[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:20

Ik sluit me aan in de rij met volgers :D
Je hebt zulke mooie en bijzondere dieren, al je verhalen volg ik graag!

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:53

Wat fijn dat je toch verder gaat met een volg topic. Ik kom je ook hier weer volgen.

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:55

Ik volg je ook graag hier.
De band en samenwerking die jij hebt met Muzanna is zowel fascinerend als ontroerend, en dan vermoed ik dat wij alleen nog maar een fractie hebben 'gezien' van wat het werkelijk is.
Ik ben benieuwd naar verdere verhalen!

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:37

Jeej, een nieuw volgtopic. Altijd stil meegelezen en ontzettend genoten van je verhalen en de foto's van jouw paardjes. Prachtig <3

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:44

Leuk een volgtopic! Ik lees ook weer mee.
Hopelijk nog veel foto's van je prachtige dames!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:36

Wat veel reacties! Leuk dat zoveel trouwe volgers al zijn meegekomen naar dit nieuwe topic. :wow: Veel stille meelezers hebben zich ook gemeld zie ik. :Y)
Dat geeft de burger moed. *\o/* :D :D

Eerst een kleine update, dan reageer ik op de reacties en vragen.

Vanochtend was Manari ontsnapt. Ze was lekker aan het rondscharrelen door de stal, wat met een bezem gezeuld, wat halsters en rozetten in de rondte geslingerd en verder gezellig even overal buurten. Lolbroek. :')

Het is sowieso een enorme grapjas. O:)
Stalhouder kon er wel om lachen.

Vandaag heb ik Muzanna ook even wat vrij gelongeerd om te kijken hoe ze momenteel loopt. Ik zat al te twijfelen dat ze linksachter nog niet helemaal lekker loopt en of dan misschien niet toch weer even de fysio moest komen... hm, zo even kijken hoe ze op de andere kant loopt... toen de stalhouder al kwam om te vragen of ik er belang bij had om de fysio een nabehandeling te laten doen aangezien die moet komen voor 2 andere paarden. Ze was nog niet uitgepraat en ik zei al “jawel” maar ze ging toch haar argument afmaken om me te overtuigen dus daarna nogmaals met een grijns “jawel” gezegd, haha. Dus dat wordt geregeld en hopelijk krijgen we dan net dat laatste stukje dat ze niet helemaal rad is weer op de rit.

Verder is ze blij en lekker makkelijk dus wat dat betreft is ze er weer.
Terwijl ik buiten met Muzanna in de weer was hoorde ik op een geven moment Manari steeds dramatisch roepen. Muzanna reageerde er niet op. Pas bij terugkomst in de stal begreep ik waarom: de kleine riep niet om haar moeder maar om haar mens.
Mijn man was nl. de box van Muzanna aan het uitmesten en was op een gegeven moment een tijd buiten beeld verdwenen. Daar was Muzka het echt niet mee eens! Dus daarna begon ze dramatisch te hinniken elke keer dat mijn man weer wegging met de kruiwagen. _O-
Manari is overigens weer enorm de hoogte in gegaan en vreselijk overbouwd. Dat gaat een grote maat Teke worden. :j

Verder weinig nieuws te melden. Momenteel doe ik met beide paarden niet bijster veel.

Yavanna schreef:
Lelijk ras?? 8)7 Diegenen hebben vast iets in hun ogen zitten.. Als ik juist een topic van je zie staan, lees ik deze altijd.. Genietend van de juweeltjes die je hebt..
Ik was al zo onder de indruk van Dak van Rivano en die van jou zijn ook van een erg hoog kwijlgehalte <3 Ik ga zeker meelezen.. Ben niet zo’n uitgebreide poster
Dus graag, kom maar op met je verhalen...
Ernstig jammer dat het dekken niet is gelukt.. K.I is geen optie voor als Muzanna weer hengstig wordt?

<3 Dankjewel. Wat een lieve complimenten.
Als we bijv. volgend jaar toch weer willen gaan fokken kiezen we idd voor KI. KI is tegenwoordig helaas niet meer de norm bij dit ras (begint nu langzaam weer te komen, in het verleden is het o.a. met dit ras gepionierd.) Dit jaar doen we sowieso niet meer. Ze heeft genoeg sores gehad weer dat ik het haar niet wil aandoen en de hengsten die ik het liefst wil gebruiken zijn alleen diepvries beschikbaar, zeker zo laat in het seizoen. Dat betekent kort uit logeren bij een KI station omdat ze dan vaak gescand moet worden. Dat durf ik wel aan, maar uit logeren doen we dit jaar sowieso niet meer, ook niet bij een professioneel hengstenstation vooral omdat ze scannen niet fijn vindt. Dan is om de 6u scannen zonder dat ik er ben ter geruststelling niet leuk dus dat wil ik dit jaar sowieso niet meer.

xoranlover schreef:
Ja daar zijn ze weer. Wat jammer dat Muzanna zo slecht van de hengst is terug gekomen. Gaat het nu wel wat beter?

We zijn er dus nog niet. We gaan dus toch nog een nabehandeling doen. Geestelijk gaat het wel al veel beter met haar.

TinkerTreas schreef:
Leuk, een volgtopic. Ik volg weer.
Waarschijnlijk grotendeels in stilte. Maar ik heb je vorige topic ook gevolgd. Ik vind dat je geweldige paarden hebt en je schrijft leuk.

:D Leuk, dankjewel. Volg gerust in stilte. Leuk dat je je toch even meldt, haha.

zigranta schreef:
Ook ik volg weer, schitterende merries heb je!

Dankjewel!

Muga schreef:
Ik volg ook graag weer! Leuk! Zal vooral stil volgen maar wie weet kom ik wat vaker onder m'n steen vandaan!

Leuk! En doen, voel je vrij om te reageren of vragen te stellen hoor! :D

Retjethorse schreef:
Yes, ook ik volg met veel plezier alles rondom je twee prachtige Teke merries! <3

<3 *\o/*

Anoniem schreef:
Ik moet zo lachen om hoe je beschrijft dat ze dramatisch hinnikend op je man af komt. Heb je daar een filmpje van?

Heb het nog niet kunnen filmen. Heb er wel foto’s van!

Sandyislief schreef:
Ik lees ook mee!!

:D *\o/*

joey2010 schreef:
Ik vind het een prachtig puur ras.
En ik ben er helemaal verliefd op dankzij jou geworden.
Je schrijft met zoveel gevoel over dit ras en je paardjes....

Ik was alleen je volg topic "kwijtgeraakt".

Ik heb net een stukje terug gelezen over het verhaal dat Muzanna helaas niet drachtig is en het allemaal raar is gelopen.
Ik had jullie zo een even mooi broertje of zusje voor januari gewenst.
Maar helaas is het anders gelopen.


Ik ga jullie weer volgen vanaf nu.

Wat leuk, dankjewel! En het is idd heel vervelend gelopen. Het is zuur dat het allemaal voor niks was, maar het is niet anders.

jeetje77 schreef:
Ja, daar ben ik ook weer. Ik vind ze prachtig. En ik geniet enorm van je schrijfstijl.
En verder hulphond? Dat maakt mij beroepsmatig dan weer nieuwsgierig. Mag ik vragen waarom en welke hulp zij je biedt? Als je hiet niet of in pb in wil antwoorden is om mij ook prima hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Dankjewel, leuk dat je ook hier weer aansluit.
Wat betreft dit topic leg ik liever niet de nadruk op mijn eigen gezondheid en de hulp die ik van mijn hond nodig heb dus kun je me wel een PB sturen. Heb je zelf ervaring met hulphonden?

Anneloree schreef:
Jaa daar zijn ze weer natuurlijk lees ik weer gezellig mee!

Leuk! *\o/*

Djoopie schreef:
Leuk dat je een doorstart maakt van je topic!! Ik ben er alvast bij! :)

*\o/* Welkom terug!

amsterdam10 schreef:
Heel leuk dat je een volgtopic hebt gemaakt. Ik volg weer met plezier mee!

Ik weet niet of je er eerder over geschreven hebt, maar ik ben benieuwd of je ook op Muzanna rijdt en of je van plan bent in de toekomst op Manari te rijden. Het lijken me bijzondere paarden om (ohz) mee te werken!

Ik heb Muzanna idd altijd gereden. Meestal 2-4 keer per week. Momenteel vanwege mijn eigen gezondheid en eerder die van Muzanna al een poos niet meer. Ik hoop wel voor het einde van het jaar weer het rijden wat op te kunnen pakken. Tekes zijn erg leuk om mee te werken, ook onder zadel. Uitdagend (op een leuke manier) en veel zijn geschikt voor zowel beginners als ruiters van hoog niveau omdat ze precies weten wat voor vlees ze in de kuip (in het zadel) hebben. Het kan dus met enorm veel vuur en hoogstandjes of lui sloffend met een los teugeltje en alles ertussen met Muzanna. Het is maar net wat jij als ruiter zelf aanbiedt. :j

Eefiepeefie schreef:
Ik volg ook graag! Heb een deel van je eerdere topics teruggelezen. Je schrijft erg fijn en hebt prachtige paarden!

:o :D Dankjewel!

Leo schreef:
Heel gaaf, een nieuw volgtopic. Ik volg je bijzondere paarden en je verhalen over dit ras weer graag mee!

*\o/* Gezellig! En na alle enthousiaste reacties kon ik bijna niet anders dan een nieuw volgtopic openen. :+ :D

Fnanne schreef:
Stipje geplaatst.
Ik volg weer graag mee :j
Geniet enorm van je leerzame en fijne schrijfstijl en de liefde voor het ras en kennis die daar uit spreekt.

Leuk dat je weer volgt! En dankjewel voor je mooie compliment. <3

fleurtjeuh schreef:
Jaaa ik ben erbij!
Ik wil geen letter over je fantastische paarden, en alle andere over het algemeen zeer boeiende dingen die je verteld, missen!
Ik ben verliefd op dit ras, al vanaf dat ik ze op de eerste pagina in eerste paarden encyclopedie zag staan <3

Ooit wil ik je paarden ontmoeten(roep ik al een aantal jaar)

<3 <3 <3 En je bent (nog steeds) welkom. :Y)

Dido2316 schreef:
Jeeeeej, een nieuw topic: fijn. Heerlijk om het hele verhaal weer even gelezen te hebben en jullie zo toch nog verder te kunnen volgen.

Leuk! Je bent welkom (al dan niet onder een meeleessteen, haha)

Avalanche81 schreef:
Tja, dan moet ik ook maar weer volgen he.

Mijn favoriet blijft Muzanna. Ze is en blijft prachtig, merrie naar mijn hart <3

Muzanna is natuurlijk gewoon mijn grote liefde. Dat ze me zo’n leuk veulen heeft geschonken is precies dat: een enorm geschenk. En ik kan je liefde voor karaktermerries alleen maar beamen, want zo zie ik het ook. <3

Mjelleke schreef:
Fijn dat je toch weer verder schrijft, ik lees weer stiekem mee.

:D Opnieuw welkom! En voel je vrij (weer) even onder je meeleessteen vandaan te kruipen als je een brandende vraag hebt, haha.

xTiffani schreef:
Ik volg weer graag mee als stille meelezer! Ik vind je paarden echt prachtig <3 en ben stiekem ook helemaal verliefd op Eli :oo

Ik ben blij dat je weer een volgtopic hebt gemaakt!

Dankjewel!
En speciaal voor jou:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gerlindie schreef:
Wat een fantastisch volledige intro post <3

Ik volg weer mee!

Hihi, dat kan ik natuurlijk niet laten, he? Ik moet natuurlijk wel de juiste verwachtingen scheppen. :Y) :+

ImkeTarek schreef:
Stille meelezer hier..
Had n stipje kunnen zetten, maar n klein berichtje is hier toch wel meer op zn plaats!

Ik kom weer mee genieten van je liefdevolle verhalen over jouw prachtige paarden!

Lief! Dankjewel!

T3mptati0n schreef:
Ik volg *\o/*

*\o/* Dankjewel!

Floemii schreef:
Ook hier weer een volger. Je schrijft heerlijk en ook de historische stukken die je zo nu en dan deelt waardeer ik erg!

Leuk om te horen! Het is een beetje een beroepsdeformatie en vind het dan leuk dat ook die historische posts gewaardeerd worden!

Hannanas schreef:
Ik volg ook altijd trouw!
Fijn dat Muzanna weer oké is, en ik ben benieuwd of je volgend jaar ki gaat proberen.

War kon je hulphond inara allemaal en wat ga je je bindi leren?

Ik ben er zelf nog niet over uit. Het is natuurlijk wel bijna zonde niet met zo’n merrie te fokken... maar ik heb nog even om me in te lezen over diepvries KI, voor en nadelen en de mogelijkheden.
Inara kende meer dan 100 commando’s. Naast het helpen met dagelijkse dingen als (trap)lopen, deuren en lades openen, helpen met de was enz. was ze ook opgeleid tot filmhond en kon ze tanden ontbloten, grommen, dreigen en dreigend staan en bijv. ook niezen op commando. :j Ook kon ze goed mijn grenzen bewaren en reageerde ze direct als ik een (pijn)aanval kreeg nog voor ik dat zelf door had. Bij Bindi ben ik nu vooral nog bezig met de basis en het reageren op mijn pijn spelenderwijs aan aan het leren. De rest komt nog, maar de basis is meteen ook de basis voor de helpende hand die ze me gaat bieden. Zo leer ik los en vast en trekken op commando in het spel en dat vormt ook de basis voor het oprapen van dingen voor mij (kan ze al) of het openen van deuren bijv.

EmmaVZ schreef:
Ik zal zeer waarschijnlijk nog steeds een stille meelezer blijven, maar dan wel een blije stille meelezer nu dat er toch een volgtopic van de goudsten paardjes op bokt is :D

Nu ik er toch ben, hoe staat het eigenlijk met het boek over centraal-aziatische rassen? Neem aan dat het stil ligt door alle drukte continu en werk wat voorrang heeft, maar oh wat blijf ik nog altijd benieuwd daarnaar.. Het is zo'n prachtig project en precies waar mijn interesse ligt, ik zou er maar wat graag meer over lezen!

Ook stille meelezers zijn van harte welkom! Leuk compliment. Boek ligt idd al een tijd stil. Ik ben momenteel vooral bezig met het Friese paard. Daarover volgt dit jaar weer een publicatie en waarschijnlijk eind volgend jaar / begin het jaar erop een nieuwe monografie. Daarna kan ik me weer op o.a. de oosterse paarden richten. :j Lange termijn werk... maar het is ook wel een monsterklus.

_Cassidy schreef:
Ik volg ook weer! Je schrijft echt super interessante updates met alle info erbij. Heel erg leuk!

Dankjewel! :o *\o/*

murphypower schreef:
Ik kom ook mee volgen! Wat een prachtige paarden heb je zeg :D

:o Dankje. Leuk! Je bent welkom!

AnnoNiemand schreef:
Ik volg ook en heb meteen een vraag. Is er een bepaald gen dat voor de glans zorgt bij dit ras? Zo ja, hoe vererft dit en zijn er ook andere rassen waarbij dit voorkomt? Ik vind die glans echt interessant, al lijkt ook weer niet iedere Teke het te hebben?

Het gen of genenpakket is nog niet volledig geïsoleerd. Er is de afgelopen paar jaar wel eea over gepubliceerd in het Russisch. Daar kan ik wel wat uitgebreider op inhaken als er interesse voor is.
De vererving is complex. Zo is Muzanna licht metallic (ze zijn er veel extremer) maar haar dochter is veel meer metallic. De vader van Manari is een sooty bruine met een heel gewone glans. Het wil zelfs weleens een generatie overslaan. De vererving is dus vrij complex. Iets meer dan 40% van de populatie is metallic dus het komt bij iets minder dan de helft voor.
Je ziet deze glans ook wel bij rassen waar de Teke veel invloed op heeft gehad, zoals bijv. de Don en Budjonny. Ook bij directe kruisingen zie je het regelmatig en het andere ras maakt dan niet uit.
Ik heb daar in het verleden wel eea over gepost. Als je wilt kan ik die wel weer opduikelen en hier citeren (met beeldmateriaal.)

CarinaR schreef:
*\o/* ja.. trouwe fan meld zich.

:D :D <3

wendy1987 schreef:
Ja, hier ook weer een stipje. Ik reageer meestal niet maar lees graag je updates!!

Ook van onder je meeleessteen ben je van harte welkom! :D

Emori schreef:
Ik lees ook weer mee :)

*\o/* Wees (weer) welkom!

Isa_Sofie schreef:
Ik volg ook mee!

Leuk! *\o/*

xxemmely schreef:
Jaaa volg topic! Ik ben er ook weer bij.
Die veulen foto's van muzka, je herkent haar al bijna niet terug. Ze is echt prachtig <3

Welkom! Het is bijna niet voor te stellen dat ze een jaar geleden nog zó klein was en nu al (bijna?) groter dan haar moeder. Echt :wow:

Van schreef:
Ik volg ook. Ze blijven zo gaaf die AT's, misschien ooit <3

En hier groot fan van Eli natuurlijk(en Inara) en Bindi is ook al zo'n mooie, je weet ze wel uit te zoeken!

Hey, long time no see stranger! Voor Bindi stonden we al best lang op de wachtlijst. Het was de vraag of het nest voor ons toch nog te vroeg (en pijnlijk) was, maar ik heb de hulp die Inara mij bood gewoon nodig en dit pupje was vanaf het eerste bezoek echt het hondje dat mij uitkoos. Nou, daar kon ik gewoon geen nee tegen zeggen. <3
Hoe is het met Roekje? En de papa van Eli?

Madje1992 schreef:
ik reageer misschien niet veel maar ben een trouwe meelezer. Ik vind jouw paarden zo mooi!!

Leuk dat je je toch officieel aanmeldt! Wees welkom! :D :D

flettie schreef:
Ook een stipje. Alhoewel mijn passie ligt bij een totaal tegenovergesteld ras, blijf ik AT's ontzettend mooie paarden vinden (of komt dat weer door mijn interesse voor het oude Rusland? :?)

Hihi, ik heb meteen even in je profiel gespiekt. Tinkers zijn idd heel wat anders. <3 En vanwaar je interesse voor Rusland?

Ailill schreef:
Yes, ik volg ook en ooit, op een dag. . . we zullen zien ;)

<<) :D :D :D
En wederom welkom!

_HS_ schreef:
Hier ook een volger en stille meelezer, kan je schrijfstijl erg waarderen.

Lief, dankjewel!

Neon schreef:
Hi, ik heb je "wat een lelijk ras, maar die van jou niet hoor" topic altijd gevolgd :) ik herkende daar een hoop in, door mijn eigen Nonius paard Neon... helaas is deze bijna 3 jaar geleden overleden :(

Ik ga dit topic volgen :) jammer dat je merrie zo slecht terug is gekomen van de poging om een tweede veulen te fokken...

Ja, iets met onbekend maakt onbemind, denk ik? Dan kennen mensen ze vooral van boekjes... die niet altijd even accuraat zijn. Hoe ben je eigenlijk aan een Nonius gekomen? Transport uit Oost-Europa, zoals voorheen op die manier ook Tekes en andere “Russen” hierheen kwamen?
Verdrietig dat je hem nu al 3 jaar moet missen. :(:)
Idd, heel zuur van Muzanna. Ze gaat wel echt weer stukken beter, maar gewoon enorm vervelend.

Algato schreef:
Ik volg ook weer graag mee. Geniet van jouw uitgebreide epistels en je mooie paardjes ( en honden uiteraard).

Hihi, dankjewel. Als ik eenmaal op de praatstoel zit dan kan ik niet anders dan vertellen, vertellen, vertellen. := :))

Siamsmeesje schreef:
Hier ook een vaste volger :j
Veel te leuk om Muzanna en Muzka te volgen, en de interessante schrijfsels van het vrouwtje :D

:D :D :D Haha, leuk.

djodjodjo schreef:
Wat heb je toch prachtige paarden. Er ik herinner me nog dat je gefokt hebt met jouw geweldige hond, wat een verlies dat ze niet meer bij je is.

Ik ben voor het komende jaar, of langer, op reis, dus zal af en toe graag eens meelezen :)

Ja, heel erg verdrietig hoe dat gelopen is. En echt onvoorstelbaar hoe snel dat gegaan is. Eli is eind juni 3 geworden en zijn moeder moeten we nu al meer dan een jaar missen. Als iemand me ten tijde van het nest had gezegd “ze leeft geen twee jaar meer” had ik daar echt niets van begrepen. Ze heeft wel een enorm lieve, fijne hond nagelaten waar we echt elke dag nog van genieten maar het verdriet moet echt nog slijten.
En als je tijdens je reis Tekes tegenkomt wel hier foto’s posten he? :Y) Veel reisplezier alvast!

Benoite schreef:
Ik ben ook een trouwe maar hele stille volger :)) blij met een nieuw topic!

Wees welkom van onder je meeleessteen! :Y) *\o/*

shaddy82 schreef:
Ontzettend leuk dat er een nieuw topic is en we Muzanna en Manari weer kunnen volgen :)

Na alle enthousiaste reacties kon ik daar ook bijna niet meer onderuit. :D

FriesWytske schreef:
Hier ook weer een stille meelezer voor dit topic van jouw prachtige paarden.

Dankjewel! Welkom van onder je steen! :D

Narcomil schreef:
Hier komt ook een hele stille melezer eventjes onder de steen vandaan.
Super leuk om mee te lezen in nieuw volgtopic, je hebt zulke prachtige dieren!

Dankje! Ook jij van harte welkom (weer) van onder je steen! *\o/*

shetlandfan schreef:
Hier ook een stille meelezer die een moment onder mijn steen vandaan kruipt.Leuk dat er weer een nieuw volgtopic is. :)

*Kruipt weer terug onder de steen*

Hihi, veel meeleesstenen zie ik wel. Welkom! :D

Moirin schreef:
Ik sluit me aan in de rij met volgers :D
Je hebt zulke mooie en bijzondere dieren, al je verhalen volg ik graag!

:D :o Leuk, dankjewel!

Emj_23 schreef:
Wat fijn dat je toch verder gaat met een volg topic. Ik kom je ook hier weer volgen.

Zoveel enthousiaste reacties motiveren wel, dus ik kon bijna niet anders. :D
Wees ook in dit nieuwe topic welkom!

Lindeeee schreef:
Ik volg je ook graag hier.
De band en samenwerking die jij hebt met Muzanna is zowel fascinerend als ontroerend, en dan vermoed ik dat wij alleen nog maar een fractie hebben 'gezien' van wat het werkelijk is.
Ik ben benieuwd naar verdere verhalen!

Die band die ik met haar heb voelt bijna telepathisch. Dat klinkt overdreven, maar zo voelt het wel. Het is heel moeilijk uit te leggen hoe goed Muzanna snapt wat ik wil en voel en hoe ik, inmiddels, geleerd heb haar te lezen. Ik zou bijna de hele paardenwereld aan de Teke willen helpen om dit gevoel te delen, haha. *\%/* Ik heb met allerlei paarden gewerkt, maar wat ik met Muzanna heb (en mijn man met Manari, terwijl hij van huis uit echt niks met paarden had en zelfs bang voor ze was) heb ik echt nog nooit gevoeld. Zij is echt mijn zenmoment, zelfs op dagen dat ze het me moeilijk maakt (en dan heeft ze gelijk) kom ik alsnog altijd met een gelukkig en voldaan gevoel weer thuis.
Ik vergeet ook weleens dat wat ik met Muzanna heb helemaal niet zo vanzelfsprekend is op momenten dat mensen weer eens verbaasd reageren op hoe ik alleen maar naar mijn paard wijs of gebaar en ze doet wat ik vraag of bijv. “blijf” zeg en zo een paar minuten uit beeld loop zonder dat ze een van verroert. O ja, zo vanzelfsprekend is dat niet... dat heeft echt niet iedereen met zijn/haar paard... op zulke momenten denk ik weer wat heb ik toch ook een leuk paard, haha. :+

heyhallohey schreef:
Jeej, een nieuw volgtopic. Altijd stil meegelezen en ontzettend genoten van je verhalen en de foto's van jouw paardjes. Prachtig <3

:o Lief! Wees welkom om weer (in stilte) te volgen!

ieris schreef:
Leuk een volgtopic! Ik lees ook weer mee.
Hopelijk nog veel foto's van je prachtige dames!

Als het weer weer mee zit en Manari iets minder vreselijk overbouwd is (haha) plaats ik zeker weer wat foto’s. Zal er nog wel wat uploaden van afgelopen weken. Als ik in het ITP topic pagina 2 red kan ik daar wel een reeks posten, anders plaats ik er hier wel enkele. :j


O ja, voor wie het gemist heeft, recente foto’s van Manari (en 1 van Muzanna) hier:

[ITP] Manari Nur tijdens de hitte

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:50

Ha gevonden, leuk dat je toch een volgtopic hebt gemaakt. Geweldige foto's van je mooie tweetal <3

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:50

Heerlijk verslag weer, erg fijn hoe uitgebreid je posts zijn! En die extra foto's van Eli :~ helemaal mijn soort hond, prachtig! Heb destijds het hele nest ook gevolgd.

Ben ook erg benieuwd hoe manari nur uit gaat groeien, ze ziet er al zo wijs uit B-)

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:42

Ik vind het bewonderenswaardig dat je op echt iedereen reageerd <3

En je staat zelfs 2x in uitgelicht

Afbeelding
Bovenaan met het veulenvolgtopic


Afbeelding
En onderaan met manari's topic

AnnoNiemand

Berichten: 882
Geregistreerd: 16-05-18

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:23

@TS: Wat betreft je reactie op de glans: graag!! Ik vind het mega interessant. :)

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:20

Uiteraard ga ik je ook volgen (nouja, dit topic dan ;-) )

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:34

Gevonden *\o/*
Ik volgde je kraamdtal topic van Muzanna toen ze drachtig was en zal nu ook weer volgen, zeer waarschijnlijk stil volgen. Ik wilde even laten weten dat je paarden en honden echt geweldig mooi zijn <3

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:44

Oh wat leuk! Ik volg. :j

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:47

Deze stille meelezer meldt zich!
Je hebt prachtige paarden en een heerlijke schrijfstijl. Ik ben benieuwd naar all komende avonturen, al hoop ik dat ze vanaf nu allemaal positief zullen zijn.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:52

Ah ik vind Manari Nur zo'n leuk ding! Jouw eerdere topic over haar deed mij ook vaak grinniken. Lijkt mij echt een fantastisch dier. Ook het stukje hier over het hinniken naar haar mens, heerlijk.

Mams is natuurlijk afschuwelijk knap en Eli is te schattig <3 Ik volg.

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:13

Ook ik heb na al die tijd stilletjes meelezen dit topic aangestipt. En ga weer genieten van je mooie honden en paarden en je mooie verhalen.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:25

Haha Manari die ontsnapt klinkt echt als iets wat Aliaa ook zou doen. :') Die kan ook nergens afblijven en is veel te nieuwsgierig. _O-
Verder denk ik dat het erg wijs is om Muzanna eerst de tijd te geven wat te bekomen voordat ze weer een prachtig veulentje kan maken.

Eli is prachtig zeg, heel mooie foto's! <3 Misschien moet je van de honden ook een volgtopic maken! }> Ik vind het erg interessant om te lezen, ook over Inara die zoveel commando's kent. Het lijkt me niet evident om je hond zelf als hulphond op te leiden.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:56

Ja snap je keus ook helemaal om het nu een beetje rustig aan te doen met Muzanna, en volgend jaar misschien ki proberen.
Het blijft toch lastig inderdaad met die Akhal-teke hengsten, degene die in Nederland staan zijn misschien niet altijd degene die bij de bloedlijn van je merrie aansluiten, maar de omstandigheden en het makkelijke bezoeken van mijn merrie vond ik ook veel waard, plus dat de kosten enorm meevallen.

Ik twijfel ook om Guli volgende keer met ki te dekken of weer natuurlijk.
De kans op dracht is met diepvries ki een stuk kleiner, en je bent je merrie ook even kwijt op ki station, wat ook nog eens behoorlijk in de papieren kan lopen.
Vind het ook een erg moeilijke keus.

Echt grappig dat Munari zo een pitte dame is, zie je ook wel aan haar koppie.
Wat dat betreft zijn merries toch echt wel heel anders dan ruinen.
De kleine van Guli is ook echt nergens van onder de indruk, en daagt de jongens al uit om met haar te spelen. Ze hinnikt ook wat af, wat dat betreft lijken ze wel wat op elkaar. Soms is ze zelfs een beetje te mensgericht op het irritante af, en krijg haar dan maar eens weg, lastig hoor ;)

Neon

Berichten: 4926
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:03

Op je vraag hoe ik aan Neon was gekomen...

Ik heb hem in Nederland ontmoet, dus dat hele transport weet ik eigenlijk niets van af. Ik weet ook niet of ik dat aan zou durven om dat allemaal te regelen... De man van wie hij was had hem wel als veulen zijnde tijdens een vakantie ergens uit Hongarije weten te halen. Hoe dat verder gegaan is weet ik niet... dat was 2 eigenaren voor mij en heb verder geen contact gehad met deze persoon... ik weet wel dat hij op zoek was naar een fijn buitenrijpaard maar dan wel ook 1 met goede gangen. Eenmaal in Nl aangekomen ging het flink fout met het paard wat hij al had, en werd Neon in een hoek gedreven om in elkaar getrapt te worden, toen heeft hij Neon verder verkocht... mede omdat het andere paard wel al bereden kon worden en Neon uiteraard nog niet. Toen hij 3 was ben ik hem gaan verzorgen en met 4 heb ik hen ingereden. Vervolgens heb ik hem uiteindelijk overgekocht.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:45

natuurlijk volg ik dit topic ook weer!

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:52

Ik volg, ik vind dat je prachtige paarden hebt! En ook mooie honden trouwens. :D

Grappig dat Manari toen ze ontsnapt was even alles in de stal ging ontdekken, heerlijk, zie het zo voor me. :')

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:53

ik kom ook weer volgen :D
jullie paardjes zijn plaatsjes <3
en jouw manier van schrijven/vertellen meer an aangenaam!!
ben benieuwd naar alle 'avonturen' en dagelijkse 'beslomeringen'

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:33

Retjethorse schreef:
Misschien moet je van de honden ook een volgtopic maken! }>


Ja! Maar dan heeft ze er bijna een part-time job op bokt :+

Anoniem

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:55

Ik volg ook *D

Knikmops57
Berichten: 190
Geregistreerd: 12-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:50

Prachtige paarden, mooi verhaal, ik lees dus heerlijk mee :j