een paard dat het al lastig heeft correct zijn lijf te gebruiken. Misschien even beiden onbelast meer in vorm en balans komen en daarna pas echt het rijden oppakken?
Rijden is niet noodzakelijk om goed te kunnen trainen.


Heb ik gedaan :) maar daar verbeterde ze minder snel mee dan ohz. Maar goed nu eerst weer zadel goed hebben. Wil instructrice ook ff vragen of ze er een keer op wil. Kijken hoe ze dan is.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:34

Het was mij al eerder opgevallen dat je niet goed met goed bedoeld kritisch commentaar overweg kunt. Ik beoordeel wat ik zie en lees dus als dat op een of andere manier jou niet bevalt dan is dat zeer jammer. Dat je dan op een vervelende manier terug moet snauwen? Voor jouw paard zou aan de hand werken een optie kunnen zijn zodat ze sterker wordt in de achterhand en in de bespiering.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:43

MarjanB schreef:
Ninx schreef:
Misschien eens een poos uitsluitend naast het paard trainen?
Wanneer je zelf fysiek niet in orde bent, en hierdoor sportief ook niet in vorm, is het heel erg moeilijk voor een paard dat het al lastig heeft correct zijn lijf te gebruiken. Misschien even beiden onbelast meer in vorm en balans komen en daarna pas echt het rijden oppakken?
Rijden is niet noodzakelijk om goed te kunnen trainen.


Heb ik gedaan :) maar daar verbeterde ze minder snel mee dan ohz. Maar goed nu eerst weer zadel goed hebben. Wil instructrice ook ff vragen of ze er een keer op wil. Kijken hoe ze dan is.


Maar het hoeft ook niet snel hè? Een paard dat verreden is weer goed krijgen mag je gerust een jaar voor uittrekken om in de basis weer goed te krijgen.
Je zegt zelf dat je niet goed kunt zitten door eigen beperkingen. Ik herken dat wel, maar dat zijn dan momenten dat ik niet rijd.

Werken aan de hand, en longeren zonder bijzet zou ik liever doen met dit paard.
Het hoofd fixeren zorgt zichtbaar voor een ruggebruik dat fijner kan, en de achterhand blijft achter de massa. Kijk eens op de website van Mireille den Hoed. Het is geweldig dat je zin hebt dit paard weer helemaal op de rit te krijgen. Maar je eigen fysieke situatie is net zo belangrijk om te faciliteren dat je paard het lichaam goed kan gebruiken.

Succes!!!