[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:39

Ik denk dat het jongetje de update op heeft gegeten......

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:19

Oscar schreef:
Ik denk dat het jongetje de update op heeft gegeten......

_O- _O- :j :j

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:28

Oscar schreef:
Ik denk dat het jongetje de update op heeft gegeten......

Ik nu ook :))

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:36

Of het jongetje heeft het onhandig mensch achter de computer vandaan getrokken om te showen hoe goed hij is geworden in de muilkorf afdoen :)*

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:37

Hilli schreef:
Oscar schreef:
Ik denk dat het jongetje de update op heeft gegeten......

Ik nu ook :))


Die stomme buurman ook... die had niet de muilkorf eraf moeten slopen... (het jongetje kan hier niks aan doen... dames... buurman is de facilitator van dit gedrag... het jongetje wast nu zijn hoefjes in onschuld...)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 12:38

Ik voel de druk toenemen :))

Na twee weken 3 keer per dag stappen mochten we op controle.

In de tussentijd begon de bandage wat te zakken, immers de zwelling rond het operatiegebied nam natuurlijk af. Op een donderdag moesten we op controle en op de maandag daarvoor stond De Dais dus braaf met haar bandage nog om, maar vlak boven haar bandage 6 paarse touwtjes :+ . De hechtingen zaten er in elk geval nog in :+.

Dierenarts gebeld in de hoop dat de bandage helemaal af mocht blijven. Helaas, toch weer een bandage er om. De stalhoudster had een hele constructie bedacht met bij het onderbeen een gewone stalbandage met onderlap en dan over de knie een gebeuren met bandage, onderlap en wattenlap (nog uit Dais haar oorspronkelijke verband). En Ducttape is uw vriend :+

Wij stonden er de volgende ochtend naar te kijken, ook nog zo te zeggen 'goh, ze laat het goed zitten' en alsof ze het hoorde begon Dais gelijk actief aan de hele constructie te trekken :)) . Gelijk maar een grote pluk hooi voor haar neus gegooid in de hoop dat dit afleiding gaf :)) Dat was dus de laatste dagen voor de controle ook het been weer opnieuw inzwachtelen zodra er paarse touwtjes zichtbaar waren :+

Afbeelding

De controle was helemaal prima, hechtingen er uit. Ze mocht na 6 weken terug op nacontrole. In de tussentijd niet rijden, maar wel wandelen. 'Wandelingen tot 1 uur'. Daar hadden we maar twee keer een half uur van gemaakt :)) . Ze zou ook weer buiten mogen staan mits ze zich zou gedragen.

Dais was steeds erg braaf met wandelen. Op gegeven moment hadden we haar dus even in de longeerring gezet. Ze stond eerst een poosje gewoon stil (en hinniken naar Jimmy in de paddock). Na ongeveer een kwartiertje kwam er plots een hoop gesnort uit en bijpassend gebok op de plaats :') . De dag erop ging ze gelijk zo gigantisch uit haar plaat dat ze de volgende dag niet goed liep :roll: . Het concept 'vrije beweging' maar weer even in de ijskast gezet.

Voor de zekerheid hadden we nog wel 's nachts een stalbandage om haar onderbeen om te voorkomen dat het been dik werd. Stalhoudster heeft geprobeerd om mij uit te leggen hoe je een stalbandage omlegt, maar aangezien Stalhoudster nogal perfectionistisch is en ik bijzonder onhandig (onhandige mensch jawel) had zij al snel besloten dat het beter was dat zij gewoon 's avonds dat ding omdeed en ik hem er dan 's ochtends weer af haalde :') . Er af halen lukte nog net :')

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:53

Super om weer een vervolg van de Dais te lezen! Hoever na die controle zitten we nu op dit moment? Wel wijs inderdaad om haar nog maar even niet meer los te laten gaan, dat zou niet goedkomen zo te lezen. En wat een super stalhoudster, dat die die constructie had bedacht en daarna steeds de stalbandage 's avonds om doet!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:01

Oww nooit rondom ductape doen! Dat rekt niet als er iets moet opzwellen, met als gevolg dat dingen eronder of erboven letterlijk knappen :=

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:20

yes weer een update van De Dais. Ze kijkt dus stiekem toch wat (sloop-)werkzaamheden af van het Jongetje?

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:28

Er zijn stalbandages met onderbandage in één. Heel handig voor onpraktische menschen :j
Het begin van de bandage is onderbandage, die wikkel je vanzelf als eerste om het been, en zodra de gewone bandage in zicht komt ga je terug over de onderbandage. Kind kan de wasch doen :D

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:15

Aple paar keer per jaar lees ik je topic bij zoals vandaag. Ik vind het een heel goed geschreven topic, erg leuk en je jongetje fantastisch ondeugend. Maar ook de Dais zet je mooi weg. Je hebt gewoon een grappige goed leesbare schrijfstijl.


Oscar schreef:
Ik denk dat het jongetje de update op heeft gegeten......
_O- _O- moest ik ook zo om lachen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 12:55

De Dais update :-)

Ergens begin november mochten we weer op controle naar de kliniek. Van te voren al een beetje geoefend met draven aan de longeerlijn zodat ze niet gelijk enorm uit haar plaat zou gaan bij de dierenarts. En jawel, groen licht om weer volledig te mogen opbouwen +:)+

Waarbij de DA nog wel aangaf om echt rustig op te bouwen en pas na een maand of 2 weer te gaan galopperen. Dit om eventuele andere blessures te voorkomen (spierproblemen, peesproblemen) aangezien De Dais lang stil stond.

Zo leek het ook verstandig om De Dais pas weer buiten met Jimmy te zetten als ze ook onder het zadel zonder problemen weer aan het galopperen was. Dit om te voorkomen dat ze de eerste de beste keer buiten een 'vreugdedansje' zou gaan doen en vervolgens een ander probleem zou oplopen.

En jawel, ergens begin januari was het zo ver :-) Na een buitenritje (zodat eventuele energie er al uit was en daarnaast de spieren warm gelopen) ging de Dais weer voor het eerst de paddock in. Geen vreugdedansje, gewoon alsof ze er elke dag in had gestaan +:)+

De Dais lijkt overigens ook wel tevreden met de muilkorf van Jimmy. Er is een stuk minder "IEPPP" en gezwaai met voorbenen :D .

Afbeelding
Afbeelding

Even twee wazige fotootjes van vanochtend bij buitenzetten :D :D

En dan nu weer een echt typisch Jimmy verhaaltje :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 13:01

Afgelopen week was er natuurlijk best veel (mot)regen. Op gegeven moment begon het vreselijk hard te regenen. Er stonden nog een paar paarden buiten dus de stalhouder zet even zijn fietsje onder het afdak om die snel binnen te halen. En zoals de stalhouder zelf al aangaf, hij lette even niet op waar hij zijn fiets precies neerzette in de haast :+

Paarden naar binnen en de stalhouder hoorde wel wat gerommel bij zijn fietsje. Fietsje maar weer opgehaald en de stalhouder dacht: 'ik had toch een fietsbel?' :?

Juist ja :+

Afbeelding
Afbeelding

Jimmy had vakkundig het bovenstuk van de fietsbel van zijn fiets afgehaald +:)+

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:02

Lenige lipjes :))

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:03

Apple schreef:
Jimmy had vakkundig het bovenstuk van de fietsbel van zijn fiets afgehaald
_O- Ik vind het gewoon k nap wat het jongetje allemaal weet te slopen _O-

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:09

Ik zit hier gewoon hardop te lachen. Wat een stuk tuig, die Jimmy :))

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:11

Apple, vind de stalhouder het nog steeds tof die hooligan op stal, of zoals Ibbel zegt→ dat stuk tuig? :=

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 13:14

Wij zeiden al dat het nog een geluk was dat het zijn fietszadel niet was :))

Jimmy zet altijd gelijk zijn meest onschuldige blik op zodat het ook niet echt goed lukt om boos op hem te worden (ik geloof dat het daar dan ook al fout gaat :+)

Op goede (of slechte, net hoe je het bekijkt :+ ) dagen ben ik met opzadelen al bezig om er voor te zorgen dat het shabrakje lang genoeg op zijn rug blijft liggen om het zadel er ook op te doen. Het shabrakje krijg ik regelmatig weer aangereikt als ik het zadel wil pakken.

Hetzelfde met de zweetdeken, als die even los op zijn rug ligt dan krijg ik die ook weer aangereikt. "niet meer nodig, hier heb je het terug".

Laatst was ik vergeten om de buiksingels van zijn winterdeken vast te maken (tenminste, ik hoop dat ik dat vergeten was :+ ). Ik liep even naar achteren om iets op te ruimen, kom terug en heb een naakt paard in stal staan := . Deken lag voor zijn deur, voorsluitingen nog vast, halsstuk nog vast, nog helemaal heel, maar niet meer op het paard :+ . Niet meer nodig :n

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:18

Nudist :D

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:22

Geweldig grappig!

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:24

Jimmy communiceert heel duidelijk met jullie, maar hij vindt dat jullie wel erg slecht luisteren en erg hardleers zijn :+

"Dat gezeik met die dekens, hou daar nou eens mee op" - aldus Jim.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:24

Nog net niet opgevouwen terug in de kast gelegd dus _O-

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:32

Ik heb ooit een haf bijgereden die dekens ook met buiksingels vastgesnoerd op standje rollade wist af te krijgen. Ik geloof ineens (toch?) in reïncarnatie :))

Wat een heerlijk portret die Jimmy en fijn dat De Dais weer beter gaat.

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:51

Hij heeft echt humor, jouw jongetje! Gelukkig alleen de bel en niet het zadel of bijvoorbeeld handrem kabel of....

Ik hoop dat de stalhouder ook de humor ziet!

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 14:43

Als je nu eens een boek schrijft. Iets in de trant van twee mensen die een paard hebben gekocht, daar blij mee zijn maar tot de ontdekking komen dat hun een paard een wat bijzondere manier van communiceren heeft.

Geen hond gelooft dat het op, soort van, waarheid berust _O-