Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 07:27

2a54z6e45r6r schreef:
Bij facebook kon je ook veel beter inschatten waar je paard terecht zou komen. Op marktplaats weet je dat niet.


Hier ben ik het zeker mee eens.
Facebook is wat dat betreft veel meer open dan marktplaats of iets dergelijks.
Er zijn maar weinig mensen die niks of weinig openbaar hebben op Facebook, dus je weet toch altijd meer dan via een andere verkoopsite.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 07:30

Veulen84 schreef:
Er is op facebook al langer gedoe over paardenverkoop hoor. Tenminste, kennissen hadden er in december ook al last van.

Overigens kun je ook paarden verkopen op bokt markt...


Ja het bereik op Bokt is ook zo groot als op Facebook. :')

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:05

HBS schreef:
De hondenbescherming wil ook marktplaats, tweedehands enz verbieden dieren te verkopen dus waar gaan we heen??


Eigenlijk vind ik dat wel goed omdat er gewoon heel veel broodfok is op MP etc.

Nu ben ik wat meer van de katten maar bv een kruising ragdoll/birmaan word gewoon 400 euro voor gevraagd. Dat is gewoon broodfok en ik denk dat het met de honden niet anders is.

Om over de knaagdieren maar te zwijgen....dat moet helemaal verboden worden. Die schaf je maar aan via het asiel. Bij ons in het asiel zitten bijna 30 konijnen van alle leeftijden.

Elisa2

Berichten: 37156
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:15

Verrek, ik zie nu door dit topic pas dat de horse-sale groep weg is van FB. Jammer! was een fijne manier inderdaad om veel mensen te bereiken.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:43

Ik heb er geen problemen mee. Zelf heb ik geen FB. Toen ik een paard zocht heb ik gekeken op Sporthorses en Marktplaats, en ook rondgevraagd. Die FB groep heb ik wel eens op gekeken maar het is (voor mij) totaal onoverzichtelijk en rommelig. De gangbare sites hebben ook betere sorteer en zoekmogelijkheden.
Stallen die willen verkopen kunnen hun paarden op hun eigen website zetten ipv FB.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:51

Ik probeerde een fotoshoot online te zetten..
Afbeelding
Hmm slechte kwaliteit. Maar er staat:
"Je artikel is niet goedgekeurd
Het lijkt erop dat je een artikel probeert te verkopen dat niet voldoet aan ons beleid. Veelvoorkomende artikelen die je bij ons niet mag verkopen zijn dieren, wapens en illegale producten. Als je ons beleid hebt gelezen en denkt dat je artikel zou moeten worden goedgekeurd, vul dit formulier in."

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:56

ninaphilo schreef:
Ik probeerde een fotoshoot online te zetten..
[ [url=m/Upx5nJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hmm slechte kwaliteit. Maar er staat:
"Je artikel is niet goedgekeurd
Het lijkt erop dat je een artikel probeert te verkopen dat niet voldoet aan ons beleid. Veelvoorkomende artikelen die je bij ons niet mag verkopen zijn dieren, wapens en illegale producten. Als je ons beleid hebt gelezen en denkt dat je artikel zou moeten worden goedgekeurd, vul dit formulier in."


Gewoon het formulier invullen? Dan gaan ze er handmatig naar kijken.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 09:56

Opzich zorgt dit verbod er wel voor dat oplichters met hondjes en "verzendkosten" ook de wind uit de zeilen worden gehaald.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:10

Whale schreef:
ninaphilo schreef:
Ik probeerde een fotoshoot online te zetten..
[ [url=m/Upx5nJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hmm slechte kwaliteit. Maar er staat:
"Je artikel is niet goedgekeurd
Het lijkt erop dat je een artikel probeert te verkopen dat niet voldoet aan ons beleid. Veelvoorkomende artikelen die je bij ons niet mag verkopen zijn dieren, wapens en illegale producten. Als je ons beleid hebt gelezen en denkt dat je artikel zou moeten worden goedgekeurd, vul dit formulier in."


Gewoon het formulier invullen? Dan gaan ze er handmatig naar kijken.


Word niks mee gedaan al paar keer oproep geplaats eerst om kar te verkopen nu op zoek naar een kar maar kom er haast niet doorheen. Wel echt balen het bereik is groot. Mensen gooien niet alles op mp en als ze zo n oproep voorbij zien komen denken ze nog weleens verhip die heb ik staan.
Ik hoop echt dat er wat op word verzonnen ik ben groot gebruiker hiervan zowel koop als verkoop.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:23

Sporthorses adverteert nog wel gewoon via FB.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:34

Laatst had ik ook een deken van me paard op fb staan met mijn paard er op met het deken om. Ook doe ik zo ook wel eens met halsters werden ook niet goedgekeurd moest aan hun uitleggen dat het een voorbeeld is hoe het om zit. Toen werd ie wel goedgekeurd

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:39

Ik ben net toch even gaan checken maar idd alle groepen waar ik wat van binnen kreeg zijn weg en ik krijg ook gen advertenties daar meer van binnen...dit is wel heel erg zeg...

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:20

Zonde. Facebook is juist ideaal voor het verkoop van paarden. Altijd leuke even te kijken, en als je iemands profiel bekijkt weet je direct wat meer

anjali
Berichten: 15084
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:29

Sizzle schreef:
Ik ben er blij mee (als enige geloof ik).
Aangezien ik geen facebook heb was het ontzettend onhandig om in deze tijd een paard te verkopen. Heb zelfs nog overwogen een account te openen maar dacebook wilde toen een kopie van mijn ID en dat ging met te ver. Geheel in lijn der verwachting het dier dus ook verkocht aan een 60+er zonder facebook :')

DUS: *\%/*
Kan ik tenminste ook weer zien wat er zo te koop staat :D

Ik heb geen kopie va ID hoeven te geven toen ik me aanmeldde bij Facebook. Overigens zie ik ook steeds vaker dat berichten verwijderd zijn omdat er iets met de inhoud zou zijn.Dat gaat dan niet over dieren.Maar waarschijnlijk over godsdienst of politiek. Zeker weet ik het dan niet want het is verwijderd,maar van afzenders die daarmee betrokken zijn. Facebook is den ik voorzichtig geworden want ze krijgen steeds heel hoge boetes. Terwijl ik voor vrije communicatie ben!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:04

Het is bekend dat facebook steeds vaker om je ID vraagt. Soms zelf bij bestaande gebruikers. Jij hebt gewoon nog geluk gehad tot nu toe.
Daarnaast zou een verkoper niets aan mijn account hebben overigens. Ik ga echt niet zo enorm mijn leven delen met de wereld dat je zou weten waar het dier terrecht komt. Is sowieso een schijnveiligheid. De koper kan hem net zo goed in opdracht van iemand anders kopen of gewoon de dag erna weer verder verkopen. Ik heb ook wel eens de ‚perfecte‘ koper gehad, tot ze een jaar later een andere interesse kreeg en het dier bij een handelaar af gaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:14

Niet alles doorgelezen maar het nieuwe beleid van fb is dus dat je geen dieren mag verkopen. Toch kan het omzeilen, namelijk als er in het bericht 'niet duidelijk' is dat er een dier verkocht word. Dus: geen prijs, te koop ect noemen in het bericht en er os geen probleem. Moeten de mods hier wel op controleren voordat de berichten geplaatst worden.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:40

SusanH schreef:
Sporthorses adverteert nog wel gewoon via FB.


Omdat dat een bedrijf is dus dat mag

anjali
Berichten: 15084
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:36

[***] schreef:
Niet alles doorgelezen maar het nieuwe beleid van fb is dus dat je geen dieren mag verkopen. Toch kan het omzeilen, namelijk als er in het bericht 'niet duidelijk' is dat er een dier verkocht word. Dus: geen prijs, te koop ect noemen in het bericht en er os geen probleem. Moeten de mods hier wel op controleren voordat de berichten geplaatst worden.

Soms laat men het schijnen of het een dier is wat nodig opgevangen moet worden. Het lijkt dan alsof er dus geen geld mee gemoeid is, en als je dan doorleest staat aan het eind toch nog een flinke vraagprijs.

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:15

He gats daarom was ik al mijn pagina`s kwijt... wat irritant zeg. Ik vond het juist ideaal, veel meer aanbod dan bv marktplaats.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:25

[***] schreef:
Niet alles doorgelezen maar het nieuwe beleid van fb is dus dat je geen dieren mag verkopen. Toch kan het omzeilen, namelijk als er in het bericht 'niet duidelijk' is dat er een dier verkocht word. Dus: geen prijs, te koop ect noemen in het bericht en er os geen probleem. Moeten de mods hier wel op controleren voordat de berichten geplaatst worden.


Dit werkt ook niet, deze berichten werden ook gewoon weer verwijderd door Facebook. De 1 iets later dan de ander

Jules12
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:06

lovelyfiefy schreef:
SusanH schreef:
Sporthorses adverteert nog wel gewoon via FB.


Omdat dat een bedrijf is dus dat mag


Ik mag ook niks plaatsen en ben officieel bedrijfsmatig bezig, volgens mij is daar nog geen onderscheid in maar zo'n pagina mag misschien wel weer?

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:58

Ook mijn specifieke groep Appaloosa te koop is inmiddels geblokkeerd. Erg jammer. Hiermee heb ik vorig jaar drie pony's naar Zwitserland verkocht. Nu dit wegvalt, is het voor de kleine hobby matige fokker echt veel lastigere een groter bereik dan Nederland te bereiken.

Ben ook wel erg benieuwd of het aanbod op marktplaats en dergelijke nu snel toeneemt.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:16

Baal ook wel beetje maar toch van de pony's die het afgelopen jaar verkocht zijn maar 1tje via fb, rest gewoon marktplaats.
Al was het wel enorm handig om z'n groot bereik te hebben.

Jules12
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-19

Re: Facebook verwijdert alle groepen waar paarden te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:46

Ik merk wel dat marktplaats meer nieuwe ponys en paarden heeft per dag als normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:17

lovelyfiefy schreef:
[***] schreef:
Niet alles doorgelezen maar het nieuwe beleid van fb is dus dat je geen dieren mag verkopen. Toch kan het omzeilen, namelijk als er in het bericht 'niet duidelijk' is dat er een dier verkocht word. Dus: geen prijs, te koop ect noemen in het bericht en er os geen probleem. Moeten de mods hier wel op controleren voordat de berichten geplaatst worden.


Dit werkt ook niet, deze berichten werden ook gewoon weer verwijderd door Facebook. De 1 iets later dan de ander

Dat is apart, in een verkoopgroep van reptielen waar ik in zit gaat het zo wel goed.