[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 11:45

Nee, dit is het 20 jaar oude zweetdekentje :))

Ken uw pappenheimers :))

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:46

Geen wonder dat het gesloopt wordt als je de afdankertjes van al die 20 jaar ervoor nog moet dragen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:53

Hij heeft wel heel netjes langs het stiksel gegeten. Knappe jongen hoor!

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:25

Hij verbetert wel in precisie :))

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:08

Ik zie ook wel vooruitgang in zijn fijne motoriek inderdaad _O-

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:11

marley93 schreef:
Ik zie ook wel vooruitgang in zijn fijne motoriek inderdaad _O-



:j yep het jongetje is een jongen geworden. _O-

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 13:39

Bij ons op stal hebben we een grote 20-60 buitenbak. We hebben ook een 20-40 binnenbak, maar dus ook een buitenbak.

De buitenbak is een beetje kijkerig. Achter C is een heg met sloot daarachter en aan de andere kant van de sloot deels weiland en deels kinderdagverblijf (spelende kinderen). Langs de lange zijde H-E-K is een heg met daarachter een sloot (inclusief watervogels en opstijgende en landende zwanen). Korte zijde bij A heeft paddocks (en dus ook paarden die daar in staan) en tenslotte heeft F-B-M nog een deel paddock, dan stal en dan terras en ingang.

Kortom: kijkerig dus.

Daarnaast hebben wij op stal ook 2 ezels. Die lopen een deel van de dag ook in de buitenbak. De paarden zijn goed gewend aan de ezels en vinden ze eigenlijk wel gezellig dus de meeste mensen kiezen er voor om gewoon in de buitenbak te rijden als de ezels er ook zijn. En anders ook geen probleem, als je wilt springen of een proefje wilt oefenen dan zet je de ezels even in hun eigen paddock en kun je aan de gang in de buitenbak.

Jimmy en ik vertrokken gisteren richting buitenbak. Zijn ezelvriendinnen waren daar in alle rust en kalmte aan het rondscharrelen en wij deden ons ding.

Nu wilde het geval dat het weiland aan de overkant bij de sloot bij de C werd bevolkt door schapen. En precies terwijl wij daar aan het rijden waren werden de schapen door een schaapshond bijeen gedreven, verscheen er een trailer waar ze allemaal in moesten en was er een hoop BEEEEH BEEEEEH BEEEEEH.

Lichte paniek bij een van de ezels (zij houdt niet zo van schapen), de andere ezel bewoog zichzelf ook maar richting A en uiteindelijk kwamen wij tot een compromis waarbij wij (Jimmy, ik en 2 ezels) besloten hadden om de korte zijde bij C maar even te vermijden zolang de schapen nog ingeladen moesten worden.
Ik kreeg het idee dat de ezels het wel fijn vonden dat Jimmy daar als 'veel groter dier' ze wat kon beschermen tegen de wolharige vijand :)) (braaf paard :+: )

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:43

Jimmy is wel chill :))

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:38

Maar je moet af en toe de GVR uithangen als jongetje zijnde, dat is goed voor je eigen ego en bovendien toon je dat je meer in je mars hebt dan alleen kattekwaad. Dat is weer goed voor je CV.

:D :D :D :D

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:55

Lol menig paard had de boel op stelten gezet denk ik }:0

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:56

Ik ken er wel een die dat had gedaan ja O:)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 17:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie wel even met dichtgeknepen billen te paard zat :+

Maar goed, toen dacht ik aan de woorden van mijn instructrice: gewoon blijven rijden, doen alsof er niets aan de hand is, been er aan, stelling vragen en de rest negeren :+

En verhip: dat werkt :D :D (bij Jimmy dan in elk geval :+ )

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 16:05

Afgelopen zaterdag zijn wij voor het eerst dit jaar op wedstrijd geweest. De laatste keer was in oktober, dus het werd weer eens tijd :-) Uiteraard ging de wedstrijd in z'n geheel weer op z'n Apple's/Jimmy's :+

Allereerst was er een soort metamorfose nodig a la:



Baard:

Afbeelding

Helft van de manen weg door hals deken :')

Afbeelding

Toch nog aardig gelukt om er vlechtjes in te krijgen :D

Afbeelding

Op locatie zelf hadden we een meedenkende jury die ons even de tijd gaf om een paar keer langs de opslag voor het springmateriaal te rijden zodat dit een stuk minder kijkerig was +:)+

Aan de overkant van de weg was de locale voetbalvereniging bezig met de wekelijkse voetbalwedstrijd. Toen we nog bij de trailer stonden werd al de opstelling omgeroepen door het luidspreker systeem en elk gescoord doelpunt kregen we ook mee door de luidsprekers.

Het einde van de eerste proef (geluid aan):



Tenslotte de prijsuitreiking. Wij waren het enige paard in de B, verder alleen pony's. We hadden dus in elk geval al een oranje rozet :D

Het secretariaat kwam de protocollen brengen, vraagt nog 'wat denk je zelf?'. Nou, de eerste proef ging wel oke, de tweede proef toch even wat storingen (even stilstaan omdat hij dacht dat hij moest mesten, overkruist in de rechtergalop, aandraven bij poging tot middenstap, dat soort zaken). Nu had de wederhelft wel gezegd dat hij ondanks de storingen de tweede proef over het geheel genomen netter vond, maar toch.

189,5 en 177,5. Nou prima, klopt met het gevoel.

Terwijl wij het eerste protocol nog aan het bekijken zijn komt het secretariaat weer terug 'oh, sorry, ik heb je het verkeerde protocol gegeven, deze is van jou!' en ruilt de 177,5 om met een ander protocol ook met 189,5 +:)+

Twee keer 189,5 +:)+

Vervolgens komen we thuis en doen verslag in de kantine aan instructrice. Zegt aardige stalgenoot dat ze de proefjes heeft gefilmd en zal doorsturen. Instructrice geeft aan dat het Jongetje in een mooi tempo loopt en dat hij een constante aanleuning heeft. Dat we nog kunnen werken aan stelling en buiging, beter de hoeken in kunnen rijden (vooral in galop komen we niet eens in de buurt van de hoek) en de afwerking van de figuren nog wat netter kan.
Ik zeg nog blij: 'Oh, dat stond ook op mijn protocol! Heb je de filmpjes gezien?'
'Nee' was het antwoord: 'maar zo rij je thuis ook'.

Goed :+ het is weer helder :+

Volgende maand gaan wij weer.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:12

Altijd fijn te horen dat je instructie je goed kent :))

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:35

Proficiat met je punten! En je instructrice kun je verruilen voor een cassettebandje met "hoeken, stelling, buiging, hoeken, stelling, buiging.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:35

Ibbel schreef:
Altijd fijn te horen dat je instructie je goed kent :))

_O- _O-

Maar het lijkt toch allemaal wat minder schokkend dan dat je het aankondigd :D
Als het protocol dan ook nog strookt met wat er op film te zien is, is het extra waardevol (en zegt het iets over de kwaliteit van de jury).

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:55

Zo, met die zingende voetbalfans kan Het Jongetje alvast oefenen voor zijn kür op muziek, ooit _O-

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:08

Wel fijn dat je op wedstrijd net zo rijdt als thuis :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:18

Nou idd dat lukt mij nooit :+

En die muziek onder je proef is wel briljant :') nette punten hoor!

pien_2010

Berichten: 43315
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:36

Leuke update. Proficiat!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 21:33

Prrrr schreef:
Wel fijn dat je op wedstrijd net zo rijdt als thuis :))


Dat was ook ongeveer mijn conclusie :+ Tijdens het losrijden nadat de eerste spanning weg was vroeg het support team ook al hoe Jimmy aanvoelde.
Net als thuis dus :+

En niet dat er plots hele nieuwe dingen omhoog komen, of zaken waarvan je dacht dat je die al jaren niet meer deed :=

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 12:37

Rocamor schreef:
Proficiat met je punten! En je instructrice kun je verruilen voor een cassettebandje met "hoeken, stelling, buiging, hoeken, stelling, buiging.


Dan mag er ook nog op dat bandje:

"Been lang houden, bovenlichaam stil houden, hand voor houden" :+

Afgewisseld met "geen rare dingen doen met je rechterarm"

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:28

:')

Oh dat is helemaal niet herkenbaar O:)

Al is het bij mij links :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 16:43

*stoft topic weer af*

Topic helemaal verwaarloosd :+ In de tussentijd zijn wij weer een keer op wedstrijd geweest op dezelfde locatie als in mei. De eerste proef 2 winstpunten gehaald, tweede proef 1, dus dat gaat lekker door.
De planning is om ergens eind augustus weer te gaan.

Het Jongetje is op 4 juli 8 jaar oud geworden, dus ondertussen gewoon een normaal volwassen paard. We hebben ook geconcludeerd dat hij nu echt het grootste paard van stal is. Mag hopen dat nu met 8 jaar dat groeien een beetje afgelopen is :D :D .

Verder kreeg hij altijd 's avonds nog een portie speedybeet en dat hebben we omgezet naar een schep zemelen. Dat bleek hij net zo graag te eten als de speedybeet dus daar geen probleem +:)+

Toen ik dat blij noemde tegenover de wederhelft was het antwoord: 'hij eet zand, mest, klei, vlas, mijn jas, T-Shirt, mijzelf, mijn muts, zijn halster, zijn hoofdstel, zijn dekje, dus dat hij ook zemelen zou eten had ik wel verwacht' .

'Ik bedoelde eetbare zaken' gaf ik nog als antwoord :+ :))

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 17:42

Je wederhelft heeft op zich wel een punt :+

Het jongetje was niet kieskeurig precies :))