Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 42 [ 1050 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Het is een jongetje.....

 
Profiel   

Ik heb het halster nog niet gepast, maar het is een Full en aan alle kanten verstelbaar dus daar zie ik weinig problemen :-)

Halster, tsja, wat zullen we daar over zeggen.....

Het Jongetje is ooit bij ons gekomen met een roze halster. Dat hebben we zo maar gelaten, net wat Oscar zegt, de verwachting was '10 minuten'.
Nu heeft het Jongetje alles in zijn omgeving (inclusief zichzelf) verbouwd op 1 ding na.... datzelfde halster.

Dus nu, ruim 2.5 jaar later, loopt hij nog steeds rond met een roze halster :') .

Op de prijzentafel lagen roze, zilveren en donkerblauwe halsters, dus daar had ik al wat lol om. Zal je zien, als we winnen krijgen we weer een roze :') . Maar nee, ik mocht kiezen :D

Toevallig waren er afgelopen vrijdag ook nog twee stalgenoten met een opmerking over zijn halster, dus ik denk dat het Jongetje dat gehoord heeft en besloten heeft daar dus iets aan te doen :))

Ik denk dat we het nieuwe halster maar in eerste instantie als 'wedstrijdhalster' gebruiken en dat hij het roze halster gewoon in het dagelijks gebruik kan houden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:29 



 
Profiel   

Prijswinner! Gefeliciteerd! En je zou inderdaad een pooltje kunnen doen over de levensduur van het halster :)) Maar tof dat hij bijdraagt in zijn eigen speelgoed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:30 



 
Profiel   

Zo heb ik in de uitverkoop voor 40 euro een mooie (oorspronkelijk hele dure) fleecedeken van Kingsland gekocht. Formaat Mammoet, dus dat is precies het niet zo gangbare formaat dat je nog weleens in de uitverkoop tegen komt.

Idee was dat dit zijn nieuwe zweetdeken zou worden, maar de deken is gepromoveerd tot wedstrijddeken. Het Jongetje stond dus al binnen 10 minuten met een hoek van die deken in zijn mond voordat hij op de trailer stond :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:35 



 
Profiel   

Goh, en waarom ben ik nou eigenlijk niet eens verbaast....
Fijn voor jou dat ie zo'n "uitverkoopmaat" heeft. Doe je voordeel :D

Maar over je wedstrijdplannen; ik zou wel starten maar dan eens per maand of zo, zodat hij wel de routine houdt maar het geen wekelijkse vertoning wordt (waar hij ongetwijfeld iets op gaat verzinnen :j :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:59 



 
Profiel   

Ik ben ook niet zo van de wekelijkse vertoningen hoor :D

Als ik al op wedstrijd ga dan is dat inderdaad ongeveer eens per maand. Ik bedoel, het moet wel leuk blijven :+ . Ik zag al op de kalender dat de locatie waar wij graag naar toe gaan volgende maand de wedstrijd heeft in een weekend waarin we niet kunnen, dus die valt al af (en daarna is het december en sowieso te druk, dan is het januari en te koud, dan februari en nog steeds koud en voor je het weet is het al weer maart :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:10 



 
Profiel   

Jij hebt al lang besloten dat je deze winter niet gaat XD

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:29 



 
Profiel   

Je hebt me door :')

Ik heb bedacht dat ik het gewoon lekker van de weersvoorspellingen laat afhangen. Dan wacht ik af tot 1 week voor de wedstrijd. Als de voorspellingen gunstig zijn dan schrijf ik me in, als er kou en storm aankomt dan niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:48 



 
Profiel   

Wij hebben 3 paarden. Eentje weet niet zo goed hoe dat werkt, wintervacht aanmaken, dus die staat nog in een strak, mooi zomers vachtje. De Dais maakt over het algemeen een hele dikke vacht aan, compleet met meerdere lagen, maar die heeft nu ook nog een heel bescheiden wintervachtje. De derde, het Jongetje, was van mening dat de eerstvolgende ijstijd nabij was en die was zo ongeveer ontploft.

Voor de wederhelft reden om hem gisteren dus maar in een dekenmodelletje te scheren. Het Jongetje is ook ons allerbraafste paard als het om scheren gaat, dus als het nog een keertje zou moeten dan is dat geen probleem.

Het grappige was dat ik later zag dat we vorig jaar in dezelfde week hem ook geschoren hadden en dat ik toen ook een vergelijkbaar fotootje had gemaakt:

2020
[ img ]
2021
[ img ]

Hij zag er vorig jaar nog echt wel jeugdig uit zo in de vergelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:57 



 
Profiel   

Hij heeft echt een mega-hoofd hè? Bucephalos zou ook een goeie naam voor 'm zijn geweest :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:07 



 
Profiel   

Volgens mij is dat meer hoe de foto genomen wordt >;)

Hoewel, op vrijwel elke foto, met welke camera dan ook, staat hij zo :')

Dat is gewoon zijn 'foto-hoofd' :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:13 



 
Profiel   

Hij is leuk solidair met Dais :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:16 



 
Profiel   

Maar Dais heeft gewoon echt een groot hoofd :+ :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:22 



 
Profiel   

Het valt zo vanaf de foto nogal mee met de ontploffing :')

Hij heeft een fotogeniek hoofd :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:52 



 
Profiel   

Blijkbaar was het Jongetje gisteren van mening dat het toch echt tijd werd dat zijn nieuwe halster uit de kast werd gehaald.

Het oude halster hing aan het hek (kapot), het graasmasker lag er onder (ook kapot). Ik denk een typisch gevalletje van 'er groeit iets groens aan de andere kant van het hek' en vervolgens blijven haken met het halster.

[ img ]

Het Jongetje stond nog met wat restanten van de muilkorf om zijn nek

[ img ]

En inderdaad, het nieuwe halster is net iets te klein :')

[ img ]

Rocamor had een voorzienende blik met de vraag of het nieuwe halster wel zou passen :')

En misschien heeft hij toch een wat groot hoofd :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:27 



 
Profiel   

Solidair met Dais :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:29 



 
Profiel   

Zie dat blij kijken dan, zo lief! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:29 



 
Profiel   

Bijrijdster van stalgenoot is van mening dat hij net zo kijkt als Bambi :')

Een beetje uit de kluiten gewassen Bambi, dat dan wel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:37 



 
Profiel   

Groot hoofd, zodat er veel ruimte is voor veel snode plannetjes :j :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:38 



 
Profiel   

Je schrijft zo heerlijk over je paarden, het is gewoon zo ontzettend leuk om mee te lezen! Iedere keer als ik zie dat er een nieuw bericht is denk ik YES! En vandaag fantastische timing, ik kon wel een glimlach (nouja, gewoon geamuseerde grijns) echt wel gebruiken :) .

Kan je zelf ook nog een beetje lachen om de 'streken' van het jongetje?

Hoop trouwens dat hij zich niet bezeerd heeft, als hij inderdaad vast is komen te zitten met het halster?


Edit, cruciaal woord vergeten :')


Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 04-11-21 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:42 



 
Profiel   

Goldwynn, dat was ook een beetje mijn vrees, dat hij misschien iets verrekt zou kunnen hebben.

Daarna hadden we een hele fijne springles en een keurig rondje 90cm gedaan, gecontroleerd en al, dus het lijkt er op dat hij er ongeschonden vanaf is gekomen.

Halster en Graaskorf waren ook al behoorlijk oud, de stiksels zullen niet meer zo stevig zijn geweest.

De stalhouder had laatst ook een momentje. Ik had het Jongetje wel zien graven in de paddock, ongeveer een metertje van het hek af, maar er verder niet meer aan gedacht. Jongetje binnen gehaald. De hele nacht had het goed geregend, dus de kuil was keurig volgelopen met water en had zich vermomd als 'gewone plas'.
De stalhouder nog blij met zijn enkellaarsjes, liep 3 passen de paddock in om vervolgens met laarsjes en al te verdwijnen in de vers gegraven loopgraaf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:50 



 
Profiel   

Ik heb beeld, ik heb prachtig beeld _O-

Jij en de wederhelft moeten toch wel ontzettend leuke pensionklanten zijn.... Aangezien het jongetje nog niet aan een lantaarnpaal buiten het hek staat vastgemaakt. Hoewel, wellicht is dat gebeurt en mist de buurt nu een lantaarnpaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 12:18 



 
Profiel   

Oh ik vind dit echt 1 vd meest hilarische topics die ik van onder mijn leessteen mee lees. Tnx allemaal, want hoe kom je ook op met die lantarenpaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 14:58 



 
Profiel   

Apple schreef
Goldwynn, dat was ook een beetje mijn vrees, dat hij misschien iets verrekt zou kunnen hebben.

Daarna hadden we een hele fijne springles en een keurig rondje 90cm gedaan, gecontroleerd en al, dus het lijkt er op dat hij er ongeschonden vanaf is gekomen.

Halster en Graaskorf waren ook al behoorlijk oud, de stiksels zullen niet meer zo stevig zijn geweest.

De stalhouder had laatst ook een momentje. Ik had het Jongetje wel zien graven in de paddock, ongeveer een metertje van het hek af, maar er verder niet meer aan gedacht. Jongetje binnen gehaald. De hele nacht had het goed geregend, dus de kuil was keurig volgelopen met water en had zich vermomd als 'gewone plas'.
De stalhouder nog blij met zijn enkellaarsjes, liep 3 passen de paddock in om vervolgens met laarsjes en al te verdwijnen in de vers gegraven loopgraaf :')


ok, nu ik zie een vloekende stalhouder voor mij. _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:17 



 
Profiel   

Apple schreef
Goldwynn, dat was ook een beetje mijn vrees, dat hij misschien iets verrekt zou kunnen hebben.

Daarna hadden we een hele fijne springles en een keurig rondje 90cm gedaan, gecontroleerd en al, dus het lijkt er op dat hij er ongeschonden vanaf is gekomen.

Halster en Graaskorf waren ook al behoorlijk oud, de stiksels zullen niet meer zo stevig zijn geweest.

De stalhouder had laatst ook een momentje. Ik had het Jongetje wel zien graven in de paddock, ongeveer een metertje van het hek af, maar er verder niet meer aan gedacht. Jongetje binnen gehaald. De hele nacht had het goed geregend, dus de kuil was keurig volgelopen met water en had zich vermomd als 'gewone plas'.
De stalhouder nog blij met zijn enkellaarsjes, liep 3 passen de paddock in om vervolgens met laarsjes en al te verdwijnen in de vers gegraven loopgraaf :')

En daar ging mijn thee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:37 



 

Ik heb te doen met je stalhouders hoor Apple :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 17:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 42 [ 1050 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen