Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 43 van de 62 [ 1535 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 62  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

 
Profiel   

Mri schreef
Josav, wat voor bedrag aan transport vanuit Rusland moet je aan denken tegenwoordig?

Ik moest even extra hulp inschakelen met antwoorden. :o

Afhankelijk van locatie: Kaliningrad en Leningrad regio scheelt tegenover Zuid-Rusland. Reken op zeker 2000-3500 euro maar dan moet je ook wachten op verzameltransport. Soms zijn daarin wel mooie deals te regelen. En tot Duitsland brengen in plaats van Nederland scheelt je ook zo 1000 euro, en dan zelf in Duitsland ophalen. Hangt ook echt wel van vervoerder af trouwens. En alles wordt momenteel weer duurder.

Je hebt wel ook invoer. Paard moet ingeklaard worden en je betaalt belasting.
Je bent echt niet per definitie goedkoper uit door in Rusland te kopen. Maar een mooi, beleerd paard die ook geschikt is voor de fokkerij kost sowieso al snel veel meer dan dit.

Piekosjj schreef
Vind Marmid zelf inderdaad ook een typische sooty palo :j Zijn de Ser paarden van een goede & betrouwbare fokkerij Jo? Ben langzaam ook al wat aan het rondkijken :o In Estland hebben ze een (imo) prachtige hengst te koop, maar daar zit een erg populaire hengst 2x erg dicht op elkaar in de lijn, dus ik gok dat dat niet iets voor jou en jouw fokplannen is :D

Bedoel je die 3x3 Karaman?
Karaman an sich heb ik niet zo’n problemen mee, afhankelijk van het verdere bloed. Past alleen al snel niet.
Maar specifiek deze richting vind ik niet interessant want deze is typisch show gefokt. Zie je ook wel in het type zelf.

Sirotenko heeft enkele heel interessant gefokte paarden, o.a. verschillende overgenomen van Nemashkalova. Maar wel ook een paar paarden met bokhoeven en dergelijke en dat is wel iets om op te letten als je gaat kopen zeker om erfelijkheid uit te sluiten.
Als je via Nadja koopt kun je er sowieso wel op rekenen dat zij haar best doet je zoveel mogelijk info en openheid te geven. Eerlijke prijzen over het algemeen en interessantere papieren dan bij menig andere stoeterij. Vind ik hoor. :o :P
Dus je zou daar zeker kunnen kijken.
Er zijn enkele nog heel interessante fokkers of lijntjes van bijv. Nemashkalova en Endoron.
En deze niks voor jou? Karat
Of Makhagon

Geen idee wat daar voor prijskaartjes aan hangen. :o :+
Maar mooi gefokt, nog vrij traditioneel en veel oud bloed en type. Op papier meer voor de lange afstanden.

Voor de mijne wel al snel veel inteelt, zeker bij Manari. Maar ik shop niet simpel voor mezelf nu.
En de schimmel zou ik afhankelijk van de prijs de voorvoeten van op de foto zetten. Kan puur cosmetisch zijn, kwestie van bekappen. Of niet.
Maar mooi gefokt, zeker moederskant.

Maar ik weet niet wat je budget is, hoeveel je aan transport kwijt kunt etc.
In Idaho, VS zit ook een fokker met veel hele goeie, hele traditionele voor lange afstanden en fokkerij. :j Kom je snel bij alaman type uit. Die willen wel lopen. Ook wat over is van de Cases. Of daar een nakomeling van. :j

Maar dat is sowieso een heel andere richting voor je en geen show type. Dat heeft denk ik toch je voorkeur?
Als ik nu ging kopen wist ik precies wat ik wilde, maar ik koop op fokkerij en niet op nu rijden. Dan kocht ik in de VS een merrie, liet die daar insemineren en dan haalde ik die hierheen. Beetje andere insteek dan een jonge beleerde hengst. := :P

Mijn hulp kijkt me aan. Ik hou al op. :o Ben kapot. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 16:52 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor je (zoals altijd) uitgebreidde reactie <3

Goed om een grove schatting te hebben voor de transport kosten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 18:38 



 
Profiel   

Mri schreef
Heel erg bedankt voor je (zoals altijd) uitgebreidde reactie <3

Goed om een grove schatting te hebben voor de transport kosten!

Astu!

Weer even wat hulp. Gaat nog steeds niet geweldig.
Gisteren is de tandarts geweest en ze waren weer heel braaf. Weer veel complimenten gehad. Nou ja, ik was er niet bij. :o
Paarden daarna 1 voor 1 weer in het land gezet. Meer uit voorzorg omdat ik dat normaal altijd deed. Eerst Manari, want haar mens en dan wil je jaloezie voor zijn. Ging prima. Daarna Muzanna, want die is het makkelijkst. Denk je.
Nee, Muzanna was stout.
Mijn man wilde een draadje losknippen en liet haar even los staan. Maar zei geen blijf. Ja, stoute Muzanna ging dus op de loop. Doet ze bij mij nooit, maar ik denk blijf en dat is genoeg. :+
Hij is niet haar mens en dus is ze net iets minder braaf. :=

Maar meer dan stukje weglopen deed ze niet. Toen hij zei ja maar dat is niet de bedoeling wachtte ze weer braaf op hem. Ze kwam niet terug. Hij kwam haar maar halen. :))

Het subtiele verschil tussen een familielid en “hun mens” kunnen dus ook dat soort kleine dingen zijn.
Verder geen updates.
Nou ja, denk dat we komende week de knoop doorhakken qua hengst voor volgend jaar. Manari slaan we over. Hebben we het wel over gehad, maar laat haar maar nog even kleuteren en groeien. Hopelijk wel beginnetje met beleren maar even afwachten hoe het met mij gaat de komende tijd.

Voer weer op voorraad, alle schaapjes op het droge. We hoeven voorlopig even nergens heen.
Misschien zit over een week of twee het weer even mee dan kan de camera mee naar stal. :j

Ik crosspost even een deel uit gemakzucht. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 20:12 



 
Profiel   

[ img ]
Vaarwel Kardash 4… wat een verlies voor het ras…

(Al maanden hik ik tegen een fatsoenlijk eerbetoon aan maar nu dan toch eerst even zo…)
Hij is ruim 32 geworden. Maar toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 16:34 



 
Profiel   

Geen kans meer op herhaling dus…
Hij heeft een mooie leeftijd gehaald, maar idd zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 17:30 



 
Profiel   

32 is een hele waardige leeftijd.

Zijn er ook rietjes van Russische hengsten eigenlijk? Hengsten als kardash. Of dekken die echt alleen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 19:48 



 
Profiel   

jokari schreef
Geen kans meer op herhaling dus…
Hij heeft een mooie leeftijd gehaald, maar idd zonde.

Had zó graag de combi herhaald en dan ook een hengst aangehouden. |( Maar helaas. We hebben het geprobeerd. We waren al te laat denk ik. We mogen heel dankbaar zijn dat we 1 van 2 nakomelingen in ons bezit hebben. Echt een parel voor de fokkerij waar ik enorm trots op ben.

Tot 30 in het werk en in de dekdienst.
Had hem zo graag ingevroren…

Mri schreef
32 is een hele waardige leeftijd.

Zijn er ook rietjes van Russische hengsten eigenlijk? Hengsten als kardash. Of dekken die echt alleen natuurlijk

5 Jaar geleden was het antwoord daarop nee. Enkel uit de Sovjetperiode.
Nu: ja! Maar. Het mag de EU niet in. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 20:23 



 
Profiel   

Oh serieus ??? Dus je zou met Muzanna naar Rusland moeten om haar te laten insemineren ? Dat is ook geen doen natuurlijk.

Een Russische merrie kopen, die eerst laten insemineren en pas als ze drachtig is, naar hier halen ?

Ik overval wel even een bank voor je. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 20:30 



 
Profiel   

jokari schreef
Oh serieus ??? Dus je zou met Muzanna naar Rusland moeten om haar te laten insemineren ? Dat is ook geen doen natuurlijk.

Een Russische merrie kopen, die eerst laten insemineren en pas als ze drachtig is, naar hier halen ?

Ik overval wel even een bank voor je. :D

Had ik het geld en de mogelijkheid hiervoor dan deed ik eraan mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 21:27 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
jokari schreef
Oh serieus ??? Dus je zou met Muzanna naar Rusland moeten om haar te laten insemineren ? Dat is ook geen doen natuurlijk.

Een Russische merrie kopen, die eerst laten insemineren en pas als ze drachtig is, naar hier halen ?

Ik overval wel even een bank voor je. :D

Had ik het geld en de mogelijkheid hiervoor dan deed ik eraan mee!


Dat was inderdaad al een optie die Josav eerder heeft genoemd, maar dan voor eentje uit de USA dacht ik :D


Maar ohhhhh help :')
Ik krijg ineens nog meer opties in mijn hoofd :x

Eerst maar even flink verder sparen en wachten tot de meiden wat ouder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 23:54 



 
Profiel   

Mri schreef
Dat was inderdaad al een optie die Josav eerder heeft genoemd, maar dan voor eentje uit de USA dacht ik :

Ja weet ik, maar dat ging dan niet over Kardash, toch ? :)

‘t Is dat dat allemaal zo duur is hé…

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 10:10 



 
Profiel   

Raad eens wie mij gisteravond heeft geholpen met een post schrijven? :D
Wordt wel 1 reactie ipv apart. }:0

In het verleden heb ik weleens met het idee gespeeld de merrie tijdelijk in Kaliningrad te stallen maar dat durf ik niet meer.

Kardash is nooit ingevroren. Daar zal dus nooit meer een opvolger voor komen. Die kans is verkeken.

Bloed uit de USA betreft andere hengsten. Exclusief daar beschikbaar. Helaas.

Verder wordt er links en rechts ingevroren. Een is net op de bok geweest, nog een gaat in januari, nog twee in maart.
Echt een kerende trend. Wel vaak modernere hengsten maar alsnog een hele goede mentaliteitsverandering die ik heel hard toejuich. Dusdanig dat ik misschien wel bewust alleen maar diepvries ga gebruiken de komende tijd. :=
De pandemie is waarschijnlijk het laatste zetje geweest. Heeft dat toch nog wat moois opgeleverd!

Ik hoop door verkoop te kunnen investeren in een volgende hengst. Winst maken hoef ik niet, maar door kosten te dekken kan ik wel verder blijven investeren en fokken met hengsten die ik graag nog wil gebruiken voor ze wegvallen zonder opvolging. Daar zitten ook wel kosten aan, helaas. En dan inderdaad over een paar jaar hopelijk via ruil een derde merrie, maar net als de optie van een eigen hengst of rietjes enorm afhankelijk van hoe het met mij gaat de komende tijd. -O-

Of ik moet de loterij winnen natuurlijk. Geen bank beroven. :+ :+
Dan heb ik binnen een paar jaar een van de grootste AT stoeterijen ter wereld denk ik. := Maar ja… wie wint er nou de loterij?

:evaw: bedtijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 14:23 



 
Profiel   

Alles begint klein toch? Dromen kan altijd :)
Zou je die hengst dan op dezelfde locatie houden als je dames?

Bedtijd…? Het was midden op de dag :\

Ik duim echt voor je dat je weer meer energie hebt.. zo prut als je van alles wilt en weinig kan :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 19:07 



 
Profiel   

Als je meedoet is er een als dat je wint!

Hier weet ik het wel, als we een miljoen winnen kopen we een huis met stallen en komt mijn droompaard/paarden droom een stukje dichterbij!

En dromen mag altijd toch? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 19:17 



 
Profiel   

https://steenwijkercourant.nl/regio/Gou ... 47448.html

helaas een premium artikel

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:10 



 
Profiel   

hasufel schreef
Alles begint klein toch? Dromen kan altijd :)
Zou je die hengst dan op dezelfde locatie houden als je dames?

Bedtijd…? Het was midden op de dag :

Ik duim echt voor je dat je weer meer energie hebt.. zo prut als je van alles wilt en weinig kan :(:)

:o |( ja, ik breng momenteel veel tijd door in bed. Maar ben nu naar chirurg doorverwezen dus hopelijk is dat uiteindelijk toch de oplossing. :o :o :o

Hengst zou ii het liefst op dezelfde locatie houden. Maar waar dat tegen dan is durf ik ook niet te zeggen. Hangt sowieso af van mijn herstel. :j


Mri schreef
Als je meedoet is er een als dat je wint!

Hier weet ik het wel, als we een miljoen winnen kopen we een huis met stallen en komt mijn droompaard/paarden droom een stukje dichterbij!

En dromen mag altijd toch? :D

Ja is ook zo!
Ik zou het wel weten. Krijg die miljoenen wel op. :Y) :+


YvonneV schreef

Kan het nu sowieso niet lezen, maar over de titel heb ik met de barones al eerder gediscussieerd en niet alleen met haar. :j Selectie op kleur staat ver af van de oorspronkelijke criteria maar selectie op kleur is gevaarlijk omdat het commercieel is. Nomadenfamilies hadden voorkeuren, tuurlijk, en vooroordelen jegens dubbel crème, absoluut, maar kleur was verder geen graadmeter op de kwaliteit van een paard: gebruik, karakter, hardheid etc. wél.

Heb een schimmel op het oog en die kleur gaat mij niet tegenhouden, maar potentiële kopers misschien wel. En het enige wat ik daarvan kan zeggen is: -O- Maar ik blijf liever met de veulens zitten dan niet met de hengst te fokken. :7 Mooie bloedlijnen dus wat dat betreft sowieso geen straf. :')

Verder schaamteloze crosspost. Niet verder vertellen. :+
Ben wat over en weer aan het appen (nou ja, met hulp) over enkele hengsten dus daardoor toch nog geen knoop doorgehakt. Gaat niet zo rap mijnerzijds. :o
Het is wel de bedoeling dat heel binnenkort te doen.

Ik kreeg via PB trouwens een hele interessante vraag.
Die heb ik al eens eerder beantwoord en ik dacht dan kan ik dat hier ook knippen en plakken.

Of het klopt dat Tekes zich aan je niveau aanpassen?

Mijn ervaring en velen zullen dat onderschrijven: ja!

Zeker nu het even echt niet goed gaat met mijn gezondheid passen beide merries zich enorm aan me aan. Geen geklier, geen gedoe, gewoon heel erg meedenken met hun mens.
Als ik dan soms zie hoe mensen aan het klooien zijn met hun paard of denken allerlei hulpmiddelen of kracht te moeten inzetten: heb ik nog niet nodig gehad met de mijne…

Dat aanpassen doet Muzanna onder zadel ook.
Een geweldige spiegel die precies weet wat ik wanneer nodig heb: moet ze extra voorzichtig zijn of heb ik juist een spreekwoordelijke schop onder mijn kont nodig?

Tekes weten precies wat je wanneer nodig hebt.
Op een of andere manier denk ik dat ze daarin geprogrammeerd zijn door het eeuwenlang zo nauw met hun mens en hun gezin leven van generatie op generatie.
Want bij Manari zat het er ook al vanaf het begin in.

Hoe voorzichtig die als veulen al met mij omging. Heel bijzonder en toch heel normaal.
Niks geen wilde beentjes of hoefjes of grenzen aftasten: bij mij kan dat niet dus doen we dat niet.
Dat hoefde nooit uitgesproken of wat dan ook, dat was op een of andere manier gewoon een ongeschreven regel.
Meer dan een speels hapje met de lippen zat er nooit in.

Want bij mij kan dat niet.
Ik snap wel waarom ze bij een gehandicaptenmanege in Rusland helemaal lyrisch waren over het ras.
Want ook van hun hoorde ik dat ze, ongeacht hengst of merrie of veulen, zich geweldig aanpasten aan het mens dat ze voor zich hadden.

Zou er meer over kwijt kunnen en willen, maar ook knippen en plakken is lastig. :o
Er zit enorm vuur in en veel pit met rijden, als dat is wat je vraagt of nodig hebt. Of juist kuikenmak. :j

Verder niets te updaten.
De buik groeit.
Ik kijk terug op een lastig jaar, maar kan hopelijk uitkijken naar een gezonde merrie met veulen komend jaar en ben ook erg benieuwd wat Manari ervan vindt…

Aan iedereen de beste wensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 15:27 



 
Profiel   

Ook de beste wensen voor jou, voor jouw eigen gezondheid en dat alles goed mag gaan met de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 15:32 



 
Profiel   

Manou schreef
Ook de beste wensen voor jou, voor jouw eigen gezondheid en dat alles goed mag gaan met de paarden.

<3


Iemand interesse in een ernstig getraumatiseerde maar zeer mooi gefokte Teke merrie?

Klein en geen commerciële kleur, maar zeer mooie afstamming.
Als we een geschikte plek voor haar hadden momenteel had ik haar zelf al gekocht, maar afgezien van het feit dat ik momenteel niet 1 op 1 aan haar vertrouwen zou kunnen werken heb ik nu hartje winter ook geen geschikte plek vrij en mijn andere merries tijdelijk verplaatsen wil ik sowieso ook niet. Maar ik blijf aan haar denken dus plaats haar toch ook even hier.

Haar prijs is ingesteld op haar trauma’s vandaar dat ze zo goedkoop is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:32 



 
Profiel   

Ach gut..
Zou haar zo graag een plekje bieden..
Stallen en weilanden genoeg hier in de buurt om in alle rust te gaan wennen aan elkaar...
Als ik nou de loterij had gewonnen met oudjaar dan wist ik het wel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:46 



 
Profiel   

Geen budget, anders had ze zeker hier mogen komen! Ik hou wel van schimmels <3
Ze heeft een lieve uitstraling

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:40 



 
Profiel   

Ja ik heb dus juist nu geen geschikte plek voor haar. En wil mijn drachtige merrie niet in een kleinere box en het jonkie dat nog in de groei is vind ik ook niet verstandig. Wil niet ten koste van mijn andere merries per se uitbreiden qua fokkerij alleen maar omdat zich een kans voordoet met een afstamming waar ik van hou en ook meteen de juiste hengsten voor weet. :+

Hoop dat ze een fijn plekje vindt, waar ze ook echt 1 op 1 aandacht krijgt om haar angsten te overwinnen. Zo te lezen heeft ze een typisch Teke probleem en dat is echt goed te fixen met de juiste kennis en kunde.
Deze hoeft echt niet ergens te worden weggestopt als enkel fokmerrie. Maar ja… geen plek hier… (niet dat ik momenteel iets met m’n andere paarden doe, maar zou haar sowieso tijd gunnen te wennen…)

Jammer.
Dus hoop dat ze goed terecht komt.
Met deze afstamming en voor die prijs verwacht ik dat ze snel weg is.

Haha, Siri weet het niet meer dus ik laat het hierbij. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:42 



 
Profiel   

Ohhh dat klinkt echt heel interessant. Helaas voldoen de stallen hier in de omgeving (binnen mijn budget) niet aan hoe ik een paard wil houden :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:55 



 
Profiel   

Mooi paardje, ik heb alleen echt niet de kunde en ervaring om haar te helpen, maar wat zou ik het graag doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 20:58 



 
Profiel   

Mri schreef
Ohhh dat klinkt echt heel interessant. Helaas voldoen de stallen hier in de omgeving (binnen mijn budget) niet aan hoe ik een paard wil houden :(

Haar zomaar “opsluiten” is denk ik ook niet zo’n goed idee. Ik denk dat ze zich enorm aan mijn stabiele merrie had kunnen optrekken, maar ja.

Welzijn gaat inderdaad voor, helemaal gezien haar verhaal. Dit paard moet zich aan een andere merrie (of ruin) kunnen optrekken, denk ik. En een stabiele groep. :j

La_Lune schreef
Mooi paardje, ik heb alleen echt niet de kunde en ervaring om haar te helpen, maar wat zou ik het graag doen.

Ze heeft inderdaad het meeste baat bij iemand die zelf of onder begeleiding aan haar vertrouwen kan werken. Stabiliteit, zekerheid en een zachte, consequente hand is wat ze nodig heeft, denk ik. Gezien haar ras liefst ook een “eigen” mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 22:36 



 
Profiel   

JoSav schreef
Manou schreef
Ook de beste wensen voor jou, voor jouw eigen gezondheid en dat alles goed mag gaan met de paarden.

<3


Iemand interesse in een ernstig getraumatiseerde maar zeer mooi gefokte Teke merrie?

Klein en geen commerciële kleur, maar zeer mooie afstamming.
Als we een geschikte plek voor haar hadden momenteel had ik haar zelf al gekocht, maar afgezien van het feit dat ik momenteel niet 1 op 1 aan haar vertrouwen zou kunnen werken heb ik nu hartje winter ook geen geschikte plek vrij en mijn andere merries tijdelijk verplaatsen wil ik sowieso ook niet. Maar ik blijf aan haar denken dus plaats haar toch ook even hier.

Haar prijs is ingesteld op haar trauma’s vandaar dat ze zo goedkoop is.



Als iemand in de buurt van Arnhem plek zou hebben had ik het zo gedaan.. Zo apart om te lezen dat anderen juist plek hebben maar geen tijd of kunde.

Ik ben uberhaupt benieuwd hoe pensionstallingen omgaan met mensen die met hun merrie een veulen willen fokken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 43 van de 62 [ 1535 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 62  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen