[VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:05

Wat een leuk topic is dit. Mooi om je training en vorderingen zo te kunnen volgen. Je kijkt goed naar het totaalplaatje. Zo hou je je leuke paard inderdaad het langst heel.

(@Dilan: humor. Jij als voormalige schijtluis nodigt nessinator uit om eens mee te rijden. Jij gaat ook supergoed met Titane.)

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 05:48

Maflinger_S schreef:
Wat een leuk topic is dit. Mooi om je training en vorderingen zo te kunnen volgen. Je kijkt goed naar het totaalplaatje. Zo hou je je leuke paard inderdaad het langst heel.

(@Dilan: humor. Jij als voormalige schijtluis nodigt nessinator uit om eens mee te rijden. Jij gaat ook supergoed met Titane.)

Haha ja mooi is dat he :))

Is ook vooral Titane die zo makkelijk andere paarden mee kan nemen. Die loopt zn route wel tijdens een wedstrijd :P

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 15:32

Wat zijn jullie lief <3 Begon net te twijfelen of mensen het topic nog wel lazen O:)

NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:44

Ik lees nog vrolijk mee en geniet van de trainingsverslagen hoor! Foto's doen het ook goed van je prachtige paard <3

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:01

Dank je :D Meer foto's gaan zeker komen!

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:21

Soms zit het ook in het karakter hè.... meters maken.... Ik heb weliswaar geen endurance gereden (al werd me dat wel aangeraden), maar die van mij is altijd heet geweest en gebleven, tot aan zijn 25e. Heb 'm 18 jaar gehad en 18 jaar vanalles en nog wat geprobeerd maar nooit een oplossing gevonden. Buiten wilde hij gewoon meters maken.... hij liep zich nog liever dood dan het rustiger aan te doen ;)
Zo te lezen maken jullie toch vorderingen, hartstikke leuk! Succes!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:22

Mabotje: ik hoop het eigenlijk niet... Ik hoop dat ik dat hete er toch op de een of andere manier, met heel veel tijd en geduld, uit kan trainen. Hij kan namelijk best ontspannen lopen, ook (vooral) op buitenrit, nu nog ontspannen blijven met al die andere paarden (die harder gaan dan hij) om hem heen.
Gisteren springles gehad, hij was weer lekker vlot maar redelijk goed te rijden. We zijn ook lekker de hoogte in gegaan, qua hoogte kunnen we bijna gaan starten, nu alle andere technische zaken nog :+ (afstand, tempo, een heel parcours op die hoogte, alles rondom de rijbaan, tempo etc)
Vandaag wat minder goed nieuws. Hij heeft zich een week geleden op buitenrit verstapt en sindsdien liep hij het eerste rondje niet helemaal lekker. Je zag er niks aan (anders was ik ook niet gaan springen), maar vandaag was hij echt heel duidelijk niet rad. Meteen afgestapt, en hij krijgt de rest van de week vrij. Ik hoop dat hij daarvan opknapt...

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:00

Oh dat is balen zeg! Hoop dat weekje rust idd verbetering geeft. Sterkte!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 18:08

Nog geen verbetering, dus wat foto's uit "betere" tijden :D

Afbeelding
Hengstenvlecht *D
Afbeelding
Pluizenbol
Afbeelding
Hij kan wel sjouwen :j
Afbeelding
Hij kan ook aardig springen: paar maanden geleden tijdens privéles. Ik schat deze hindernis op zeker een meter hoog.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 14:33

Update: Ik heb er een masseur bij gehad omdat ik vermoedde dat de kreupelheid in zijn spieren zit. Die heeft even meegekeken en kwam tot dezelfde conclusie, vooral omdat hij op het zachte erg veel duidelijker kreupel was dan op het harde. Zij heeft hem een goede massage gegeven, waarna hij een heel stuk minder kreupel was. Vandaag weer even kijken, en anders naar de DA.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 14:54

Morgen gaan we naar de dierenarts, ik wil onderhand graag meteen duidelijkheid dus gaan we meteen naar de Lingehoeve (ipv een arts op stal laten komen).

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:06

Spannend! Hopelijk valt het mee. succes morgen

NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:51

Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt waar je wat mee kan. Ik duim voor jullie.

Danache

Berichten: 57
Geregistreerd: 10-10-09

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:30

Hopelijk niks ernstigs... ik duim voor jullie (en volg het topic gelijk, vind je trainingsproces interessant!)

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:21

Leuk, ik volg ook. Balen dat hij zich heeft verstapt, hopelijk niks ergs.

Ik zag aan het begin wat over het voer: die van mij was heel heet en kijkerig op vitalbix daily complete en doet het juist super op pavo vital.

Verder klinkt het gedrag wel heel erg wat ik ken van mijn eigen haflinger. Hier heeft meer rust en regelmaat veel gedaan in positieve zin. Hij stond 24/7 buiten, ik dacht dan kan ie lekker z'n ei kwijt. Hij heeft ruim 8jr zo gestaan bij mij, nu staat hij 's nachts op stal waardoor hij verplicht z'n rust moet pakken in de nacht en ik merk dat hij nu wat gebalanceerder is in gedrag, minder 'altijd aan', minder drammen, spieren minder strak. Had nooit gedacht dat ik dat zou adviseren maar ik heb hier wel echt positief resultaat van gezien.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:43

Pavo nerv control heeft trouwens ook een wereld van verschil gemaakt tijdens een verhuizing en blessureperiode.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 15:13

Dank jullie wel!
@ _Nelleke_: Bedankt voor je tip! Hij staat 's nachts al op stal, weet niet wat ik verder nog kan doen. Ik heb trouwens geen noemenswaardige verandering gemerkt door geen Metazoa meer te voeren eigenlijk.

Zul je altijd zien dat hij niet meer kreupel is als je naar de DA gaat... Nou ja, nauwelijks meer, terwijl hij gisteren nog duidelijk niet goed liep. Waarschijnlijk had hij iets verzwikt. Toch even doorgelicht, wel meteen mooie schone Röntgenfoto's, maar ook een ontsteking in de halswervels. Hier is hij voor behandeld, maar hij moet dus nog zeker 3 weken stilstaan. Dat betekent voor ons einde enduranceseizoen, maar we trainen in de winter wel verder en proberen het volgend jaar gewoon opnieuw.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:54

Jeetje, wat een tegenvaller zeg :\
Dat je toch goed met je gevoel.
Goed dat je naar de kliniek bent gegaan!
Sterkte en beterschap met hem.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 16:04

Dank je wel Sunshinedaan! Ik zie het niet als een tegenvaller, maar juist als een gelukje dat we er nu achter komen en hebben kunnen behandelen voordat hij er echt last van krijgt! We hebben nog een lange tijd samen, dus die paar weken dat ik nou niet kan rijden kom ik echt wel overheen :D

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:06

nessinator schreef:
Dank je wel Sunshinedaan! Ik zie het niet als een tegenvaller, maar juist als een gelukje dat we er nu achter komen en hebben kunnen behandelen voordat hij er echt last van krijgt! We hebben nog een lange tijd samen, dus die paar weken dat ik nou niet kan rijden kom ik echt wel overheen :D


Ja, zo kun je het ook zien natuurlijk :)

NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:19

Ach dan schuif je de endurance-ambities toch even op. Ik blijf het topic wel volgen, wie weet gebeurt er over een paar weken weer wat ;)

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 08:57

NailB schreef:
Ach dan schuif je de endurance-ambities toch even op. Ik blijf het topic wel volgen, wie weet gebeurt er over een paar weken weer wat ;)

Sowieso, hij is pas 6, dus we hebben nog tijd zat. Leuk dat je blijft volgen!

Nog een week, en dan mogen we terug naar de DA, hopelijk met goed nieuws. In de tussentijd zijn we wel weer gaan wandelen. Zo kan hij toch een beetje basisconditie vasthouden.

Afbeelding
Deze foto is van maandag, toen het erg heet was en hij al zeiknat van stal af kwam

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 07:57

Terug van de DA, we mogen weer! Hij is helemaal niet meer kreupel en zijn hals is ook goed bijgetrokken, dus we gaan nu weer rustig opbouwen! *\o/*

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:13

nessinator schreef:
Terug van de DA, we mogen weer! Hij is helemaal niet meer kreupel en zijn hals is ook goed bijgetrokken, dus we gaan nu weer rustig opbouwen! *\o/*

Wat fijn! :D

NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:30

Oh wauw wat supergoed!