Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 15 [ 368 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het leed dat een paard zoeken heet.

 
Profiel   

@Merel. Misschien eens navraag doen bij een paar haflinger fokkerijen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 16:32 



 
Profiel   

Ik weet dat ze in elst vaak na de zomer kijken welke haflingers ze houden voor de fok en welke ze houden. Wie weet kan je die vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 17:58 



 
Profiel   

@Skippy, ja wat betreft die schaarste, dat kreeg ik inderdaad ook terug van 1 van de Haflinger fokkerijen waar ik navraag heb gedaan. Niks aan te doen.. Goed zoeken :D

Wat betreft de jonkies: daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik zoek er inderdaad één waarbij de gangen/stuur/rem etc. bevestigd is, hoeft echt nog geen B of L proefje te hebben gelopen. Als het inderdaad maar een relaxt dier is. Goed opgemerkt van je, wellicht toch iets om over na te denken...

Stamboeken heb ik nog niet benaderd, goeie tip! Ga ik doen.

@Babootje, ik heb er inderdaad nu een stuk of 8 (?) benaderd, helaas niets te koop of ver boven budget (> €2.000,-). Ik heb al wel een paar keer de tip gekregen Hans van den Berg uit Arcen te benaderen, dus dat ga ik nog even doen. Dankje iig!

@MarjanB, bedoel je de Doeze Hoeve? Daar heb ik inderdaad contact mee opgenomen, helaas niets te koop.. Wel bedankt!

Nou zo ben ik toch weer geholpen, dankjulliewel! *\o/*

Ik krijg er inmiddels ook wat via Facebook aangeboden, behoorlijk verspreid over het land dus ik moet maar eens goed gaan kijken. Eens kijken of 't lukt om zaterdag weer wat bezoekjes te plannen :-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 19:19 



 
Profiel   

Wat je noemt is echt nog heel groen. Dan kun je net zo goed een kopen die pas een half jaar onder het zadel is. Nog onder B niveau is echt amper tot niets meer dan dat. Neem de eerste tijd dan regelmatig les bij iemand met veel ervaring met het africhten van paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 19:39 



 
Profiel   

Ik ben trouwens helemaal vergeten te melden dat de laatste keer toen ik aangaf dat ik moest gaan onderhandelen het bij mij is gelukt.

En inmiddels ben ik sinds 4 weken ook in het bezit van een nieuwe topper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 22:33 



 
Profiel   

Jaaaa ik heb mijn paard gevonden, gisteren goedgekeurd en de verkoper heeft hem later die dag thuis gebracht!

Dit is McCartney, 2,5 jarige kwpn ruin. Nog onbeleerd dus
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 05:53 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Komt hij bij Mark O.lthof vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 07:27 



 
Profiel   

Nee iemand anders :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 06:21 



 
Profiel   

Anouk_H schreef
Jaaaa ik heb mijn paard gevonden, gisteren goedgekeurd en de verkoper heeft hem later die dag thuis gebracht!

Dit is McCartney, 2,5 jarige kwpn ruin. Nog onbeleerd dus
[ [url=m/DGgxLI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rIJSaB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PwcluU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rRJEKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk beestje zeg, zeker voor jouw budget! Gefeliciteerd! Toen ik je bericht las dacht ik heel eerlijk gezegd droom verder. :P Al zie ik geloof ik op de laatste foto wel een licht bokhoefje? Wellicht vandaar de prijs?

Ik zit ook wel eens te kijken voor eventueel een paard. Viel me al eerder op dat een springpaard moeilijker te vinden is zeker voor een normale prijs. Of ze kunnen voor geen meter springen :o maar nu is het over het algemeen wel erg hoog zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 00:43 



 
Profiel   

@Geryon, zo zie je maar hoe het kan lopen hè haha. Ik weet dat het geld wat ik eraan uit wilde geven niet veel was, maar omdat ik iets zocht dat én onbeleerd mocht zijn, én ik iets kleiner zocht, er eigenlijk genoeg paarden rond mijn budget op stonden. + Ik had geen haast, het mocht best een half jaar duren. Alleen dan wil ik ook nog iets wat ik mooi vind, en gelukkig hoeft dat niet voor iedereen hetzelfde te zijn.

Volgens mij staat hij heel erg ongelukkig op die foto en heeft hij geen bokhoefje, heb daar verder eigenlijk niemand over gehoord ook. Zal proberen een betere foto te maken (die heb ik nog niet, op alle foto's van dichtbij vallen zn hoeven weg :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-19 07:03 



 
Profiel   

Anouk_H schreef
Jaaaa ik heb mijn paard gevonden, gisteren goedgekeurd en de verkoper heeft hem later die dag thuis gebracht!

Dit is McCartney, 2,5 jarige kwpn ruin. Nog onbeleerd dus
[ [url=m/DGgxLI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rIJSaB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PwcluU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rRJEKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk paard, gefeliciteerd! wat is het qua afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 13:39 



 
Profiel   

@elisa2
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /mccartney

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 21:18 



 
Profiel   

Mooi lijntje Anouk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 21:22 



 
Profiel   

Het zegt mij verder niet heel veel to be honest :o stond te koop als dressuurpaard en zag dat er bij sommige namen springniveau's bijstonden en dat heeft me overtuigd. Dus als iemand er meer over weet te vertellen dan graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 07:45 



 
Profiel   

Thanks, heb je hem ook vrij laten springen? papier zegt niet altijd wat over de kwaliteiten van het paard zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 08:32 



 
Profiel   

Nu 7 paarden bezoeken verder en met 1 een klik maar om meerdere redenen twijfel ik nog een beetje of dat wat gaat worden, dus ik dacht laat ik hier ook eens plaatsen wat ik zoek mischien komt er nog een tip binnen.

Geslacht: Merrie-ruin ( moet in een gemengde kudde kunnen dus geen laat gecastreerde/erg dominante)
Schofthoogte: 145-156 ( Ik hou van paarden met wat meer body, vind ik wat mooier staan. Let op .. hiermee bedoel ik geen type tank)
Leeftijd:4-11
Alle rassen sta ik voor open, alleen zijn flinke sokken hier niet handig.

Ik wil graag redelijk fanatiek recreatief aan de slag, buitenritten zowel up tempo dus veel draven als gewoon stapritjes, Dressuur werk in de bak, grondwerk, af en toe eens een laag hindernisje/parcourtje. En verder wat afwisselend werk dus onder andere WE en Trec.
Inverband met redelijke drukte hier langs de wegen vind ik een nuchter karakter erg belangrijk, schrikken kan altijd gebeuren maar hoef geen weg renner en of paniek zaaier die constant in de stress blijft hangen na schrik moment.( dat red ik lichaamelijk helaas ook iet )

Ik bied een prachtig plekje op een paddock paradise aan, met een grote schuilstal met aangrenend een zand paddock en track, jaarrond aantal uren per dag weidegang, aangevuld met hooi. Ze staan in een kleinschalige gemengde kudde. Ze worden dus aardig sober gevoerd.

Let op ik zoek echt naar een Maatje, dus als u een snelle afhandeling zoekt ben ik niet de juiste persoon. Ik wil graag min 2 komen kijken om zeker te weten dat we een passende match zijn.

pb voor vragen mag altijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 08:40 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Thanks, heb je hem ook vrij laten springen? papier zegt niet altijd wat over de kwaliteiten van het paard zelf.


Yes hebben we gedaan! Hij had nog nooit gesprongen maar na 3 keer had hij het spelletje aardig door :) hoger dan dit zijn we niet gegaan dat vond ik persoonlijk oneerlijk naar het paard toe.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 09:36 



 
Profiel   

Anouk_H schreef
Nee iemand anders :)


Sorry ik bedoelde Niels O :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 12:06 



 
Profiel   

ittheclown schreef
Nu 7 paarden bezoeken verder en met 1 een klik maar om meerdere redenen twijfel ik nog een beetje of dat wat gaat worden, dus ik dacht laat ik hier ook eens plaatsen wat ik zoek mischien komt er nog een tip binnen.

Geslacht: Merrie-ruin ( moet in een gemengde kudde kunnen dus geen laat gecastreerde/erg dominante)
Schofthoogte: 145-156 ( Ik hou van paarden met wat meer body, vind ik wat mooier staan. Let op .. hiermee bedoel ik geen type tank)
Leeftijd:4-11
Alle rassen sta ik voor open, alleen zijn flinke sokken hier niet handig.

Ik wil graag redelijk fanatiek recreatief aan de slag, buitenritten zowel up tempo dus veel draven als gewoon stapritjes, Dressuur werk in de bak, grondwerk, af en toe eens een laag hindernisje/parcourtje. En verder wat afwisselend werk dus onder andere WE en Trec.
Inverband met redelijke drukte hier langs de wegen vind ik een nuchter karakter erg belangrijk, schrikken kan altijd gebeuren maar hoef geen weg renner en of paniek zaaier die constant in de stress blijft hangen na schrik moment.( dat red ik lichaamelijk helaas ook iet )

Ik bied een prachtig plekje op een paddock paradise aan, met een grote schuilstal met aangrenend een zand paddock en track, jaarrond aantal uren per dag weidegang, aangevuld met hooi. Ze staan in een kleinschalige gemengde kudde. Ze worden dus aardig sober gevoerd.

Let op ik zoek echt naar een Maatje, dus als u een snelle afhandeling zoekt ben ik niet de juiste persoon. Ik wil graag min 2 komen kijken om zeker te weten dat we een passende match zijn.

pb voor vragen mag altijd :)


Jeetje . Ik zou zeggen koop een Fries maar als je er endurence mee wilt rijden is dat niet handig . Daar zijn ze niet op gefokt . sokken kun je afscheren dat is er punt niet zo .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 12:33 



 
Profiel   

Jeetje . Ik zou zeggen koop een Fries maar als je er endurence mee wilt rijden is dat niet handig . Daar zijn ze niet op gefokt . sokken kun je afscheren dat is er punt niet zo .[/quote]

Echt endurance word het niet hoor, mijn lijf kan de constante training niet aan helaas, de friezen die ik vroeger gereden heb die gooide vooral in draf behoorlijk op, dat was helaas met mijn lijf niet zo een goede combi, haha. Vind ze verder wel prachtig hoor, en geloof dat er ook best een aantal zijn die geen lanceer kanonnen zijn in de draf. Ik zoek dus meer op karakter dan op een specifiek ras, maar we gaan zien wat er nog meer op mijn pad komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 14:35 



 
Profiel   

Grotere maat Fjord, richting het ouderwetse type zou goed in je plaatje kunnen passen.
Haflinger evt ook, wederom richting het ouderwetse type en grotere maat.
Of tussentype qua bouw.
De sporttypes vind ik persoonlijk erg weinig body hebben.
Beide rassen hebben ook relatief vlakke gangen is mijn ervaring, wel behoorlijke karakters. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 14:49 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Grotere maat Fjord, richting het ouderwetse type zou goed in je plaatje kunnen passen.
Haflinger evt ook, wederom richting het ouderwetse type en grotere maat.
Of tussentype qua bouw.
De sporttypes vind ik persoonlijk erg weinig body hebben.
Beide rassen hebben ook relatief vlakke gangen is mijn ervaring, wel behoorlijke karakters. :+


Ik sta ook helemaal open voor beiden, alleen nog niet tegen gekomen ( in mijn leeftijds catagorie), maakt het ook niet makkelijker dat ik niet van drammers of enorm eigenwijze diertjes hou. Ik heb veel geduld maar vind dat gewoon wat minder fijn om mee aan de slag te gaan.
Zoiezo vind ik het moeilijk, als er ergens bij een advertentie bijvoorbeeld.. voorwaards staat vind ik het moeilijk om in te schatten of het zonde is van de tijd te gaan kijken. Ik heb nu een ijslander, vlotte jonge loopt grote paarden eruit maar die ervaar ik als looplustig en hij heeft gewoon vlotte gangen van zichzelf. Bij voorwaards denk ik altijd gelijk meer Go en geen Ho haha. Maar zulke dingen zijn altijd lastig zal ook zo blijven, wat de een sloom vind is voor de ander snel, braaf is ook een Heeeeel breed spectrum.. aan de lijven mogen ervaren. Word er gewoon wat paranoid van :( Maar geef niet op mijn vriendje of vriendinnetje is ergens ;) :D :o <3 En kom hem/haar vast uiteindelijk tegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 16:14 



 
Profiel   

Hoi ik herken waar jr vanaf komt. Toen wij opzoek waren naar een pony voor mij zijn we ook een half jaar aan het zoeken geweest. Vadaar zijn we toen we naar een paard gingen zoeken heel optijd begonnen en toen hebben we ineens het 2e paard waar we zijn geweest kijken gekocht. Dat terwijl wij dachten dat het een lange zoektocht ging worden vanwege de eisen. ( min 1.70, l1 of l2 niveua op wedstrijd, braaf en nuchter, ruin, bruin of zwart, tussen de 6 en 10 jaar en voor een normale prijs). Wij hebben veel geluk gehad deze keer maar toch is het balangrijk om geduld te houden en wachten tot het paard dat geschikt is voor jou op je pad komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 16:39 



 
Profiel   

https://www.bokt.nl/markt/ad/495568/haflinger-ruin

Is zoiets als deze niet interessant? mooie maat ook..heeft ookal het ea gezien.

Anouk: leuk, ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 17:16 



 
Profiel   

Hier ook druk bezig met de zoektocht.
Budget 6000 euro.
Tot plusminus 12 jaar
Dressuur en recreatief
Moet braaf en rustig zijn.

Verder weinig eisen. Volgend weekend bij wat leuke paardjes kijken. Hopelijk doordeweeks ook weer ergens in de buurt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 21:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 15 [ 368 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen