Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 16 [ 381 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

 
Profiel   

Leuk om te volgen! Kilometers maken en ervaring opdoen zal vast ook helpen. Ga je de volgende keer klasse 1 starten? Dan heb je in ieder geval wat meer vrijheid in snelheid, zodat je tijdens de rit geen stukken gefrustreerd hoeft te stappen vanwege de snelheid, waardoor je het stuk voor de finish hopelijk wel rustig kan stappen. En kan je hopelijk gewoon snel door naar klasse 2, als hij zo graag nog een rondje wil :D

Wat betreft voer, heb ik inderdaad ook wel vaker gehoord over hete paarden icm metazoa. Ben zelf heel tevreden over vitalbix. Of kijk eens naar victorious, dit vitaminebrokje is als een van de weinige niet gebaseerd op luzerne. De summerfit koeken zou ik ook achterwege laten, denk dat die vanwege de suikers en granen alleen maar meer energie zouden toevoegen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 14:59 



 
Profiel   

Chouchou: jazeker ga ik klasse 1 starten! Zat zelfs te denken meteen de lange klasse 1 te starten, maar vond dat een beetje veel van het goede. Ik hoop dan inderdaad zsm naar klasse 2 te kunnen, maar we moeten ook oppassen dat we niet te hard van stapel lopen. Hij is nog jong, ik wil nog jaren vooruit met hem! Gelukkig is de volgende endurance voor ons in ons 'eigen', bekende bos, ik hoop dat dat ook helpt met de rust!
Dat van die suikers is eigenlijk juist waarom ik de koeken voer: iemand met een EMS-pony had ze over :+ Ook de koeken zijn bijna op, ik zal eens kijken hoe hij het in plaats daarvan op vitalbix doet :) Ik ga zeker naar het voer kijken, deze week afbouwen en dan zeker een maand zonder metazoa. Ben benieuwd. Ik voer ook gewoon 'pure' luzerne, zie daar niet zo veel kwaad in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 15:29 



 
Profiel   

Waar ga je he volgende wedstrijd starten? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 15:43 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Waar ga je he volgende wedstrijd starten? :)

Montferland :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 15:57 



 
Profiel   

nessinator schreef
Dilan93 schreef
Waar ga je he volgende wedstrijd starten? :)

Montferland :D

Ah succes!

Dat is met wat meer heuvelachtig terrein, of ben ik nu mis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 15:59 



 
Profiel   

Klopt, het is behoorlijk heuvelig, maar ik ken het bos als mijn broekzak dus ik weet precies waar ik hoe hard kan :D
(misschien wordt hij dan na 23 km eindelijk eens moe :+)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 16:37 



 
Profiel   

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt. Om medische redenen mag ik deze week niet rijden (wel handige timing met deze temperaturen), dus wil ik deze tijd gebruiken om vanaf de grond te kijken hoe mijn acties zijn hartslag beïnvloeden en om wat oefeningen te doen waarmee hij sneller leert ontspannen. Het lijkt erop dat zijn hartslag vooral afhankelijk is van het tempo. Zijn hartslag kon ik goed onder 60 houden, behalve bij het steile stukje heuvelop en toen hij schrok van de fietser:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 20:50 



 
Profiel   

Week-update: Laatste post was dus maandag, en toen begon de hitte... Niet getreurd, niet kunnen/willen rijden met dit weer geeft ons de mogelijkheid om wat gedragstraining te doen en wat nieuwe dingen uit te proberen.
Dinsdag en woensdag hebben we geoefend met de gieter! Bij gebrek aan stromend water op endurancewedstrijden leek mij dit een handige oplossing. Hij vond het best ok, alleen toen het water echt koud werd, werd hij wat minder enthousiast.
[ img ]

Donderdag zijn we wezen zwemmen! Sinds de vorige endurance, nu 2 weken geleden, durft hij ineens het water in! Hij werd alleen een beetje druk, er waren behoorlijk wat andere mensen en honden op het strandje (en in het begin wat andere paarden). Het was bovendien een nieuw terrein voor hem, dus een mooie kans om te oefenen!

[ img ]

Hij probeerde een paar keer te gaan liggen. De laatste keer stond ik aan de 'verkeerde' kant waardoor ik hem los moest laten, waarna hij het hele gebiedje (exclusief de strandjes gelukkig) overgecrosst is (40 graden kon hem niks schelen). Uiteindelijk kwam hij naar mij terug, teugels doormidden helaas (maar goed, misschien waren mijn 20-jaar oude teugels eens aan vervanging toe).

Vrijdag hebben we gewerkt aan dat drukke gedoe. Ik heb hem elke keer dat hij mij voorbij liep een rondje laten draven (aan de longeerlijn, ik wandel eigenlijk altijd aan de longeerlijn). Hij had het heel snel door. Daarnaast heb ik elke keer dat hij wat 'zag' wat buigoefeningen gedaan om hem af te leiden en zijn gedachten weer terug bij mij te krijgen. Dus ik heb 3/4 van de (toch wel erg lange) wandeling heerlijk rustig aan een lang lijntje kunnen wandelen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 08:56 



 
Profiel   

Leuk om mee te lezen en wat goed van je dat je zo bewust bezig bent met je training. Veel plezier nog samen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 09:28 



 
Profiel   

Wat leuk dat je zo bewust bezig bent

Mooie foto’s

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 09:38 



 
Profiel   

Dank jullie wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 10:00 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk paard!

welk strandje is dat? ziet er leuk uit (mijn paard staat ook in t zuiden van de veluwe en zoek nog een leuk zwem plekje)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 10:30 



 
Profiel   

Dank je wel!
Het is bij de Rijn achter kasteel Doorwerth :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 10:33 



 
Profiel   

dat is iets te ver zonder trailer :') ziet er wel uit als een mooi plekje

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 12:02 



 
Profiel   

Zondag ben ik lekker in mijn eentje het bos in geweest. Ik was van plan een cardio-training te doen, maar hij had er zoveel zin in dat het een rust-training werd. Daarom hebben we veel langer over ons rondje gedaan dan gepland, we waren nog net op tijd weer terug :x Maar we hadden uiteindelijk wel een ontspannen tempo, en daar ging het om!

Maandag (gisteren dus) hebben we eindelijk weer springles gehad! Ik heb vooral op tempocontrole gelet, en dat ging heel goed. Hij was erg relaxed, dus doel gehaald (voor deze training)!
Na de les nog even misbruik gemaakt van zijn ontspannenheid en zijn gebrek aan haast. Op de terugweg hebben we met steeds meer afstand van de rest gereden, en ook dat ging heel goed!
[ img ]
(Dank je Pien :D)
Dus gisteren toch wel een paar mooie punten bereikt van waaruit we door kunnen werken! Ik blijf voorlopig aan rust werken, en vanuit die rust kunnen we de andere dingen oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:52 



 
Profiel   

He, stiekem foto's maken!
Mijn les ging -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:43 



 
Profiel   

Vandaag hebben we een rustige dressuurtraining gedaan. Hij begint steeds minder vaak te haasten, ik hoef steeds minder in te grijpen. Ik heb daarnaast ook een stukje cardio gedaan, aan de hand van mijn eigen opbouw-hardloopschema dat ik van de fysio heb gekregen. Vandaag dus training 1: 4x 1 minuut rond hartslag 150 met tussendoor een minuut stap. Fijne hieraan is dat ik het nuttige en het aangename kan combineren, dwz rust behouden en tegelijk gericht conditie trainen.

[ img ]

Geen idee trouwens waarom bij de tweede galop zijn hartslag relatief laag bleef, misschien was dit de rustigste galop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 20:49 



 
Profiel   

We zijn vandaag op dressuurwedstrijd geweest, vooral voor de 'kilometers' op vreemd terrein. Het oefenen gisteren was interessant, met een vrij volle bak, maar hij liep in ieder geval rustig. Tijdens het losrijden vandaag liep hij niet helemaal rad, niet kreupel maar ook niet lekker. Mijn groom zag dit ook, maar wist ook te vertellen wat er precies niet goed ging in zijn lijf, waardoor ik het tempo overboord gegooid heb en weer terug naar ontspanning eerst ben gegaan. Mijn losrijden bestond dus uit western pleasure, maar ik had toen wel zo'n ontspannen paard onder me dat ik eindelijk een fijne proef heb kunnen rijden, en daar ging het vandaag allemaal om.

En je kan het glas half leeg bekijken: We eindigden beide proeven laatste, of halfvol: wel 2 winstpunten meegepakt, maar ik was tenminste eerste in de 2e proef *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 21:18 



 
Profiel   

Oh, en we zijn sinds vorige week woensdag gestopt met Metazoa, ik ben benieuwd of ik verschil ga merken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 08:56 



 
Profiel   

Ik zou lekker naar die 2 winstpunten kijken :) doe ik met de endurance ook. Al eindig ik laatste, als we lekker gereden hebben en gezond door de nakeuring komen, is het voor mij al een feestje. Ik rij niet voor een goede plaatsing. Mijn 3e plaats bij de laatste wedstrijd was een heel leuk cadeautje. :D

Mocht je een keer klasse 1 willen starten en samen willen rijden, laat maar weten hoor :) Titane is vrij rustig. Heeft wel looplust, maar ik ervaar geen stress bij m, ook niet als er paarden in galop inhalen oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 09:02 



 
Profiel   

Dank je Dilan! Ik sta er qua plaatsing ook zo in hoor! Maar ik moet in de endurance eerst nog maar eens goed door de finish-keuring komen :D
Ik ga in september klasse 1 starten in het Montferland! Rij jij die ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 09:29 



 
Profiel   

nessinator schreef
Dank je Dilan! Ik sta er qua plaatsing ook zo in hoor! Maar ik moet in de endurance eerst nog maar eens goed door de finish-keuring komen :D
Ik ga in september klasse 1 starten in het Montferland! Rij jij die ook?

Nee helaas niet. Ik kon kiezen tussen Montferland of Otterlo. Maar omdat ik zelf altijd vlak train en nog maar kort de endurance ingerold ben, heb ik voor Otterlo gekozen. Wil misschien volgend jaar wel Montferland rijden. Dan hebben we al wat meer training achter de rug :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 11:52 



 
Profiel   

Wat een leuk topic en wat een tof paard!
Ik vind het super leuk hoe bewust jij traint en hoe jij “van alles wat doet” (dressuur, springen, endurance) leuk!
Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 11:58 



 
Profiel   

Jammer, Dilan! Wij zijn juist vlak terrein niet gewend, ik moet dan echt leren inschatten wanneer het tijd is voor pauze in plaats van wanneer het terrein het vereist.

Dank je Steffi! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 13:21 



 
Profiel   

Leuk om alle vorderingen te lezen! Jullie zijn goed bezig, super leuk.

Ik blijf volgen:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 22:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 16 [ 381 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen