[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:48

Moderatoropmerking:
Willen jullie weer on topic gaan in plaats van het over elkaar te hebben? Alvast bedankt.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10479
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:58

Een stille meelezer hier...

Een eerste keer proberen van een zadel kan zeker geen kwaad maar wel goed dat je er een kenner naar laat kijken :)

Daarnaast 1 offtopic melding... Ik heb net getemd omtrent de post hier boven.

Op deze manier een reactie plaatsen terwijl er recht boven een mod opmerking staat vind ik echt not done :o

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:02

Ik vind het ook altijd zo moeilijk met die zadels. Eerlijk, mensen draaien er ook wel een beetje in door. Als het paard duidelijk fijner gaat lopen, dan ga je hem niet kapot rijden met een paar keer. Je kijkt zelf al mega kritisch, ja een zadel is belangrijk, maar tegenwoordig moet elk zadel blijkbaar helemaal op maat gemaakt worden. Vind het belangrijker dat jij merkt dat je paard er fijn op reageert. Vind dat je al enorm veel doet voor je knol!

Ik heb ook even getemd. Jammer was een leuk leerrijk topic. Misschien gewoon met zn alle negeren vanaf nu..

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:07

k_m schreef:
Ik vind het ook altijd zo moeilijk met die zadels. Eerlijk, mensen draaien er ook wel een beetje in door. Als het paard duidelijk fijner gaat lopen, dan ga je hem niet kapot rijden met een paar keer. Je kijkt zelf al mega kritisch, ja een zadel is belangrijk, maar tegenwoordig moet elk zadel blijkbaar helemaal op maat gemaakt worden. Vind het belangrijker dat jij merkt dat je paard er fijn op reageert. Vind dat je al enorm veel doet voor je knol!


Helemaal mee eens!! :j En helemaal als je samen met de zadelmaker kijkt naar een goede oplossing. Fijn als er een perfecte zou zijn, maar tot die tijd is goed ook goed genoeg!

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:19

Lees ook graag mee in dit topic; Het is heel fijn hoe bewust je er mee bezig bent, je het alle tijd geeft. Ik zit ook momenteel in deze fase met een paard, geniet van elke moment van verbetering in t paard(is zo waardevol)

Ga zo door!

Veronica2
Berichten: 2702
Geregistreerd: 26-08-13

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:46

Marjan, ik vind dat je heel prima met de tips en kritiek om gaat, dat mag ook wel even gezegd worden.

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:52

Ik vind het zadel op de foto en voor zover ik kan beoordelen achter pc ook te veel achterover liggen, maar hé wij hebben van die leuke merries die bij het minste geringste wat niet naar hun zin is echt wel hun mening geven toch ;-)
Je zal niet de enige zijn die op een zadel uitkomt die in theorie niet goed ligt maar wat het paard het fijnst vindt. Niets zo erg als zadelgedoe tegenwoordig, dus succes met de zoektocht hehe.

MarjanB

Berichten: 16571
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 22:09

Dank jullie!

Pfff net op stal en was ze compleet over de zeik. En niet een klein beetje :( durfde de stal niet in. Ze hadden er een ander paard naast gezet (box was leeg) en ze was zo boos alleen maar rondjes rennen. Door een kier d’r halster op en in galop de stal uit. Even in paddock gehad en daarna weer in stal proberen te zetten, ze vloog er direct uit en ging aan de ren.. na het vangen maar omgeruild met een ander paard en nu staat ze met 1 merrie naast zich en dat ging redelijk.

Ze had nog niks gegeten sinds ze binnen was en net gelukkig weer hooi eten. Hoop dat het verhuizen zondag goed gaat.

Je kan beter cavia’s houden
Afbeelding

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:35

Meelezer,
Ik heb ook getemd op AnomiemK. Jeetje, kom op.
Ik lees jou Topic MarjanB omdat ik het super interessant vindt. Daarnaast vind ik dat je super goed bezig bent. Ik volg regelmatig topics omdat ik iets wil leren. En/of iets gewoon interessant vindt. Ook al rij ik al 30 jaar paard. We kunnen altijd iets leren! Ik snap echt die negativiteit en soms bewust vervelende berichten niet. Ik ken jullie beiden niet. Dus Ik lees onbevooroordeeld. En zelfs dan heb ik door dat dit bewust stangen is. Waarom eigenlijk AnoniemK? Een oprechte vraag, Waarom.....

Ik heb ook weleens een zadel, bit, hoofdstel, singel, deken, beschermers geprobeerd. Die uiteindelijk niet helemaal goed paste. Daar is het proberen toch voor. Een paard geeft snel genoeg aan of ze het oké vinden of niet. Als je het niet probeert, dan weet je het ook niet.

oji

Berichten: 4286
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:45

*knip*

Heb ik ook een keer gehad TS dat mijn toenmalige paard volledig over de zeik ging van een nieuwe buur. Sowieso kun je bij bepaalde paarden echt merken of het wel of niet klikt met de buurman/vrouw en kan dat enorm op hun gemoedstoestand inwerken. Ooit een merrie gehad die volledig zuur werd van der buren en veel vrolijker was toen er een ander kwam staan.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 24-09-19 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd

mavantos

Berichten: 3637
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:57

*knip*

TS, je bent hartstikke goed bezig! Het gaat altijd met ups en downs, maar hopelijk gaat het met het andere zadel beter.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 24-09-19 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd

MarjanB

Berichten: 16571
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 12:55

:o dank jullie!

ik zal heus wel eens wat fout doen hoor :') gelukkig heb ik zo’n muts die dat wel gelijk laat merken. Snap ook echt niet hoe haar oude eigenaren het gewoon niet gemerkt hadden.

Phonix
Berichten: 1122
Geregistreerd: 11-04-18

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:26

Ik heb vorige jaar mijn paard moeten revalideren. En ik moet zeggen dat ik ook de longerhulp in het begin gebruikte. Maar probeer volgende keer te kijken naar het hoofd en hoe die van zei naar zei gaat als je hem gebruikt. Mijn paard ging veel beter wanneer ik stopte met het gebruikt van de hulp. Misschien is het de proberen waard? Omdat nu vraag je heel erg spieren aan die er op dit moment niet is. Verder vindt ik het heel interessant om jullie te volgen :)

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:04

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek on topic te blijven en het niet over elkaar te hebben. Berichten die hier niet aan voldoen zullen worden verwijderd.

Daihyo

Berichten: 88104
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:36

*knip*

TS: hier een stille meelezer. Wat ben je goed doordacht bezig. Lijkt me inderdaad een aardig projectje. Maar wel 1 met perspectief. Ik ben heel benieuwd hoe ze over een tijdje is. Tot die tijd: sterkte met deze overduidelijke merrie :))
Laatst bijgewerkt door LindyH op 24-09-19 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd

Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:41

*knip*

Ts, je hebt duidelijk het beste voor met je paard en je gaat goed om met feedback. Succes met de verhuizing en de zadelperikelen.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 24-09-19 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd

MarjanB

Berichten: 16571
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 17:54

Laten we nu maar gewoon negeermodus aan doen :) zoveel groen is me nog nooit gelukt _O-

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:33

MarjanB schreef:
Laten we nu maar gewoon negeermodus aan doen :) zoveel groen is me nog nooit gelukt _O-

+:)+ *negeermodus* aan gezet.

Paard nu weer rustig op stal?

MarjanB

Berichten: 16571
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 20:51

Kymalin schreef:
MarjanB schreef:
Laten we nu maar gewoon negeermodus aan doen :) zoveel groen is me nog nooit gelukt _O-

+:)+ *negeermodus* aan gezet.

Paard nu weer rustig op stal?


Op stal wel... daarbuiten niet -O- ben na wat rondjes stappen en omgekeerd staan afgestapt. Denk kan wel gaan klooien maar dat gaat niet werken. Daarna opweg naar de paddock schrok ze weer heel erg en wist ze weer los te komen. Gelukkig kwam ze gelijk toen ik haar riep.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:57

He getver. En zou dat nog komen van die nieuwe buurman of buurvrouw of was ie gewoon spooky?

MarjanB

Berichten: 16571
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 20:59

Kymalin schreef:
He getver. En zou dat nog komen van die nieuwe buurman of buurvrouw of was ie gewoon spooky?


Waren er meer van slag zijn gister meerdere paarden van stal veranderd en kiara is enorm gevoelig dus stond nog strak van de spanning.

Morgen maar ff wat grondwerk en dan er pas op

Daihyo

Berichten: 88104
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:13

Heb je er aan gedacht om eens magnesium te proberen? Dat wil ook nog wel eens helpen tegen spanning en ril zijn.

MyWishMax

Berichten: 25482
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:13

Hier zijn ze ook allemaal wat onrustig. Groot gedeelte van de merries extreem hengstig, maar ook veel druk, schrikkerig en over de zeik. Terwijl er hier geen veranderingen zijn behalve het weer...

MarjanB

Berichten: 16571
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 21:27

Ze krijgt magnesium :) heb dat nu wel even opgehoogd.

Ja t weer zou ook wel wat van invloed kunnen zijn. Maar het hele boze gedrag is wel opmerkelijk.

Daihyo

Berichten: 88104
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:31

Was het al donker buiten?
Goed van de magnesium. Hopelijk gaat dat de scherpe randjes er vanaf halen.