Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 62 [ 1535 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 62  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

 
Profiel   

Ik vind het prachtige paarden dus ik volg ook!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 17:12 



 
Profiel   

Ja leuk , ik ga ook volgen!! Je schrijft altijd zo leuk, wel heel jammer dat het dekken niet gelukt is... nou ja volgend jaar een nieuwe kans :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 17:23 



 
Profiel   

Hier ook een stille volger. Ben benieuwd naar je toekomstige epistels :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 20:45 



 
Profiel   

Prachtige paarden! Ik volg graag mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 21:27 



 
Profiel   

Wat een prachtige paarden en wat schrijf je fijn. Ik volg mee! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 21:30 



 
Profiel   

JoSav schreef
Van schreef
Ik volg ook. Ze blijven zo gaaf die AT's, misschien ooit <3

En hier groot fan van Eli natuurlijk(en Inara) en Bindi is ook al zo'n mooie, je weet ze wel uit te zoeken!

Hey, long time no see stranger! Voor Bindi stonden we al best lang op de wachtlijst. Het was de vraag of het nest voor ons toch nog te vroeg (en pijnlijk) was, maar ik heb de hulp die Inara mij bood gewoon nodig en dit pupje was vanaf het eerste bezoek echt het hondje dat mij uitkoos. Nou, daar kon ik gewoon geen nee tegen zeggen. <3
Hoe is het met Roekje? En de papa van Eli?

We moeten eigenlijk weer eens een nestreünie doen! Eli is gaaf geworden! Nog fokplannen met hem of niet meer? Helaas is het hier nog niet gelukt om Inara kleinkinderen te maken.
Wel nog steeds onwijs blij met Roek. Ze heeft veel van haar moeder en ik kan goed begrijpen dat je Inara vreselijk mist. Met Ravi gaat het ook prima, hij is ook al weer 8 :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 11:35 



 
Profiel   

Zo zeg, kom je een tijd niet op bokt, is er een nieuw topic te volgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 16:01 



 
Profiel   

Gisteren is de fysio weer geweest. Muzanna gaf wel weer wat reactie op de schouder dus dat moest eerst. Omdat de schouder toch wel een dingetje blijft en ze liever in de wei had gestaan (ze bleef achter op stal net als 2 andere paarden) was Muzanna het daar niet echt mee eens dus ze was wel wat vervelend met niet stil willen staan. Toen de optie werd geopperd haar maar steeds achteruit te zetten was ze spontaan braaf (toeval?)

Achteruit gezet worden heeft madame echt een schurfthekel aan. Dan is er zeker een uur geen land meer mee te bezeilen. Ze vindt achteruit gezet worden zo’n straf. :') Ik gebruik dat echt alleen als ze het echt te bont maakt, want anders vindt ze dat ze te hard gestraft wordt. Het is een paard dat vooruit wil, niet achteruit. (Gewoon achteruit is dan weer geen probleem... raar paard...) Dus in dit geval werkt afvloeien bij haar beter. Tja, zo is ze nu eenmaal. Heb het jaren geprobeerd, maar kreeg er echt een zuur paard van.
Paard met een mening. :=

Enfin, de schouder was gelukkig weer goed en achter was zo gepiept.
Advies was weer vol op te gaan bouwen met werk en kijken of/wanneer we weer tegen grenzen lopen. Dat zou betekenen dat ze nog een behandeling nodig heeft en anders is ze nu klaar. We gaan het zien.
Blij dat we weer deftig bezig kunnen.
Nadien haar naar het land gebracht en daar was ze erg blij mee. Wel waaide ik alle kanten op, haha. Muzka was erg blij haar mama weer te zien dus die kwam ons enthousiast begroeten.
Vandaag heb ik een beginnetje gemaakt en Muzanna een kwartier vrij gelongeerd in de drie basisgangen.

Manari is wel echt een aparte trouwens...
Een van vele (recente) voorbeelden:
Onlangs moesten alle paarden en pony’s weer worden ontwormd. Manari dus ook. Dit keer met equimectin wormspuit van equest. Dat betekent bij sommige echt strijd want dat is VIES. Maar niet voor Manari. Jam jam, smak smak, lekker hoor. Zó lekker dat Eli een kijkje kwam nemen en vroeg om te proeven, maar nee dat was idd vies. Zijn smoel vertrok er gewoon van. := Manari smakte vrolijk verder, hmmm...
De worteltjes die even ervoor gevoerd waren (behalve aan Muzanna want die krijgt streng rantsoen) lagen onaangeroerd in de box. Echt alle paarden vinden worteltjes lekker en equimectin vies, maar Manari vindt worteltjes vies en equimectin lekker.
Mafkees. :))
Bindi heeft ze uiteindelijk opgegeten.

Omdat het bij ITP (nog) niet kan dan in dat topic daar hier iig toch nog 1 foto van Manari tijdens de hitte. Ik moet even de regels van PP doornemen om te kijken of ik er per pagina meer mag plaatsen. :+

Inmiddels is Muzka wéér groter en intussen zelfs weer iets bijgetrokken (en vandaag weer best overbouwd; soms denk ik dat ik het me inbeeld, haha). Ze groeit nog steeds hard dus. We zullen zien of dat ook na de zomer doorzet of dat er dan wat stagnatie volgt. Ik heb het idee dat ze haar moeder inmiddels zelfs voorbij is. :wow: Dat is best wel groot voor een Teke van haar leeftijd.

[ img ]

[ img ]
En Muzanna voor ze naar de hengst ging. Binnenkort met zon weer eens de camera mee.

Suusjepluus schreef
Ha gevonden, leuk dat je toch een volgtopic hebt gemaakt. Geweldige foto's van je mooie tweetal <3

*\o/* :D :D Dankjewel!

xTiffani schreef
Heerlijk verslag weer, erg fijn hoe uitgebreid je posts zijn! En die extra foto's van Eli :~ helemaal mijn soort hond, prachtig! Heb destijds het hele nest ook gevolgd.

Ben ook erg benieuwd hoe manari nur uit gaat groeien, ze ziet er al zo wijs uit B-)

Dankjewel! Ongelooflijk dat het nestje ook alweer 3 jaar geleden is, he? Het is nu echt een hele hond geworden. <3 En zo blij met zijn nieuwe speelkameraadje.

fleurtjeuh schreef
Ik vind het bewonderenswaardig dat je op echt iedereen reageerd <3

En je staat zelfs 2x in uitgelicht

[ [url=m/rMyI0N.png]Afbeelding[/url] ]
Bovenaan met het veulenvolgtopic


[ [url=m/7vFHKb.png]Afbeelding[/url] ]
En onderaan met manari's topic

Hihi, ik doe mijn best. :D
Wat bijzonder, zeg! Nooit gehoord van een PP topic in uitgelicht. Leuk! Had ik anders gemist. :D

AnnoNiemand schreef
@TS: Wat betreft je reactie op de glans: graag!! Ik vind het mega interessant. :)

Heb er notitie van gemaakt, dan kom ik er later uitgebreid op terug. :j

Sideswipe schreef
Uiteraard ga ik je ook volgen (nouja, dit topic dan ;-) )

:D :D :Y)

Cookie222 schreef
Gevonden *\o/*
Ik volgde je kraamdtal topic van Muzanna toen ze drachtig was en zal nu ook weer volgen, zeer waarschijnlijk stil volgen. Ik wilde even laten weten dat je paarden en honden echt geweldig mooi zijn <3

Wat lief, dankjewel! Alvast veel meeleesplezier. :D

Nummus schreef
Oh wat leuk! Ik volg. :j

*\o/*

mariettek schreef
Deze stille meelezer meldt zich!
Je hebt prachtige paarden en een heerlijke schrijfstijl. Ik ben benieuwd naar all komende avonturen, al hoop ik dat ze vanaf nu allemaal positief zullen zijn.

Dankjewel! En ik hoop het ook, elke keer weer van die sores is ook niet goed voor mij, haha. :')

Selka schreef
Ah ik vind Manari Nur zo'n leuk ding! Jouw eerdere topic over haar deed mij ook vaak grinniken. Lijkt mij echt een fantastisch dier. Ook het stukje hier over het hinniken naar haar mens, heerlijk.

Mams is natuurlijk afschuwelijk knap en Eli is te schattig <3 Ik volg.

Dankje! Muzka is echt zo’n ontzettend grappig paard. We kunnen zo enorm om haar (fratsen) lachen. Ze is echt een paard met een fikse dosis humor. En tegelijk voor de duvel niet bang. :Y)
Hihi en de meeste mensen die we tijdens wandelingen tegenkomen en Eli niet kennen zouden hem niet als schattig omschrijven. Groot en zwart, haha.

cam schreef
Ook ik heb na al die tijd stilletjes meelezen dit topic aangestipt. En ga weer genieten van je mooie honden en paarden en je mooie verhalen.

Wat leuk! Welkom en hopelijk weer veel meeleesplezier. *\o/*

Retjethorse schreef
Haha Manari die ontsnapt klinkt echt als iets wat Aliaa ook zou doen. :') Die kan ook nergens afblijven en is veel te nieuwsgierig. _O-
Verder denk ik dat het erg wijs is om Muzanna eerst de tijd te geven wat te bekomen voordat ze weer een prachtig veulentje kan maken.

Eli is prachtig zeg, heel mooie foto's! <3 Misschien moet je van de honden ook een volgtopic maken! }> Ik vind het erg interessant om te lezen, ook over Inara die zoveel commando's kent. Het lijkt me niet evident om je hond zelf als hulphond op te leiden.

Haha, speelt Aliaa nog net zo graag met haar speelgoed boven haar box? Zoiets zou ook echt wat voor Muzka zijn. Die moet zich echt overal mee bemoeien. :))

Haha, ook een hondenvolgtopic dan krijg ik er idd een dagtaak aan... zou nl. ook eerst bloggen voor bokt maar het ontbreekt me momenteel aan de tijd om regelmatig iets te schrijven. Dus wat betreft de hondjes blijft het voorlopig bij een bijrol. Al speel ik wel met de gedachte een instagram account te openen, omdat me dat ook om de zoveel tijd wordt gevraagd. :+ Foto’s plaatsen is dan toch minder werk, of zo.

Zelf je hond opleiden is al een ding, maar tot hulphond is idd helemaal andere koek. Het luister wat sommige dingen betreft best nauw en is een stuk ingewikkelder dan alleen maar leren deuren te openen of knopjes in te drukken bijv. :j
Met een leergierige hond die graag wat voor je doet is het wel stukken makkelijker. Eli is veel eigenwijzer. Als hij het nut ergens niet van inziet dan haalt ie bij wijze van echt zijn schouders op.
Al doet ie nu wel meer zijn best nu ie “concurrentie” heeft. :')

ieris schreef
Ja snap je keus ook helemaal om het nu een beetje rustig aan te doen met Muzanna, en volgend jaar misschien ki proberen.
Het blijft toch lastig inderdaad met die Akhal-teke hengsten, degene die in Nederland staan zijn misschien niet altijd degene die bij de bloedlijn van je merrie aansluiten, maar de omstandigheden en het makkelijke bezoeken van mijn merrie vond ik ook veel waard, plus dat de kosten enorm meevallen.

Ik twijfel ook om Guli volgende keer met ki te dekken of weer natuurlijk.
De kans op dracht is met diepvries ki een stuk kleiner, en je bent je merrie ook even kwijt op ki station, wat ook nog eens behoorlijk in de papieren kan lopen.
Vind het ook een erg moeilijke keus.

Echt grappig dat Munari zo een pitte dame is, zie je ook wel aan haar koppie.
Wat dat betreft zijn merries toch echt wel heel anders dan ruinen.
De kleine van Guli is ook echt nergens van onder de indruk, en daagt de jongens al uit om met haar te spelen. Ze hinnikt ook wat af, wat dat betreft lijken ze wel wat op elkaar. Soms is ze zelfs een beetje te mensgericht op het irritante af, en krijg haar dan maar eens weg, lastig hoor ;)

Er is ook een mooie hengst in Duitsland die volgens mij ook vers beschikbaar is. Misschien vanaf volgend jaar zelfs meer dan 1. :j
Met een kundige DA die ervaring heeft met diepvriessperma worden vergelijkbare drachtigheidspercentages behaald als met vers! Verder ga ik me sowieso verder inlezen. Ook zal ik een scanpakket nemen en een zeer ervaren DA op het gebied van voortplanting en KI.
En als het echt weer zo in de papieren dreigt te lopen dan krab ik me natuurlijk nog eens achter de oren, maar meer in de zin van: dan kies ik liever voor niet (meer) fokken dan fokken met een hengst die ik niet (goed) vind passen. :j
Maar zo’n overweging moet iedere merriehouder zelf maken. En voor mij staat er nog niks vast. Er is denk ik evenveel kans dat we volgend jaar niet fokken als wel. Het ligt echt nog open.

Garanties heb je natuurlijk nooit, maar ik moet voor mezelf achter mijn keuze van hengst kunnen staan. En met mijn merrie betekent dat (helaas) minder bereikbare hengsten dan de stuk of 6? 7? die binnen een straal van 200 km staan of het stel hengsten dat inmiddels dus gekoeld beschikbaar is. (Best veel nog eigenlijk!) Sommige van die laatste qua KI zijn best beloftevol (wel erg modern) dus hou ik zeker in de gaten, maar voor nu staan ze niet op mijn shortlist. Als ik dat alles niet zo’n punt had gevonden had ik denk ik jaren geleden al eens een veulen voor de verkoop gefokt. Daar heb ik dus bewust niet voor gekozen. Mede ook omdat het risico en de belasting voor mijn merrie wat dracht en bevalling enz. betreft even groot is met een goed passende hengst als een hengst die ik niet (of minder) vind aansluiten aan het bloed, type en de kwaliteit van mijn merrie. Zo’n overweging is ook weer heel persoonlijk. En het een is niet per definitie beter of slechter dan het andere. Zo zijn er ook van mening dat nog maar 1 veulen uit een merrie als de mijne weliswaar beter is dan geen nakomeling maar meer beter was geweest, ook met een minder passende hengst. Zoveel mensen, zoveel meningen. :D
Heb je al een lijstje met hengsten?
Je merrieveulen blijft, toch? Pittig ding?

Neon schreef
Op je vraag hoe ik aan Neon was gekomen...

Ik heb hem in Nederland ontmoet, dus dat hele transport weet ik eigenlijk niets van af. Ik weet ook niet of ik dat aan zou durven om dat allemaal te regelen... De man van wie hij was had hem wel als veulen zijnde tijdens een vakantie ergens uit Hongarije weten te halen. Hoe dat verder gegaan is weet ik niet... dat was 2 eigenaren voor mij en heb verder geen contact gehad met deze persoon... ik weet wel dat hij op zoek was naar een fijn buitenrijpaard maar dan wel ook 1 met goede gangen. Eenmaal in Nl aangekomen ging het flink fout met het paard wat hij al had, en werd Neon in een hoek gedreven om in elkaar getrapt te worden, toen heeft hij Neon verder verkocht... mede omdat het andere paard wel al bereden kon worden en Neon uiteraard nog niet. Toen hij 3 was ben ik hem gaan verzorgen en met 4 heb ik hen ingereden. Vervolgens heb ik hem uiteindelijk overgekocht.

Ah, dus heel bewust overgekomen dan. Van achter het IJzeren Gordijn kwamen zeker tegen het einde en begin jaren 90 vrachtwagens vol paarden, incl. soms Tekes die zelfs af en toe echt hoog opgeleid bleken te zijn... vaak wel zonder papier of dat papier raakte kwijt... in sommige gevallen kon met een kenner er alsnog een papier bij gevraagd worden. En zo heb ik tot een aantal jaar geleden meerdere mensen per jaar geholpen aan informatie (en soms zelfs papieren) bij hun “Rus”.
Je hebt je Nonius dan best lang gehad? Ook in de sport uitgebracht of voornamelijk waarvoor hij hierheen gehaald was? :D

Mri schreef
natuurlijk volg ik dit topic ook weer!

*\o/*

Galathil schreef
Ik volg, ik vind dat je prachtige paarden hebt! En ook mooie honden trouwens. :D

Grappig dat Manari toen ze ontsnapt was even alles in de stal ging ontdekken, heerlijk, zie het zo voor me. :')

Dankjewel! Muzka is een clown eerste klas. Zit zoveel humor in. :D

koetje28 schreef
ik kom ook weer volgen :D
jullie paardjes zijn plaatsjes <3
en jouw manier van schrijven/vertellen meer an aangenaam!!
ben benieuwd naar alle 'avonturen' en dagelijkse 'beslomeringen'

:o Dankjewel!

xTiffani schreef
Retjethorse schreef
Misschien moet je van de honden ook een volgtopic maken! }>


Ja! Maar dan heeft ze er bijna een part-time job op bokt :+

Haha, dat. Dan wil ik meeprofiteren van de reclame inkomsten. :+

SwPck schreef
Ik volg ook *D

Leuk! Welkom!

Knikmops57 schreef
Prachtige paarden, mooi verhaal, ik lees dus heerlijk mee :j

Dankjewel! Welkom. :D

NESCAFE schreef
Ik vind het prachtige paarden dus ik volg ook!

:o Leuk, dankjewel!

kimmie261 schreef
Ja leuk , ik ga ook volgen!! Je schrijft altijd zo leuk, wel heel jammer dat het dekken niet gelukt is... nou ja volgend jaar een nieuwe kans :j

We zullen zien! Leuk dat je volgt. *\o/*

troi schreef
Hier ook een stille volger. Ben benieuwd naar je toekomstige epistels :D

:') :D Binnenkort... :')

Yubine schreef
Prachtige paarden! Ik volg graag mee :D

Dankje! Leuk!

RoWi schreef
Wat een prachtige paarden en wat schrijf je fijn. Ik volg mee! :)

:o Dankjewel.

Van schreef
We moeten eigenlijk weer eens een nestreünie doen! Eli is gaaf geworden! Nog fokplannen met hem of niet meer? Helaas is het hier nog niet gelukt om Inara kleinkinderen te maken.
Wel nog steeds onwijs blij met Roek. Ze heeft veel van haar moeder en ik kan goed begrijpen dat je Inara vreselijk mist. Met Ravi gaat het ook prima, hij is ook al weer 8 :oo

Eens! We hebben het fokken weer ff uitgesteld. Ik wil toch graag erfelijke problemen eerst uitsluiten (en relatie met EPI daarin; er zijn nl. wel enkele “red flags” zullen we maar zeggen. Bijv. heel veel honger en heel veel ontlasting. Dat is afwijkend en ik wil weten in hoeverre daar een erfelijke component of een verband achter zit...)
Stond eigenlijk wel allemaal op de planning voor dit jaar. We zullen zien.
Roekje niet weer loops geweest dan of weer niet dragend? Ben blij dat je nog steeds zo gelukkig met haar bent. Ik mis Inara nog heel erg, al ben ik ook al heel gelukkig met mijn nieuwe vriendinnetje. Het is zo’n leuk hondje!

jokari schreef
Zo zeg, kom je een tijd niet op bokt, is er een nieuw topic te volgen. :D

*\o/* Blij dat je het nieuwe topic ook hebt gevonden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 20:47 



 
Profiel   

Volgens mij mogen er in een volgtopic wel meer foto's toch? O:)
Vind ik echt niet erg hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 21:08 



 
Profiel   

Ja 20 jaar:) hij was mijn once in a lifefime paard... ik heb lekker recreatief met hem gereden :) voornamelijk uren rond dolen :D haha en hem daarnaast uiteindelijk ook voor de koets beleerd :)

Ze zien er goed uit jouw tekes :) blijf ze bijzonder vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 21:18 



 
Profiel   

Wauw, gave paarden, maar jullie Eli, dat is pas echt wauw.
Ik heb gelijk een fokker opgezocht. Ik mag van mijn man (nog) niet een tweede hond. Maar deze zijn wel heel gaaf en mooi!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 22:20 



 
Profiel   

Wat fijn dat je mag gaan opbouwen!

Raar paard, wormenspuiten vinden ze hier ook vreselijk smerig. Dat moet verbloemd worden door veel appelmuesli haha.

Eli is wél schattig. Ik houd van groot en zwart :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 09:39 



 
Profiel   

Yes, je mag terug beginnen opbouwen met Muzanna, super fijn nieuws! *\o/*
En Manari die de ontworming lekker vindt en wortels dan weer niet... :') Waarom ben ik niet verbaasd? :+

Oh nee hoor, de knuffels die omhoog hangen zijn al sinds ze er een paar dagen hingen niet meer interessant. _O- Niet dat ze er momenteel zoveel aan heeft, want Aliaa staat voorlopig 24/7 buiten als het weer dit toelaat. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 11:06 



 
Profiel   

Een paard met een mening communiceert veel makkelijker. Je weet dan precies hoe laat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 16:58 



 
Profiel   

:oo Ik was je kwijt! Maar nu heb ik jullie weer gevonden.

Ik ben wel heel benieuwd naar je overwegingen over KI, ik zit er sterk over te denken om mijn merrie door een Ierse hengst te laten 'dekken'. Maar aangezien Sil in Groningen woont en de -waanzinnig gave hengst- in Ierland staat wordt dat ook KI. Mijn vorige veulen is alweer.. hmm... 13-14 jaar geleden toen we die gingen verwekken dus het is sowieso weer helemaal inlezen en denken en piekeren en peinzen. De Irish Draught is dan wel niet zo bijzonder als de AT, maar qua hengsten is er volgens mij nog lastiger aan te komen := :)) (Mocht je het trouwens leuk vinden, ik overweeg de hengst Gortfree Lakeside Lad, zoek maar eens op op Facebook).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 19:34 



 
Profiel   

Super fijn dat het nu weer beter gaat met Muzanna, en dat je weer kunt gaan opbouwen.
Ze ziet er echt super uit in haar zomervacht, en Manari natuurlijk ook!
Ja ze word echt een flinke dame hè, leuk joh met een eigen karakter.

Denk dat de grootte misschien ook wel met de goede Nederlandse en in jou geval de Friese weide te maken heeft.
Valt me in ieder geval op bij de paarden die hier geboren zijn, dat ze allemaal de lucht in schieten!
Karan nu al 1.65, en Kamiria net 3,5 is ook al bijna 1.60, en merk dat Daria van Guli ook al zo hard de lucht in gaat!

Bedoel je trouwens met die hengst uit Duitsland Amedei-geli?
Heb daar namelijk naar zitten kijken, en vind hem echt wel super lopen in de sport.
Scoort ook hoog op gangen en karakter.
Knap hoe zijn amazone hem voorbrengt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 06:53 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Een paard met een mening communiceert veel makkelijker. Je weet dan precies hoe laat het is.


Haha ja precies. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:54 



 
Profiel   

JoSav schreef
Van schreef
We moeten eigenlijk weer eens een nestreünie doen! Eli is gaaf geworden! Nog fokplannen met hem of niet meer? Helaas is het hier nog niet gelukt om Inara kleinkinderen te maken.
Wel nog steeds onwijs blij met Roek. Ze heeft veel van haar moeder en ik kan goed begrijpen dat je Inara vreselijk mist. Met Ravi gaat het ook prima, hij is ook al weer 8 :oo

Eens! We hebben het fokken weer ff uitgesteld. Ik wil toch graag erfelijke problemen eerst uitsluiten (en relatie met EPI daarin; er zijn nl. wel enkele “red flags” zullen we maar zeggen. Bijv. heel veel honger en heel veel ontlasting. Dat is afwijkend en ik wil weten in hoeverre daar een erfelijke component of een verband achter zit...)
Stond eigenlijk wel allemaal op de planning voor dit jaar. We zullen zien.
Roekje niet weer loops geweest dan of weer niet dragend? Ben blij dat je nog steeds zo gelukkig met haar bent. Ik mis Inara nog heel erg, al ben ik ook al heel gelukkig met mijn nieuwe vriendinnetje. Het is zo’n leuk hondje!
Roek is weer niet dragend. Vorige keer waren we duidelijk te vroeg geweest maar dit keer zaten we echt wel goed dus ontzettend balen.
Ik snap je zorgen wat betreft de EPI. Op dit moment wijst alles erop dat het niet om de erfelijke variant gaat maar zeker weet je het natuurlijk nooit. Het fijne aan een reu is is dat je nog jaren kan wachten voor je een besluit neemt. Overigens is het altijd honger hebben wel een familie trekje. Ravi's vader heeft zich letterlijk doodgegeten maar die had geen epi. Roek heeft dat overigens niet, madam is best kieskeurig

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:08 



 

Morganlefay schreef
Een paard met een mening communiceert veel makkelijker. Je weet dan precies hoe laat het is.


Bij de volgende hinnik is het....? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:16 



 
Profiel   

Fijn dat je haar weer mag oppakken :) zal wel een verademing zijn om weer met je paard aan de slag te mogen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 19:29 



 
Profiel   

Ik volg ook weer, leuk! Van harte met de nieuwe pup, het is jullie zo gegund!
Reünie ben ik altijd voor, Athos zou het ook super vinden weer met zinn broer te spelen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 21:10 



 
Profiel   

OK, in de regels heb ik wat betreft volgtopics gelezen dat er per bericht meer dan 2 foto’s mogen worden geplaatst. Lekker vaag maar dat betekent wel dat ik toch nog een paar foto’s plaats. :P

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En nog een oudere van Muzanna
[ img ]

Deze week heb ik al wat met Muzanna gewerkt. Telkens niet meer dan 15-20 minuutjes. Positief is dat Muzanna makkelijk haar tempo constant houdt. Dat is weleens minder geweest.
Gisteren samen met Bindi en Muzanna in de paddock gewerkt. Wat eenvoudig werk voor Muzanna en Bindi voor het eerst los bij grondwerk aanwezig. Dat deed ze echt keurig. Heel slim hondje dat het heel graag goed doet. Bij de eerste keer aanspringen in galop hing ze direct bijna in de staart maar Muzanna is slim genoeg om te snappen dat ik dat oplos en zij niet meteen hoeft in te grijpen. En zeker met mij erbij “vraagt” ze keurig of ik het oplos of dat zij mag/moet ingrijpen. Bindi wist meteen dat het niet de bedoeling was puur op stem en heeft het niet meer gedaan.
Als ze te hoog in de drift ging dan tikte ik haar heel eventjes aan met het uiteinde van het stokje van de zweep (puur aanraking, meer niet) en na nog geen 5 minuten deed ze het de verdere sessie helemaal perfect. En Muzanna vindt dit soort werk leuk, want ze helpt heel graag.

Daarna heeft Bindi nog geholpen met het stro in de box verdelen en heeft ze samen met Muzanna in het verse stro zitten zoeken. Bindi wist niet goed wat Muzanna allemaal zocht (paard is een stro vreter) maar vond het erg gezellig.

Muzanna vindt alles best.
Manari heeft zich intussen vooral beziggehouden met de bezem proberen te pakken en haar mens kusjes geven (lees: slobber, slobber, slobber.)

Zo vullen wij makkelijk een uur met gewoon wat keuvelen en borstelen en gezellig “schmoezen.”


Muga schreef
Volgens mij mogen er in een volgtopic wel meer foto's toch? O:)
Vind ik echt niet erg hihi.

Bij dezen. :D :D

Neon schreef
Ja 20 jaar:) hij was mijn once in a lifefime paard... ik heb lekker recreatief met hem gereden :) voornamelijk uren rond dolen :D haha en hem daarnaast uiteindelijk ook voor de koets beleerd :)

Ze zien er goed uit jouw tekes :) blijf ze bijzonder vinden...

Is stiekem ook wel het fijnst, lekker buitenrijden. Doe ik mijn merrie ook het meeste plezier mee.

Sanet schreef
Wauw, gave paarden, maar jullie Eli, dat is pas echt wauw.
Ik heb gelijk een fokker opgezocht. Ik mag van mijn man (nog) niet een tweede hond. Maar deze zijn wel heel gaaf en mooi!!

Dankjewel. :)) Ja, we krijgen ook wel veel reacties op Eli hoor. Vind ik als fokker wel een leuk compliment. Wel is hij makkelijker dan menig Tamaskan in die zin dat hij bijv. heel makkelijk met vee kan, want veel Tamaskans hebben toch wel behoorlijk prooidrift. Sommige kunnen zelfs helemaal niet los, dus wel iets om bij het zoeken van een fokker qua bloedlijnen rekening mee te houden. Eli vangt wel graag woelmuizen, maar meer om het spel.

Selka schreef
Wat fijn dat je mag gaan opbouwen!

Raar paard, wormenspuiten vinden ze hier ook vreselijk smerig. Dat moet verbloemd worden door veel appelmuesli haha.

Eli is wél schattig. Ik houd van groot en zwart :D

Ja, ik wilde graag een aparte fokken. Dat is gelukt. :')
Oh en ik vind Eli ook schattig en hou ook van groot en zwart. Droom stiekem ook nog steeds van een zwarte Akhal-Teke. Zó mooi. <3

Retjethorse schreef
Yes, je mag terug beginnen opbouwen met Muzanna, super fijn nieuws! *\o/*
En Manari die de ontworming lekker vindt en wortels dan weer niet... :') Waarom ben ik niet verbaasd? :+

Oh nee hoor, de knuffels die omhoog hangen zijn al sinds ze er een paar dagen hingen niet meer interessant. _O- Niet dat ze er momenteel zoveel aan heeft, want Aliaa staat voorlopig 24/7 buiten als het weer dit toelaat. :P

Ja, ben heel blij dat we weer bezig kunnen. Weer iets om naartoe te werken. Dat iets niet meer interessant is is ook wel een Teke dingetje, he? :Y)
Fijn dat ze 24/7 buiten kan. Dat durf ik niet (meer) aan.

Morganlefay schreef
Een paard met een mening communiceert veel makkelijker. Je weet dan precies hoe laat het is.

Oh, absoluut. Tekes staan er ook wel om bekend. Al moet je er wel naar (leren) luisteren want heb menig Teke gezien die daardoor in zichzelf gekeerd raakte of zelfs gevaarlijk was geworden.

Berdien schreef
:oo Ik was je kwijt! Maar nu heb ik jullie weer gevonden.

Ik ben wel heel benieuwd naar je overwegingen over KI, ik zit er sterk over te denken om mijn merrie door een Ierse hengst te laten 'dekken'. Maar aangezien Sil in Groningen woont en de -waanzinnig gave hengst- in Ierland staat wordt dat ook KI. Mijn vorige veulen is alweer.. hmm... 13-14 jaar geleden toen we die gingen verwekken dus het is sowieso weer helemaal inlezen en denken en piekeren en peinzen. De Irish Draught is dan wel niet zo bijzonder als de AT, maar qua hengsten is er volgens mij nog lastiger aan te komen := :)) (Mocht je het trouwens leuk vinden, ik overweeg de hengst Gortfree Lakeside Lad, zoek maar eens op op Facebook).

Oh kijk, dat vind ik interessant. Ik ga je hengst eens opzoeken. Wauw zeg, wat een gaaf paard. :wow:
Ik zit geografisch wat Tekes betreft gewoon vrij handig. Zit in een uithoek, maar toevallig in een uithoek waar diverse fokkers zitten binnen een straal van 500 km. :j
Voor mij is KI inmiddels echte enige optie waaronder ik voorlopig wil fokken. Natuurlijk dekken is bij veel rassen echt nog wel een ding, maar je paard thuis laten insemineren of op een locatie waar men veel ervaring heeft met bijv. diepvries (in geval van diepvries dus) heeft echt veel minder voeten in de aarde en in geval van de Teke is het aan het einde van de rit echt niet goedkoper om natuurlijk te dekken. Behalve als ik de stoeterij hier in NL zou kiezen, maar die heeft geen hengsten staan die passen of waarvan ik op basis van de nakomelingen de combi durf te maken.
Ja, dat is natuurlijk pech, maar het scheelt misschien 500-1000 euro qua kosten tov KI. Sterker nog, voor ons is KI zelfs goedkoper dan de hengsten die ik zou willen selecteren die uitsluitend natuurlijk dekken, eenvoudigweg vanwege de afstand. Daar gaat qua vervoer en verblijf echt wel wat geld (en tijd) in zitten. Dus zoek een goede, fijne en ervaren DA in jouw omgeving die ervaring heeft met insemineren. Je hebt het geluk dat je qua afstand waarschijnlijk niet uitsluitend op diepvries uitkomt. Dat scheelt enorm want veel DA doen dat gewoon aan huis.
Ik zit waarschijnlijk met diepvries, maar ga o.a. informeren bij de DA van VDL. Die heeft veel ervaring met diepvries heb ik me laten vertellen. Voor mij is het een vereiste dat de DA daar dus heel kundig in is én mijn paard rustig en met respect benadert. Het Noord-Nederlandse “doordouwen” tolereert mijn merrie pertinent niet nl.
Ik ben heel benieuwd naar je traject. Wie weet zitten we volgend jaar in hetzelfde schuitje. Mijn man heeft het er nog regelmatig over en zit me een beetje achter de vodden om de hengstenhouders op mijn lijstje te benaderen wat betreft voorwaarden en kostenplaatje. Haha, wie is hier dan de fokker he? :Y)

ieris schreef
Super fijn dat het nu weer beter gaat met Muzanna, en dat je weer kunt gaan opbouwen.
Ze ziet er echt super uit in haar zomervacht, en Manari natuurlijk ook!
Ja ze word echt een flinke dame hè, leuk joh met een eigen karakter.

Denk dat de grootte misschien ook wel met de goede Nederlandse en in jou geval de Friese weide te maken heeft.
Valt me in ieder geval op bij de paarden die hier geboren zijn, dat ze allemaal de lucht in schieten!
Karan nu al 1.65, en Kamiria net 3,5 is ook al bijna 1.60, en merk dat Daria van Guli ook al zo hard de lucht in gaat!

Bedoel je trouwens met die hengst uit Duitsland Amedei-geli?
Heb daar namelijk naar zitten kijken, en vind hem echt wel super lopen in de sport.
Scoort ook hoog op gangen en karakter.
Knap hoe zijn amazone hem voorbrengt!

Deze foto was van het voorjaar dus toen verhaarde ze nog. Inmiddels heeft ze weer haar glanzende velletje al verhaart ze nu weer. :Y)
Ik heb geen echte verklaring waarom Muzka zo hard groeit. Ze komt natuurlijk wel niks te kort en dat was bij Muzanna wel anders. Ben benieuwd hoe het na de zomer gaat qua groei. De verwachting is wel dat Muzka zeker 160 zal worden. Het is afhankelijk van hoe hard en lang ze door blijft groeien of en hoeveel ze daar voorbij gaat. Volgens een eerdere prognose op basis van Teke veulens en hun groei zit ze in de categorie 163-164 maar dat kan ik me gewoon niet voorstellen. :') Dat is nl. groter dan beide ouders en niet te zuinig ook. En dan is het nog de vraag hoe massief ze wordt, want ik vind het ook geen iele spriet.
Het kan zomaar zijn dat de groei nog gaat stagneren, maar wie zal het zeggen...? Begrijp me niet verkeerd, van mij mag ze absoluut in de categorie 160-170 gaan zitten. Mijn man is niet klein en grote maat is voor mij als fokker commercieel natuurlijk ook interessant. Daar is immers vraag naar. Ze groeit alleen nog steeds zo hard. Echt een totaal andere ervaring dan met Muzanna. Die groeide eventjes goed en daarna kroop er af en toe een cm bij. :+

Amadei ja, die bedoelde ik inderdaad. Hij is een nogal moderne Teke, dus daar moet je wel van houden. Hij wordt idd super voorgesteld op deze manier door zijn ruiter. :j Er is ook al diepvries van hem in Australië en Amerika. Geduchte concurrentie voor Kambarbay, en flink ook want hij heeft naar mijn mening meer kwaliteit en bovendien een uitmuntend karakter. Ook meer maat overigens. Als ie dubbel crème was geweest wist menig fokker het wel. En de komende jaren zullen verder uitwijzen wat hij te bieden heeft als ze hem zo mooi blijven uitbrengen en hij het gewenste niveau haalt.
Diepvries is er natuurlijk qua keuze, ook voor jou, veel meer mogelijk en ik denk zelfs beter passende hengsten ook. :j :j Ook als je de moderne kant op wil weet ik zo enkele die qua bloed beter aansluiten dan bijv. Amadei Geli en meer type zullen meegeven, maar alsnog gezien de manier waarop hij wordt voorgesteld een voorbeeld voor menig hengsteneigenaar. :j En niet uitsluitend diepvries verkrijgbaar.
Want ja, diepvries heeft toch nog steeds geen geweldige reputatie. Niet altijd even terecht.
Goed, ik weet natuurlijk niet hoe je huidige lijstje hengsten eruit ziet en ga je niet ongevraagd van advies voorzien, haha. :P

Voor wie nieuwsgierig is, dit is Amadei, de hengst waar we het over hebben:



Laat zich uitmuntend hanteren, ook door vreemden en kinderen, erg modern type maar wel ook best rijtypisch en met nette techniek. Van deze hengst gaan jullie meer horen. Vorig jaar op de keuring voorgesteld in Marbach (en daar was ie zeer overtuigend en zelfs kampioen.) Geloof dat hij dit jaar bij nog een stamboek zal worden voorgesteld. Hij is nu 5.
Wordt als eventer opgeleid door de fam. Schmid die mede eigenaar is van deze hengst. Naast hem hebben zij nog de ervaren eventer Aligarkh (v. Atom, AT) en de jonge hengst Ekhad Shael die beide ook worden uitgebracht in SGW/eventing.

Ben benieuwd naar de ontwikkeling van beide jonge hengsten. Aligarkh is natuurlijk voor ons sowieso minder interessant. ;)

Nummus schreef
Morganlefay schreef
Een paard met een mening communiceert veel makkelijker. Je weet dan precies hoe laat het is.


Haha ja precies. :')

:D :D

Van schreef
Roek is weer niet dragend. Vorige keer waren we duidelijk te vroeg geweest maar dit keer zaten we echt wel goed dus ontzettend balen.
Ik snap je zorgen wat betreft de EPI. Op dit moment wijst alles erop dat het niet om de erfelijke variant gaat maar zeker weet je het natuurlijk nooit. Het fijne aan een reu is is dat je nog jaren kan wachten voor je een besluit neemt. Overigens is het altijd honger hebben wel een familie trekje. Ravi's vader heeft zich letterlijk doodgegeten maar die had geen epi. Roek heeft dat overigens niet, madam is best kieskeurig

Wat een pech, zeg! Elke keer weer zo’n onderneming en dan voor niks. Gelukkig is Roek nog jong dus heb je toch nog tijd. Heb met Inara bewust pas na haar vierde gefokt ivm epilepsie dat dan grotendeels is uitgesloten.
Roek lijkt qua eten meer op een Groenendaeler. Meer dan haar mama, want die vrat zich ook graag een slag in de rondte. Bindi is ook veel kieskeuriger. Die blieft ook veel dingen niet. Wat hebben we al kilo’s en kilo’s aan vlees en brok weggegooid... voor wie interesse heeft, we hebben nog een zak nutrivet inne puppybrokken staan waar we 2 dagen van hebben geprobeerd te voeren... deze week gekocht, 12 kilo, gratis af te halen. :+ Zonde om weg te gooien.
We voeren overigens brok naast kvv en barf ivm oppas die vlees en diertjes voeren zielig vindt. :D
We zijn qua voer nu maar over op de Engelse brok die Eli ook krijgt. Even met Fediaf richtlijnen zelf maar een rekensommetje gedaan of ze dat niet toch mag hebben, want die vindt ze heerlijk. }:0
Het is wat. Met de paarden ook al menig rekensommetje gedaan, haha.

Anoniem schreef
Morganlefay schreef
Een paard met een mening communiceert veel makkelijker. Je weet dan precies hoe laat het is.


Bij de volgende hinnik is het....? :D

Voedertijd! :Y) _/-\o_

Neon schreef
Fijn dat je haar weer mag oppakken :) zal wel een verademing zijn om weer met je paard aan de slag te mogen gaan.

Ja, heel erg blij mee. *\o/*

Athosje schreef
Ik volg ook weer, leuk! Van harte met de nieuwe pup, het is jullie zo gegund!
Reünie ben ik altijd voor, Athos zou het ook super vinden weer met zinn broer te spelen <3

Wat leuk, welkom! Eens zien of er deze herfst een datum te prikken is. :j
En we zijn heel blij met onze kleine deugniet. :D Vooral in het begin en met puppybezoek nog heel moeilijk, maar absoluut de juiste keuze geweest. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 16:02 



 
Profiel   

Schitterende hengst zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 10:09 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's om te zien! En wat fijn om zo met z'n allen te kunnen werken.

Hengst is gaaf he? Moet nog even uitzoeken hoe het allemaal werkt vanuit Ierland én ik wil hem graag in het echt zien (zo naar, een tripje naar Ierland -O- :)) ) maar als het allemaal lukt dan wil ik het echt heel graag. Zou wel heel leuk zijn als we volgend jaar beiden met rietjes en knappe mannen bezig zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:00 



 
Profiel   

Manari Nur gaat als Zorro door het leven. 8-)
Ze heeft een wondje aan haar hoofd en elke keer als ze ‘s avonds op stal staat schuurt ze het weer open. Dan is het weer nat en komt er weer granulatieweefsel en een korstje en schuurt ze het daarna weer open.
Zo wil het natuurlijk niet helen. Dus heb ik haar een (zwart) vliegenmasker om gedaan.
Vooralsnog staat ze er rustiger bij dus fingers crossed.

Muzanna is duidelijk weer op de goede weg.
Ze trekt sprintjes in de wei en wil echt weer meer doen.
Zo had ze de laatste paar keer peper in haar kont en zeker 20 minuten op flink tempo gedraafd en gegaloppeerd. Daarna ietsje warm, maar niet bezweet. Gaat dus best lekker!
Bindi voelde dat Muzanna die energie opkropte dus voor de eerste uitbarsting ging ze zelf de paddock uit om het van een veilige afstand te bekijken. Verstandig hondje dus!
(Al zal Muzanna nooit wat doen.)
Keer erna Bindi niet meegenomen, maar toen had ze bij mijn man spontaan bananen in de oren... raad eens wie er doodleuk ineens naast mij stond? :+
Dus Bindi voortaan maar erbij.
Ze loopt ons niet in de weg en dan kan ik gaan oefenen met haar braaf laten af liggen etc.
Het is eigenlijk goed dat ze zo aan me plakt want ik viel gisteren en toen kwam ze me meteen “redden” (Eli keek meer van “huh wat doe jij nou?”). Ze reageert ook direct als er wat is.
Dat ze het zo makkelijk aanbiedt betekent dat ik door het te belonen haar kan leren wanneer ze me “moet” helpen.
Ook Muzanna doet dat trouwens instinctief. Als ik tijdens rijden ineens mijn balans verloor dan corrigeerde ze dat altijd direct. Als ik een beugel verloor dan “hielp” ze ook altijd. Als ik dan zei “nee, toe maar door” kreeg ik altijd een soort “zeker weten?” reactie incl. wijzen naar mijn plompverloren been en dan ging ze pas weer door. :)) :')

Na elke korte grondwerksessie wil Muzanna elke keer graag meer doen en ze vraagt dan bijv. ook om te gaan wandelen. Omdat mijn eigen gezondheid “zoveel” doen nog niet toestaat moet ik haar telkens teleurstellen.
Ze vraagt steeds duidelijk om meer te doen. Goed teken, maar ik voel me schuldig dat ik haar nog niet meer kan oppakken terwijl ze dat zo graag wil.

Oh en laatst was Muzka toch ontsnapt? Ze heeft het systeem van de staldeur door. Ze was het er niet mee eens dat haar mens wegging om stro te halen en niet meteen terugkwam dus deed ze zelf de boxdeur open. := Dat wordt nog wat...

TinkerTreas schreef
Schitterende hengst zeg <3

Het is niet het type dat ik snel zou kiezen, omdat ie zo modern is. Toch ben ik wel heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen en ik hou hem in de gaten. Met mijn beide merries kan ik qua fokkerij nl. eigenlijk alle kanten wel op. En een ruiterteam dat op hoog niveau aan eventing doet met een stel Tekes is sowieso het volgen waard. :j

Berdien schreef
Wat een heerlijke foto's om te zien! En wat fijn om zo met z'n allen te kunnen werken.

Hengst is gaaf he? Moet nog even uitzoeken hoe het allemaal werkt vanuit Ierland én ik wil hem graag in het echt zien (zo naar, een tripje naar Ierland -O- :)) ) maar als het allemaal lukt dan wil ik het echt heel graag. Zou wel heel leuk zijn als we volgend jaar beiden met rietjes en knappe mannen bezig zijn :D

Over het algemeen zal het wel redelijk te behappen moeten zijn vanwege de stroomlijning van regels binnen de EU. In het echt zien is idd belangrijk! Ik had zo’n slecht gevoel bij het ophalen van mijn merrie, maar de hengst zwaaide ons uit en toen ik hem zag dacht ik o ja... dáárom ondernamen we dit hele circus... zó’n gaaf dier... en dat met zijn 30 jaar... (Alleen jammer dat het alsnog voor niks was, maar dat is een ander verhaal!)

Ik heb echt geen idee wat het komende jaar gaat brengen... hoop sowieso dat je merrie gewoon lekker vlot en zorgeloos drachtig raakt. Dat gun ik je echt! :D Of wij weer in het wachtbankje gaan zitten weet ik echt nog niet. Zou wel handig zijn als ik dan nog werk inkomen heb. :Y)



Ach, vergeet ik bijna te melden dat ik dit weekend de camera meeneem en ik tussen de bedrijven door wat werk aan een uitgebreide geüpdate post over het fenomeen metallic. Dat gaat echt maar stukje bij beetje, maar komt eraan. (Heb hier ook al een week over gedaan... is echt hopeloos momenteel...) :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 62 [ 1535 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 62  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen