[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:30

Gaaf al die voorbeelden. En klinkt logisch dat het ook bescherming bied.

Ik vind het echt mooi om te zien zo! Kijkt heel vriendelijk ofzo op die manier.

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:41

Dyphusion schreef:
Retjethorse schreef:
Waarom woon jij ook zo ver weg. :')

Echt he :') Was toch in het mooie, zonnige zuiden gebleven!

Eens :')
Al zou ik het een aantal jaar geleden oneens zijn geweest want ik kom zelf uit het noorden :P

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:12

Wat heb jij ontzettend mooie paarden. Ik vind het ook een leuk ras.
Alleen een paar vraagjes,
Hoe zijn ze onder het zadel? Zijn ze voor iedereen geschikt?
En welke kleuren hebben ze? Ook bont?

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:21

wauw, wat een prachtige paarden en de hengst Omar is gaaf zeg!

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:48

Wat interessant dat appies en tekens misschien verwant zijn!

Mijn appaloosa shetlander is wel echt slimmer dan mijn twee "gewone" shetlanders. Ze leert dingen echt een stuk sneller en kijkt ook veel dingen gewoon te snappen.
Overigens ook een heel stuk meer dominant :+
Met haar moet ik echt dingen in overleg doen, in plaats van de andere twee, die je als opdrachten meer kan opleggen :j

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:11

Ik vond bij de paarden van Akhal-Teke EST zeker dat een van hun metallic merries zeker een heeeel stuk zachter was de rest van de paarden. Zij was ook wel van een heel ander type vond ik zelf, en had ook een veel dunnere huid :j

De hooded eyes blijf ik toch altijd bijzonder hebben. Sommige paarden vind ik het prachtig bij, sommige vind ik ze wat lui-ig ogen (ogen zo half dicht) of alsof ze boos kijken :+ Nog een hooded eyes van voren: https://66.media.tumblr.com/4912ea74ace ... 1_1280.pnj

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:19

haffiefreak schreef:
Wat heb jij ontzettend mooie paarden. Ik vind het ook een leuk ras.
Alleen een paar vraagjes,
Hoe zijn ze onder het zadel? Zijn ze voor iedereen geschikt?
En welke kleuren hebben ze? Ook bont?
Ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring met het ras als JoSav, maar sinds iets meer dan één jaar heb ik mijn eigen AT merrie die ik zadelmak gemaakt heb en zelf aan het inrijden ben. En zij is ook de enige Teke die ik onder het zadel gehad heb. Ondanks dat ik zelf geen ervaring heb met het zadelmak maken en inrijden, gaat het echt super. Ze heeft nog geen stap verkeerd gezet. Alles gaat alsof ze het vanzelfsprekend vindt. Wij hebben nooit gelongeerd voordat ik opstap, en behalve iemand die haar 2x vastgehouden heeft in het begin om haar aan te moedigen te stappen, hebben we altijd los in de bak gereden. Het gaat traag, maar dat komt omdat ik het rustig aan doe.
Mijn eerste les onder het zadel heb ik deze maand gehad, op een stormachtige dag. Het was heel hard aan het waaien, de (buiten)bak staat dicht bij een bos en alle paarden op de weide (waaronder een aantal vlak naast de bak) waren allemaal nerveus en aan het lopen. Mijn 4 jarige merrie keek niet op of om en liep doodbraaf haar rondjes. :D

Of ze voor iedereen geschikt zijn, nee dat denk ik niet. Mijn merrie is doodbraaf en enorm eerlijk, maar ze heeft een duidelijke mening en wilt dat daarnaar geluisterd wordt. Als ik naar haar luister, kan ik er alles mee, maar doe ik dat niet dan heb ik een zuur/boos paard. :') En dat luisteren naar je paard is iets wat ik in het begin niet zo makkelijk vond, maar nu stilletjes aan beter en beter gaat.
Mijn moeder heeft jarenlang niet meer gereden en toch durf ik haar op mijn nauwelijks zadelmakke Teke te zetten. Mijn merrie is zo rustig en lief tegen haar, echt heel bijzonder om dat te zien.

De vraag over kleuren laat ik aan JoSav over, zij kan zoveel meer vertellen dan ik. :D

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:21

JoSav schreef:
fleurtjeuh schreef:
Bokt meeting *\o/*

:+ Moet kunnen, toch?


Ik denk dat het dichter is om Aliaa te gaan knuffelen voor mij :o
En anders wordt ik wss te verliefd op Muzka. <3

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:22

Ja grappig Retjethorse precies zoals jij het omschrijft met Aliaa ging het bij mij en Guli ook.
Ze was nog nooit in de 8 jaar van haar leven buiten het erf geweest, en alleen een klein beetje zadelmak.
Ze voelde echter zo vetrouwd aan, en ze is ook heel braaf met rijden.
Als je zelf rustig bent is zij dat ook, en ben ik in een wedstrijd dan gaat er een knopje om, word ze bloedfanatiek en meedenkend.
Vond het echt zo bijzonder in een jaar tijd voor de gein een endurance wedstrijdje met haar gereden, en eind van dat jaar deden we gewoon mee met de hippiade, waar ze ook nog heel netjes eindigde, ze deed het echt met twee hoeven in haar neus.
Nu heeft ze een veulen aan de voet, maar heb laatst na maanden er weer eens opgezeten en ze is dan echt zo hemels fijn te rijden, alsof ze niet stil gestaan heeft.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:39

JoSav schreef:
Van schreef:
Ik vind dat extreme juist gaaf :D

Ik zou ze voor endurance niet snel erop uitkiezen, maar o.a. hooded eyes zijn wel echt :wow:
Wat een pech dan zeg! Gaan jullie nu voor een andere reu?
Harry de hijger methode werkt hier niet. Bindi is de baas en Eli te braaf om zonder toestemming andermans eten op te vreten. :Y) Als ie zelf niet snel genoeg is gaat zij er met zijn vreten vandoor dus daar moet ik altijd op letten.
Als er kleinkinderen van Inara komen wil ik wel op kraamvisite! <3
Die hooded eyes zijn inderdaad geweldig <3

We gaan voor een ander reu. Iets heel anders namelijk een Zwitserse witte herder en ja verrassend genoeg is de combinatie goedgekeurd :=
Roek en Ravi komen echt fantastisch goed overeen met elkaar. Kan ook niet echt zeggen wie er nou de baas is, 8 pootjes op een buik die twee. Alleen Ravi en eten... :')
Je bent uiteraard welkom als hier ooit puppies komen(en ook als er geen puppies zijn :Y))

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:18

Berryz schreef:
Ik denk dat het dichter is om Aliaa te gaan knuffelen voor mij :o
En anders wordt ik wss te verliefd op Muzka. <3
Je bent welkom hoor. :D Aliaa vindt het sowieso geweldig om nieuwe mensen te leren kennen. Alles wat nieuw is, is mega interessant. :))

ieris schreef:
Ja grappig Retjethorse precies zoals jij het omschrijft met Aliaa ging het bij mij en Guli ook.
Ze was nog nooit in de 8 jaar van haar leven buiten het erf geweest, en alleen een klein beetje zadelmak.
Ze voelde echter zo vetrouwd aan, en ze is ook heel braaf met rijden.
Als je zelf rustig bent is zij dat ook, en ben ik in een wedstrijd dan gaat er een knopje om, word ze bloedfanatiek en meedenkend.
Vond het echt zo bijzonder in een jaar tijd voor de gein een endurance wedstrijdje met haar gereden, en eind van dat jaar deden we gewoon mee met de hippiade, waar ze ook nog heel netjes eindigde, ze deed het echt met twee hoeven in haar neus.
Nu heeft ze een veulen aan de voet, maar heb laatst na maanden er weer eens opgezeten en ze is dan echt zo hemels fijn te rijden, alsof ze niet stil gestaan heeft.
Geweldig ras... <3
Ik ben benieuwd hoe die kleine, pittige dame van jullie later onder het zadel zal zijn. :D

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 00:27

Mag ik even inbreken? Ik denk dat het wel leuk is om hier een bijdrage te leveren want zeg nou zelf.. ze schitteren toch extra in het spotlicht?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:56

JoSav schreef:
kimmie261 schreef:
Die Tosha vind ik niet echt mooi nee, die "vader"dan weer wel, die kleur , prachtig gewoon...

Op FB zag ik laatst een filmpje van een Teke op hoog dressuur niveau , met een oudere ruiter ( was op een groep voor 50+ ers, dus dan wordt van alles getagd met "oudjes" die nog rijden... :') ) ', die liep netjes hoor :j

Tokhtamysh is echt een love it or hate it. :D Was het een filmpje uit de USA toevallig?
De beroemde Absent wordt ook wel het prototype van het moderne dressuurpaard genoemd. Dat was een AT.


ja was een filmpje uit de USA , weet je welke dat is?

heb net even alles bij gelezen, maar die post met al die foto's is echt gaaf, die hengst die te koop staat heeft ook wel een prachtige kleur, lijkt wel gebrand hout... :D

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 15:18

Heb het momenteel erg druk. Nu pas lunchtijd. Zit binnenkort even in het buitenland dus dat vergt nog even allerlei voorbereidingen en last minute dingen afhandelen...
Kan ik daarna wel ff bijpraten over hoe beledigd mijn Tekes zijn dat ik zo lang weg was. :=
Dan reageer ik ook op de reacties e.d.
Nu plaats ik wel ff een stuk dat ik al had liggen over de Teke in het ras van de maand topic.
En er verschijnt binnenkort ook een stuk van mij op de voorpagina. Niet over de Teke overigens. Daarvoor log ik wel waarschijnlijk speciaal in. Buiten dat verwacht ik even weinig tijd te hebben...

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 19:49


JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 20:13

Ik weet dat het topic even stil heeft gelegen. Ik ben inmiddels terug uit het buitenland, maar heb door omstandigheden nog niet een update kunnen doen.

Nu vraag ik jullie of jullie voor Manari willen duimen. Ze is erg ziek en heeft veel pijn. We zijn net thuis en uren in de weer geweest. Ze heeft een injectie gehad en nu is het afwachten. Na de spuit is ze wel wat meer monter en eet ze ook weer goed. Morgenochtend krijgt ze weer een injectie en hebben we weer overleg met de DA en kijken we ook of we niet toch naar de kliniek moeten met haar.
Ik reageer later uitgebreider. Met hoe en wat en hopelijk hebben wij dan ook meer duidelijkheid over wat haar precies mankeert (er zijn wel vermoedens). Ik ben nu te moe om meer te schrijven.

Kom op, Muzka! Je kunt het!

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:15

Oh oliebol! Dat is geen leuke update :(
Ik ga duimen!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:19

Oh nee toch... |( Arme Manari! :(

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:23

Jeetje niet een update wat ik graag lees.

Natuurlijk draaien mijn duimen volop voor Manari..

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:33

Oh bah, dat zijn geen leuke updates -O-
Heel veel sterkte voor Manari en ik duim dat ze er snel en goed doorheen komt!

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:35

Oh jeetje, ik duim voor jullie!

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:44

Ga hard voor jullie duimen dat Manari weer snel beter wordt. :(:)
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 16-11-19 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fnanne

Berichten: 14269
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:49

Och jeetje...
De duimen draaien hier heel hard!!

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:03

Oh nee!!! Kom op Muzka! Ik wil je echt nog heel lang volgen hoor!

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:05

Ahhhh muzka kom op