[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:37

Lekker hoor Marjan en leuk voor je oma.

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 09:51

Thanks :)

Gister is ze weer beslagen. Vind wel dat ijzer rv iets ruimer had gemogen onder de verzenen. Maar goed, over 6 weken weer en dan even met hem bespreken. Ze liep gister goed en vlot en dat is tot nu toe nog nooit geweest na beslaan, dus dat zegt me wel dat we op de goede weg zijn. De losse wand is niet verder omhoog getrokken en lijkt bijna weg te zijn :D ook niet meer zo gevoelig op de zool. Dus voorzichtig positief! Als dit wat verbeterd kan hij wat meer aan de stand doen, voor nu eerst normale kwaliteit voeten belangrijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:15

Wat fijn dat je paard weer op de goede weg is!

Deel helemaal jouw visie over de lengte van de takken (smid en veearts/opleider hoefsmeden Warendorf keken ff mee :+ ). Ze waren ook wat bezorgd over het dikke ijzer, daar zijn logischerwijs dikkere nagels voor nodig... maar de hoefwand van jouw paard is daar zo te zien niet tegen bestand. De dubbele lip versterkt dat effect.
Je wordt vast beetje moe van ongevraagd commentaar, sorry als dat zo is, we bedoelen het uiteraard goed! (Dat is nadeel van foto's op internet plaatsen, anderzijds misschien soms toch behulpzaam?)

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 10:25

IsabelleN schreef:
Wat fijn dat je paard weer op de goede weg is!

Deel helemaal jouw visie over de lengte van de takken (smid en veearts/opleider hoefsmeden Warendorf keken ff mee :+ ). Ze waren ook wat bezorgd over het dikke ijzer, daar zijn logischerwijs dikkere nagels voor nodig... maar de hoefwand van jouw paard is daar zo te zien niet tegen bestand. De dubbele lip versterkt dat effect.
Je wordt vast beetje moe van ongevraagd commentaar, sorry als dat zo is, we bedoelen het uiteraard goed! (Dat is nadeel van foto's op internet plaatsen, anderzijds misschien soms toch behulpzaam?)


Dank je! De wand herstelt nu goed sinds de vorige keer beslaan. De vorige smid had er gewoon teveel in lopen klooien. Ijzer is de standaard dikte en is een voorijzer met twee lippen. Hiervoor stond ze op een enkele lip en dat was drama omdat de voet te weinig steun had. Gok dat er over twee keer gewoon weer een normaal ijzer onder kan. Het is gewoon een traject die we door moeten waarbij iedereen het anders zou doen. Van nassau wilde er bijvoorbeeld een breakover met balk onder zetten en weer een ander wat anders.

Zal je in Pb wel even de naam doen van de smid die de vorige keer me uit de brand heeft geholpen en deze smid instructies heeft gegeven. Denk dat dat wel het eea verklaart waarom ik deze weg aanhoud.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:25

Het herstel van een losse wand duurt. Mijn tip is om de open gedeelten met teatree-olie schoon te houden. Ik heb daar hele goede ervaring mee gehad bij mijn vorige paard.
Is dat kurk tussen de hoeven en de ijzers?

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 08:32

Bedankt voor de tip! Nee is leer net als vorige keer.

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:28

Mijn dikkie nu
Afbeelding
En toen ze kwam
Afbeelding

Hoewel ze nu al even niet echt in “training” is geweest voor zo’n 1,5 maand vind ik dr rug enorm verbeterd. Hoop snel een keer weer wat beeld Ohz te kunnen tonen, ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd hoe het er uit ziet want het voelt in elk geval erg anders dan eerst.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:21

Ze ziet er goed uit zeg. En ik ben heel blij voor je eea met een sisser lijkt af te lopen (klopt af op ongelakt hout)

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:37

Afgezien van het buikje :D ziet ze er super goed uit!

Welk vliegenmasker heb jij? Zit deze vast aan het halster?

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 19:50

Dank jullie :)

Ja die buik... ik denk soms echt zou ze niet drachtig zijn :+ vooral als je er achter loopt dan is het echt van buik waar ga je met paard heen. Oud eigenaar zegt dat ze niet gedekt is dus dan heeft ze gewoon een hooibuik

Halster is van qhp ze doen op stal geen maskers op en kaatje heeft vaak last van traanogen als het dit weer is dus dan werkt dit erg fijn.

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 16:33

Vandaag poging tot zelf filmen gedaan was echt een succes :') had meer bak dan kaatje

Vanavond zal ik de galop even uitknippen




MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 18:30

Kon bovenstaand niet meer aanpassen nog twee stukjes galop en uitdraven. Heb dit uit 3 minuten film gehaald waarvan 2 minuten alleen de bak te zien is. Dit is hoe ze nu loopt als ik er niet teveel aan zit, gewoon lekker voorwaarts en verder niet. Hoop dr morgen weer wat op te kunnen pakken en hoop een keer een stalgenootje te treffen die even wat meer wil filmen. Zat er nu voor de 4e keer op na de wond.

Begin mei gaan we het nieuwe zadel ophalen :) heb bewust even wat tijd ertussen omdat ik verwacht dat ze nu snel anders wordt nu ik weer aan het rijden ben. Anders moet ik weer naar Nijkerk. Alhoewel ik nu wel echt mezelf in de weg zit omdat het zadel niet in balans ligt.







Daarna nog even naar het bos, waar ik vooral erg goed merk dat ze graag wil.. hoef maar aan draf te denken en ik vlieg in galop door het bos :') zo’n groot verschil met het paard dat eerder voorzichtig liep en bij elk oneffenheid zachter ging.
Afbeelding

Hoop dat jullie het allemaal nog interessant vinden. Ben geen wereldruiter maar denk dat we langzaam op de goede weg zijn.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:52

Je bent zeker lekker bezig hoor! Leuk alle filmpjes en foto's die je post. Draf ziet er lekker ontspannen en ruim uit. Galop oogt nog wat stijf maar misschien spelen haar hoeven hier ook wel een rol in. Heerlijk iedere keer even na het rijden het bos in!

Suky
Berichten: 34
Geregistreerd: 08-02-20

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:51

Ik volg jullie al een tijd stil mee maar wat ziet het er goed uit! En wat superfijn dat het weer beter met haar gaat. Ik vind jullie een leuke combinatie.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:10

Hier ook een stille volger.

Vindt het interessant om te lezen en ben heel blij voor je dat ze zo snel hersteld is van haar wond.

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 09:18

Dank jullie!

Weidebloem, ja ze is nog flink stijf volgende week laat ik haar masseren. Ze was met die wond zich helemaal aan gaan spannen de eerste dagen, was heel bizar. Heb de afgelopen dagen ook alleen maar rechtuit gereden omdat ik dat been langzaam wil belasten in de bochten.

Maar ben vooral erg blij dat ik niet meer hoef te werken om haar aan het lopen te houden. Moet nu juist moeite doen soms om dr bij me te houden.
Sinds de hoofpack er onder uit is loopt ze zoveel beter. Best bizar dat dat spul juist zorgde voor pijn Ipv dat het haar hielp. Zo leer je weer gaandeweg het proces.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:23

Ze ziet er goed uit en als je de ambitie om wereldruiter te worden niet hebt, dan is het vooral belangrijk dat jullie beiden gewoon lekker happy zijn, toch?

Ik wil ook best wel filmen hoor, die 1,5 m afstand moet zeker lukken :)

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 09:36

karijn schreef:
Ze ziet er goed uit en als je de ambitie om wereldruiter te worden niet hebt, dan is het vooral belangrijk dat jullie beiden gewoon lekker happy zijn, toch?

Ik wil ook best wel filmen hoor, die 1,5 m afstand moet zeker lukken :)


Hahaha nee vind het veel te leuk om te klooien dus die wereldruiter zal ik niet worden.

Mocht je me zien rijden dan geef ik je m’n telefoon wel even om te filmen. Probleem is vooral dat ik vaak alleen ben omdat ik op de wat gekke tijden ga.

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 14:56

Weet niet of er nog mensen volgen maar had vandaag bedacht ik probeer de M proef even te rijden (alleen niet doorzitten Ivm zadel) nou na het tweede lijntje was ik de proef kwijt maar ze liep wel fijn :) ze begint er nu echt soms aan te trekken Ipv de rem er op. Ben wel heel blij met t stabiele beeld.


Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:58

Ziet er netjes uit Marjan, hopelijk komt je zadel snel, dat zal ook veel gaan uitmaken denk ik.

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:00

Lees nu pas bij,maar er is alleen maar goed nieuws *\o/* . Wat fijn!

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 15:47

Dank jullie!

Kan volgende week m’n zadel ophalen, tel de dagen af!

@getup ja ben zo blij dat het nu de goede kant op gaat! Heb ook echt plezier in om met dr bezig te zijn.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:53

Zo ziet er toch super netjes uit! Misschien mag het allemaal nog net een tikje vlotter, maar je moet er tenminste niet meer heel de tijd aan zitten rijden nu. Jullie doen het goed!

MarjanB

Berichten: 16475
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 15:54

k_m schreef:
Zo ziet er toch super netjes uit! Misschien mag het allemaal nog net een tikje vlotter, maar je moet er tenminste niet meer heel de tijd aan zitten rijden nu. Jullie doen het goed!


Dank je!

Haha klopt ik ben niet meer bekaf van het drijven :') ben nu in de training wat meer actief aan het proberen te krijgen zonder dat ze harder gaat. Maar dat is voor zo’n proefje nog net teveel gevraagd.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:33

Fijn dat je zo geniet van je paard.